The Weeknd – Party Monster
Videoclipul piesei “Party Monster” (Monstrul petrecăreț) de la The Weeknd este descris drept o “călătorie psihedelică” însă, dincolo de efectele vizuale pline de culoare, se află simboluri cu o profundă semnificaţie ocultă. Vom arunca o privire asupra înţelesului mai adânc al acestor simboluri şi povestea pe care o transmit.
Party Monster îl prezintă pe The Weeknd mergând printr-un bordel în timp ce simboluri oculte şi religioase sunt difuzate pe ecran. Videoclipul prezintă aceleaşi imagini ca în recenta sa apariţie, Starboy, care a înfăţişat predominant o panteră şi o cruce luminoasă. În Party Monster aceste simboluri sunt din nou folosite, ceea ce indică faptul că aceste două video-uri fac parte dintr-o poveste mai mare. Spre deosebire de albumul anterior al lui The Weeknd, care a fost promovat folosind o trilogie video care spunea o poveste ezoterică (vezi articolul “Semnificaţia trilogiei video a lui The Weeknd”), imaginile recurente sunt utilizate spre a da poveştii o semnificaţie mai adâncă, făcând trimitere la tărâmul spiritual.
În Starboy, The Weeknd îşi distruge propria casă şi bunurile cu o cruce luminată iar apoi pleacă într-o maşină sport. Aşa cum am explicat în articolul meu despre Starboy, crucea nu însemna că The Weeknd a devenit un creştin devotat. Din contră, există un substrat întunecat şi occult care însoţeşte video-ul şi care este şi mai mult evidenţiat în Party Monster. Pe scurt, este vorba despre vânzarea sufletului către forţe oculte pentru a culege roadele succesului material. În Party Monster The Weeknd intră şi mai mult în lumea drogurilor şi a prostituţiei. Să urmărim videoclipul.
Party Monster
Industria muzicală adoră termini precum “monstru” şi “animal” (de ex. Lady GAGA – Micuţii monştri). Este dezumanizant şi este modul perfect de a descrie oamenii care şi-au vândut sufletul industriei şi căilor sale viciate. Videoclipul lui Kanye WEST – Monster este unul dintre cele mai grafice exemple ale obsesiei industriei pentru moarte, tortură, necrofilie, canibalism şi alte practice (nu a fost niciodată lansat official întrucât era… prea real).
În timp ce Starboy a fost despre iniţierea ocultă, Party Monster dezvăluie cum acest lucru l-a transformat pe The Weeknd într-un monstru… care petrece… ceea ce desigur îl face să pară şmecher. Aşa cum vom observa, The Weeknd se regăseşte adânc în sub-lumea elitei oculte, completat cu escorte şi, desigur, simbolismul Ochiului.
Videoclipul începe cu The Weeknd sosind într-o maşină sport mişto. Se află într-un deşert ceea ce ar putea sugera că se află în Las Vegas, un loc ştiut pentru că găzduieşte bordeluri legale, unde se pare că The Weeknd ajunge.
The Weeknd urmează o cruce mare cu neon unde se află fetele.
Într-o reversiune ocultă tipică, simbolul crucii arată drumul pe care The Weeknd trebuie să-l urmeze spre a pătrunde mai adânc în sub-lumea ocultă. În vreme ce crucea este un important simbol al Creştinismului, luminile de neon sunt asociate cu viaţa soioasă de noapte. Aşadar The Weeknd este ghidat de o corupere a simbolului crucii.
În interiorul moşiei, focul neonului conferă locului o senzaţie infernală. Ochii săi (şi ai fetelor) lucesc, făcându-i să pară monştri fără suflete.
Vorbind despre ochi, o secvenţă simbolică rezumă întregul videoclip.
Unul dintre ochii globulari ai lui The Weeknd zboară către privitor. Omniprezentul Ochi ne arată că The Weeknd este deţinut de către elita ocultă.
Mai târziu, The Weeknd petrece cu o prăjitură ce are deasupra un ochi.
Această focusare pe ochi, ce reprezintă sistemul elitei oculte, ne aminteşte puternic de filmul Demonul din lumina reflectoarelor, care face trimitere la aceleaşi obsesii bolnave.
