Preotul Ciprian Ioan Staicu si aplaudacii sai fac mare caz de faptul ca e doctor in teologie.
Pai, doctori in teologie au fost sau sunt si Patriarhul Daniel Ciobotea, Mitropolitul Teofan, Mitropolitul Laurențiu Streza, Mitropolitul Andrei Andreicuţ, etc.:
Preotul Constantin Necula:
Preotul Alexandru I. Stan:
CATERISITI-L de urgenta! Iata HULELE preotului prof. univ. onorar dr. ALEXANDRU I. STAN
Savvas Agouridis:
Teologii iadului: SAVVAS AGOURIDIS
Ieromonahul Petru Pruteanu:
Preotul Constantin Coman:
Si multi altii.
Si cu ce i-a ajutat? Cu nimic.
Cum cu nimic nu l-a ajutat nici pe preotul Ciprian Ioan Staicu cand a postat articolul Nu sunt doar bețe de bambus, ci este muzică clasică…. Iata-l, are o hula si un clip:
Ce-i frumos, și lui Dumnezeu îi place!
Unii dintre cititorii sai au incercat sa-l traga de maneca. Degeaba insa. Iata cateva comentarii:
Gabriel:
Mozzart a fost mason
admin2:
A fost un mare muzician și compozitor. În rest, Dumnezeu știe. Articolul viza calitatea muzicii. Ca să ne mai destindem din ”lupta” cu tastatura întru… apărarea credinței.
ban:
Referitor la articolul precedent, sfintii nu cred ca ascultau muzica clasica, sau se duceau la teatru, ceea ce sfintele canoane interzic.
admin2:
Eu am făcut școala de muzică și îmi place ce e frumos. Gusturile nu se dispută!
Toți cei care ascultă muzică(indiferent de gen) zic că e frumoasă..din punctul lor de vedere…si atunci, care e reperul?
admin2:
Pentru mine, ca muzician, este armonia și sincronicitatea.
Singura însă care sfințește sufletul este cântarea psaltică. Dovedit chiar și științific.
Însă site-ul acesta nu se dorește a fi loc de antrenamente de arte marțiale, de trânte ortodoxe 24 din 24h, ci o biată încercare de a aduce bucurie, frumos și adevăr în viața noastră. Iertați.
Pr. Ciprian
Preotul Ciprian Ioan Staicu, zicea acum cateva luni, umar langa umar fiind cu preotul Macarie Banu:
Datorită Capului Unic și Infailibil al Bisericii, Domnul nostru Iisus Hristos, Harul Dumnezeiesc este prezent și lucrător în Biserica Ortodoxă Română, spre mântuirea poporului dreptcredincios, în pofida abaterilor dogmatice inadmisibile ale unora dintre păstorii ei.
Cititi va rog mai multe la:
http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2016/11/17/spre-luare-aminte/
Si ii ataca pe toti care nu ziceau la fel. Le cerea celor ce nu sunt preoti sa taca si se straduia deja sa prezideze toate intalnirele dintre nepomenitori. Ca doar de, era mare teolog.
Dupa ce-a produs mult tambalau si mare dezbinare printre nepomenitori, si-a schimbat discursul cu 180 de grade, si-a pus masca acriviei pe chip si a ajuns sa-i blesteme pe cei ce inca mai zic cele pe care tocmai el le impunea pana de curand:
Preotul Ciprian Staicu insultă și blestemă o creștină care i-a cerut un sfat duhovnicesc
Ca doar de, e mare teolog. Iar acum si mare sef peste nepomenitori.
Cand a fost insa sincer pe tema asta? Atunci sau acum? Sau a fost vreodata sincer pe tema asta?
Oricum ar fi, ce fel de teologie e asta? Caci daca te lauzi ca esti doctor in teologie, se cheama ca te lauzi ca le ai bine mobilate in cap, toate chestiunile astea. Nu zici azi ceva iar maine schimbi macazul. Dar de fiecare data ceri sa fii recunoscut ca mare invatator si drept mare sef.
Ba mai mult, cand zici ca esti cu acrivia, atunci nu esti doar pe stanga cu acrivia ca sa dea bine in poza dar pe dreapta esti cu dracul.
