Jurnalistul Răzvan Dumitrescu semnalează legătura dintre prețul carburantului la pompă și obsesia ideologică a neo-marxiștilor de a impune amprenta de carbon, la nivel mondial.
Multi se intreaba, pe buna dreptate, cum e posibil ca pretul benzinei si motorinei la pompa sa creasca, deși prețul barilului de petrol scade?
Cati dintre cei care se intreaba stiu insa cate RAFINĂRII s-au închis si cu cat a scazut capacitatea de a produce benzina si motorina pe plan mondial?
Sa o luam metodic… REUTERS semnala inca de la sfarsitul lunii mai ca „cererea mondiala de combustibil a revenit la nivelurile de dinainte de pandemie, dar combinația dintre închiderile din cauza pandemiei, sancțiunile impuse Rusiei și cotele de export din China pun la încordare capacitatea rafinăriilor de a satisface cererea. China și Rusia sunt doua dintre cele mai mari trei țări de rafinare, după Statele Unite. Toate trei sunt sub nivelurile maxime de procesare, subminând efortul guvernelor mondiale de a reduce prețurile prin eliberarea țițeiului din rezerve.”
Asta la prima vedere… Dar sa intram acum in amanunte! SUA rafinează cam 18% din cererea mondiala de combustibil (cam de trei ori mai mult decat poate RUSIA!) si, ce sa vezi, SUA au pierdut aproape UN MILION de barili pe zi din capacitatea de rafinare a petrolului din cauza… inchiderii unor rafinarii!
Si, atentie, urmeaza ca si alte rafinarii sa fie închise in următorii ani! Adică se va adânci si mai mult criza!
Pe scurt, lucrurile arata cam așa: se închid rafinarii pe banda rulanta, cauzele invocate fiind diferite, fix acum cand cererea revenea la nivelul de dinainte de pandemie! Nu e vorba ca nu se extrage petrol, asa cum se plangea BIDEN ca sunt 9000 de licente si ca nu se extrage suficient petrol, se închid capacitățile de rafinare, asa ca de aia cresc preturile!
Intrebarea pe care trebuie sa ne-o punem si la care nu cred ca vom primi vreodata un raspuns CIINSTIT si COMPLET este daca aceste RAFINARII se inchid din motive pertinente sau daca e o schema prin care se urmareste ca pretul la benzina si motorina sa fie din ce in ce mai mare!
De ce ar putea fi o schema? Pentru ca amprenta de carbon, de pilda… Cu cat preturile sunt mai mari la pompa, cu atat se va circula mai putin. Adica amprenta de carbon scade cand scade mobilitatea!
Ca sa nu mergem insa in directia teoriei conspiaratiei, aveti mai jos link cu lista rafinariilor inchise in SUA si motivele (unele hilare din punctul meu de vedere!) pentru care s-au inchis. Aveti si captura cu pretul barilului de petrol la tranzactionare in momentul in care scriam aceste randuri. Era putin peste 107 dolari.
Deci, nu peste 120, ci 107! Dar pompa e pompa cand se inchid din ce in ce mai multe rafinarii, nu?
REUTERS: Which U.S. refineries have shut since the global pandemic, and why?
Unde vedeți voi că scade prețul barilului? Brent-ul costă $114, aproape dublu câte era acum 1-2 ani…