Christina Verchere, directorul executiv al OMV Petrom, spune că acest an e ”critic” pentru proiectul de exploatare a gazelor din Marea Neagră, cu referire la modificările la legea offhore pe care jucătorii din piața energiei o așteaptă de peste trei ani.
ExxonMobil, partenerul OMV Petrom în cel mai mare proiect de la Marea Neagră, a decis să își vândă participația după ce Liviu Dragnea a impus în 2018 o lege offshore respinsă de sector din cauza taxelor considerate prea mari. De atunci, proiectul a rămas neschimbat, iar coaliția PNL – USR PLUS – UDMR a anunțat în programul de guvernare că va schimba legea în acest an.
CEO-ul OMV Petrom a declarat într-un interviu pentru Agerpres că se aşteaptă ca modificarea legii offshore să aibă loc în prima sesiune parlamentară din acest an.
Resursele de gaze din Marea Neagră sunt esenţiale pentru aprovizionarea cu energie a ţării şi, dacă aceste proiecte nu se concretizează, se estimează ca importurile de gaze ale României să ajungă la 40% în 2030, a subliniat ea.
Declarațiile Christinei Verchere:
Anul 2021 este un an critic pentru gazele naturale din Marea Neagră şi timpul joacă un rol esenţial în dezvoltarea acestor proiecte. Potrivit declaraţiilor publice, există intenţia ca Legea offshore să fie modificată printr-un proces parlamentar, care este aşteptat să aibă loc în prima sesiune parlamentară a acestui an.
România deţine resurse de gaze descoperite şi evaluate în Marea Neagră şi acestea sunt practic gata să fie exploatate. Aceste resurse sunt esenţiale pentru aprovizionarea cu energie – dacă proiectele de gaze din Marea Neagră nu se concretizează, se estimează ca importurile de gaze să ajungă la 40% în 2030. Gazele naturale din Marea Neagră ar putea fi o sursă de dezvoltare economică şi un sprijin valoros în tranziţia energetică.
Deblocarea resurselor de gaze naturale din Marea Neagră ar face România mai puternică şi ar crea premisele pentru ca aceasta să devină cel mai mare producător de gaze din UE. Guvernul român a subliniat în planul său naţional de energie şi climă că deblocarea resurselor de gaze din Marea Neagră este esenţială pentru securitatea energetică a ţării.
Credem că electro-mobilitatea ar putea fi o soluţie, însă numai pentru vehiculele uşoare. Când ne uităm la segmentul mediu şi greu, precum şi la transportul mediu şi lung, electro-mobilitatea se confruntă cu mai multe provocări. Pentru acest segment, credem că o soluţie de tranziţie pentru un transport mai curat este mobilitatea pe bază de gaze. Camioanele care funcţionează pe soluţii ce au la bază gazele naturale, fie că vorbim despre GNC sau GNL, emit cu până la 15% mai puţine emisii de CO2, cu 70% mai puţin oxid de azot şi practic deloc particule grele, adică o reducere de 99%. (Foto: Christina Verchere / Petrom)
Nu mai folositi fotografii cu platforme marine romanesti ca ma enervez. Astea au fost concepute si construite in Romania de catre specialisti romani si au fost mici minuni ale tehnicii pe vremea lor. OMV habar n-avea ce-s alea cand a luat 4 moca odata cu Petrom.
Ce minciuna ordinara! Gazele din platoul continental al Marii Negre NU sunt pentru Romania, ci pentru Germania, prin poarta lor de intrare Austria. Dati o cautare pe google pentru gazoductul BRUA(initiale de la tarile prin care trece:Bulgaria-Romania-Ungaria-Austria).