Iata ce putem citi la Răspuns teologic al lui Gheron Sava către cei care nu înțeleg ce înseamnă întinarea prin erezie de pe blogul preotului Ciprian Ioan Staicu:
Încet-încet se înțelege tot mai clar că unii îi trimit pe oameni la ecumeniști, căci o afirmație ca aceasta: cum este posibil să considerăm că un copil botezat în ianuarie 2018 la cei care pomenesc este eretic, ascunde o neînțelegere a ceea ce înseamnă întinarea ortodocșilor prin erezie.
- Sfinții Părinți ce ar fi făcut? Sfântul Teodor Studitul, în epistola a 17-a, îl laudă pe un tată, Ioan Spătarul, care și-a botezat copilul în perioada iconomahiei la un preot ortodox și nu la un iconomah. Acest lucru este dovedit de faptul că tatăl copilului a pus în locul nașului icoana Sfântului Dimitrie atunci când copilul a fost botezat. Este de notat că erezia iconomahiei atunci nu fusese condamnată de un sinod. Prin această întâmplare vedem că ortodocșii nu aveau nici o comuniune cu ereticii.
- Ne întinăm prin credința eretică, indiferent de slujba săvârșită de ecumeniști. Iar întinarea respectivă este foarte mare și nu trebuie trecută cu vederea.
- La afirmația lui Mihai Silviu Chirilă că fiecare copil botezat de către ecumeniști anul acesta este eretic răspundem că noi întrerupem comuniunea cu ereticii nu pentru că Tainele lor nu sunt valide, ci pentru că atunci când suntem în comuniune cu ereticii mărturisim că credința lor este ortodoxă, ceea ce este greșit. Însă ceea ce este mai rău este faptul că acceptăm că credința lor este și a noastră. Din acest motiv noi însă nu avem nici o comuniune cu ei și nu săvârșim nici una dintre cele 7 Taine împreună cu ereticii ecumeniști.
- Nu cred că sunt de folos derapajele teologice, care aduc numai sminteală. Într-un studiu pe care îl vom publica în curând și în limba română vom dovedi, pe baza învățăturii Sfinților și a Sinoadelor Ecumenice, că Sfinții nu aveau nici o comuniune cu erezia și că nu există un al treilea fel de credincioși, ceipărtași la erezie, așa cum învață Mihai Silviu Chirilă.
- Când un prunc este botezat de către ecumeniști, acesta nu se întinează de erezie, datorită purității și vârstei lui fragede, însă noi, cei care am întrerupt pomenirea, dacă ne botezăm copiii la ecumeniști, ne întinăm noi și preotul săvârșitor, din cauza comuniunii cu erezia ecumenistă. De aceea bine este să ne botezăm copiii la preoții care s-au îngrădit de erezie.
- Vremea minciunilor ecumeniștilor și ale filo-ecumeniștilor s-a încheiat. De acum, în duh de pace și cu argumente întotdeauna teologice, fără atacuri la persoană, de fiecare dată când cineva își va expune păreri fără acoperire teologică ortodoxă, părinții athoniți vor da de îndată răspuns fundamentat patristic.
Cu respect față de toți iubitorii de Adevăr,
Gheron Sava Lavriotul
traducere din limba greacă de
Gheron Efrem Prodromitul și Ciprian Staicu
In primul rand, ii multumesc monahului Sava Lavriotul ca a raspuns uneia dintre intrebarile de la:
GHERON SAVA LAVRIOTUL a cazut in SCHISMA …
In al doilea rand, este esential de stiut ca intrebarea era a mea si nu a teologului Mihai-Silviu Chirila. A mea, adica saccsiv, cu acest pseudonim scriu de peste 10 ani si sunt printre extrem de putinii din tara asta care si-a expus viata pe tava intr-o carte, asa ajungand lumea sa afle si ca am facut puscarie. Tot de peste 10 ani, sub aceeasi denumire este cunoscut si blogul pe care-l administrez, singurul real anti sistem dintre cele cu mare trafic. Iar impreuna cu administratorul unui alt vechi blog, Apologeticum, am pus bazele unicului portal anti sistem din Romania, al carui trafic depaseste pe cel al majoritatii site-urile similare din intreaga lume ortodoxa. Astfel, cu ajutorul bunului Dumnezeu, aceste doua bloguri au avut o contributie determinanta la trezirea majoritatii celor ce s-au trezit prin folosirea cu folos a internetului. Iar cei ce s-au trezit cu ajutorul internetului reprezinta peste 90 % din totalul celor ce s-au trezit in tara asta. Mai mult, aceste doua bloguri mama impreuna cu portalul au promovat, facand astfel cunoscuti publicului larg, pe absolut toti preotii nepomenitori din Romania si pe multi din strainatate. De fapt, fara implicarea noastra, miscarea nepomenitorilor romani ar fi ramas insignifianta. E aproape sigur ca toate acestea preotul Ciprian Ioan Staicu nu i le va comunica monahului Sava Lavriotul, insa eu mi-am facut datoria de a se stii cine sunt participantii la acest dialog.