Caci asta face el in articolul cu Mozart, e cu dracul.
Am ajuns astfel la tema din titlul articolului si vom vedea ca nu-i asa cu muzica, cum spune “marele teolog”.
Sa vedem deci ce ne zic Sfintii.
Cuvantul Sfantului Nicodim Aghioritul din „Hristoitia”:
„Pentru aceasta cu toată dreptatea se cade a numi cineva cântecele din organe, jocurile şi cântecele din gură, şcoala satanei, căci satana şi diavolul este cel întâi învăţător, iar slujitorii lui, dracii, sunt subînvăţători. Cei întâi şcolari însă, sunt cei ce cântă cu viorile şi cu alte organe; iar elevi şi eleve, sunt bărbaţii şi femeile care joacă şi cântă din gură. Lecţiile care se predau la şcoala aceasta sunt: desfrânarea şi neruşinarea, ruşinoasele cuvântări si nebunestile grăiri, curviile şi preacurviile, sodomiile şi orice alt păcat.”[…]
„Deci, cu adevărat sunt vrednici de plâns cei ce cântă din organe şi cei ce cântă din gură şi joacă; căci se lipsesc nu numai de viaţa aceasta prin robie şi prin a muri de foame; dar se lipsesc încă şi de împărăţia cerurilor şi moştenesc numai şi numai pedeapsa muncii şi iadul. Pentru aceasta şi eu am voit astăzi să vorbesc către voi, fraţii mei creştini şi să vă arăt câte rele au pricinuit si pricinuiesc muzicile, jocurile si cântecele din gură şi prin urmare să vă dovedesc că, nu se cade creştinilor să întrebuinţeze acestea; şi luaţi aminte ca să înţelegeţi.” […]
„Deci, fraţii mei creştini, vă ajunge vremea cea trecută până acum, în care aţi cântat din organe, aţi jucat şi aţi cântat din gură, nu ca nişte creştini sfinţi şi fii ai lui Dumnezeu, ci ca nişte necredincioşi şi păgâni; de acum înainte, urâţi acestea din toată inima voastră ca să nu cădeţi sub înfricoşata osândă, afurisanii, blestem şi dumnezeasca urgie cea hotărâtă de sfinţii Apostoli şi sinoadele ecumenice, şi de Dumnezeu, împotriva celor ce fac aceste fapte nelegiuite. Că Sfintii Apostoli afurisesc pe lirişti, pe viorişti, pe jucători şi pe toţi cântătorii din organe şi începătorii de jocuri, zicând în aşezământurile lor: „Dacă vreun bărbat sau femeie, care a fost începător de jocuri, va veni la credinţă, sau jucător, sau luptător în privelişte, sau din cei ce cântă din fluier, sau chitaragiu sau viorist, sau învăţător de jocuri, ori să înceteze, sau de nu, să se lepede” (Cart. 8, Cap. 32). Acum dacă Apostolii leapădă pe necredincioşii muzicanţi sau scamatori şi nu-i primesc la credinţa lui Hristos, de nu mai întâi vor înceta de la aceste jocuri, cu atât mai mult leapădă pe credincioşii care joacă acestea.”[…]
Iar cel mai mare canon al celor zise mai sus, este acesta: Porunceşte Sfântul (Vasile cel Mare) mai jos, tuturor creştinilor care n-au cântat din organe, nici au jucat, nici au cântat din gură cântece curveşti că, dacă vor vedea pe cei ce au cântat din organe, sau au jucat şi au cântat din gură, că se pocăiesc, să-i compătimească ca pe nişte mădulări ale lor bolnave; iar dacă obrăznicesc cu defăimare şi fac tot pe aceleaşi, să nu mai vorbească sau să aibă legătură cu ei, nici să-i heretisească; ca în felul acesta să-şi vie întru simţire de răutăţile lor şi să se pocăiască., De-i veţi vedea că se pocăiesc pentru necuviinţa celor ce s-au lucrat, milostiviti-vă spre ei, ca spre nişte mădulări ale voastre bolnave. Iar de-i veţi vedea că obrăznicesc şi defăima mâhnirea voastră cea pentru dânşii, ieşiţi din mijlocul lor, şi vă osebiţi, şi de necurat să nu vă atingeţi; că aşa ruşinându-se, să-şi vie întru cunoştinţa răutăţei lor; iar voi să primiţi plata râvnei lui Finees.”[..]