În timp ce unele fete îşi întind prăjitură pe toată faţa, altele se comportă şi mai ciudat.
Două fete ling o statuie de gheaţă sculptată în forma lui… Iisus?
Un closeup rapid asupra acelei feţe arată că este similară reprezentării clasice a lui Iisus Hristos.
Aceea cu Iisus Hristos privind cerurile purtând coroana de spini.
Deşi nu pot confirma 100% că sculptura este făcută să semene cu faţa lui Iisus Hristos, cu siguranţă s-ar încadra într-un video care gravitează în jurul coruperii crucifixului.
Pisicuţa Beta
Deşi The Weeknd are o sumedenie de fete din care să aleagă, el este, din nou, ghidat de către cruce.
The Weeknd este rapid fermcat de o fată ce poartă cercei mari în formă de cruce.
Fata îl determină pe The Weeknd să o urmeze sus pe scări, unde se află camerele. Încă o dată, lucrurile capătă o semnificaţie ezoterică… pentru cei care înţeleg simbolismul.
Făcând trimitere la imagini masonice, video-ul conferă acestei “petreceri” un înţeles esoteric distorsionat. În timp ce scara masonică se presupune a conduce către iluminare spirituală, scara din acest clip conduce la a face sex cu o escortă. Sunt ei pe cale să participle la o practică ocultă de numită “magie sexuală”?
În interiorul camerei nu se află însă fata. The Weeknd are în schimb în faţa sa o panteră.
Când pică pe pat, The Weeknd o vede pe fată deasupra sa (într-o cruce) în loc de panteră.
Această scenă ne spune practic că fata ce poartă o cruce este o Pisicuţă Beta – un sclav MK programat să “servească” oamenii, o altă dintre practicile perverse ale elitei (mai multe informaţii despre Programarea Monarch în acest articol). Versurile cântecului sunt de asemenea despre combinarea cu o prostituată.
“Am văzut-o îmbogăţindu-se la bară
Am văzut-o, ştiam că sigur ştie
Am văzut-o cum a dat pe gât tequila
Un litru întreg, trebuia s-o întâlnesc”
La un moment dat, The Weeknd şi fata aparent se decid: “Hei, hai să mergem afară şi să ne întrecem în maşini exotice!”.
Proaspăţii deveniţi cei mai buni prieteni apasă proverbiala pedală până la proverbialul fund însă The Weeknd frânează dintr-odată şi coboară din maşina. Fata continuă şi… dusă este.
Aşadar, cel mai probabil, fata este moartă. Ce s-a întâmplat totuşi? A făcut-o dinadins? A păcălit-o The Weeknd? A fost un accident? Oricare ar fi situaţia, victimele programării “Pisicuţă” au adesea o viaţă scurtă. Ori sunt eliminate când nu mai sunt de folos, ori programarea lor dă chix şi lucrurile devin urâte. Unii reuşesc să supravieţuiască la toate acestea – norocoşii şi cei foarte puternici. Fata din video aparent nu a supravieţuit totuşi. Şi The Weeknd a urmărit totul. Ce monstru petrecăreţ.
În concluzie
În timp ce Starboy a fost despre tranziţia către o nouă versiune a lui The Weeknd, Party Monster este despre avansarea în băşica bolnavă ce este elita ocultă. Vârât până în gât în acelaşi simbolism pe care l-am analizat de nenumărate ori aici pe Vigilant Citizen, videoclipul înfăţişează lumea subterană a elitei drept un bordel unde exploatarea şi spiritualitatea coruptă se împletesc în decadenţă alimentată de sex şi droguri.
În timp ce unora acest lucru poate părea distractiv, petrecerea este frecventată de fapt de către fiinţe care şi-au vândut sufletele şi fete programate să facă pe plac clienţilor de elită până sunt considerate lipsite de folos. Ironic, este exact ceea ce se întâmplă cu pionii industriei muzicale. Vedetele sunt folosite spre a face lumea elitei oculte atractivă pentru tineri, până când aceştia nu mai sunt la modă. Ei sunt apoi aruncaţi în mod figurat de pe o stâncă pentru a face loc noului monstru al petrecerii.
traducere pentru OrtodoxINFO de Cristian