X

Părintele Cosmin Tripon acuză nerespectarea dreptului de a se apăra şi refuză să participe la consistoriu

de null

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Preasfinţia Voastră

Am luat cunoştinţă cu tristeţe de Citaţia nr. 2/14 februarie 2017 şi Decizia Chiriarhală nr. 244/14 februarie 2017 prin care mi se comunică, pe de o parte, că sunt aşteptat în faţa Consistoriului eparhial pentru a fi caterisit.

Faţă de cele două documente doresc să fac următoarele precizări:

  1. Decizia Chiriarhală şi Citaţia la Consistoriul eparhial au fost emise în aceeaşi zi şi vizează aplicarea a două pedepse simultane: una temporară, fără posibilitate de contestare, şi una permanentă, cu posibilitate de constestare, în conformitate cu art. 5 (A) şi 5 (B) din Regulamentul Autorităţilor Canonice Disciplinare şi al Instanţelor de Judecată ale Bisericii Ortodoxe Române.

  2. În conformitate cu Decizia Chiriarhală sunt oprit de la slujire pe durata a 30 de zile. Această sancţiune temporară cuprinde o perioadă specificată de reflexie, cu scopul acordării unui timp pentru îndreptarea preotului sancţionat. Din acest motiv, mi se pare anormal şi contrar prevederilor Regulamentului Autorităţilor Canonice Disciplinare şi al Instanţelor de Judecată ale Bisericii Ortodoxe Române (care spune în art. 62, alin. 1 şi 88, alin. 1 că Chiriarhul poate da sancţiuni fără drept de apel, dispune trimiterea cazului în Consistoriu, fără a preciza că le poate face concomitent) ca în timpul executării acestei pedepse să fiu supus unei judecări care poate să îmi aducă o sancţiune definitivă, care ar putea intra în vigoare concomitent cu cealaltă sancţiune, ca urmare a unei dispoziţii de accelerare a judecării procesului, survenite în urma deciziei de a mă suspenda din funcţie, comunicată tot prin Decizia Chiriarhală.

  3. Consider Citaţia pentru Consistoriu contrară prevederilor Regulamentului Autorităţilor Canonice Disciplinare şi al Instanţelor de Judecată ale Bisericii Ortodoxe Române, care prevede, în art. 108, alin. 2), că “Lista de martori se comunică preşedintelui Consistoriului eparhial cu cel puţin 7 zile înainte de data fixată pentru judecată”, iar în art. 89, “După ce primeşte dosarul, preşedintele Consistoriului eparhial îl înscrie pe rol şi dispune citarea părţilor şi a celorlalţi martori”. Având în vedere că am primit Citaţia în mod legal, prin poştă, la data poştei 16 februarie, iar data fixată pentru judecată este 21 februarie 2017, invoc nulitatea procedurii, deoarece mi se anulează posibilitatea de a-mi formula apărarea cu martori.

  4. Consider toate cele cinci capete de acuzare lipsite de temei canonic, deoarece ele pierd din vedere faptul că motivul comportamentului meu este determinat de participarea episcopului la erezie, pentru care, în conformitate cu canonul 15 I-II, nu ar trebui să fiu cercetat canonic.

Prin urmare, Vă rog să dispuneţi reprogramarea datei de judecată în consistoriu în aşa fel încât să se respecte Regulamentul Autorităţilor Canonice Disciplinare şi al Instanţelor de Judecată ale Bisericii Ortodoxe Române.

În caz contrar, îmi rezerv dreptul de a refuza să particip, din acest motiv, la Consistoriu.

16.02.2017
Cu respect, Pr. Cosmin Tripon

Preasfinţiei Sale Sofronie, Episcopul Oradei

Reclame

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

7 comentarii

  1. Eu nu m-as duce deloc! Aceasta delimitare de ierarhii apostati trebuia sa se faca de mult, nu de acum. Asta uita ierarhii, pentru ca noi i-am tolerat ca niste delasatori. Acum vor sa venim la judecatile lor… Dar daca ne cheama adventistii la judecata lor, noi trebuie sa venim? Dialogand cu diavolul, dansati cu el… TREABA VOASTRA!

    https://www.youtube.com/watch?v=3QQCSfV_dQY

  2. Daca doriti va redactez eu inscrisul si-l argumentez din punct de vedere juridic. Il trimit prin e-mail.

    AVOCAT IULIA TIPA

  3. Credeți că bisericile sunt ale voastre stimabili
    Preoți ierarhi si ce funcții inalte mai aveti?
    Nu, biserica este a lui Hristos Dumnezeu, a celor care vor sa vină in casa Sa.
    Nu puneți voi stăpânire pe ea…pentru ca nu este a voastră.

    1. Biserica (cu B mare) este a lui Hristos. Iar bisericile (cu b mic, sau cladirile bisericesti) sunt ale patriarhiilor si episcopiilor, iar aceste institutii au facut Statul co-proprietar…

      Patriarhii si episcopii sunt titularii acestora, caci in mai toate cazurile sunt proprietari de drept. Nu-ti sfinteste niciun episcop o biserica (desi sfintirea o poate face si un preot), pana nu are actele sub egida episcopiei.

