Foamea de faimă a preotului Calistrat Chifan: „Părintele Justin Pârvu nu a fost văzător cu duhul”

Author:

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Dintru început, afirm că mă depășește duhovnicește măsura de a declara pe cineva, văzător cu Duhul sau nu. Însă, despre Părintele Justin nu pot spune decât ceea ce am trăit și eu și toți care l-am cunoscut, că a fost un sfânt în viață, un TITAN al nevoinței, al rugăciunii și al jertfei pentru aproapele. Cu 17 ani de temniță și zeci de ani de călugărie, cu siguranță Dumnezeu i-a mai și descoperit unele lucruri Marelui Duhovnic.

Ține de domeniul magiei să crezi că un om este văzător cu Duhul în orice lucru, cu orice persoană, non-stop. Cred că ar fi și insuportabil așa „dar” pentru un om. Descoperirea vine doar de la Dumnezeu și doar atunci când consideră El că e nevoie. Așa a fost și în cazul Părintelui Justin, despre care există sute de mărturii ale oamenilor ce i-au trecut pragul și au plecat surprinși de faptul că Părintele le-a spus lucruri doar de ei știute sau există cazuri când Părintele a tratat unele probleme „nedrept”, doar din rațiuni duhovnicești, știind să smerească pe cel care putea duce mai mult, dar totodată și pe sine, căci rămânea în ochii celui smerit ca nedrept sau poate chiar și înșelat. Avea și o vorba pentru cei care mergeau la sfinția sa cu întrebări ca pentru un profet: „Măi, dar voi ați venit la mine ca la Mafalda?” și îi expedia repejor.

Este cazul și preotului-vedetă Calistrat Chifan, care în ultimii zece ani l-a defăimat în mai multe rânduri pe Părintele Justin. Probabil așa crede mândria sa că-i crește audiența, adună mai multe like-uri, mai multe donații online, mai mulți bitcoini în visterie. De ce nu îi este de ajuns mărturia ortodoxă pe care în mare parte o face și simte nevoia să facă și o mărturie antihristică? După părerea sa, oare Părintele Justin s-a mântuit? O fi oare sfânt? Dacă nu știe să dea un răspuns, atunci cum poate risca să defăimeze un om al lui Dumnezeu, știut fiind faptul că Sfinții ne vor judeca (Corint. 6:2).

Mai jos vă supunem atenției pasajul video în care preotul Calistrat Chifan dă de înțeles că el consideră că Părintele Justin nu a fost văzător cu duhul. Titlul acestui video este: „A fost Parintele Iustin vazator cu Duhul?”

https://youtu.be/9R5LO17mXkU

Ce om duhovnicesc ar recurge la astfel de bârfe în public? Mai are pretenția să și influențeze cele câteva mii de persoane ce-l urmăresc? Oare l-a orbit de tot faima virtuală? Va lua această faimă cu el dincolo de moarte sau, mai degrabă, aceasta îl va trage în jos la judecată?

Nu o fi fost hirotonit episcop la stiliști prin vreun beci, dar ce poate spune de zecile de călugării făcute prin beciuri, unor minori, printre care și câțiva membri ai grupului psaltic Byzantion, care mai târziu s-au căsătorit?

Cum rămâne cu expresiile triviale pe care le are cu călugării săi și cu pelerinii. Mai ascultă preotul Chifan pe Maria Ciobanu, pe care o consideră „muiere adevărată”? Oricum aceste sunt păcatele sale cele mai mici, pe care orice om le are, dar prin asta arătăm că trebuie întâi să-și vadă propria nimicnicie și nu să sară la gâtul unor GIGANȚI, precum Părintele Justin Pârvu.

Nu ne-am făcut și nu ne vom face vreodată un idol din Părintele Justin, căci tocmai sfinția sa ne-a oprit de la acest lucru, prin propria smerire, prin nevoința sa dusă până la jertfă, măsuri duhovnicești ce ne determină să-l cinstim, să-i apărăm icoana și să ne rugăm lui, cu toată nădejdea, ca unui mare sfânt, numit până și de greci: sfântul secolului.

Dumnezeu să te ierte preot Calistrat Chifan și să te lumineze! Și poate nu e târziu ca Părintele Justin să-ți dea un semn, numai să ai inima deschisă încât să-l și vezi!