„Iar cea mai de pe urmă pedeapsă pe care o vor lua muzicanţii şi dănţuitorii şi cântătorii din gură este că dacă ei nu vor înceta de la aceasta şi nu se vor pocăi primind canonul cel hotărât mai sus de marele Vasile, ci vor muri aşa nepocăiţi, cu adevărat după moarte se vor duce în iad, ca să se muncească. Aşa zice Dumnezeu prin proorocul Isaia, cum am zis mai- nainte: „Şi, şi-a lărgit iadul pântecul său, şi şi-a deschis gura sa fără încetare” (Isa. 5,15).” […]
Pidalion, Sinodul de la Laodiceea:
CANONUL 53
Nu se cade creştinii mergând la nunţi, să cânte în organe, ori să joace, ci cu cinste să cineze, ori să prânzească, precum se cade creştinilor.TÂLCUIRE
Opreşte canonul pe creştini, de a bate în dobe, şi a cânta în organe, şi de a juca la nunţi. Ci să se ospăteze, zice, cu sfială, şi cu cinste, că aşa li se cuvine. Vezi şi pe cel 24 al sinodului 6. (pag. 368)
Din viata Sfantului Paisie Aghioritul:
„Intr-o noapte a auzit muzică şi zgomot de vioară şi alte instrumente muzicale. Privind spre fereastră l-a văzut pe diavolul jucând. Apoi i-a făcut semn Stareţului să meargă şi el să joace. Dar Stareţul a rostit puţin Rugăciunea şi toate au dispărut.” (Ierom. Isaac, Viata cuviosului Paisie Aghioritul, Editura Evanghelismos)
Sfantul Teofan Zavoratul:
„V-a încântat muzica, dar i-aţi supraapreciat valoarea. Una este sfera muzicii şi alta, cea a rugăciunii. De aceea, trecerea de la una la alta poate fi numai întâmplătoare. Există multe fantome ale lucrurilor duhovniceşti, care doar par, dar nu sunt duhovniceşti.”[…]
Ce fel de muzică vă pregătiţi să ascultaţi? Cea mai mare parte a pieselor noastre muzicale de astăzi sunt o porcărie: gâdilă urechea, fără a da nimic. Eu nu vă leg, dar îmi pare rău dacă o să vă duceţi, căci numai vă
veţi zăpăci şi vă veţi întrista. Când ascultaţi muzica din afară, cea lăuntrică se perturbă pentru o vreme. Să nu iubiţi lumea, nici pe cele din lume!
Puteţi, oare, acolo să fiţi cu Domnul? E prea puţin cu putinţă, căci care-i societatea? Lumea artelor este o lume sufletească şi chiar una senzuală, iar nu una duhovnicească. Este greu să renunţaţi, e adevărat; doar
petrecerea cu Domnul este răstignire adevărată, iar nu metaforică. Când se va înfăptui? La aceasta să râvniţi. Căci atunci va începe să ţâşnească din inimă izvorul mângâierilor, care vor stinge orice sete pentru mângâieri
de alt soi.” (Învăţături şi scrisori despre viaţa creştină)
Sfantul Ignatie Briancianinoc in „despre Inselare”:
„În faimoasele săli de concert pământeşti răsună o muzică ce exprimă şi stârneşte feluritele patimi; aceste patimi sunt înfăţişate şi în teatrele pământeşti; aceste patimi sunt răscolite prin distracţiile pământeşti: omul este adus, prin toate mijloacele cu putinţă, la desfatărea cu răul care îl ucide. Îmbătându-se cu acesta, el uită binele cel mântuitor al lui Dumnezeu şi sângele Dumnezeului-Om, prin care am fost răscumpăraţi. Iată o slabă descriere a curselor răspândite de către stăpânitorul lumii acesteia spre vânarea creştinilor. Descrierea este slabă, dar oare nu v-a stârnit, fraţilor, o groază îndreptăţită, oare în sufletul vostru nu s-a născut întrebarea: „Cine oare poate să scape din aceste curse?”
