E o tactică nouă/ Cresc prețurile la modul obscen și scad gramajul. În Franța e semnalată, la noi… nu

Author:

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Apel către Ministerul Economiei privind produsele din supermarket.

„Ai avut impresia, în ultima perioadă, că s-a mai schimbat ceva la produse, în afară de prețurile obscene? Ei bine, nu ți se pare. Producătorii și retailerii își protejează profiturile, printr-o rețetă proprie. Umflă prețurile și scad gramajul alimentelor. De asta, am lansat o petiție nouă. Vrem ca aceste micșorări de cantitate să fie marcate clar pe etichetă, ca să nu ne mai fure la preț. Semnezi și tu petiția? E puțin probabil ca Ministerul Economiei să preia inițiativa fără presiune”, a fost transmis într-o petiție.

„O pungă de Napolitane Joe Original a scăzut de la 180 la 160 de grame. Asta în timp ce, la începutul lui 2022, o pungă costa 4,99 de lei la eMag. Varianta intrată la apă este acum 5,6 lei.

Aceeași păcăleală o găsim și la cașcavalul Napolact. De la 250 de grame, cât era pachetul în 2022, astăzi a ajuns la 240 de grame. Până mai ieri, varianta de 250 g costa 8,99 lei, iar azi, pentru varianta mai puțină, plătim 14,8 lei, pe site-ul Auchan.

La fel e și cu unele băuturi precum Cola sau Pepsi.

Această tactică de protejare a profitului în fața inflației nu este ceva nou. În Franța, producătorii au micșorat gramajul alimentelor, din același motiv. Dar, pentru a nu păcăli consumatorii, supermarketul Carrefour din Franța a marcat aceste produse intrate la apă.

În România, magazinele nu au luat o asemenea inițiativă.

De asta, îi cerem Ministerului Economiei să modifice sistemul de etichetare, astfel încât să nu fim păcăliți de producătorii care reduc gramajul și cresc prețurile.

O petiție Declic cu mii de semnături poate atrage atenția mass-media într-un timp relativ scurt. Acest lucru s-a întâmplat în multe cazuri. Este modul în care parlamentarii și miniștrii pot să simtă presiunea publică și să răspundă la cererile cetățenilor.

De asemenea, multe semnături îi vor pune pe decidenți în fața problemei pe care o evită. Astfel, obținem ce ne dorim și nu mai lăsăm supermarketurile să ne fure la preț prin scăderea gramajului”, s-a mai specificat în petiție.

6 thoughts on “E o tactică nouă/ Cresc prețurile la modul obscen și scad gramajul. În Franța e semnalată, la noi… nu”

  1. Totul e o înșelăciune și o bătaie de joc la adresa omenirii, începând de la distrugerea monedelor naționale prin inflație, îndatorarea statelor la băncile căutărilor planetari, urmând apoi distrugerea economilor naționale și jefuirea resurselor, sărăcirea și ruinarea populației, inclusiv prin aceste preturi uriașe și practici comerciale ilicite, dar și prin acapararea statelor și a mass mediei pentru a da legi împotriva popoarelor atacate și colonizate de aceste forte malefice și demonice care vor distrugerea umanitatii.

    1. Iaca că nu zici rău „bătaie de joc la adresa omenirii”. Cum să-i spunem altfel când omu muncește din greu ziua întreagă apoi constată că roadele acelea ale muncii sale sunt inutile. Adică ceea ce a dat bunul Dumnezeu omului ca blestem da și binecuvântare – munca (cum a scris Moișe, precum bine știți unii aici) acum este un regret pentru om, care zice „iaca am trudit și nimic n-am dobândit”.

      Nu e de mirare zic eu că vedem că oamenii azi fac bani din nemuncă (instagram, youtube), iar din ce în ce mai mulți tineri nevăzând nici o speranță în a-și întemeia o familie, a-și face o stare prin hărnicie, se dedau lucrurilor de nimic cum este pierderea vremii în fața caselor de noroc, masturbare fără sens, prostituate…

      Poate Dumnezeu încearcă să ne rupă de a ne mai face planuri cu lumea asta, că se aproprie de o concluzie.

  2. Nimic nou sub soare..le profitului maximizat ! În urmă cu 24 de ani, vedeam astea în supermaketurile italiene. Doar un exemplu: mozzarella pierdea 20 de procente, de la 125 grame la 100 grame; la același preț de vânzare per confecție.

  3. Acum ati observt observat fratilor ?
    Asta se imtimpla de un an si jumatate daca nu chiar doi.
    Sa va zic alta. La Lidl era un produs la 100 gr. la pret de 10 lei sa zicem. Nu conteaza produsul ci fenomenul, inselaciunea. Acelasi produs era in spatele magazinului pe un raft la reducere, 8 lei. DAR reducerea nu exista pentru produsul cu acelasi ambalaj, de aceiasi dimensiune care cintarea doar 80 gr. Lumea se bucura ca il achizitionaza mai ieftin.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X