Patriarhia Română încearcă folosirea Părintelui Iulian Prodromitul, mizând pe un efect similar celui produs cu părintele Simeon Zaharia

Author:

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Printr-un comunicat publicat săptămâna trecută pe siteul basilica.ro, semnat de conducerea Schitului Prodromu, Patriarhia Română încearcă să acrediteze ideea că la schitul românesc din Sfântul Munte Athos nu s-a întrerupt niciodată pomenirea ierarhului eretic Bartolomeu, patriarh ecumenic al Constantinopolului.

Această luare de poziție pare a fi folosită de către Patriarhie pentru a contracara efectele Sinaxei Ortodoxe Naționale, desfășurate la Botoșani cu o săptămână înainte, prin afirmația că la Schitul Prodromu totul este în ordine, viețuitorii îl urmează fără șovăire pe arhiereul ereziarh, îndemnul subliminal adresat credincioșilor români fiind acela de a-i urma, la rândul lor, pe ierarhii părtași la erezie din Patriarhia noastră.

Părinții prodromiți nepomenitori vor transmite singuri probabil publicului românesc o poziție față de afirmațiile pe care le-a publicat conducerea schitului. De aceea, nu mă voi erija eu în purtătorul lor de cuvânt. Totuși, doresc să rostesc două adevăruri trăite de mine personal, care infirmă două neadevăruri din comunicatul oficial al Schitului Prodromu.

Mai întâi, în pelerinajul pe care l-am efectuat la Sfântul Munte anul trecut, am participat personal la o Sfântă Liturghie slujită de un părinte prodromit care nu pomenea ierarhul. Slujba s-a desfășurat în dimineața zilei de 26 octombrie pe calendarul nou, pe când pe stilul vechi atoniții se pregăteau să serbeze pe Sfânta Cuvioasă Parascheva, al cărei praznic a fost, cred, a doua zi. Prin această mărturie, pe care o pot proba cu toți cei din grupul de pelerini cu care am fost, împreună participanți la acea sfântă slujbă, infirm afirmația neadevărată din comunicatul conducerii schitului, potrivit căreia “niciodată în schit nu a fost întreruptă pomenirea patriarhului ecumenic Bartolomeu”.

Cea de-a doua informație neadevărată, pe care doresc să o dezmint, este cea cuprinsă în cuvintele: “Tot prin metode străine de vieţuirea creştină şi în urma unei insistente dezinformări despre recentele evenimente bisericeşti, Părintelui Iulian Prodromitul i-au fost smulse unele declaraţii prin care credincioşii sunt îndemnaţi la întreruperea pomenirii ierarhiei Bisericii, dar care sunt în totală contradicţie cu practica şi învăţătura de-o viaţă a Părintelui Iulian”.

În ziua de 25 octombrie 2016 am avut o întrevedere cu Părintele Iulian Prodromitul, pe care am filmat-o și am dat-o publicității la întoarcerea în țară. Această audiență am obținut-o în cel mai creștinesc mod, cerând binecuvântarea părintelui stareț al Schitului, care mi-a dat-o, deși l-am informat că urmează să discut cu părintele Iulian despre pseudo-sinodul din Creta. Oricine a fost la Prodromu în ultima perioadă știe că, pentru a intra la părintele Iulian Prodromitul, trebuie să ai binecuvântarea starețului schitului.

Părintele Iulian, așa cum l-am cunoscut eu, este un om extrem de lucid, de inteligent și de bine pregătit în cele ale teologiei și viețuirii duhovnicești. M-a impresionat profund desăvârșita sa cunoaștere a Sfintelor Scripturi, capacitatea de a cita pasaje din Vechiul și Noul Testament despre care cei mai mulți dintre noi, teologi sau creștini obișnuiți, habar nu avem. Un asemenea om nu poate fi victima niciunei dezinformări, așa cum afirmă comunicatul dat de conducerea schitului românesc din Sfântul Munte Athos. Când i-am cerut o opinie despre ce s-a petrecut în Creta, nici nu a găsit de cuviință să se piardă în argumentări teologice, afirmând simplu că o întrunire la care au fost invitați și eretici ca observatori și împreună rugători este prin sine eretică. Această abordare am observat că a avut-o și în alte interviuri acordate, la fel de liber și de conștient, altor ortodocși care i-au trecut pragul pentru a-l întreba despre situația din Biserică.