Multumim fratelui Ioan pentru stradania de a ne oferi aceste citate.
Asadar, ESTE HULA a spune despre asa o muzica: “Ce-i frumos, și lui Dumnezeu îi place!”
Cu atat mai mult cu cat vorbim despre un astfel de compozitor, fratilor …
In clipul promovat de “marele teolog” e vorba de „Alla turca”, popular cunoscuta ca „Turkish March” compusa de Wolfgang Amadeus Mozart:
http://www.youtube.com/watch?v=oAHRp7jjaOg
Acesta a făcut parte dintr-o lojă francmasonică – este un fapt clar documentat: la data de 14 decembrie 1784 el devenea membru în loja vieneză Zur Wohlthătigheit, fiind sub protecţia membrilor familiei Esterházy, mecenaţi francmasoni celebri cu ramificaţii până în Transilvania, ce i-au susţinut şi pe
Haydn şi Beethoven. Tatăl lui Wolfgang, Leopold Mozart, a fost iniţiat în lojă la data de 28 martie 1785.
La 22 aprilie el căpăta gradul al treilea în loja Zum wahren Eintrach unde pe 24 aprilie s-a executat cantata Die Maurerfreunde (K. 471) a lui W. A. Mozart. La moartea unui frate mason, Georg August, Mozart a compus cea mai importantă creaţie masonică a sa Maurerische Trauermusik (K. 477), ca muzică funerară în loja Zum gekrönten Hoffnung în care deţinea gradul al treilea sau maestru francmason. În această lucrare Mozart a încercat o sinteză de romano-catolicism austro-german cu francmasonerie.
Acesta este de fapt duhul muzicii clasice! Căci nu e după cum spunea Socrate în dialogul lui Platon Statul, şi anume că schimbarea modurilor muzicale determină schimbări în societate, ci dimpotrivă, ideile respective sunt cele ce au dus până la exprimarea sonoră cunoscută sub numele de muzică clasică: monodia acompaniată, sonata, stilul armonic deosebit de perioada anterioară polifonică barocă de tip iluminist protestant. În anii 1784-1786 loja din Paris Les Amis réunis tipărea simfoniile lui Haydn – acesta fiind la rândul său coleg de lojă cu L. Mozart. Împreună cu fratele său de lojă Schikaneder, W. A. Mozart a compus în 1791 celebra operă masonică ,,Flautul fermecat”. După 1792 autorităţile imperiale austriece au luat măsuri drastice ce au dus la intrarea lojilor ,,în adormire” – formula specifică a masoneriei – până în 1918 când imperiul s-a destrămat. ,,Se vede că în cadrul francmasoneriei Mozart şi-a găsit un grup de bărbaţi cu vederi asemănătoare, cu idei şi scopuri ce corespundeau cu ale sale, drept care a devenit francmason fervent. El va compune o sumedenie de piese pentru fraţii săi de lojă. Francmasonii aveau o mare influenţă asupra vieţii şi gândirii lui Mozart. S-a întâmplat ca în cadrul unei întruniri de lojă din noiembrie 1791 unde s-a cântat ultima lucrare completă a sa Eine kleine Freymaurer Kantate K 623… el a contractat acea infecţie care printr-un lanţ de complicaţii medicale va conduce la moartea sa prematură printr-o comă renală peste trei săptămîni mai târziu.”
Cititi va rog mai multe la: MUZICA CLASICA si MASONERIA
In concluzie:
Daca astfel au vorbit Sfintii despre cei ce asculta o astfel de muzica si nu vor sa renunte la ea, cam ce ar fi zis despre cei ce o promoveaza de pe pozitii de preoti doctori in teologie?
Gresesc daca cred ca i-ar fi caterisit?
Ca atare, va indemn sa faceti cu preotul (?) Ciprian Ioan Staicu fix ceea ce ne invata Sfintii:
“ori să înceteze, sau de nu, să se lepede”
“dacă obrăznicesc cu defăimare şi fac tot pe aceleaşi, să nu mai vorbească sau să aibă legătură cu ei, nici să-i heretisească”
“de-i veţi vedea că obrăznicesc şi defăima mâhnirea voastră cea pentru dânşii, ieşiţi din mijlocul lor, şi vă osebiţi, şi de necurat să nu vă atingeţi”
Iar pe cei ce ne ataca furibund ii intreb: astfel de indrumator cu “acrivie” v-ati gasit?