24 thoughts on “Foamea de faimă a preotului Calistrat Chifan: „Părintele Justin Pârvu nu a fost văzător cu duhul””

  1. Cu asta a pus capac pigmeul Calistrat, și-a semnat sfarsitul faimei pe internet. Cine il va mai urmari va fi tot mai inselat de acest impostor. Dati unfollow, dati dislike.

  2. Parintele Iustin e vazator u Duhul pana si in acea fotografie, in care pare dezgustat de vorbele ce avea sa le spuna mai tarziu, fostul sau ucenic Calistrat Chifan. Mare pacat savarseste acest preot, desi cred ca in mare sa dragoste parintele Iustin doar zambeste la asemenea defaimari. Mai grav e cand preotul Chifan amageste lumea cu cipurile, cand zice ca el s-ar cipa in mana stanga, ca doar in dreapta zice in Scriptura sa nu-ti pui pecetea. Mare inselator, periculos. Nu mai trebuie urmarit de nimeni, cel putin daca aveti o minima evlavie la parintele Iustin.

  3. Părintele Calistrat nu cred că face acest lucru din vreo convingere personală. El trebuie să impună un alt mod de gândire corect politic, în opoziție cu ceea ce susținea părintele Iustin. Dacă acceptă acest rol înseamnă fie că este șantajabil, fie că primește ceva în schimb.
    Mai exact, el susține astfel indirect campania de vaccinare, deși apar din ce în ce mai multe dovezi că ,,vaccinul”, care este EXPERIMENTAL și are multe efecte adverse, conține nanoroboți cu hydrogel și presupune marcarea cu un cod de bare invizibil pe mâna dreaptă (666) cu ajutorul enzimei luciferaza. Urmăriți cu răbdare:
    https://m.facebook.com/olivero.mondo/posts/1331540853883427?d=m&vh=i
    Ironizează textul Apocalipsei mai rău decât cei care spuneau despre Iisus blasfemii.

  4. „Muiere” e un cuvant romanesc vechi, inca foarte folosit la tara. Unde-i jignirea? In rest… va rog sa nu ne incaieram aici pe teme calugaresti si duhovnicesti, ca n-are rost.

  5. Părintele Calistrat ,după mintea mea,face foarte mult rău ortodoxiei si sminteste pe mulți. Dacă închidem ochii și auzim inflexiunile vocii lui,realizam ca este atât de sigur pe ceea ce spune,de nici Papa care se considera infailibil,nu il egalează.Este de o trufie înspăimântătoare,lipsit totalmente de smerenie Tot ce spune este ca o sentință implacabila.Vorbește depre despre relațiile sexuale etc cu detașarea pe care nu o are nici un sexolog. Iar dacă acum se exprima cu o impardonabilă sfidare la adresa părintelui Iustin pe care nu l-a cunoscut personal,constituie dovada smintelii in care se bălăceste ,de când altarul său a devenit „facebook-ul”.

    Vai de capul lui și al celor care și l-au facut model duhovnicesc.Daca acest parintele Calistrat ar trebui sa stea 1 an în închisoare pentru Iisus Hristos si nu 16 ani cat a suferit părintele Iustin, ar vedea toti adulatorii lui Calistrat ,ca in adevăr, e doar un umeraș pentru haine preoțești si nu un preot jertfelnic.Vai de noi si de cei care ne păstoresc;preoți de teapa părintelui Calistrat ne vor duce spre prăpastie, in uralele mulțimii indoctrinate.Vai de noi !

  6. Părintele Iustin Parvu a făcut ani grei de pușcărie în comunism. La dumnealui faptele vorbesc. Diavolul sa nu uitam e bun teolog.

  7. Nu e nevoie sa-l denigreze nimeni pe acest chifan, ca se descalifica singur si ca ortodox, nu mai spun ca preot. Nu este singurul lui derapaj, dar este unul prea grosolan, nesimtit de-a dreptul. Este o rusine! I-a spus pr. Justin despre mandrie, dar degeaba!

    1. Corect! Supercredinciosii care arunca cu noroi permanent in cei care isi permit sa poata avea SI O ALTA OPINIE!

      Duh filocalic autentic……. vai si amar , ce-am ajuns…..

    2. Sper ca NU îl puneti pe ereticul Chifan pe aceeasi treapta cu Sfantul Iustin Parvu! ADEVARUL nu poate sta langă minciună!