      Iar Biserica (sau Sfanta Biserica) este aceasta:

      SFANTA BISERICA = SFANTA IMPARTASANIE = ORTODOCSII IMPARTASITI

      – Sfanta Impartasanie este in Sfanta Biserica si Sfanta Biserica in Sfanta Impartasanie
      – Sfanta Impartasanie este Trupul real al lui Hristos
      – Trupul lui Hristos este Sfanta Biserica
      – Sfanta Biserica sunt botezatii neeretici, botezati in Dreapta Credinta Dumnezeiasca, Ortodoxa, mirunsi si impartasiti
      – Toti crestinii botezati si neeretici, prin botez se imbraca in Hristos
      – Hristos la randul Sau, este imbracat cu toate trupurile botezatilor impartasiti si neeretici, pentru ca in ei se afla Trupul si Sangele Sau
      – Hristos este in agonie cu Trupul Sau pana in clipa Parusiei, pana in momentul in care are sa vina ca Infricosator Judecator, pentru ca toate durerile din trupurile crestinilor sunt dureri resimtite si de El
      – Orice sange varsat dintr-un botezat neeretic, este Sangele lui Hristos
      – Hristos este cu noi, botezatii neeretici, pana la Sfarsitul Veacurilor, si prin Duhul Sau Cel Sfant, dar si prin trupurile botezatilor neeretici, adica prin Sfanta Impartasanie care este in noi
      – Trupul lui Hristos ramane mistic si dumnezeieste si in trupurile raposate ale botezatilor neeretici
      – Botezatul care devine eretic, nu mai face parte din Trupul lui Hristos, ci devine mladita rupta in afara Vitei-Hristos
      – Paganii nu sunt parte din Trupul lui Hristos, si deci nu sunt parte nici din Sfanta Sa Biserica
      – Sfanta Biserica are un singur Cap, pe Hristos Insusi, iar restul madularelor Trupului Sau sunt botezatii neeretici
      – Hristos ramane in botezatii impartasiti, atata timp cat acestia nu devin eretici
      – Crestini sunt doar botezatii neeretici: mireni, monahi, diaconi, preoti si arhierei
      – Oricine este in afara Bisericii Sfinte Ortodoxe, nu este botezat, miruns sau impartasit, pentru ca Hristos are doar o Biserica Sfanta, si doar in Aceasta savarseste lucrarile Sale Dumnezeiesti
      – Paganii au Chipul lui Dumnezeu dar nu au posibilitatea asemanarii cu El, adica nu sunt neam cu El
      – Niciun eretic ce a murit in erezie nu are sa vada in veci mantuirea lui Hristos
      – Orice fiinta omeneasca ce lauda vreo erezie sau pe eretici, devine una cu erezia
      – Pe pamant, nimeni nu administreaza harul preotiei, afara de arhiereul ortodox neeretic si preotul ortodox neeretic, si nimeni nu administreaza Sfanta Impartasanie in afara celor doi slujitori

  4. Avand in vedere hotararea Sfantului Sinod din februarie 2017 prin care se ia act de dispozitiile Noului Cod PENAL si pe cale de consecinta se dispune luarea masurilor de prevenire a faptelor penale, toti parintii nepomenitori pot sa adreseze o notificare Patriarhului prin care sa i se pune in vedere perpetuarea faptelor care intra in sfera penala in teritoriu… :))))))))
    Sa-i fie notificata solicitarea de a lua act de faptul ca BOR prin autoritatile canonice este in imposibilitate de a proceda la aplicarea dispozitiilor Regulamentului Autorităţilor Canonice Disciplinare si al Instanţelor de Judecată ale Bisericii Ortodoxe Române pe care, de altfel, il invoca in mod nelegal.Autoritatea d-voastra si a B.O.R nu poate fi manifestata decat in limitele prevazute de dispozitiile legale in vigoare, limite carora se subordoneaza si atributiile d-voastra de serviciu.
    In speta,efectele juridice ale lipsei aprobarii de catre stat a codurilor canonice se concretizeaza in situarea demersului d-voastra in afara cadrului legal.
    Altfel spus, Biserica Ortodoxa Romana prin organele de conducere nu poate demara procedura disciplinara prin intrunirea Consistoriului eparhial, nu poate dispune masuri disciplinare nu-si poate exercita prerogativele instituite prin Regulamentului Autorităţilor Canonice Disciplinare si al Instanţelor de Judecată ale Bisericii Ortodoxe Române
    Autoritatile canonice ale bisericii (autoritatile canonice disciplinare si de judecata ) isi exercita autoritatea biserioceasca fie in mod direct, fie prin organisme constituite in acest sens.
    Astfel, in exercitarea judecatii bisericesti, autoritatile canonice ale BOR actioneaza fie direct emitand sentinte disciplinare sau de judecata, fie prin intermediul unui organism ajutator, in speta, consistoriul eparhial.
    Lipsa procedurii de aprobare prin Hotarare de guvern a codurilor canonice in conditiile legii interzice exercitarea autoritatii canonice , respectiv: intrunirea consistoriului eparhial, emiterea sentintelor disciplinare sau de judecata sau mai explicit, urmarea oricarei proceduri instituita prin Regulamentului Autorităţilor Canonice Disciplinare si al Instanţelor de Judecată ale Bisericii Ortodoxe Române sau aplicarea prevederilor acestuia.

    TOTI PARINTII NEPOMENITORI POT SA MA CONTACTEZE PENTRU A LE REDACTA DOCUMENTELE NECESARE ( CATRE EPISCOP ,ETC) PRO BONO.
    TEL : 0742 753672
    AV. IULIA TIPA

Dă-i un răspuns lui Felicia Varga Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button