Redăm știrea:
Nu, nu se înghesuiau călătorii să-și ia bilete, să-și încarce cardurile sau să-și facă abonamente. La fiecare ghișeu de bilete, erau câteva zeci de pensionari, nedumiriți de schimbarea STB și cu frica de amendă. ”Ne dă amendă dacă n-avem card” spuneau ei, întrebându-se unul pe altul ce au de făcut. Pe de altă parte, ei riscă amenzi și dacă-și uită cardul acasă sau dacă nu-l validează.
Nimeni nu știa ce se întâmplă cu formularul. Se pare că nu era anticipat ca un număr atât de mare de pensionari să se prezinte din prima zi la ghișee.
”Au dat două-trei formulare la început, apoi ne-au trimis să facem copie”, ne-a spus un pensionar.
Unora dintre ei le era teamă să-și lase datele complete, de la buletin la valoarea pensiei.
Pentru mulți călători, a fost ziua fără bilet. Numai când vedeau cozile de 20-30 de persoane, se lăsau păgubași.
Ultima problemă a mijloacelor de transport în comun
Unii se întrebau dacă ei erau problema STB, pensionarii, considerând că ei sunt ultima problemă a mijlocului de transport în comun, referindu-se la numărul mare de călători care circulă fără călătorie, fără card, care nu validează cardul decât la vederea controlorilor și nici atunci.
Alți pensionari spuneau că circulă cu talonul de pensie de când era Victor Ciorbea premier.
Primăria Capitalei a făcut această modificarea pentru subvenționarea STB, pentru a avea o statistică reală. Nu putem spune că măsura nu e bună, dar nu e explicată și nu e văzută ca prioritară, în contextul numeroaselor probleme din mijloacele de transport în comun.
Pe scurt: E un adevărat haos, la ghișee, pensionarii nu au fost informați din timp, informația a fost transmisă prin viu grai, de la pensionar la pensionar, unele informații au fost distorsionate, nu sunt informații exacte, călătorii au riscat amenzi, neîncărcându-și cardurile.
Nu e o măsură care să nască simpatie în rândul pensionarilor care stăteau la cozi. Pe de altă parte, mulți dintre ei încă nu cunosc situația, măsura luată și nici nu știu ce să facă în acest sens.
Cum se emite cardul
Persoanele din București, pensionate la limită de vârstă, trebuie să meargă la centrele de reîncărcare carduri pentru a solicita un formular, pe care să-l completeze și să-l depună, tot la centrele respective de bilete, împreună cu copia de pe talonul de pensie și de pe actul de identitate. STB va trimite documentele la Casa de Pensii pentru validare, iar pensionarului îi va fi trimis, prin corespondență cardul.
Cardurile de călătorie pentru pensionari sunt valabile 12 luni. Și o persoană însoțitoare beneficiază de gratuitate, pe perioada călătoriei alături de persoana pensionată.
Se pare ca unei doamne cu insemne masonice din fruntea primăriei capitalei ii sunt ” dragi ” pensionarii ca își cam bate joc de ei
Ce fac pensionarii creştini care nu vor carduri? Nu mai călătoresc? Scot bani din buzunar pentru portofel electronic nenominal?