Arhiepiscopul Tomisului, Înalt Prea Sfinţitul Teodosie, a transmis în Pastorala de Crăciun că tinerii sunt rupţi de rude şi de Biserică pentru a ajunge “îndoctrinaţi în cultul consumului de orice fel şi al plăcerilor de moment”. El a mai afirmat că “uciderea de prunci a devenit un produs social, oferit şi consumat, în văzul şi cu complicitatea tuturor: medici, taţi şi mame”.
”Credincioşii medici şi asistenţi să stăruie cu curaj în rândul colegilor pentru încetarea practicii barbare a vărsării «pe treizeci de arginţi» a sângelui nevinovat”, îndeamnă el. De asemenea, Arhiepiscopul Tomisului a mai declarat că familiile cu mai mulţi copii sunt considerate vulnerabile, motiv pentru care li se refuză orice ajutor.
ÎPS Teodosie s-a referit la familie în Pastorala de Crăciun.“Întrucât praznicul Naşterii Domnului este pe drept considerat ziua familiei creştine, se cuvine să aducem vorba şi despre această profundă, însă mult lovită, strălucire a sa.
Unitatea de rugăciune şi ajutor cu ceilalţi fraţi de credinţă începe din familie. Când vorbim de familie ne referim la rădăcina unei vieţi creştine, nu păgâne. Familia cuprinde în sine Biserica şi neamul în măsura în care se arată capabilă de sacrificiu pentru naşterea şi educarea unei noi generaţii, îmbogăţite în Dumnezeu”, a afirmat Arhiepiscopul Tomisului a mai adăugat că “durabilitatea în timp a unui neam se probează numai atunci când familia este aşezată în fruntea darurilor sale.
Din punct de vedere teologic familia nu este numai o simplă convenţie socială. Ea depăşeşte timpul şi are o semnificaţie deosebită în planul lui Dumnezeu pentru lumea noastră”. El a mai afirmat că tinerii sunt rupţi de Biserică pentru a ajunge îndoctrinaţi în cultul consumului de orice fel şi al plăcerilor de moment.
“Viaţa şi propăşirea ei prin urmaşi este echivalată cu o ameninţare la adresa aşa-zisei «dezvoltări» sau «emancipări». Tinerii sunt mai întâi rupţi de rude, apoi de Biserică, pentru ca să ajungă îndoctrinaţi în cultul consumului de orice fel şi al plăcerilor de moment.
Sunt descurajaţi de a mai continua actul genezic prin Căsătorie, aşa cum l-au primit de la strămoşi, din cauza mediului nociv în care se zbate societatea fără de Dumnezeu. Uciderea de prunci a devenit un produs social, oferit şi consumat, în văzul şi cu complicitatea tuturor, de cei care se consideră «păzitori ai vieţii»: medici, taţi şi mame.
Familiile cu mai mulţi copii sunt considerate vulnerabile, motiv pentru care li se refuză orice ajutor. Adeseori cei cu mulţi copii sunt batjocoriţi, jigniţi, desconsideraţi”, a declarat ÎPS Teodosie. El a completat, afirmând că li se refuză dreptul de a fi trataţi egal cu colegii lor copiilor din familii numeroase.
“Asigurarea cu cinste a traiului zilnic şi a necesarului pentru educaţia pruncilor în aceste familii este o mucenicie nevăzută pe care nu o mai respectă nimeni în afară de Hristos. Copiilor din familii numeroase li se refuză adeseori dreptul de a fi trataţi egal cu colegii lor. Iată unde un observator obiectiv ar putea identifica adevărata scădere a societăţii contemporane! Iată unde se află discriminarea reală! Iată unde duce orice fel de compromis cu lumea întunericului!
Singura speranţă în această situaţie dureroasă poate fi, dacă vrem, revenirea cu toată puterea la izvoarele Creştinismului românesc adică la descoperirea legăturii cu Cerul, pe care ne-a predat-o, în zorii etnogenezei, întâiul chemat la Apostolie”, a mai precizat Arhiepiscopul Tomisului. El îi îndeamnă pe preoţi să acorde o atenţie sporită faţă de copii, tineri şi de familiile creştine mult încercate.
