Compania aeriană ungară Wizz Air profită de colapsul concurentului român Blue Air și speră ca la finalul anuli să dețină o cotă de piață de 53% în România. „Cota noastră de peste 40% va ajunge la 53% până la finele anului sau chiar mai mult, fiindcă noi operăm acum zborurile pe care le avea Blue Air şi încercăm să oferim această posibilitate oamenilor de a călători şi de a ajunge la destinaţia finală”, a declarat Valeria Bragarenco, Corporate Communications manager Wizz Air.
Oficialul Wizz Air a subliniat că România este o ţară de interes major pentru operatorul aerian, iar dintre cele 180 de aeronave pe care le are în flotă 33 sunt în bazele existente în ţara noastră. „Noi dorim ca până în 2030 să ajungem la 500 de aeronave. Acum avem 180 de aeronave din care 33 sunt în România şi continuăm să investim în domeniul turismului în România. Nu ne vom opri aici, iar acum avem peste 300 de aeronave în comandă. România este o ţară de interes major, românii călătoresc încontinuu şi sigur nu ne oprim la cele 33 de aeronave. Este mai mult decât clar, în condiţiile în care Bucureştiul este cea mai mare bază a noastră şi aici avem 16 aeronave. Noi încontinuu încercăm să investim în România, încercăm să fim prezenţi în România, cum a fost Wizz Marathon în Cluj, Bucureşti, încercăm mereu să dăm de ştire persoanelor că suntem acolo, încercăm să fim prezenţi în viaţa lor şi încercăm să le oferim posibilităţi cât mai ieftine de a călători”, a spus Bragarenco.
Compania va lansa zboruri noi din luna iunie, cum ar fi pe destinaţia Antalia, din Bucureşti şi Cluj, dar şi din Braşov, în septembrie, la Luton şi Dortmund.
Oficialul Wizz este de părere că 53% e o cotă destul de mare. „Cota noastră de piaţă este destul de mare şi noi suntem prezenţi peste tot. Nu prea aud ca Ryan Air sau alte companii aeriene să aibă un număr atât de vast de zboruri din România şi, astfel, probabil cea mai blamată companie aeriană este cea care lucrează cel mai mult, adică este peste tot. După ultimele date şi statistici, 50% din zborurile noastre dinspre şi spre România au ajuns mai devreme de ora programată şi 80% din zboruri au ajuns în România cu o întârziere de cel mult 15 minute, în 2023. 15 minute eu consider că nu este o întârziere majoră pentru o aeronavă. Aceleaşi date la avem din 2018, nu s-au schimbat, noi ne străduim să menţinem această situaţie. Probabil 20% sunt aeronavele care ajung după 15 minute şi cred că un procent foarte mic au întârzieri de până la două ore”, a explicat oficialul Wizz.
Compania românească Blue Air se confruntă cu mari probleme financiare. Anul trecut a sistat toate zborurile, acțiunile majoritare au fost preluat de către statul român iar în 2023 a intrat în insolvență.
Asta e cand romanul e hot. Blue air, companie romaneasca, a dat la tepe la toate nivelurile, pasageri si statul roman. Au gandit teapa vreo un an intreg. Acum au aparut firme mici care tot incompetenti sunt (gen air-connect). De tarom, care e o companie pe minus din 2008, cu servicii de iti vine rau (sa ai cursa de legatura la noi cu tarom, si sa vii de pe partenerii skyteam pe un avion tarom, zici ca ai calatorit in timp peste 20 ani). In domeniul asta pare ca suntem doar tepari, asa ca nu e deloc de mirare ca astia, care au crescut constant, iau tot. Pt ca si ofera ceva, nu doar servicii prastie pe bani multi