X

Reclama Gillette despre “masculinitatea toxică”: cum se combină marketingul cu ingineria socială

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Reclama Gillette despre “masculinitatea toxică”: cum se combină marketingul cu ingineria socială

Campania de publicitate Gillette despre ”masculinitatea toxică” marchează o nouă eră de marketing, în care publicitatea este amestecată cu ingineria socială agresivă. Să aruncăm o privire la absurditatea profundă a acestei campanii publicitare.

Gillette, o companie care a făcut decenii la rând miliarde din vânzarea de lame de ras către barbati, la suprapreț, a lansat o campanie de publicitate orientată către ”masculinitatea toxică”. Și reclama este… toxică. Prin stereotipuri și generalizări, aceasta acuză 50% din populația umană de nedreptăți teribile și cere o modificare drastică a comportamentului său. Scopul admis: să modeleze bărbații de mâine. Bine ați venit într-o epocă în care marketingul se amestecă cu propaganda orwelliană.

Pe website-ul oficial al Gillette, campania este descrisă folosind un vocabular care vine direct din think-tank-urile de inginerie socială:

Cu treizeci de ani în urmă, ne-am lansat linia The Best A Man Can Get (Cel mai bun lucru pe care un bărbat îl poate lua).

De atunci, a fost o declarație inspirațională, reflectând standardele pe care mulți oameni se străduiesc să realizeze.

Dar puneți azi pe știri și este ușor de crezut că bărbații nu sunt la cei mai buni. Mulți se găsesc la o răscruce de drumuri, prinși între trecut și o nouă eră a masculinității. Deși este clar că sunt necesare schimbări, unde și cum putem începe să realizăm schimbarea este mai puțin evident pentru mulți. Și atunci când schimbările necesare par atât de monumentale, putem simți că este descurajant să începem. Deci, hai s-o facem împreună.

Este timpul să recunoaștem că branduri, ca al noastru, joacă un rol, influențând cultura. Și fiind o companie care încurajează bărbații să fie cei mai buni, avem responsabilitatea de a ne asigura că promovăm versiuni pozitive, realizabile, favorabile incluziunii și sănătoase, a ceea ce înseamnă a fi bărbat. Cu asta în minte, ne-am petrecut ultimele câteva luni aruncând o privire la trecutul nostru și venim să comunicăm și să reflectăm asupra tipurilor de bărbați și de comportamente pe care vrem să le sărbătorim. Invităm toți bărbații să ni se alăture în această călătorie – să ne străduim să fim mai buni, să ne facem mai buni și să ne ajutăm reciproc să fim mai buni.

De azi încolo, ne angajăm să provocăm în mod activ stereotipurile și așteptările a ceea ce înseamnă să fii bărbat, oriunde vedeți Gillette. În reclamele pe care le rulăm, în imaginile pe care le publicăm pe rețelele de socializare, în cuvintele pe care le alegem și în multe altele.

”O nouă eră a masculinității”? ”Tipuri de bărbați și de comportamente pe care vrem să le sărbătorim”? Asta e inginerie socială pură.

Înainte de a merge mai departe, să ne uităm puțin la reclamă.

Cei mai răi bărbați

În loc să vândă un produs, anunțul vinde o idee: barbatii sunt răi și au nevoie să se schimbe. Pentru a face acest lucru, utilizează tehnici clasice de marketing și cinematografie, pentru a defăima un gen întreg, prin evidențierea toxicității sale presupuse.

Anunțul începe cu bărbați de toate vârstele, care se uită la ei înșiși în oglindă, cu o privire vinovată pe fața lor.

Hei, persoană oarecare, care întâmplător ești de sex masculin, ești rău și dezgustător. Trebuie să te schimbi. Oprește-te și ascultă ce așteaptă Gillette de la tine.

În timp ce se holbează în oglindă, cuvintele ”intimidare”, ”hărțuire sexuală” și ”masculinitate toxică” sunt auzite în fundal. Suficient de adecvat, cuvintele provin din mass-media.

Într-un ton dezaprobator, naratorul spune: ”Acesta e cel mai bun lucru pe care îl poate obține un om?”. Băieți, ați lăsat Gillette jos. Gillette nu e mulțumită de voi acum. Nu trăiți de când se folosește linia [Gillette], de decenii, care vinde lame de ras la suprapreț, aproape într-un monopol.