  8. Pana la urma, daca a fost sau nu vazator cu duhul, va afecteaza cumva evlavia pe care o aveti? In ce fel? Daca l-ati respectat pana acum, de acum incolo il veti respecta mai putin? Sau mai mult? Nu, il veti respecta la fel……

    E similara situatia cu a staretului Zosima, din „Fratii Karamazov”…….

    Sincer, nu ar trebui sa va afecteze ce zice unul sau altul…evlavia voastra trebuie sa fie aceeasi…. Ziceti de Calistrat Chifan, dar ironia voastra si aerul superior…..cat de crestinesti sunt? E Claistrat stapanit de mandrie, dar voi cum sunteti?

    1. Nu ne comparam noi cu preotul Chifan, dar e normal sa ne aparam valorile si sfintii. In plus, pr. Chifan mai are si invataturi neortodoxe pe care le-am taxat la vremea potrivita. Daca sta in banca lui si in matca Ortodoxiei, nu avem absolut nimic cu el, dimpotriva.

      1. Atentie ca unii il cred sfint si pe Zian – si se considera / se declara a fi [tot] ortodocsi…
        A sustine noi cine ESTE sfant este chiar o greseala mare, inseamna sa ne considerfam superiori ierarhilor indreptatiti la recunoasteri, … ca doar nu Sinodul face sfinti!
        ….
        In alta ordine de idei, fara a ma preocupa Parintele Calistrat Chifan, consider ca temperamentul si unele pareri personale (potrivite sau nu cu un adevar pe care unii ni-l „alegem”!) nu justifica jignirile aduse aici.
        Poti sa nu fii de acord, poti sa dovedesti ce e drept si adevarat fara a lovi persoana si fara a acuza fara probe si/sau fara solutii.

        Din videoclip nu reiese ca pune la indoiala calitatile Parintelui Justin ci exprima surprinderea ca era banuit de asa ceva – fatarnicie si schismatism.
        Din aceasta surpriza s-a nascut „legatura” cu abilitatile laiudate de oameni care ar fi fost utile in cazul sau…. daca intrebarea nu s-ar fi pus – consider eu – FORMAL, doar pentru a fi transmis raspunsul „mai sus”; cauza probabila fiind o investigatie „pasata” la final catre Parintele Justin.
        Cand aceeasi intrebare a fost pusa de Mitropolit, Parintele Calistrat se rezuma la o declaratie „tehnica” de informare/lamurire, fara sa dea curs emotiei avuta in fata duhovnicului.

        Despre cip, vaccin, 666, antihrist, „cand”, „cum”, „cine”,… nici altii nu au ajuns la o concluzie clara, MATERIALISTA cu privire la vrenea pe care o traim.Mai degraba sint semne si se perce, se interpreteaza miscarile politice, manevrele tehnice si tehnologice.

        Cine stie cu-adevarat sa iasa in fata si sa ne lumineze!
        Postarile – cele mai multe, pana acum – sint de-a dreptul marcate de porniri nedemne de un crestin, nu va suparati ca va spun! (daca e aprobata interventia mea…).
        Cred ca articolul este o invitatie sa fie aduse marturii, relatari din cunpoastere directa a unor aspecte neclare sau nepotrivite (zic si eu…) si nu e executie publica, nu-i asa? Ma gandesc la rugaciunea pentru cel cazut in pacat, la cel ratacit, inselat, pacalit, … cand este clar, nu cand banuiesc.
        Altfel, ramanem la nivelul unei barfe fiindca povesti[ri] cu „se pare” si „s-ar intelege” nu inseamna ca si ESTE ce se sugereaza.

  9. Eu cred ca in filmuletul de fata alta este logica, Parintii acestia induhovnicitii niciodata nu zic despre ei ca au darurii,parerea mea este ca Parintele Iustin a vrut la vremea aceea sa il smereasca pe Parintele Calistrat.
    Iar Parintele Calistrat nu si-a dat seama despre aceasta, asta nu inseamna ca trebuie denigrat un preot cu bune intenti (ca Parintele Calistrat) si care ne zice multe lucruri de folos. Haideti sa nu judecam, ca nu stim noi adevarul , numai Bunul Dumnezeu il stie. Judecata noastra inaintea lui Dumnezeu este ca o carpa lepadata.