Referitor la fraza de inceput din textul monahului Sava Lavriotul, “Încet-încet se înțelege tot mai clar că unii îi trimit pe oameni la ecumeniști”, aceasta n-are absolut nici o acoperire in realitate. Nici saccsiv si nici OrtodoxInfo n-au trimis si nu trimit oameni la ecumenisti, iar in ceea ce ma priveste, nu mai merg la pomenitori inca inainte ca majoritatea actualilor preoti nepomenitori sa devina … nepomenitori. Asa se face ca majoritatea cititorilor blogului saccsiv n-au luat hotararea de a nu mai participa la Slujbele pomenitorilor in urma chemarii preotilor nepomenitori, ci uneori a fost taman pe dos. Cel mai bun exemplu e chiar cel al preotului Ciprian Ioan Staicu, care a interupt pomenirea de abia la 7 noiembrie 2016. Pana atunci cine il tot batea la cap sa intrerupa pomenirea? Cititorii blogului saccsiv …
Referitor la presupusa invatatura a teologului Mihai-Silviu Chirila, il rog pe monahul Sava Lavriotul sa inceapa un dialog cu respectivul.
Asadar, la intrebarea mea “Ce facem cu un copil botezat la pomenitori dupa Sindoul din Creta?”, raspunsul monahului Sava Lavriotul ar fi de fapt punctul 5 din textul sau:
“Când un prunc este botezat de către ecumeniști, acesta nu se întinează de erezie, datorită purității și vârstei lui fragede, însă noi, cei care am întrerupt pomenirea, dacă ne botezăm copiii la ecumeniști, ne întinăm noi și preotul săvârșitor, din cauza comuniunii cu erezia ecumenistă. De aceea bine este să ne botezăm copiii la preoții care s-au îngrădit de erezie.”
Daca bunul Dumnezeu ma ajuta sa mai am copii, nu-i voi boteza la pomenitori, nici n-am indemnat pe cineva sa-si boteze copiii la pomenitori si chiar nici nu stiu de vreun nepomenitor, preot sau mirean, care sa fi zis ca-si boteaza copiii la pomenitori.
La final, monahul Sava Lavriotul ne asigura ca parintii athoniti (care?) vor raspunde fara atacuri la persoana. Ceea ce-i imbucurator, insa trebuie subliniat faptul ca atacurile la persoana nu sunt folosite in zona celor ce n-au fost la Sinaxa de la Roman, ci de unii dintre semnatarii de acolo. Ca de exemplu preotul Ciprian Ioan Staicu, care atunci cand vorbeste despre mine ma numeste puscarias sau unii dintre preotii de la Radeni care au fost principalii raspandaci ai zvonului ca teologul Mihai-Silviu Chirila ar fi un evreu cu misiunea de a distruge miscarea antiecumenista. Chestiuni extrem de triste, in primul rand pentru ca sunt preoti, deci ar trebuie sa fie niste modele, stiut fiind faptul ca:
Sfantul Ioan Gura de Aur: Despre BARFIRE si mancatorii de suflet de om …
In al doilea rand, nu este corect. In 2016, dupa Sinodul din Creta, preotul Ciprian Ioan Staicu a avut parte de cea mai intensa promovare din partea blogului saccsiv, comparativ cu ceilalti preoti, fapt ce l-a scos din anonimat si l-a transformat in vedeta. Iar Radeniul a ajuns un nume de referinta in lupta anti ecumenista sprijinindu-se pe doi stalpi: teologul Mihai-Silviu Chirila si portalul OrtodoxInfo. Ba mai mult, fara aportul acestora, Radeniul era demult mancat cu fulgi cu tot de catre ecumenisti.
Foarte util ar fi daca monahul Sava Lavriotul ar aborda pe larg si urmatoarele:
Pe baza caror Canoane spune ca Biserica Ortodoxa Bulgara este eretica? Totusi, Sinodul BOB a respins documentul din Creta, ba mai mult, Biserica Ortodoxa Bulgara a parasit Consiliul Mondial al Bisericilor inca din 1998. Altfel spus, ca sa intelegem mai bine, daca de exemplu Sinodul BOR ar fi fost cel ce a parasit CMB si ar fi respins si Documentul din Creta, noi romanii ce motiv am mai fi avut sa devenim nepomenitori? Rog de asemenea mult pe toti cei ce ii dau dreptate monahului Sava sa raspunda la aceasta intrebare.
Este adevarat ceea ce a afirmat preotul Theodoros Zisis, cum ca la Sinaxa monahului Sava Lavriotul din Grecia s-a pus la îndoială sfințenia Sfintului Paisie Aghioritul?
Preotul Ciprian Ioan Staicu isi indemna cititorii sa asculte muzica clasica satanista. Dar Sfintii Parinti ne invata “Să nu mai vorbiți și să nu mai aveți legături cu cei ce vă îndeamnă să ascultați muzica clasică. Ei se vor duce în iad ca să se muncească”. Cum comenteaza monahul Sava Lavriotul aceasta tema?
24 Comments