Televiziunile au prezentat imaginile cu sosirea în Bucureşti a unui grup de clujeni care vor participa la protestul din Piaţa Victoriei, preluînd imaginile de pe Facebook-ul unui oarecare Marian Ionescu. Dacă ar fi fost atente, ar fi descoperit că Marian Ionescu este „Head of Social Media la GMP PR“, firma lui Felix Tătaru, nimeni altul decît şeful campaniilor electorale ale lui Traian Băsescu, Klaus Iohannis şi PNL!
Postarea lui Marian Ionescu, care conţine filmul din Gara de Nord a studenţilor din Cluj, este însoţită de textul: „CLUJUL APARE, DRAGNEA DISPARE“.
Cu alte cuvinte, Marian Ionescu, şeful social media al firmei lui Felix Tătaru, anunţă schimbarea radicală a mesajului din Piaţa Victoriei, precum şi noua ţintă: Liviu Dragnea, adică PSD! După anunţarea retragerii Ordonanţei PSD, era şi ridicol ca mitingul să continue, însă, aşa cum s-a scris deseori în Cotidianul, miza lui Klaus Iohannis este Guvernul PSD, nu „graţierea“ sau „abuzul în serviciu“.
Faptul că însuşi omul lui Felix Tătaru face acest anunţ nu trebuie să ne surprindă, pentru că postarea lui Marian Ionescu nu face decît să confirme ceea ce se ştia: din momentul prezenţei lui Klaus Iohannis între protestatari, era clar că în întreţinerea manifestaţiei se vor implica anumite servicii şi organizaţii apropiate de şeful statului.
Practic, din această zi, protestul din Piaţa Victoriei devine unul eminamente politic, coordonat aproape oficial, deşi nedeclarat, de către „oamenii preşedintelui“, sau, mai nou, de către „românii mei“, aşa cum i-a numit Iohannis pe cei din stradă!
Cine are curiozitatea să deschidă site-ul „GMP PR“, unde lucrează Marian Ionescu, se va convinge că şeful acestuia este Felix Tătaru.
Celor care nu ştiu ce este cu firma GMP PR, le reamintim că ea face parte din grupul GMP, patronat de Felix Tătaru. Acesta a fost şeful campaniei electorale a lui Traian Băsescu la prezidenţialele din 2004 şi 2009, al lui Klaus Iohannis, la prezidenţialele din 2014, şi al PNL, la parlamentarele din 2016. În 2014, Felix Tătaru a decis să afilieze divizia GMP Advertising companiei germane Jung von Matt.
Prezenţa oamenilor săi la protestele din aceste zile confirmă faptul că „spontaneitatea“ mitingului este doar aşa, de paradă! În realitate, PR-ul protestului este unul bine organizat, lăsat pe mîna specialiştilor în astfel de campanii.
Probabil, zicem noi, Iohannis n-a avut încredere să-i lase pe cei din PNL să se ocupe de organizarea unui miting asumat şi autorizat, după rezultatul catastrofal de la ultimele alegeri, şi a apelat la cel care i-a condus lui campania electorală din 2014, cînd s-a reuşit crearea unei atît de puternice emoţii în ţară şi străinătate, încît turul doi a dat peste cap toate calculele sondajelor!
Dacă aşa stau lucrurile, înseamnă că vom asista în zilele următoare la exploatarea acestei emoţii populare, generate de protestul uriaş din Bucureşti, din marile oraşe din ţară şi din Diaspora. Numai chior să fie cineva să nu observe asemănările dintre ce vedem în aceste zile şi atmosfera din 2014, înaintea turului doi al alegerilor pentru funcţia de preşedinte!