X

CINE și ÎN CE SCOP i-a pregătit încă de mici pe actualii IERARHI să devină Ierarhi? Aproape toți au trecut foarte scurtă vreme prin MONAHISM, strict cât să figureze că sunt monahi, căci altfel nu puteau fi Ierarhi, dar au foarte multe studii unde trebuie …

de null

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Aproape toti membrii Sfantului Sinod au fost scoliti in occident sau au functii in organismele ecumeniste din occident sau participa la intrunirile ecumeniste:

LISTA MEMBRII SFANTUL SINOD (BOR) scoliti in occident, cu functii in organismele ecumeniste din occident sau participanti la intrunirile ecumeniste

Fratele acelas a facut o observatie interesanta in comentariul sau postat la LICHIDAREA oricărei reacţii antiecumeniste, din care citez un fragment edificator:

 Ierarhii, dupa cum am vazut in acea lista, sunt alesi din randul monahilor, ca asta-i obliga canonul elementar. Dar absolut toti NU sunt alesi din randul monahilor normali, adevarati, care au ani si zeci de ani de monahism, rugaciune, jertfa, suferinta, ascultare adevarata in duhul Mantuitorului Hristos, saracie de buna voie, austeritate, asceza. Nu. Ei sunt alesi exclusiv sau aproape exclusiv dupa ce studii au, sau pe unde le-au facut, si basta! Mai ales daca le-ai facut „afara” (la doctorat in special ma refer) si mai ales daca le-ai facut afara dar NU prin Grecia sau in spatiul ortodox, adica in apusul eretic si decadent, esti bun de pus la ierarhie, undeva in frunte, sus, esti numai bun pt ei, sa le fii coada lor de matura, dupa ce ai fost spalat la creier in occident. Dar lucrurile nu sunt atat de inocente, intamplatoare.

Adica, ierarhii sau monahii care sunt „urcati” in randul ierarhilor nici macar nu sunt alesi „din randul” monahilor propriu-zis. Ci gandesc ca se face invers. Sunt oameni care vor sa faca studii, sa acceada sus. O parte din ei sunt monahi deja, cred eu ca sunt si altii „inca nu”. Intra in monahism special cu acest scop. Au oarece atractie catre teologie, studii, occident, dar mai ales catre „accedere”. Sunt intrebati apoi prin intermediari, prin intermediul masonilor – monahi la randul lor sau chiar ierarhi deja, spre racolare. Apoi intra rapid in monahism si treaba incepe. Nu stiu care multime e mai mare, a celor care deja sunt monahi, sau acelor care intra apoi, din randul celor ce vor sa faca studii occidentale si sa acceada pe culmile gloriei. Probabil prima, dar asta conteaza mai putin. Asa se explica faptul ca azi avem in sinodul bor NUMAI ierarhi cu doctorate, toti, absolut toti, si marea majoritate in afara. Treaba asta a fost facuta inca de le vremea lui Teoctist, evident, de avem azi pe toti asa, s-a facut „din timp”.

 

Cu multi cred ca e chiar mai rau. Adica n-au fost racolati de papusarii miscarii ecumeniste dintr-o masa de tineri cu studii in vest. Caci, de exemplu, inainte de 1989 nu putea oricine ajunge sa studieze pe acolo. Cred ca erau racolati chiar dinainte si doar ei plecau la astfel de universitati.

Securitatea sforarea intreaga masinatiune? Nu. Era eventual uneori doar o uneala. Va mira ca ar fi putut exista un domeniu de activitate pe care puternica Securitate sa nu-l controleze total? Sa nu va mire, caci vorbim despre ecumenism, unul din stalpii fundamentali ai noii ere pregatite de papusari a caror forta colosala depaseste net orice iluzorie putere a oricarui serviciu secret de pe Pamant.

Pentru cei ce nu cred ca membrii Sfantului Sinod au trecut prin monahism precum gasca prin apa, ba mai mult, unii au fost alesi Episcopi inainte de a fi fost tunsi in monahism, iata cateva detalii:

 

Patriarhul Daniel

In mai putin de 3 ani de la intrarea in viata monahala ajunge Mitropolit.