Mai, muzica incanta auzul, atat. Aduce o mangaiere, ca si florile, ca si susurul apei, etc. E adevarat ca erau sfinti care nici verdeata nu aveau in jurul chiliei ca sa nu cumva sa se bucure vazand-o si sa nu aiba nici o mangaiere lumeasca pentru a face o penitenta vazandu-se pacatosi si astfel sa primeasca mantuirea. Dar cine mai e in stare de asa ceva, sau cati. Daca ii vom respinge pe toti care asculta muzica si se bucura si de cele lumesti nu va mai ramane nimeni in Biserica, caci cine este fare de pacat? Eu ar trebui sa plec primul ca sunt cel mai pacatos dintre toti nepomenitorii ereticilor. Si ma uit la filme, joc jocuri, ascult muzica etc. E adevarat ca ideal ar fi sa fim duhovnicesti 100%, sfinti, dar pana la sfintenie unde ajunge unul din neam in neam ce facem? Cand cineva se socoteste perfect si sustine ceva gresit da, e bine de indreptat, dar neputintele omenesti ar trebui intelese.
Si, da, e atat de viciata societatea in care traim, atat de pervertita si vatamatoare, incat ideal ar fi sa ne retragem din ea dar pe de alta parte suntem nevoiti sa stam in ea, printre toti necredinciosii si sa mai si convietuim cu ei in armonie desi ei se uita ca la nebuni la noi, pentru a putea lucra, si castiga bani pentru a trai. Ca sa ne retragem undeva nu putem caci pamantul e al strainilor, statul fiind si el strain de Dumnezeu si de noi, si ascunsi de toti iar nu putem sta ca nu suntem tari in credinta si fizic si pregatiti si asta o fac doar putini si probabil fiind constransi sau mai curajosi. 🙁
De fapt asta era o dorinta de a mea de a sta in natura, in salbaticie, rupt de societatea asta nebuna dar plina de „intelepti”. Insa sunt foarte frustrat ca nu se poate si sunt nevoit sa stau in cocina si put ca si porcii si ma chinui in mizeria si putoarea lor dar pe porci nu-i deranjeaza mizeria si putoarea si e o chestiune de timp pana cand o sa ma manance. Doamne miluieste!
Adi! Nu stiu daca vei citi acest mesaj! Viata care nu e cu dreptate fata de Dumnezeu nu te poate intari astfel incat sa poti nu numai a trai in pustie ci si a urma lui Hristos in mijlocul lumii! Poti fi foarte slab la trup dar din mila lui Dumnezeu sa poti trai in pustie! Au fost femei care au stat in pustie zeci de ani desi erau mai slabe la fire decat barbatii! Faptul ca tu nu poti este pentru ca nu ai viata si credinta corespunzatoare si nici nu esti chemat de Dumnezeu la o viata in pustie!
Hristos o sa-i cheme pe ai Sai cand va veni timpul! Si tu vei fi chemat daca esti unul dintre ei!
Nihil Sine Deo!
Adi
Daca facem poze vanturand steagul acriviei, atunci sa vedem de fapt in mod real cum stam.
Sau altfel spus, ce fel de invatator e asta? Pe de o parte blestema si numeste eretici in dreapta si in stanga, pe de alta parte le baga nepomenitorilor pe satana prin urechi.
Nu am inteles – pozitia Parintelui Staicu este disecata si condamnata sau chiar Parintele este pus la stalpul infamiei?
Cam asa mi se pare mie.
Am facut si eu Scoala de muzica – cativa ani, Si pot canta la cateva instrumente.
Am trecut prin multe „stiluri” si admit ca unele m-au atras, altele – deloc.
Cred ca priceperea de a canta si incantarea altora cu „talantul” primit nu este ceva impotriva lui Dumnezeu.
