Știm că luna aceasta mitropolitul Banatului, Ioan Selejan a participat la un eveniment eretic organizat de Sant’Egidio, unde s-a rugat și a aprins flacăra new-age alături de eretici și păgâni. L-a însoțit și Serafim Joantă, mitr. Germaniei. În urma acestei blasfemii, asupra județului Timiș, peste care păstorește cu netrebnicie Ioan Selejan, s-a abătut mânia lui Dumnezeu. Pe lângă pierderi de vieți omenești și oameni internați în spitale, au fost afectate foarte multe din bisericiile din judeţul Timiş.
“Furtuna a afectat în deosebi bisericile şi casele parohiale, a afectat troiţele din curtea bisericilor şi de la răspândiile drumului, ba chiar şi cimitirele. În judeţul Timiş avem mai multe biserici rămase fără turle, pur şi simplu au foat aruncate pe pământ, biserici ale căror acoperiş a fost luat de vânt, fără ţigle. Avem şi case parohiale rămase fără acoperiş. Reşedinţa noastră eparhială, un corp, a rămas şi ea fără acoperiş. Parcule bisericilor noastre au fost pur şi simplu devastate. La parohia din Sinaia peste 50 la sută din parc este devastat”, a declarat părintele Ioan Popescu, vicarul Mitropoliei Banatului, conform adevărul.ro.
Catedrala Mitropolitană din Timişoara a fost şi ea afectată. O cruce de pe catedrală s-a dărâmat. Ornamentul de pe unul din turnurile bisericii a căzut. Părţile laterale au multe ţigle smulse de vânt, o troiţă ridicată în memoria Eroilor Revoluţiei a fost ruptă. Foarte mulţi copaci din jurul Catedralei sunt rupţi.
Cele mai grav afectate biserici sunt cele de la Ghilad, Giulvăz, Toager, Bichigi, Sinteşti, Vucova. Turla bisericii de la Remetea Mare este căzută.
Este o dezlănţuire fără precedent în Timișoara. Dacă nu vor înceta cu ecumenismul și trădarea Ortodoxiei și „mai mari decât acestea” vor vedea.
Daca vor sa slujeasca si diavolului si Lui Dumnezeu…
Eu nu judec ce se întâmplă cu această dezbinare (căci așa pare.)..Noi suntem mici sa ne dam seama cât e unul sau altul de eretic….Și mai cred ca nu e niciun semn divin! Cred ca e timpul ca din banii adunați sa recondiționati bisericile !!!!
adica nu cunosti dogmele bisericii
Ba bine că le cunosc însă mai știu ceva pe lângă asta ca cei care nu fac ascultare nu fac bine….Eu pur și simplu nu judec ! Pt mine preotul meu din biserica e același și cu același har chiat dacă pomenește sau nu. Ar tb sa ne împărțim cumva în două ?adică devenim doua secte? Unii care pomenesc și alții care nu ?Eventual o sa ne numim ortodocși pomenitori și ortodocși nepomenitori?Eu cred ca fiecare plătește pt păcatele lui și dezbinarea asta nu e inteleapta. Asta e părerea mea.
Nu poți fii și iubitor de eretici și iubitor de Dumnezeu în același timp. Nu merge să-i slujești lui Dumnezeu, dar să te însoțești cu cei ce-i slujesc lui mamona. Sfânta Scriptură, Sfinții Părinți, Sfintele Sinoade Ecumenice sunt foarte clare în privința asta. Cui crede că merge și așa, adică să îi facem lumii pe plac, dar să fim și cu Dumnezeu, se minte pe sine.
Nu trebuie să judecăm păcatele personale, dar nu numai că avem voie, dar SUNTEM OBLIGAȚI să dăm pe față erezia, și să fugim de ea ca de foc.
Nu e vorba de secte, ci e vorba pe de-o parte de cei care urmează dreapta credință lăsată nouă de două mii de ani, și care reprezintă Biserica, și pe de altă parte e vorba de cei care nu doresc să urmeze dreapta credință, și care ei înșiși se separă de Biserică, prin voie proprie, și se alătură ereticilor, pentru că Biserica este NUMAI acolo unde este dreapta credință, și nu este o instituție administrativă cu ziduri care trebuie restaurate.
Da, fiecare plătește pentru păcatele lui, iar erezia ecumenista este păcatul cel mai mare al acestui veac, care nu va rămâne nepedepsit. Somn ușor în continuare.
Ai spus bine ca … „pur și simplu nu judeci” !!!
Ba ca fi decat o secta, pt ca cei care pomenesc ierahi eretici nu sunt ortodocsi. Si ascultarea tine pana la erezie. Cu totii suntem obligati sa aparam credinta.