“Îndemnăm cu stăruinţă arhierească pe toţi preoţii şi monahii din cuprinsul Tronului Sfântului Apostol Andrei să aprindă flacăra rugăciunii în biserici mai mult decât oricând şi să descopere fiilor duhovniceşti, mai ales prin pilda vieţii personale: mila, dreapta judecată şi credinţa (Matei 23, 23). Preoţilor şi monahilor le stă în putere să pregătească generaţiile noi de creştini pentru a rezista influenţelor străine de duhul Evangheliei «care ameninţă să ne desfiinţeze ca neam cu propria noastră fiinţă» .
Acordaţi, cinstiţi slujitori bisericeşti, atenţie sporită faţă de copii, tineri şi de familiile creştine mult încercate. Este timpul potrivit să arătăm Domnului şi nouă înşine că dragostea şi frăţietatea jertfelnică nu sunt «produse expirate» ale unei societăţi intrate în descompunere ci lucrări ale harului dumnezeiesc pururea viu şi veşnic nou. Călăuziţi pe toţi fiii parohiilor şi mănăstirilor spre întărirea morală şi materială a părinţilor cu mai mulţi copii, îngrădind astfel cumplita cădere în deznădejde”, a mai transmis Arhiepiscopul Tomisului.
El i-a îndemnat pe credincioşi să le spună preoţilor durerilor şi problemele cu care se confruntă. “Dreptmăritorilor creştini din pământul apostolic al Dobrogei le adresăm cuvânt de îmbărbătare în lupta pe care o au de dus pentru a propăşi în credinţă, nădejde şi dragoste.
Vă adresăm îndemnul părintesc de a vă alipi mai mult de parohiile şi de preoţii dumneavoastră, în ascultare şi receptivitate faţă de chemarea acestora. Faceţi cunoscute preoţilor dumneavoastră durerile şi apăsările vieţii dar şi năzuinţele ori ideile misionare, iniţiind o comunicare vie şi spornică în fapta cea bună”, a mai declarat Înalt Prea Sfinţitul Teodosie. De asemenea, el a mai transmis ca tinerii creştini să cinstească sfinţenia casei lor, prin cultivarea virtuţilor morale şi prin naştere de prunci.
“Creştinii căsătoriţi să cinstească sfinţenia casei lor, primită de la Domnul, prin cultivarea virtuţilor morale şi prin naştere de prunci, luând aminte la cuvintele exprimate de Sfântul Iustin Martirul şi Filosoful în Apologia I, scrisă în jurul anului 150: «Noi nu expunem, adică nu abandonăm copiii…ca nu cumva vreunul dintre aceştia, nefiind luat să fie crescut de cineva, să moară şi, în felul acesta să fim ucigaşi…
Principial, nu ne căsătorim decât pentru a naşte copii…». Credincioşii medici şi asistenţi să stăruie cu curaj în rândul colegilor pentru încetarea practicii barbare a vărsării «pe treizeci de arginţi» a sângelui nevinovat.
Tinerilor şi copiilor le oferim sfatul de a deprinde încă de mici bucuria de a fi creştini, fii adevăraţi ai Împărăţiei lui Dumnezeu şi de a înţelege că ei sunt cea mai preţioasă comoară a Bisericii, pândită de mulţi spre a fi prădată şi risipită. Ne rugăm îngerilor păzitori şi sfinţilor protectori să-i ţină în dragostea lui Hristos şi în lumina învăţăturilor celor folositoare de suflet”, a mai declarat Arhiepiscopul Tomisului.
Dumnezeu sa va binecuvinteze pe toti, Crăciun minunat!!!
https://www.marturisireaortodoxa.ro/inca-un-parinte-marturisitor-din-episcopia-caransebes-ii-cere-episcopului-sa-renunte-la-erezia-ecumenista/
https://www.marturisireaortodoxa.ro/episcopul-eretic-lucian-al-caransebesului-declanseaza-persecutia-impotriva-parintelui-marturisitor-nectarie-care-i-a-intrerupt-pomenirea/
Sfintia voastra, consumismul umple un gol pe care-l creaza societatea care ar trebui sa dea un sens tinerilor.
Parinti in „grija” lor, de cele mai multe ori prost inteleasa, cred ca a pune la dispozitie cutare sau cutare bun , vor ” asigura” o viata mai fericita sau mai implinita progeniturilor
Societatea actuala nu da nici un sens concret. Scoala este o deformare profunda, copiii invata doar pentru rezulatul imediat pe care-l pomeniti. Teoria a fost rupta de practica concreta.
