Bisericile din diaspora ucraineana aflate sub jurisdictia Constantinopolului nu accepta Sfintenia Tarului Nicolae si a familiei lui

Author:

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

BISERICILE DIN DIASPORA UCRAINEANĂ AFLATE SUB JURISDICȚIA CONSTANTINOPOLUI NU ACCEPTĂ SFINȚENIA ȚARULUI NICOLAE ȘI A FAMILIEI LUI

Este bine dacă Biserica Ortodoxă Rusă dorește să-l venerăm pe Țarul Nicolae al II-lea și familia sa martirizată ca sfinți, dar Biserica ucraineană din străinătate nu acceptă această canonizare, potrivit arhiepiscopului Daniel al Pamfilia, unul dintre cei doi ierarhi ai Constantinopolului la Kiev.

Subiectul a apărut atunci când Arhiepiscopul Daniel a vorbit despre posibilitatea ca noua structură naționalistă ucraineană să canonizeze sfinții într-un nou interviu cu BBC .

Rețineți că Bisericile ucrainene din diasporă se află sub jurisdicția Patriarhiei de Constantinopol, nu a Bisericii canonice din Ucraina.

BBC a subliniat că, potrivit statutului noii structuri, ea poate propune sfinți pentru canonizare, care trebuie aprobată și proclamată de Constantinopol, și a întrebat: „Ar putea să se întâmple ca Biserica Ortodoxă a Ucrainei la un moment dat să vrea să canonizeze, ipotetic vorbind, pe Stepan Bandera și Constantinopolul ar întreba: „Chiar vrei să-l canonizezi?”

Bandera era șeful unei aripi militante a mișcării independenței ucrainene și un lider al activității teroriste a naționaliștilor ucraineni. El este foarte venerat în Ucraina astăzi, cu statui și muzee în cinstea sa în toată țara, deși este considerat, de asemenea, ca fiind un colaborator nazist și un criminal de război, responsabil pentru multiple genocide. Parlamentul ucrainean a votat recent pentru a stabili  ziua de naștere sărbătoare națională.

Arhiepiscopul Daniel a răspuns că nu numai Constantinopolul, ci și alte Biserici locale ar ridica, de asemenea, întrebări cu privire la o astfel de canonizare. După cum explică el, atunci când un sfânt este canonizat, oamenii se uită la acea persoană pentru o vreme – fie că au făcut minuni sau oamenii se roagă la el/ea – și apoi canonizarea este adusă în atenția celorlalte Biserici locale.

„De aceea, pentru a vorbi despre canonizarea liderilor politici – cred că nu vom merge la astfel de acțiuni radicale”, a spus ierarhul din Constantinopol, fără a comenta dacă Bandera este sau nu vrednic de venerație.

BBC a ridicat atunci exemplul mucenilor regali ruși, la care Arh. Daniel a menționat că acestea nu sunt acceptate de diaspora ucraineană:

BBC : Biserica Ortodoxă Rusă, de exemplu, a canonizat pe Nicolae al II-lea și întreaga familie regală …

Arhiepiscopul D : Și nu toate Bisericile au recunoscut această canonizare.

BBC : Și este normal?

Arhiepiscopul D : Pentru venerarea interioară a sfântului de către Biserica Moscovei, este bine. Noi, biserica ucraineană din străinătate, nu recunoaștem canonizarea lui Nicolae al II-lea.

Țarul Nicolae al II-lea și familia sa au fost canonizați ca mucenici regali de către Biserica Rusă din Străinătate în 1981 și de Patriarhia Moscovei în anul 2000.

4 thoughts on “Bisericile din diaspora ucraineana aflate sub jurisdictia Constantinopolului nu accepta Sfintenia Tarului Nicolae si a familiei lui”

  1. Daca tot e sa vorbim de sfinti, PF Bartolomeu l-a conizat pe Stefan cel Sfant, rege al Ungariei +1038, care a anexat violent Transilvania voievodului Gelu Romanul ! Cu consecinte dezastroase pentru neamul romanesc si Biserica Ortodoxa…

    https://ro.wikipedia.org/wiki/%C8%98tefan_I_al_Ungariei
    Ștefan I a fost canonizat la 20 august 1083 de Papa Grigore al VII-lea ca sfânt al Bisericii Catolice, iar în anul 2000 a fost canonizat și de Biserica Ortodoxă a Constantinopolului.

  2. Nu trebuie băgată politica in Biserica.
    Țarul Nicolae cu familia sunt sfinți pentru ca au mărturisit pe Hristos.
    La fel si Regele Stefan I care aparține de Biserica Soborniceasca pentru ca a trăit înainte de Marea Schismă este sfânt pentru ca a creștinat Ungaria si asta este cel mai important, restul ca noi suntem invidioși pe plan politic este un alt păcat al neamului nostru. Trebuie sa lăsam lumea si din Transilvania si din Moldova liberă dacă vrea cu România Mare sau independența, asta nu este important. Pacea si stima dintre noi au ce-am mai mare valoare. Degeaba se face unirea politica dacă nu se face in Duh si in Adevăr. Am mai zis si alta data, majoritatea moldovenilor nu vor unirea cu România pentru ca suntem diferiți din mai multe puncte de vedere iar noi trebuie sa acceptam si sa ne smerim. Doamne ajuta!

    P.S nu vreau sa fac niciun fel de propaganda politica, înțelegeți si voi ca doar dreapta credința ne mai poate salva de toate aceste încercări dar din păcate, cu ierarhii care ii avem in prezent ne imaginam cât de dreapta mai este credinta noastra…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X