X

Sistemul nu-i scapă din LAȚ nici pe pensionari. Aceștia vor circula gratis doar în baza unui CARD

Până acum pensionarii circulau gratis doar în baza prezentării cuponului de pensie. Așadar, totul era extrem de simplu.Nu exista un termen de valabilitate, nu existau cozi, plimbări pe drumuri...Dar pentru că sistemul nu-și dorește să facă totul mai ușor, ci să-i digitalizeze pe toți de la mic la mare, de la tânar la batrân, iată că a mai făcut un pas în direcția pecetluirii.

Redăm știrea:

Nu, nu se înghesuiau călătorii să-și ia bilete, să-și încarce cardurile sau să-și facă abonamente. La fiecare ghișeu de bilete, erau câteva zeci de pensionari, nedumiriți de schimbarea STB și cu frica de amendă. ”Ne dă amendă dacă n-avem card” spuneau ei, întrebându-se unul pe altul ce au de făcut. Pe de altă parte, ei riscă amenzi și dacă-și uită cardul acasă sau dacă nu-l validează.

Nimeni nu știa ce se întâmplă cu formularul. Se pare că nu era anticipat ca un număr atât de mare de pensionari să se prezinte din prima zi la ghișee.

”Au dat două-trei formulare la început, apoi ne-au trimis să facem copie”, ne-a spus un pensionar.

Unora dintre ei le era teamă să-și lase datele complete, de la buletin la valoarea pensiei.

Pentru mulți călători, a fost ziua fără bilet. Numai când vedeau cozile de 20-30 de persoane, se lăsau păgubași.

Cozi uriașe la ghișeele de bilete STB

Ultima problemă a mijloacelor de transport în comun

 

Unii se întrebau dacă ei erau problema STB, pensionarii, considerând că ei sunt ultima problemă a mijlocului de transport în comun, referindu-se la numărul mare de călători care circulă fără călătorie, fără card, care nu validează cardul decât la vederea controlorilor și nici atunci.

Alți pensionari spuneau că circulă cu talonul de pensie de când era Victor Ciorbea premier.

Primăria Capitalei a făcut această modificarea pentru subvenționarea STB, pentru a avea o statistică reală. Nu putem spune că măsura nu e bună, dar nu e explicată și nu e văzută ca prioritară, în contextul numeroaselor probleme din mijloacele de transport în comun.

Pe scurt: E un adevărat haos, la ghișee, pensionarii nu au fost informați din timp, informația a fost transmisă prin viu grai, de la pensionar la pensionar, unele informații au fost distorsionate, nu sunt informații exacte, călătorii au riscat amenzi, neîncărcându-și cardurile.

Nu e o măsură care să nască simpatie în rândul pensionarilor care stăteau la cozi. Pe de altă parte, mulți dintre ei încă nu cunosc situația, măsura luată și nici nu știu ce să facă în acest sens.

Cum se emite cardul

 

Persoanele din București, pensionate la limită de vârstă, trebuie să meargă la centrele de reîncărcare carduri pentru a solicita un formular, pe care să-l completeze și să-l depună, tot la centrele respective de bilete, împreună cu copia de pe talonul de pensie și de pe actul de identitate. STB va trimite documentele la Casa de Pensii pentru validare, iar pensionarului îi va fi trimis, prin corespondență cardul.

Cardurile de călătorie pentru pensionari sunt valabile 12 luni. Și o persoană însoțitoare beneficiază de gratuitate, pe perioada călătoriei alături de persoana pensionată.

Categorii
Big brother
cuvinte cheie

Articole asemănătoare

3 comentarii

  1. Se pare ca unei doamne cu insemne masonice din fruntea primăriei capitalei ii sunt ” dragi ” pensionarii ca își cam bate joc de ei

  2. Am auzit multi batrani in Bucuresti in autobuz cand merg ca erau foarte suparati si deranjati si pe buna dreptate.
    MULTI au zis ca nici nu vor sa auda de asa ceva.
    E bine dar nu e suficient.

    Daca nu se apropie de Dumnezeu sau sa caute sensul acestor timpuri nu o sa reuseasca. Doar mila Domnului sa fie cu ei sa faca de asa fel incat cineva sa le spuna sa le explice si poate asa sa isi schimbe viata.

    LA ORAS NU SE VA MAI PUTEA TRAI CLAR daca vrei cu adevarat sa te mantuiesti sau macar sa incerci…si pe termen lung nici in mediul rural (comune,sate,mici orase)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO necesită mult timp, foarte multă muncă, dar și resurse financiare. Veniturile obținute din publicitate sunt însa cu mult sub așteptările noastre inițiale. Chiar dacă portalul are mulți cititori, totuși, sunt foarte puțini care găsesc în produsele promovate prin reclame ceva să-i intereseze… și să dea click pe ele. Pe de altă parte, jurnalismul nu poate fi independent dacă este finanțat de vreun mogul sau organizație.

Pentru a fi independent, acesta trebuie să se bazeze strict pe cititorii săi mulți, care să sprijine fiecare cât poate această lucrare. Ca atare, de bază rămân tot clasicele conturi bancare sau varianta PayPal. Fără sprijinul vostru acest portal nu-și va mai putea continua activitatea.

Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

Reclamele sunt blocate

Te rog să ne susții, deblocând reclamele.