De altminteri, nici nu trebuie dovezi prea elaborate pentru a contracara afirmațiile apărute în comunicatul publicat de basilica.ro. Documentul se contrazice pe sine, atunci când afirmă, pe de o parte, că în Prodromu domnește liniștea, că nu există și nu au existat tensiuni, că pomenirea nu a fost întreruptă niciodată, iar pe de altă parte, că există cinci monahi care “s-au rupt din trupul obștii prin neparticiparea la viața liturgică și la viața de obște”. În realitate, “cei cinci monahi” despre care vorbește comunicatul sunt dintre cei care au întrerupt pomenirea ereziarhului latinofron Bartolomeu.

Comunicatul Schitului Prodromu, scris în limbajul de lemn al ecumenismului oficial, arată cel mult cam cât preț pot avea cuvintele “pomenirea nu provine din impunerea vreunei autorități din afara schitului…”.

Atrage atenția dorința de a prezenta poziția Părintelui Iulian Prodromitul în sens contrar spuselor acestuia, printr-o strategie asemănătoare celei folosite cu un an înainte contra părintelui Simeon Zaharia de la Mănăstirea Sihăstria. În august 2016, părintele Simeon a semnat scrisoarea preoților moldavi, adresată ÎPS Teofan, pe care la acel moment îl spovedea, în care îl rugau să se dezică de documentele din Creta. După o vizită făcută de autoritățile MMB, a apărut un comunicat al părintelui Simeon, în care acesta se dezicea de propria semnătură, afirmând că nu a știut ce a semnat. Ulterior, părintele a oferit un interviu părintelui Tihon Bivoleanu, în care reitera poziția sa contrară sinodului din Creta, după care a fost din nou vizitat de angajați ai MMB, fiind convins să retracteze și aceste spuse, pentru înregistrarea cărora temerarul ieromonah de la Petru Vodă a plătit cu liniștea și sănătatea sa.

Strategia Patriarhiei are toate șansele să fie de data aceasta lipsită de succes, iar această părere îmi este întărită de scrisoarea holografă trimisă de către Părintele Iulian Prodromitul chiar Părintelui Simeon de la Sihăstrie anul trecut, publicată de siteul Apărăm Ortodoxia pe 15 decembrie 2016, în care îl îndemna stăruitor: “Fii deci statornic în mărturisirea cea bună pe care ai dat-o întâi, împotriva celor care au trădat Biserica din interior, luând parte și semnând la Sinodul din Creta. Ține bine și neschimbat ceea ce ai primit de la Domnul, ca să poți spune acum, la sfârșitul vieții, împreună cu Sfântul Apostol Pavel: «Lupta cea bună m-am luptat, călătoria am săvârșit, credința am păzit» (2Tim. 4,7). Am scris acestea cu mâna mea, ieromonah Iulian Prodromitul”1.

Expresia “am scris acestea cu mâna mea” anihilează tot ce s-a scris în comunicat în legătură cu faptul că Părintelui Iulian Prodromitul “i s-au smuls declarații”.

Problema de fond, căreia i se subsumează acest comunicat, este generată de dorința Patriarhiei Române de a contracara efectele sinaxei care s-a ținut în urmă cu două săptămâni la Botoșani, a cărei rezoluție a arătat că ortodocșii români refuză pseudo-sinodul din Creta și deciziile sale, refuză ecumenismul și cer Sfântului Sinod să scoată Biserica noastră din organizațiile ecumeniste.

