X

Efectele Brexit: Marea Britanie se confruntă cu un de­ficit de şoferi și bere

Anadolu

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Lanţul britanic de puburi Wetherspoons a anunţat că unele dintre puburile sale au rămas fără unele branduri de bere din cauza problemelor legate de lanţurile de aprovizionare, scrie BBC, informează mediafax.

Marea Britanie se confruntă cu un de­ficit de şoferi de camion pe care com­paniile de transport îl pun pe sea­ma pandemiei, dar şi Brexitului, acestea cerând guvernului ca regle­men­tările privind imigraţia să fie mo­di­ficate, astfel încât şoferii din UE să se poată întoarce. Guvernul susţine însă că industria transporturilor şi re­tail­erii trebuie să pregătească noi şoferi britanici.

Liz Cheney va conduce investigaţia privind asaltul Capitolului

Unul dintre cele mai mari grupuri de lobby din UK a reacţionat, arătând că investiţiile în muncitori locali nu vor soluţiona penuriile de forţă de muncă pe termen scurt, notează The Guardian.

Institute of Directors a cerut in­tro­du­cerea de vize noi, flexibile, care să per­mită muncitorilor străini să aco­pere roluri cruciale, în special de şoferi de camion, în urma unui exod al aces­to­ra datorat coronavirusului şi Brexitului.

Marea Britanie nu este singura ţară care se confruntă cu o criză de şoferi de camion. Europa înre­gis­trea­ză un deficit estimat la 400.000 de şoferi. Însă nicio altă ţară nu resimte dublul impact suferit de Marea Britanie: al pandemiei şi Brexitului, scrie Aditya Chakrabortty, editorialist, The Guardian.

Această combinaţie a dus la un miniexod al muncitorilor est-europeni din Marea Britanie: mai mult de unu din patru muncitori bulgari şi români au plecat de la începutul anului 2020, un motiv pentru care rafturile super­marketurilor britanice sunt goale, fructele au rămas neculese, iar hotelurile din orăşele au pierdut a doua vară la rând, potrivit lui Chakraborttty.

Marea Britanie se confruntă în prezent cu o penurie de 100.000 de şoferi, dintr-un total pre-pandemic de aproximativ 600.000, potrivit BBC.

Mulţi şoferi europeni s-au întors în ţările de origine sau au decis să muncească în alte sectoare. În plus, birocraţia suplimentară generată de Brexit a jucat la rândul său un rol în decizia acestora de a nu se mai întoarce în UK.

S-au produs de asemenea modificări fiscale, devenind mai costisitor pentru şoferii din Europa să lucreze sau să fie angajaţi în UK.

Talibanii au defilat cu armele abandonate de americani şi pregătesc formarea guvernului de la Kabul

Companiile de transport vor de asemenea condiţii mai bune pentru şoferi în general şi recunoaşterea faptului că aceştia sunt o parte crucială a economiei.

Mari companii din Marea Britanie atribuie deficitul de şoferi de camion Brexitului.

Fondatorul şi preşedintele lanţului de pub-uri Wetherspoons este un ferm susţinător al Brexitului, acesta respingând argumentele potrivit cărora ieşirea Marii Britanii din UE va afecta sectorul britanic de afaceri, potrivit Euractiv.

Cenzura sistemului face să ajungem la mai puțini dintre voi! Distribuiți articolele noastre și sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Selectați cât doriți să donați (EUR)

Introduceți cât doriți să donați (EUR)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button