Iata cateva detalii, conform https://ro.wikipedia.org/wiki/Patriarhul_Daniel

La 6 august 1987 intră în viața monahală la Mănăstirea Sihăstria cu numele Daniel, avându-l ca naș de călugărie pe arhimandritul Cleopa Ilie. Cu această ocazie, a fost hirotonit ieromonah. Ulterior în octombrie 1988 este hirotesit protosinghel. În perioada 1 septembrie 1988 -1 martie 1990, este consilier patriarhal, Director al Sectorului Teologie Contemporană și Dialog Ecumenic. În paralel, deține funcția de Conferențiar la Catedra de Misiune Creștină a Institutului Teologic Universitar din București. […]

La 1 martie 1990, PC Protosinghel Dr. Daniel Ciobotea este ales, la propunerea IPS Mitropolit Nicolae Corneanu, în rangul de episcop-vicar al Arhiepiscopiei Timișoarei, cu titlul “Lugojanul”, fiind hirotonit întru arhiereu în Catedrala Ortodoxă din Timișoarala 4 martie 1990.

La 7 iunie 1990 este ales, iar la 1 iulie 1990 este înscăunat ca arhiepiscop al Iașilor și mitropolit al Moldovei și Bucovinei.

 

Mitropolitul Teofan

Conform http://iasi.mmb.ro/ierarh/inaltpreasfintitul-teofan

decembrie 1984: închinoviat la Schitul Crasna – Mănăstirea Sinaia, județul Prahova;

14 iulie 1985: tuns în monahism la Schitul Crasna – Mănăstirea Sinaia, județul Prahova;

8 septembrie 1985: hirotonit ierodiacon de PS Vasile Târgovișteanul, Episcop Vicar Patriarhal;

14 septembrie 1985: hirotonit ieromonah de PS Vasile Târgovișteanul, Episcop Vicar Patriarhal;

1986-1990: Institutul Teologic „Saint Serge” din Paris, obţinând titlul de doctor în Teologie

1987-1990: duhovnic la Mănăstirea „Acoperământul Maicii Domnului” din Bussy en Othe, Franța;

Iulie 1990 – septembrie 1991: Secretar al Cabinetului Patriarhal;

2 septembrie 1991: ales Episcop Vicar Patriarhal;

14 septembrie 1991: hirotesit arhimandrit;

15 septembrie 1991: hirotonit Episcop Vicar Patriarhal;

Conform https://en.wikipedia.org/wiki/St._Sergius_Orthodox_Theological_Institute:

The mission of the St. Sergius Institute is to form educated priests and laypeople, intending to serve actively the Orthodox Church and representing it in the ecumenical dialogue, as well as in the religious and cultural life of their own country.

 

La el ca si la toti ceilalti, scadeti anii de studiu si vedeti cata vreme au avut de monahism.

Mitropolitul Laurențiu Streza

A fost ales Episcop inainte de a fi tuns in monahism.

În 1982 pleacă la studii în străinătate, la Institutul Ecumenic de la Bossey, Elveția (1982-1983). Continuă studiile în Elveția cu o specializare în domeniul liturgic la Facultatea de Teologie Catolică a Universității din Fribourg (1983).

20 iulie 1996 este tuns in monahism, la Manastirea Brancoveanu, Sambata de Sus, de catre IPS Mitropolit Antonie, primind numele de Laurentiu .

4 iulie 1996 ales, prin hotararea Sfantului Sinod episcop al Caransebesului.

11 august 1996 este hirotonit arhiereu si instalat episcop la Caransebes de catre IPS Mitropolit Nicolae al Banatului.

 

Mitropolitul Irineu Popa

A fost tuns în monahism la Mănăstirea Frăsinei în anul 1985, iar ulterior a fost hirotonit ierodiacon (1985) și ieromonah (1986).

1986–1990, cursuri de doctorat în teologie, specialitatea Dogmatică, la Institutul Saint Serge din Paris,

1989 – 1990, cursuri de limbă engleză în Londra.

1990 – 1991, cursuri de arheologie biblică la Institutul de Arheologie Biblică din Tantur – Ierusalim.

1991, 6 septembrie, prin hotărârea Sfântului Sinod, promovat Arhiereu Vicar la Sfânta Episcopie a Râmnicului.