Luate prin surprindere, autoritățile eclesiale nu au putut reacționa în timp real pentru a împiedica desfășurarea sinaxei. Tot ce au putut organiza în grabă a fost un simpozion dedicate receptării pseudo-sinodului din Creta, la Facultatea de Teologie din București, în care, în fața unei audiențe destul de mici, apărătorii ecumenismului au afirmat că la “sfântul și mare sinod” din Creta s-a produs o afirmare a sinodalității Bisericii Ortodoxe (în ciuda faptului că, în realitate, au participat doar 10 Patriarhii, din 14)…

La rândul său, MMB a încercat să minimalizeze importanța sinaxei, prin publicarea unui articol pe Doxologia, în care se punea problema că cei ce au întrerupt pomenirea nu se află sub inspirația Duhului Sfânt, deoarece comportamentul lor nu este ireproșabil. Evident după standardele de ireproșabilitate ale MMB.

După această încercare eșuată, Patriarhia a încercat să pluseze, denigrând participarea la sinaxa națională a reprezentanților părinților aghioriți nepomenitori. Efectul scontat s-a dorit a fi crearea unei îndoieli în rândul credincioșilor, propunându-se ca model de urmat în problema ecumenistă Muntele Athos.

În paralel cu aceste încercări de discreditare a sinaxei și a atitudinii mărturisitorilor ortodocși, menite a convinge populația să nu se alăture campaniei de strângere de semnături în sprijinul Rezoluției Sinaxei de la Botoșani, la nivelul inferior, al protopopiatelor și parohiilor, se duce o campanie similară de dezinformare, prin care preoții încearcă păstrarea unei fidelități față de autoritățile eclesiale ale BOR.

La nivelul județului Neamț, de exemplu, unii preoți sunt păcăliți și păcălesc la rândul lor credincioșii că sinaxa de la Botoșani ar fi avut ca scop… “darea jos a patriarhului”, după ce anul trecut i-au mințit pe credincioși că scrisoarea adresată în august Înaltpreasfințitului Teofan are ca scop… „darea jos a mitropolitului.

Dacă tot am conceput acest articol pe mărturisiri personale în sprijinul adevărului, îmi permit să mai prezint un exemplu direct: din informațiile obținute de la credincioșii parohiei din care provin, parohia Neagra, din comuna Tașca, am aflat că duminica trecută, în loc să îl predice pe Hristos de la sfântul altar, preotul meu paroh ar fi ținut un cuvânt în care le-a vorbit credincioșilor despre cum am ieșit eu din Biserică și mi-am înființat o sectă, îndemnându-i să nu aibă nimic de-a face cu mine, să nu vină la mine acasă și să nu mă primească la casa lor și, în general, să mă trateze ca pe un ciumat, pe mine și pe familia mea. În loc să le spună adevărul credincioșilor despre faptul că episcopul s-a făcut părtaș unei erezii și că se impune să reacționeze pentru a apăra credința, preotul preferă să dea vina pe mine, spunându-le că am înnebunit brusc și am părăsit Biserica.

Acest kerem” pe care mi l-a adresat preotul paroh nu este probabil exclusiv rodul cugetării și voinței sfinției sale, ci și rezultatul unor presiuni uriașe din partea superiorilor săi ierarhici. Așa cum pe linie ierarhică s-a propagat și minciuna spusă de superiorii de pe la MMB cum că eu aș fi intrat în această luptă pentru că… am vrut să mă fac preot și nu am fost primit. Că nu există niciun dosar de hirotonire pe care eu să îl fi depus vreodată și pe care MMB să mi-l fi respins nu interesează pe nimeni.

Acestea sunt cu adevărat manipulări grosolane ale opiniei publice, nu declarațiile părinților aghioriți nepomenitori, despre care vorbește comentariul starețului de la Prodromu.

Întrebarea care rămâne după lecturarea articolului de pe basilica.ro este: Dacă Patriarhia Română se află într-adevăr în dreapta credință, cum se face că are nevoie să apere această dreaptă credință prin minciună, manipulare și mistificarea adevărului? Unde s-a mai văzut pe lumea asta ca adevărul să fie apărat prin minciună și dezinformare?