Se invata materii total fara utilitate in viata de adult.
Parintii nu acorda timpul cuvenit in relatia parinte-copil.
Biserica nu gaseste cai pentru a se apropia de sufletul tinerilor si la drept vorbind nici nu cauta.
Cate biserici nu sunt in imediata apropiere a unor sali de jocuri de noroc.
Nu s-au vazut fete bisericeasca care sa picheteze in semn de protest aceste locuri ale pierzaniei.
Sunt multe de spus.
Doamne ajuta
Este adevărat. Ce nu văd foarte mult este partea cu cultul consumului. Nu știu cum putem vorbi de așa ceva când știu familii cu venituri de x ori mai mari ca media națională care sunt presați să ia credite pe decenii întregi pentru apartamente. Toți tinerii de îi cunosc au venituri de peste 10 000 pe lună țin de părinți, rude apropriate, rude îndepărtate, poate se mai duc prin excursii, chestii dar nu dau banii chiar așa pe toate porcăriile. Mulți nici nu fumează, nici nu droghează, nici păcănele nu bagă.
La familie problema este în mare parte de natură juridică. Femeilor li se permit toate dihoniile – cunosc băieți cu avere, cu ștaif, nu neapărat cei mai frumoși dar în nici un caz hidoși – dificultăți mari cu a-și găsi o fată, și când găsesc găsesc câte una de a băgat la tinerețe și acuma regretă (o perioadă până va băga din nou) (*sper că nu are rost să spun direct ce înseamnă a băga), sau dacă nu băgat asta e pentru că nu a putut. Văd tineri harnici, destoinici, buni cum trebuie să se mulțumească cu fete cărora în lumea americană le zic ăștia broken goods. Ce zic eu fraților, am un prieten, e fotomodel (1 la 1000), servici bun, moștenire de la părinți, un om cumsecade cum pe puțini îi știu și tot îl respingeau niște banalități de fete.
Și ce aud în stânga și în dreapta, că fug femeile noastre cu tot felu africani, arabi, pakistanezi, chineji. Doar de amerindieni n-am auzit să ia. Este ceva nemaiauzit… nemțoaicele, danezele, scandinavele, beneluxencele, franțuzoaicele, englezoaicele etc. nu o să iasă în viața lor cu așa ceva.
Aud de la tinerele fete filozofii cu termeni ambigui idealul de „a-ți trăi viața” justifică a lăsa soț, copii (voi vă gândiți ce cutremur teribil e în sufletul acelor copii – „De ce pleacă mama cu altul? Dar tata ce avea? Dar dacă eu mă trag din tata înseamnă că și eu sunt tot de aruncat la gunoi, nu?”), de a umbla pe furiș prin cluburi, cu amanți. Mă voi vă dați seama?! Aud de fomei de aduc amantul în casă cu bărbatul și o fac acolo, de fomei de umblă cu copii după amanți. Mă, fraților?
Este o adevărată batjocorire a seminției noastre, băăăi! Noi, valahii, care am ocrotit pe atâția – mi se povestea cum umilii noștri compatrioți de altă dată furișau câte o pâine ba rușilor ba evreilor batjocoriți prin lagăre de aliații noștri. Cum la noi au vorbit toți limba maternă își duc mai departe identitățile naționale fără să fie luați la pumni și la picioare cu sălbăticie de naționalismul majoritar. Ba și când ne-am mai bătut cu câte un vecin nu ne-am dus să ne punem cu fundu pe capu lui, i-a mai pus câte un o opincuță pe steag.
Păi băi! Măcar că ne e teamă să zicem lucrurilor pe față în lumea reală, măcar așa să avem un simț al dreptății. Sau nici ăla nu e bun?
Îmi pare rău să vin cumva în contrazicere cu ce zice ÎPS. Poate nu am eu în jurul meu oamenii de care spune ÎPS. Dar eu văd și la cei mai progresiști oameni de îi știu, că țin la idealul de familie, de urmași. Și cei mai preacurvari țin la asta. Trebuie să urmărim problemele reale dacă vrem să venim cu soluții reale – altfel pentru ce ne zbatem?