1991, 6 octombrie, hirotonit Arhiereu cu numele de Slătineanul.

 

Mitropolitul Andrei Andreicuţ

La 1 august 1978, la vârsta de 25 de ani, a intrat la Mânăstirea Sinaia din judeţul Prahova, unde a fost primit ca frate, de stareţul de atunci, protosinghelul Calinic Argatu, actualul episcop al Argeşului şi Muscelului. În acelaşi an, a fost tuns în monahism de sărbătoarea Sfintei Parascheva (14 octombrie 1978), primind la călugărie numele de Irineu. Peste doi ani, la aceeaşi sărbătoare (14 octombrie 1980), a fost hirotonit ieromonah de Prea Sfinţitul Roman Ialomiţeanul, episcop – vicar al Arhiepiscopiei Bucureştilor.

Între 1981 si 1984 a urmat cursurile de Doctorat din cadrul Institutului Teologic de Grad Universitar din Bucureşti, obţinând titlul de „Doctor în Teologie” în octombrie 1990.

La 10 iunie 1984, patriarhul Iustin Moisescu i-a acordat rangul de protosinghel. Între 1985 şi 1988 a beneficiat de o bursă de studii în America, la Institutul Teologic Prezbiterian din Princeton, statul New Jersey.

Pe 25 februarie 1990 a devenit episcop-vicar al Episcopiei Ortodoxe de Alba Iulia, care îl avea ca titular pe episcopul Emilian Birdaș. În urma demisiei episcopului Emilian Birdaș, devenit ulterior episcop vicar la Arad, apoi episcop de Caransebeș, Andrei Andreicuț a devenit episcop al episcopiei Alba Iulia în iunie 1990

A fost deci foarte studios.

 

Mitropolitul Ioan Selejan

Conform http://mitropolia-banatului.ro/i-p-s-ioan-selejan-arhiepiscop-al-timisoarei-si-mitropolitul-banatului/

În anul 1980 a intrat ca vieţuitor la Mănăstirea Lainici, judeţul Gorj.

În anul 1986 a absolvit Seminarul Teologic din Craiova, iar în anul 1990 Institutul Teologic de grad universitar din Sibiu. La 6 august 1990 a fost hirotonit ierodiacon la Mănăstirea Lainici, iar la 15 august 1990 a fost hirotonit ieromonah la Mănăstirea Tismana.

În perioada 1991-1994 a urmat în paralel două studii de doctorat la Institutul Biblic din Ierusalim, unul în Studii Biblice, şi altul în Egiptologie şi Orientalistică.

La 12 iulie 1994, Colegiul Electoral Bisericesc a ales ca întâistătător al nou înfiinţatei Episcopii, cu sediul la Miercurea-Ciuc, în persoana P.C.Arhimandrit Ioan Selejan, Superiorul Aşezămintelor Româneşti de la Ierusalim şi Iordan.

La 20 iulie 1994, la Mănăstirea „Sfântul Prooroc Ilie” din Topliţa, judeţul Harghita, ctitorie a Patriarhului Miron Cristea, s-a săvârşit hirotonia întru arhiereu a Î.P.S. Sale, Ioan Selejan.

 

Mitropolitul Iosif Pop

Conform http://www.mitropolia.eu/ro/site/63/

La 17 aprilie 1994 a fost tuns în monahism primind numele de Iosif. A deservit ca preot şi duhovnic Mănăstirea de maici „Acoperământul Maicii Domnului” de la Bussy-en-Othe, Yonne, Franţa (1994-1998).

La 29 noiembrie 1997, Adunarea electorală a Arhiepiscopiei Europei Occidentale şi Meridionale l-a ales Arhiepiscop. A fost hirotonit la 15 martie 1998, în catedrala greacă Sfântul Ştefan din Paris, de către un sobor de 12 ierarhi în frunte cu Mitropolitul Serafim al Germaniei şi Europei Centrale şi cu Mitropolitul grec Ieremia al Franţei.

 

Mitropolitul Serafim Joantă

Si el a fost ales Episcop inainte de a fi tuns in monahism.