  10. Nimeni nu deține adevărul absolut, nici chiar sfinții, nici chiar ortodox info. Cei care se spovedesc cu sinceritate de cele mai multe ori se atașează de duhovnicul lor ca de un părinte. Când tatăl tău se îndoiește de mărturia ta, este întradevăr un moment foarte dureros, tânărul Chifan a simțit o lovitură chiar în inimă, pe bună dreptate….

    1. Deci, tânărul Chifan nu a mai prins la minte de atunci? A trebuit să facă publică acea întâmplare abia acum, din răzbunare sau de ce? Parcă popândăul ăla îl intrebase dacă este ecumenist.
      Dacă asta îi este măsura duhovnicească, înafară de logoreea ce-l caracterizeaza, atunci mai bine să tacă, că mai mult se primejduiesc oamenii, decât să se folosească de vorbele sale.

  11. Frate care ai scris astea, eu iti zic doar doua lucruri:

    1. Nu este vederea-cu-duhul un concept rational asa sa-l disecam si sa etichetam oamenii in functie de el, daca sunt Sfinti ori ba, daca sunt cu valoare ori ba. Si nici nu este un criteriu al simbolului de credinta incat sa ne dezbinam pe treaba asta. Ia aminte la controversa cu Sfintii Trei Ierarhi, ca nu a fost bun ce s-a intamplat atunci si imi pare ca tot din ravna nebuneasca s-a facut si acea dezbinare in veacul acela.

    2. Sa stii ca Parintele Iustin, desi Sfant (eu cred asta, caci sfintenia e accesibila tuturor mai ales cuiva cu atata jertfa in viata lui), nu inseamna draga frate ca a fost infailibil, a facut multe greseli si el, sigur, 100%, ca doar nu a fost Dumnezeu. Ortodoxia asta a noastra nu e despre greseli, ci despre alte lucruri.

    Inchei prin a-ti spune, ca te sfatuiesc sa-ti cercetezi cugetul cu multa luare aminte, sa cercetezi iarasi Scripturile si Vietile Sfintilor, si sa-ti raspunzi singur la intrebarea: Oare nu sunt eu mai aprig decat insusi Hristos, Mantuitorul, oare este Mantuitorul un Dumnezeu al dezbinarii ori al unitatii ?!
    Si daca ai facultatea de teologie (banuiesc ca de aici iti vine frica asta de a te feri de erezii etc), ia aminte ca si eu am facut-o si ca s-au strecurat multe nereguli in invatatura noastra teologica, „frica nefondata de erezie” si etichetarile gratuite sunt unele din ele, ia aminte ca daca esti cu adevarat pe calea Mantuitorului Hristos, esti un om al constructiei nu al distrugerii, un om al unitatii, nu al dezbinarii, un om caruia nu-i e frica de erezii, ci de calea inimii lui in dragostea frateasca, spre ce tinde… Vei fi intrebat la judecata frate, daca ti-ai iubit si fratele, nu numai credinta.
    Nu mai e timpul de dezbinari, e timpul de unitate, oile si caprele se vor separa singure, ca nu vor putea sta in acelasi Duh. Fugi de duhul razvratirii si al dezbinarii, alunga-l de la tine ca nu e de la Dumnezeu !

  12. „Toată dreptatea noastră este inaintea Domnului prevum cârpa lepădată de femeia cea curvă” !!!
    Expresia originară a fost „diortosită” in stil ecumenistic să nu lezeze urevhile prea gingașe.
    In rest toată judecata a dat-o Tatăl Fiului.
    Cine sunt eu ca să judec sluga altuia ?!
    Fie că e pr. Arsenie Boca fie Pr. Ieroschimonah Hristofor /Calitrat ?!
    Adevărat este ca apărarea Dreptei Credințe este strîns legată de iubirea fratelui.
    Cei mai mulți „tehnologhisesc” despre „bochism” și alte isme uitînd că trăirea nu este totuna cu acumularea de cunoștințe și diplome teologice.
    Dreapta socotință și smerenie ne sunt mai mult cecît necesare tuturor.
    Theologia se face fără trufie sau acreală. Cum spunea Pr. Sofiamn Boghiu: ” In Rai nu intră nimeni cu mândria in proțap” .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X