13 thoughts on “Patriarhia Română încearcă folosirea Părintelui Iulian Prodromitul, mizând pe un efect similar celui produs cu părintele Simeon Zaharia”

  1. Am primit linkul acestui articol de pe basilica …..dar nu am putut sa-l citesc pana la sfarsit ….
    Asi vrea sa stiu daca staretul a putut semna aceasta scrisoare???
    SI ASI VREA SA-L INTREB ..DE CE S-A FACUT CALUGAR???
    Daca zidurile sunt mai importante decat sufletele oamenilor pe care ii smintesc??
    Cand mirenii se duc intr-o manastire ….vad numai lucruri de suprafata …
    daca vrei sa cunosti viata manastirii trebuie sa stai un timp…in ea …
    Am intalnit crestini care au fost la Prodromu si au venit cu ideea ca ..trebuie sa stam
    in biserica ..sa rabdam ca daca nu facem schizma ….
    UNDE SUNT STRAJERII ORTODOXIEI???
    Multumes d-nului MIHAI SILVIU CHIRILA ..pentru aceste lamuriri….

    1. Au tradat cu totii! NU VOR SA MARTURISEASCA, CA SUNT PRINSI IN SISTEMELE LUI ANTIHRIST SI IN MESELE ALESE sI MASINI!

      1. …si antene satelit pentru a transmite aproape zilnic ce arde in ortodoxia oficiala…
        Sunt sute de filmari pe youtube cu jurnalisti care aproape saptamanal fac o emisiune intr-o manastire care da directia oficiala in Athos…
        Vreau sa vad si eu un staret sau monah roman din Athos care sa spuna ceva public si asumat despre
        https://ortodoxinfo.ro/2023/01/24/video-saptamana-de-uraciune-ecumenista-2023-ss-daniel-incalca-din-nou-canoanele-si-chiar-hotararea-sinodului-bor-trimitand-ierarhi-si-preoti-la-rugaciune-comuna-cu-ereticii/
        … ce griji au fost in celebra saptamana in anul 2023 de exemplu…
        https://www.chilieathonita.ro/2023/01/17/3-dovezi-care-dezmint-teoria-pamantului-plat-michelle-thaller-de-la-nasa/
        Asta este vital in saptamana ecumenica – este sau nu este pamantul plat?
        Despre Frasinei? Absolut NIMIC…. Vai, vai, vai…

  2. Daca tot zic ca vrem sa ii dam jos si ei au venit cu ideea (adica, ca vrem darea lor jos) in numele Miscararii ptr Apararea Ortodoxiei : va cerem sa cereti la viitorul sinod ecumenic pe linga anatematizarea Nominala a tuturor celor ce au semnat in Creta documente eretice ,va cerem SI CATERISIREA NOMINALA A Tituror CELOR DIN DELEGATIA ROMANA ce au semnat in Creta , si ca sa fie taiati o data ptr totdeauna de la lucrarea sfintitoare a preotiei , arhieriei

  3. Citez din articol: „Efectul scontat s-a dorit a fi crearea unei îndoieli în rândul credincioșilor, propunându-se ca model de urmat în problema ecumenistă Muntele Athos.”

    Păi, dacă s-a dorit ca Sfântul Munte Athos să devină model de urmat, înseamnă că s-a dorit perpetuarea divizării în care se află înșiși Părinții aghioriți, dintre care unii s-au lăsat corupți de amenințări și teroare și au pactizat cu erezia, în timp ce alții au rămas fideli Domnului Hristos. Nu, frate, comunicatul încearcă, dacă s-ar putea, să-i determine pe înșiși Părinții aghioriți rămași în picioare să mărturisească erezia, ceea ce să nu fie. Cred că pentru noi toți este evidentă depărtarea de la simplitatea adevărului, de la poziția ca ce este da să fie da și ce este nu să fie nu, din acest comunicat de pe basilica.ro. Asta e: răbdare, răbdare, răbdare, până la sfârșit, nu până la prășit, cum zicea marele nostru duhovnic Părintele Vichentie Mălău, ale cărui vorbe au fost preluate și propovăduite mai departe de marele nostru duhovnic Părintele Cleopa Ilie.