Conform http://www.mitropolia-ro.de/index.php/8-mitropolia/33-mitropolitul-serafim-joanta

Institutul „St. Serge“ din Paris (1982-1985)

Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Sibiului, cu titlul de „Făgărăşeanul“ (ales la 12 febr. 1990, tuns în monahism la 17 feb., hirotonit arhiereu şi instalat la 11 martie 1990).

La 16 oct. 1993 este ales mitropolit pentru românii ortodocşi din Germania şi Europa Centrală de către Adunarea eparhială întrunită la Aachen (Germania); confirmat de Sf. Sinod al Bisericii Ortodoxe Române la 12 ianuarie 1994, instalat la München la 5 iunie 1994.

 

Mitropolitul onorific Nifon Mihăiță

In 1972, participă la cursuri post-doctorale în Israel la Colegiul Anglican din Ierusalim. Studii de teologie si ecumenice la Londra, Oxford, Ierusalim si Geneva; 1974 – Master of Theology la Londra. În 1977/78 participă la cursuri post-doctorale de Teologie Biblică la Facultatea de Teologie a Universității din Geneva, Elveția, iar în 1981 la Universitatea Catolică „Sfântul Paul” Ottawa, Canada. Conform

În 1981 este tuns în monahism și devine arhimandrit. Din 1982 până în 1985 este starețul Mănăstirii Antim din București. Între anii 1986 și 1992 este redactor al revistei oficiale a Patriarhiei Române „Romanian Orthodox Church News”. De asemenea din 1986 este Episcop Vicar Patriarhal, Secretar al Sfântului Sinod.

 

Arhiepiscopul Teodosie Petrescu

6 decembrie 1990, a fost tuns în monahism unde a primit numele de Teodosie; La 24 februarie 1991, a fost hirotonit Ieromonah, având ca sarcină activitatea de asistență religioasă și misiune caritabilă la spitale, azile și casele de copii din București; În ședința din 22 martie 1994, Sfântul Sinod a fost ridicat la treapta arhieriei, cu acordarea prealabilă a rangului de arhimandrit și a aprobat alegerea în funcția de episcop-vicar al Arhiepiscopiei Bucureștilor, cu titulatura de Snagoveanul. Hirotonia în arhiereu s-a săvârșit în ziua de 3 aprilie 1994, în biserica Sf. Spiridon Nou din București, paraclis patriarhal.

Si ma opresc aici cu studierea membrilor Sfantului Sinod. Parerea mea e ca daca as continua, as avea aceleasi rezultate si cu ceilalti, cu o singura exceptie: Justinian Chira a ajuns Episcop dupa 31 de ani de la data la care fusese tuns in monahism.

Video: Episcopul JUSTINIAN CHIRA – documentar BBC din 1978

Daca voi credeti altfel, va rog sa-i analizati, iar daca mai mult de o mana de Ierarhi nu se incadreaza in schema de mai sus, dati-mi un semn.

Cenzura sistemului face să ajungem la mai puțini dintre voi! Distribuiți articolele noastre și sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Selectați cât doriți să donați (EUR)

Introduceți cât doriți să donați (EUR)

23 comentarii

  1. Sincer, cum Pr. Cleopa a putut sa faca ieromonah pe un monah, viitorul Preafericit Daniel, care nici macar un an de calugarie nu avea. Ma cam indoiesc de intelepciunea lui. Se pare ca toti executau ordine fara sa gandeasca. Sfintele canoane se pare ca au fost scrise din pasiune, din hobby, ca nimeni nu le respecta. Asa cum zic si acesti pseudopastori ecumenisti ca Sf.Iustin Popovici, a fost canonizat pt viata lui, nu si pt ce a scris, caci a scris impotriva ecumenismului din hobby, ca si cum se plictisea si scria carti dogmatice ca n-avea treaba, asta zic ecumenistii de el si altii ca el. 🙁

      1. Ma refer la experienta, viata, ispite, cum faci preot pe unu care e tanar si proaspat calugarit. Cum fac ierarhii pe toti preotii de altfel la 20 si de ani. Si n-au experienta de viata, nu sunt caliti de ispite si sa iasa biruitori din ele, insa ii fac duhovnici iar ei sunt total incompetenti pentru slujirea care le-a fost incredintata. Dimitrie Bejan zicea ca ar trebui sa aiba 30 de ani impliniti ca astfel sa fi avut timp sa treaca prin ispite, sa aiba o experienta de viata inainte de a fi preotiti. E ridicol sa vezi un pustan duhovnic si infumurat care e „povatuitorul ” batranilor din comunitate.