Mai mult cred ca este o mare mândrie sa zică cineva „uite domnule semn divin ” adică cei cărora nu le -a a căzut crucea sunt ” cei aleși „! Eu zic ca arata a mândrie. ..Mai mult cred ca motivul pt care a căzut crucea e unul logic în condițiile atmosferice date ! Dacă ar fi căzut din senin as mai fi zis,dar la cât sunt bisericile de vechi și nerestaurate mi se pare ceva normal sa fie stricăciuni la o așa furtună!
– e problema ta ce pricepi din toate astea, daca ai avea un minim de cutura ortodoxa ai pricepe mai bine…
– cui au slujit astia pe 12 septembrie , cui slujesc in WCC (CMB), , cui au slujit la sinodul din creta, cui slujesc cand il consedera pe papa ierarhul Domnului si-l pupa-n bot ??????
– asteptam raspuns de la expertii cu duhurile sa ne spuna si noua ce loc ocupa IISUS HRISTOS DOMNUL in toata mizeria asta??????????????
– vazand si considerand ca astia se inchina satanei in public in numele poporului, deci nu in nume propriu, putem noi sa fim si cu ei si cu HRISTOS, adica putem fi si cu satana si cu HRISTOS ?????????????????
baaaaa, dezbracati putorile de hainele arhieresti, puneti altii care merita in locul lor si dupa va puteti apuca sa trimiteti lumea la ei si mai ales pe cei care s-au delimitat de satana !!!!!
puisor, tu ia si citeste vietile sfintilor pomeniti azi, si vezi cat de pomenitori erau, citeste scrisoarea pe care au scris-o cand au intrerupt pomenirea, si ce au lasat in urma si daca nici atunci nu pricepi…….las-o balta!
Fratilor ,nu va mai apreciați atât! Nu va mai dați atât cu parerea c.o sa vă duceți cu ea de gat in iad. Nu etreaba noastră să.i.judecam.pe.preoti.
Altă întâmplare firească, generată de necesitatea restaurării:
„Între acestea au mai avut de îndurat şi prigoana împăratului Mihail al VIII-lea (1259-1282) care a încercat – prin patriarhul de tristă amintire Ioan Vekkos – să impună „unirea cu Roma” după 1274 (la Zographou câţiva zeci de monahi au preferat să ardă de vii decât să slujească cu catolicii; la Xiropotamou s’a prăbuşit katholikonul peste cei care liturghiseau cu latinii; iar pe câţiva lavrioţi care au slujit cu apusenii, nu’i primeşte pământul nici în ziua de astăzi – ei fiind zidiţi – umflaţi şi neputreziţi! – într’o peşteră).”
Sfânta Scriptură, Epistola sobornicească a Sfântului Apostol Iacov, Capitolul 2:
Predanie a Mărturisitorilor români din închisori. IOAN IANOLIDE, ÎNTOARCEREA LA HRISTOS. document pentru o lume nouă. Ediție îngrijită la Mânăstirea Diaconești. Cu un cuvânt înainte de Părintele Gheorghe Calciu-Dumitreasa, EDITURA CHRISTIANA, București – 2006, p. 58:
Eu nu am nevoie de semn divin. L-am descoperit pe DUMNEZEU în text și în viața personală
Iuliana Vatamanu Subscriu!
Asa iuliana reconditionati tot zidurile ptr eretici, ptr eretici…
Nu stiu daca e semn sau nu si nu pot sa-mi dai cu parerea, sigur stiu ca si bisericile trebuiesc întreținute si renovate!
Nu putem sa judecam astfel lucrurile,dupa ce fostul mitropolit ecumenist(din pricina caruia preotimea din Tm nu este binevazuta in Athos)le-a ingaduit luciferienilor sa-si tina ritualul ocult in Catedrala ar fi trebuit ca toate crucile de pe turle sa cada ,nu cred ca exista blasfemie mai mare petrecuta acolo.https://www.youtube.com/watch?v=ZWyyW6pjzrE
Doamne ajuta,
Ca sa intelegem mai bine ca nu este pura intamplare aceasta situatie de cadere a crucii de pe catedrala din Timisoara, trebuie sa stim ca nu este o turla oarecare.
Este turla sfantului altar care era incoronata de „Mitra” arhiereasca cu o cruce pe ea, cruce semnificativ mai mica decat cele vizibile. Deci obiectul pricipal daramat este MITRA semnul Arhieriei.
Semnul Arhieriei Banatului a cazut dragilor, crucea era doar atasat de Mitra.
Sa luam aminte sa nu dam curs ecumenismului vazand mania lui Dumnezeu asupra noastra. Si ma gandesc ca pentru cate rele am savarsit, Domnul cu aceasta intamplare ne-a cercetat cu Mare Mila si cu Indurare, meritand cu mult mai mult.