Un băiat plânge din cauza mesajelor text, în timp ce alți băieți aleargă prin sufragerie, distrugând totul. Să vă ia naiba, băieți!

Hărțuirea online este cu adevărat o problemă ”masculină”? Fetele, de asemenea, nu trimit și ele mesaje text jignitoare? Răspunsul: Da, o fac. Pentru că, asta e o problemă de nesimțit față de ne-nesimțit, nu una de tip masculin versus feminin. Dar reclama nu este decât despre distorsionare [a realității] și manipulare. Ea se află la o distanță ciudată față de realitate, care o face dificil de vizionat.

De-a lungul reclamei, băieții tineri sunt descriși ca animale sălbatice, scăpați de sub control, care cauzează haos oriunde merg. Mesajul: trebuie să instruim băieții să ne urmeze agenda, încă de la naștere. Dacă nu, vor deveni distructivi.

Lume, ai grijă, băieții vin de la școală și sunt plini de toxicitate.

Nu, asta nu e o scenă dintr-un film horror. E o reclamă pentru lame de ras supraevaluate.

Anunțul apoi trece la a explica modul în care bărbații ar trebui să-și modifice comportamentul, în scopul de a fi ”mai buni”.

La TV, un serial fictiv ilustrează un bărbat prinzând o menajeră.

Doi bărbați râd exagerat la această fază.

Ce show TV real arată un bărbat agresând o menajeră și cine râde la aceste scene? Raspunsul: niciunul si nimeni. E un scenariu fals. Mesajul acestei scene: mass-media trebuie să fie bine controlată (este deja), pentru a preveni reprezentarea oricărui comportament considerat ”toxic”. Mai mult decât atât, nimeni nu ar trebui să râdă sau să fie amuzat, de lucruri care acum sunt considerate toxice.

În alte scene, reclama prezintă indivizi comportându-se nesimțit… și învinuiește 50% din populația umană pentru aceasta.

Tipul spune: ceea ce eu cred, de fapt, că încearcă să spună….

Încă o dată, acesta nu este comportament tipic ”bărbătesc” comportament, acesta este comportament tipic nesimțit. Și, din păcate, atât bărbații cât și femeile sunt capabili să îl afișeze. Acesta este motivul pentru care oamenii înțelepți spun că oamenii ar trebui să fie judecați după conținutul caracterului lor, nu după rasa lor, sex, și așa mai departe.

Acestea fiind spuse, acesta este modul în care Gillette îi portretizează pe bărbați:

În timp ce doi băieți tineri se bat pe iarbă, o linie infinită de bărbați stând înaintea grătarelor, cu priviri tâmpite pe fețe, repetă mantra ”băieții vor fi băieți, vor fi băieți, vor fi băieți.

Scena asta urlă că ”bărbații sunt toți la fel”. Este definiția generalizării. Majoritatea părinților știu diferența dintre copii care se joacă și care se bat. Și cei mai mulți dintre ei acționează și își disciplinează copiii în consecință. Cu toate acestea, această scenă pune la grămadă, împreună, toți ”masculii” și îi zugrăvește pe toți, ca tați stupizi.

Alte scene solicită bărbaților să interfereze cu alți bărbați, pentru a proteja femeile. Sau ceva. Sincer, nu sunt sigur.

Când trece o femeie atrăgătoare, un mascul toxic vrea să vorbească cu ea. Apoi, vine un tip de nicăieri, îl oprește și spune nu-i în regulă, nu-i în regulă”.

Care e mesajul acestei scene? Bărbații ar trebui să oprească fizic alți bărbați, din a vorbi cu femeile? E genul de societate în care vrem să trăim?

Naratorul spune:

”Și nu va mai fi cale de întoarcere. Pentru că noi credem în cei mai buni bărbați. Să spun ceea ce trebuie. Pentru a acționa în mod corect. Unii deja sunt. În stil mare și mic. Dar unii nu sunt suficient. Pentru că băieții care se uită astăzi vor fi bărbații de mâine.”

Anunțul de fapt, spune că ”unii” bărbați sunt OK, dar cei mai mulți dintre ei sunt toxici. Uau!