    1. Ortodoxia este UNA Singură , Dreaptă și Adevărată după Puterea Duhului Sfânt Lăsată!
      Slavă Domnului,că fiecare are ,,delirul” pe care și- L alege ?!
      Doamne Ajută ,
      Bunul Dumnezeu să te ierte, și să ne Lumineze !

  2. Dar cine spube ca parintele Ilie Cleopa cugeta 100% ortodox? In mintea lui adunarea papistasa era Biserica cu succesiune apostolica. Asa ca nu este de mirare.

  3. „Caderea va veni de la cei invatati”
    Ce studii ortodoxe poti sa ai la institutii ale cultelor eretice cand in comisia de validare a dizertatiei ai doar eretici convinsi?!! Cum poate un profesor eretic sa accepte cuvantul ortodox care „patrunde pana la despatitura sufletului si duhului”!. Luati lucrarile lor si vedeti cum L-au ponderat pe Duhul Adevarului dupa masura lor ca sa dea bine in fata masoneriei care ii ridica in scaune.

    1. De unde aberația asta? Din ce drept canonic ortodox? Ce spuneți de primele 3-4 secole de creștinism când unii episcopi erau căsătoriți? Sfintele canoane interzic ca episcopul să fie căsătorit. Atât. Și asta pentru a se evita nepotismul, fapt ce se cam petrecerea în sec. III-IV. Episcopul poate fi ales ori din rândul călugărilor, ori dintre preoții celibatari. Mai puneți mâna puțin pe Pidalion și pe Dreptul Canonic Ortodox și mai vorbim după.

  4. Cristian Simionescu.Sant destui monahi care sant de multi anii in manastire si vrednici de a fi arhierei.Cand arhierei practica o erezie avem tot dreptul si chiar avem datoria sa nu tacem si sa marturisim

  5. Referitor la alegerea episcopului, sfintele canoane prevăd ca acesta să nu fie căsătorit pentru a se evita nepotismul. Ca episcopul să fie ales dintre călugări este un obicei ce s-a făcut în timp în Biserica Ortodoxă, nicidecum o regulă obligatorie. În concluzie, episcopul poate fi ales atât din rândul călugărilor cât și a preoților celibatari. Pentru cei ce nu cred cele ce am spus, cercetați Pidalionul și Dreptul canonoc ortodox! Pace și bucurii sfinte !!!

  6. Pai ..nu vedeti reactia monahilor …..din manastiri dupa sinod ……
    CE MAI POTI SPUNE????Decat ca se implinesc scripturile ……
    Daca parintele Irineu …are atitudinea pe care o are …
    Ce sa mai asteptam de la altii …
    Nu conteaza nici pentru parintele Irineu ca se supara HRISTOS ….conteaza sa nu se supere
    Bartolomeu …asta da gandire ortodoxa …..par .Irineu …comunicaq numai cu DUMNEZEU ..TREBUIE SA-I SPUNA DUMNEZEU ….CANOANELE ..NU SUNT PENTRU CALUGARI …..
    ASA PARINTI ..ASA ORTODOXIE …..ASA ARHIEREI ..
    Ati vazut antiohieni care isi cunosc credinta cum l-au primit pe patriahul lor ….cu anaxios …
    Asa trebuie primit orice arhiereu roman ..si pana acum se trezea macar unul…..
    Dar noi …NU NE CUNOASTEM CREDINTA …..

  7. chiar si viitorii preoti sunt educati in spirit ecumenist. un fost seminarist care a renuntat la seminar a spus ca in cadrul proiectului scoala altfel elevii seminaristi au fost dusi intr- o excursie pe la manastirile din eparhia maramuresului si satmarului de catre pr virgil un reprezentant al episcopiei si la o manastire in zi de vineri au fost serviti cu friptura de carne.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button