  4. Anul trecut, in prima zi din postul Pastelui, lunea, am vorbit in piata cu un calugar de la Sfantul Munte Athos si cred ca PreaSfanta Fecioara Maria i-a indemnat sa plece.. unde.? nu stiu. Stiu doar ca acel calugar semana extrem de mult cu Parintele Staret Stefan de la Sfanta Manastire Frasinei, care, inaine cu o zi, duminica, a trecut in randul adormitilor.

  5. Acești „înțelepți” moderniști și „călugări” trădători într-un anume fel nu reușesc să vadă că dumnezeiescul cuvânt nu făgăduiește nicăieri în mod hotărât ortodocșilor satisfacții duhovnicești depline și fericire paradisiacă în această viață, ci, dimpotrivă, pune înainte faptul că viața pământească se va îndepărta tot mai mult de legea lui Dumnezeu, că în ceea ce privește morala, omul va cădea tot mai jos (vezi 2 Timotei 3/ 1-5), că „toți care voiesc să trăiască cucernic în Hristos Iisus vor fi prigoniți. Iar oamenii răi și amăgitorii merge spre tot mai rău, rătăcind pe alții și rătăciți fiind ei înșiși ”.

  6. Marturie personala: comunicatul Schitului Prodromu este MINCINOS din cel putin doua motive, aratate mai sus in articol:
    1) pomenirea a fost intrerupta complet (cu acordul intregii obsti, inclusiv a staretului) si apoi reluata la presiunile Marii Lavre dar nu de catre toti preotii, monahii si fratii din obste;
    2) parintele Iulian nu si-a schimbat niciodata punctul de vedere in privinta sinodului ERETIC – cuvant auzit de mine din gura parintelui.

    Este clar un comunicat scris in urma unor presiuni care mai mult dezbina aratand o unitate falsa in minciuna.

    Adevarat este si faptul ca daca ar afirma adevarul ar avea foarte mult de suferit – Marea Lavra cred ca nu ar ezita sa-i expulzeze in secunda doi pe toti din Sf Munte si, in cel mai bun caz, sa faca o obste cuminte dintre alti calugari romani atoniti. Altfel ar putea chiar sa puna obste de calugari greci insa nu cred ca s-ar risca atat de mult pentru ca ar genera un mare scandal – pelerinii romani sunt totusi foarte numerosi iar Prodromu este cel mai important reper.

    Din pacate cuvantul unui om cu viata sfanta, ultimul mare duhovnic roman din Sf Munte, este nesocotit si trecut cu vederea chiar si de catre unii care-i calca pragul (de ce o mai fac totusi? poate pentru ca asa randuieste Dumnezeu ca sa nu aiba indreptatire la Dreapta Judecata).

    Si pentru ca lucrurile sa fie clare si sa spunem adevarul intreg, parintelle Iulian ii incurajeaza pe cei care vor sa lupte impotriva ereziei prin nepomenire dar nu considera caderea din har a celor care inca pomenesc – deocamdata. Intre a nu merge deloc la biserica si a merge unde se pomeneste pentru ca nu ai alta solutie, parintele spune sa se mearga la slujba dar evitand desigur preotii care au gandire si marturisire ecumenista.

  7. Bine domnule Stan,ma duc la o Biserica unde slujba e oficiata de un pomenitor;pai cum fac sa i evit pe preotii ecumenisti cand eu asist la o slujba oficiata de unul din ei?!?dumneta ti ai dat seama ce ai vrut sa exprimi,sau ai scris sa te aflii in treaba,sau si mai rau,sa smintesti?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X