Desigur, se termină cu o celebrare a #metoo. Mulțumesc echipei de marketing Gillette.

O altă creație a echipei de marketing Gillette.

Judecând după comentariile de pe YouTube, cei mai mulți oameni detestă reclama.

Deci, de ce a procedat acest brand de ras la insultarea nucleului ei demografic [de clienți]? Nu e echivalentul pe piață al sinuciderii? Este o modalitate de a obține acoperire mass-media, prin controverse care învrăjbesc? Da, dar mai e ceva.

Inginerie socială

Deși reclama este bazată pe o ipoteză ridicolă, este, de asemenea, destul de terifiantă. Acesta semnalează venirea unui nou val de marketing, care nu țintește spre vânzarea de produse, ci spre modificarea comportamentului, în funcție de o anumită agendă, clar definită.

Pe scurt, inginerie socială.

Ingineria socială este utilizarea planificării centralizate, în încercarea de a gestiona schimbările sociale și de a reglementa dezvoltarea viitoare și comportamentul viitor al unei societăți.

– Definiție

După cum afirmă definiția, ingineria socială provine de la planificarea centralizată. În acest caz, elita mondială. Există un motiv pentru care aceeași agendă exactă se scurge de pretutindeni. Și Gillette, care este deținută de mega-corporația Procter & Gamble, are legătură directă cu elita.

Într-adevăr, P & G este o companie de bunuri de consum, care detine zeci de branduri regăsite în gospodării din întreaga lume, cum ar fi Tide, Crest, Pampers, Bounty, Vicks, Oral-B și multe altele. (De asemenea, a făcut parte din carteluri care fixau prețurile, foloseau munca copiilor și munca forțată). Conducerea sa este parte a organizațiilor elitei, cum ar fi grupul Bilderberg, unde sunt hotărâte politicile majore ale lumii.

Pe scurt, mesajele conținute în reclamă nu provin din conștiința bună a oamenilor de la Gillette. Este un manifest textual al agendei elitei, care este promovat pe diferite platforme.

De exemplu, serialul Netflix Chilling Adventures of Sabrina prezintă același mesaj de bază: masculinitatea este rea și trebuie să fie pedepsită. Prin diverse scene, serialul descrie bărbații ca fiind o hoardă de brute violente, care nu pot acționa rezonabil, în nicio privință.

Care este scopul acestei propagande? Care este jocul final? Masculii masculini sunt o amenințare la adresa elitei? Da, dar mai e ceva.

Trăim în prezent într-o epocă unică în istoria omenirii. Însăși conceptul de ”gen” (care este chiar esența alcătuirii noastre genetice) este complet redefinit și înlocuit cu construcții artificiale, pentru a servi scopuri specifice de inginerie socială. Scopul: să arunce oamenii cât mai departe posibil, de la starea lor naturală. Rezultatul ar fi aceasta: o populație care este confuză, deprimată, nesănătoasă și complet dezechilibrată, și care este extrem de sugestionabilă de campaniile mass-media, cum e aceasta.

P.S. If you appreciated this article, please consider showing your support through a small monthly donation on Patreon. If you prefer, you can also make a one-time donation here. Thank you.

NOTĂ OrtodoxINFO
Cenzura sistemului face să ajungem la mai puțini dintre voi! Distribuiți articolele noastre și sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Selectați cât doriți să donați (EUR)

Introduceți cât doriți să donați (EUR)

6 comentarii

  1. toate aceste campanii demonice ar muri in chinurile falimentului daca oamenii ar boicota produsele livrate de aceste „branduri”. dar indracitii pe asta mizeaza ; pe masa crítica de spalati pe creieri

    1. Corect, boicot total merita jegosii astia. De altfel au stes sute de mii de dezaprobari de pe youtube, semn ca lumea nu este inca in gradul ala de indobitocire pe cat cred ei.
      Eu personal n-am sa mai cumpar veci ceva de-al lor.
      O precizare: reclama nu demonizeaza toti barbatii ci in particular barbatii ALBI heterosexuali. Sunt ciocolatii pe acolo care sunt admirati.
      Pentru cine stie engleza va dau un link exceptional (si comentariile sunt mortale)
      https://www.zerohedge.com/news/2019-02-02/doug-casey-toxic-masculinity-and-white-privilege

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button