Stim ce este suprafiresc – se ocupa muzica consacrata religioasa,dar stim ca este si firesc sa cantam si altceva – chiar credeti ca o doina, o balada, un bocet sau o cantare din inima este neaparat hula?
Sa nu deviem nici rational, nici duhovniceste.
SIgur ca muzica nefireasca – fie prin ritmuri, tonalitati, linii melodice, mesaj… nu est benefica pentru cine se crede/pretinde crestin.
Si sigur ca nu orice muzica este cea specifica Bisericii dar nici mireanul nu este calugar ori preot, nu-i asa?
Dintre cei care stiu a canta, nu toti isi castiga banul de existenta cu asa ceva.
Daca insa voi canta „Ciobanas cu trei sute de oi” sau vreo romanta… asa ceva crede cineva ca este sub-firesc, demonic? Si avem muzica usoara – si noi, si alte popoare.
….
Referitor la muzica clasic – in speta, la Mozart – tare as vrea sa ma lumineze cineva ce note, ce tip de ritmuri, tonalitati, ligaturi… s.a.m.d. sint „masonice”?
Concret: cantand in gama la minor esti pagan; folosind contrapunctul sustii animismul, etc.
Stiu ca „specificul” perioadei era de laicizare a cantarilkor – oricukm transformate – preluate din muzica bizantina.
A presupune ca o simfonie te „termina” si te converteste facandu-te sa te lepezi de credinta mta si ca ajungi in iad… este sub-firesc din punct de vedere a ratiunii care tot de la Tatal nostru o avem.
Sa te ocupi numai de asta uitand de Dumnezeu, asta te poate pierde dar a asculta din cand in cand este ca si mancatul – ingaduinta pentru natura noastra omeneasca, sa ne bucuram si cu ce putem noi face.
Cei care vă ziceți nepomenitori, din moment ce ați pus tunurile pe Pr. Staicu Ciprian-Ioan care și dânsul este nepomenitor, adică îngrădit de erezie, voi nu faceți altceva decât a-i răspunde Părintelui Staicu cu răutăți pentru faptul că v-a apostrofat că nu sunteți teologi licențiați în teologie pentru a vă putea impune punctul de vedere. Deci nu sunteți nici îngrădiți de erezie și nici adevărați creștini din moment ce încercați să vă răzbunați. Nu mai recunoașteți nici doctoratul luat prin muncă doar din cauza unor greșeli. Nimeni nu cunoaște tot adevărul, nici cei car-și iau doctoratul, căci doctoratul nu înseamnă cuprinderea a toată teologia, ci a unei ramuri a ei. Dar supărați fiind pe Părintele Staicu pentru curajul de a vă înfrunta, acum găsiți că diploma de doctor luată prin muncă nu mai e bună de nimic și faceți asemănare între Părintele Staicu care s-a îngrădit de erezie și Patriarhul Daniel care și el are doctoratul, dar care a introdus oficial erezia(prin semnarea actelor Sinodului din Creta) în Biserica Ortodoxă Română. Vă comportați ca și copiii cei fără prea multă cunoaștere și nu vă stă bine deloc fiindcă nu mai sunteți copii. Fiți copii în comportament și nu mai judecați cu răutate, ci cu înțelepciune. Dacă vă considerați nedreptățiți, atunci luați poziția lui Hristos Care n-a defăimat pe nimeni. Dacă ați fost nedreptățiți atunci ați fost defăimați, iar dacă ați primit aceasta pentru Hristos, atunci bucurați-vă căci intrați în rândul mărturisitorilor. Atitudinea voastră nu este aceea a unor îngrădiți de erezie. Mai căutați înțelepciune căci ea bate pe la toate porțile numai că omul prin trăirea sa îi trântește ușa-n nas. Doamne ajută !
La viclenie trebuie sa raspundem cumva, ca nu este vorba de noi, ci de intreaga miscare antiecumenista!