Mantuire
Despre urmarile pe care le-a avut asupra papistasilor adaugirea la Simbolul de credinta, Sfantul Marcu al Efesului spune : „Simbolul nimeni n-a indraznit sa-l schimbe decat voi. Prin urmare, oprirea[in privinta scimbarii Simbolului] se refera la cuvinte, iar nu la inteles, cum socotiti voi. Si rezulta ca episcopi si clerici vostri nu mai sunt nici episcopi, nici clerici, fiind caterisiti de atatea si asemenea sinoade[ecumenice], iar mirenii sunt sub anatema si afurisenie. Caci aceleasi lucruri, cu aproape aceleasi cuvinte, le-au hotarat si sinoadele urmatoare – si al V-lea, si al VI-lea, si dupa ele al VII-lea[ecumenice]”.( Sfantul Marcu al Efesului, Opere vol.I Edit. Pateres, p.437). Aceasta isemnand ca filioquisti, din vremea de dinainte de patriarhatul Sfantului Fotie cel Mare, erau sub anatema si clericii lor erau caterisiti inainte de sinoadele convocate de Sfantul Fotie in care a fost condamnata interpolarea Crezului; insa pentru ca se vorbeste de mai multe caterisiri, dupa numarul sinoadelor a caror hotarari au fost incalcate, aceasta nu inseamna ca este nevoie de mai multe caterisiri pentru ca „Tainele” savarsite de ei sa fie invalide, ajunge o singura caterisire.
rectific: ale caror hotarari
Grigprie tot nu ai citit pidalionu ala si iar ii interpretezi pe Sfinti cum vrei tu
Să nu ne smintim!
Acelasi lucru s-a intamplat si la Moscova cand au fost aduse sfintele moaste ale Sf. Nicolae. S-a produs o furtuna de nedescris care a facut ravagii si nu stiu cati au inteles ca au batjocorit pe sf. Nicolae prin prezenta catolicilor si rugaciunea facuta acolo. Mult s-suparat Sfantul , mai ales ca este un sfant care s-a luptat ptr. dreapta credinta. Au profitat de aducerea mostelor ptr a se putea intalni in biserica ortodoxa catolici cu ortodocsi… zSfintii dau semne si ne avertizeaza doar noi nu intelegem.
Ideea validitatii „Tainelor”, celor ce au apostat prin insusirea celor hotarate in Creta anul trecut, este un pas inspre acestia, iar ideea de „părtășie la erezie” este inca un pas in sensul apropierii de apostati; cel care are „părtășie la erezie”se afla in starea de erezie, adica este eretic, nu exista semieretici si nici semiortodocsi.
Mai grava pare starea unora din cei care se declara impotriva sinodului dar n-au intrerupt pomenirea; prin afirmatii de genul: „De zeci de ani sunt ierarhii astia in erezie. Pana acuma unde ati fost? Doar acum a inceput sa fie valabil canonul 15 pe care il evocati cu atata patos? ”, acestia dau impresia ca nu inteleg diferenta dintre starea de dinainte de sinodul din Creta cu cea de dupa acest sinod, pentru a intelege ar trebuii sa reflecteze la Scrisoarea Sfantului Teodor Studitul catre egumenul Teofil: „Cumplita cacodoxie a fost dogmatizata in Biserica noastra — insasi erezia adulterina — care, impreuna cu schimbarea Evangheliei, a dezlegat şi dumnezeiestile canoane prin— dezvinovatirea celui ce a unit prin adulter [si] care a fost caterisit de ele…. stiind ca este erezie, sa fugi de erezie, adica de eretici, incat nici sa te impartasesti cu ei, nici sa-i pomeneşti la dumnezeiasca liturghie, in preasfanta ta manastire. Fiindca cele mai mari amenintari spuse de sfinti zac asupra celor ce se invoiesc, chiar numai sa-I primeasca la masa. Si daca ar zice cuviosia ta cum de nu am spus aceasta mai inainte de robie, ba ca si noi i-am pomenit pe cei din Bizant, aceea sa stie ca [atunci] nu fusese sinod, nici era pronuntata anatema si dogma cea rea. Si mai inainte de acestea nu era sigur daca trebuia sa ne departam cu totul de cei faradelege sau numai sa fugim de impartasirea pe fata cu ei, dar sa-i pomenim [totusi], printr-o iconomie cuvenita, pana la o vreme. Dar cand necredinta eretica a iesit limpede pe fata si a fost data la aratare prin sinod, trebuie de acum sa-ti arati pe fata evlavia ta, impreuna cu toti ortodocsii, prin faptul de a nu te impartasi cu cei rau credinciosi, nici sa pomenesti pe vreunul din cei aflati in sinodul cel adulter sau care cugeta la fel cu el [cu sinodul adulter].”