BALTAG LICĂ
Tu esti cu Arsenie Boca:
http://ortodoxinfo.ro/2017/11/07/se-dezvolta-un-nou-trend-o-regiune-franceza-isi-vrea-independenta/comment-page-1/#comment-19532
Asa ca despre ce vorbim?
am citit cu atentie comentariile voastre si am observat ca se greseste si de o parte si de alta.Afirmatia pr Staicu este una nepotrivita cu chemarea de preot si ca sa fiu mai dur este neortodoxa, dar atitudinea celor de la ortodoxinfo fata de sfintia sa este un putin exagerata. nu sunt de acord cu cei care spun ca muzica clasica este nevinovata chiar daca au studiat-o asa cum spun, si nici nu-i condamn ci vreau doar sa le spun cu duhul blandetii ca ratacesc putin dar asta nu inseamna ca nu exista remediu.Cuv. Paisie Aghioritul care a fost un parinte cu mult discernamant si pe care il consider sfant a spus ”in monahism tineti cele incercate”. poate veti spune ce legatura are monahismul cu viata mireneasca? se plica si in viata duhovniceasca a mirenilor, adica ASCULTAREA, de cine? SF SCRIPTURA si invatatura sfintilor care este voia lui Dumnezeu in sf Scriptura. de ce atata ascultare? oare nu avem voie sa avem si noi o parere? ce suntem roboti? da aveti dreptate putem avea si noi o parere asa cum si pr Staicu a avut-o, dar nu avem autoritate duhovniceasca, sfintii o au. sa va explic de ce, atata timp cat omul nu s-a curati de patimi trupeste si sufleteste orice act de creatie artistica este inspirat din patimi este ceva lumesc,diavolesc nu exista NIMIC intermediar ori cu Dumnezeu ori cu mamona.si eu am crezut ca muzica clasica este o muzica curata iar cand am inceput sa o ascult am avut niste experiente neplacute: noaptea aveam cosmaruri,veneau dracii si ma chinuiau in somn,in timpul zilei cand mintea mea era la altceva, rasareau in mintea mea intru-n mod inexplicabil anumite portiuni din muzica pe care o ascultasem candva si ma chinuia intr-un mod insistent fara voia mea, vroiam sa scap de ea, toata ziua. mi-am propus sa rostesc rug. lui IIsus, si ca prin minune disparea incat ramaneam mirat.muzica in general are si implicatii duhovnicesti ori vrem ori nu,este ca atunci cand zici ca vrei sa practici Karate doar ca sport, credeti-ma nu se poate asa ceva are si implicatii duhovnicesti,este nascut din paganis,din patimi ceva dracesc.Muzica clasica este chiar o patima ca celelalte, nu te poti lasa de ea , te tine legat acest lucru nu este ceva firesc la un moment dat cand te hotaresti sa te lasi devine chiar agresiv sa staruitor,dupa mine este ceva dracesc,daca vreti sa va mantuiti urmati usa aia stramta ,mai austera a sfintilor,chiar daca este greu la inceput. Iertare.
Sa stii parinte ca si cu karatele e acelasi lucru! Alea sunt izvorate din religiile pagane ale asiei! Toate miscarile, gesturile, inlantuirile se fac intr-un anume fel demonic si nu exagerez! Am practicat asa ceva si stiu exact ce vorbesc!
Va dau un exemplu banal dar elocvent!
Era un exercitiu intr-un stil in care loveai cu pumnul in cele patru puncte cardinale! Nu-ti explica nimeni de ce faci asta si care e logica acestui lucru!
Am inteles despre ce era vorba cand am vazut preotul cadind in cele patru laturi ale altarului in timpul slujbei!
Adica intelegeti? Preotul cadeste in cele patru laturi ale altarului spre centru iar aceia lovesc cu pumnul tot inspre centru rotindu-se tot dupa patru directii perpendiculare!
Daca asta nu va demonstreaza natura acestor practici apoi nu stiu ce ar putea!
Si asta e una dintre cele mai „nevinovate” lucruri implicate in aceste practici!
Pentru cei ce cred in arte martiale!
Domnul nostru Iisus Hristos n-a dat cu pumnul nici cu piciorul si n-a invatat pe ucenicii lui astfel de practici!
Omul duhovnicesc nu se increde si nici nu crede in astfel de lucruri!
Sunt mult mai multe lucruri ascunse in aceste practici pe care oamenii nu le stiu! Nu mai vorbim de mentalitate si credinte!
Multumim pentru marturia pe care ati dat-o!