Avertisment dur din partea analistului Dan Dungaciu! Consultantul pe relații externe al partidului AUR spune că România nu a fost niciodată mai prost pregătită în fața crizelor și că este irelevantă în ceea ce privește relația cu SUA și NATO. De asemenea, Dungaciu critică vizita lui Nicușor Dan în Moldova și participarea sa la summitul din Odesa, fiindcă, spune el, România nu este comparabilă cu Moldova și Ucraina în ceea ce privește securitatea. În schimb, analistul transmite că țara noastră ar fi trebuit să participe la o întâlnire trilaterală cu SUA și Polonia.
”România, cred că de-asta niciodată n-a fost mai prost plasată și mai prost pregătită pentru a face față unor asemenea crize. Altminteri spus, dacă politicienii români nu sunt în stare să răspundă a unui provocări minimale, să facă un guvern, să pună un premier, să construiască un program de guvernare, se vor fi întrebat românii ce garanții de securitate și de securizare sau măcar de coerență de țară mai pot să primească de la acești oameni care nici măcar nu au presiunea momentului imediat, ca să zic așa.
Gesturile însă pe care România le face, într-adevăr, sunt cel puțin discutabile. Pentru că întâlnirea în trei cu Ucraina, președintele Ucrainei și președintele Republicii Moldova, ridică un mare semn de întrebare. România nu este Ucraina, România nu este Republica Moldova, în termeni de securitate. Toate discuțiile acelea au fost, iertați-mă, aproape jignitoare la adresa Bucureștiului.
România ajunge să fie pusă într-o trilaterală, care în momentul ăsta arată mediocrizarea României în primul rând, în loc a România să facă o trilaterală România-Polonia- Statele Unite.
România nu este Republica Moldova. România este un stat NATO și dacă ne comportăm ca și cum am fi Ucraina sau Republica Moldova, ne merităm soarta din perspectiva securității.
Irelevanța în care România se află astăzi am impresia că este cel mai important proiect strategic al României. Proiectul strategic al României se numește irelevanță”, a declarat consultantul pe relații externe al partidului AUR.

Hahahah, nici una !!! Vorba aia, când ești cu mine ești ca și singur !!!! După ce NATO ne-au dat țeapă și ne-au distrus armata, ne au luat banii pe armament vechi sau inexistent, la primul atac mai serios al Rusiei împotriva României vor dispărea ca măgarul în ceață !!!! Cine dracu să apere o țară și un popor care și – a distrus armata și și a cedat teritoriul unor armate străine ??? Dracu !!!!!
Articolul 5 din tratatul NATO a devenit caduc, caci administratia Trump ne-a tranzactionat rusilor, dar hei, no problem, ne apara acum francezii(care nu se pot apara pe ei insisi , in Africa, de trupele de mercenari rusi)! Dar, poate e mai bine asa, caci atunci cand ne vor ataca rusii(oricand o pot face, mai ales ca oficiali rusi ne-au si amenintat deja pt cobeligerantza), putem avea si noi o sansa sa ne eliberam de sub robia regimului ilegitim-mafiot-dictatorial al bestiilor autohtone, pe care imediat apoi sa le eliminam definitiv!
CĂTRE:
Administrația Prezidențială
Palatul Cotroceni,
Bulevardul Geniului nr. 1-3
Sector 6 – București – România,
Cod poștal 060116
Telefon: (0040-21)410.05.81 – interior 363; 201 *
Tel/Fax: (0040-21)410.38.58 *
Adresă de e-mail: [email protected]
Domnului Nicușor Dan, Președintele României
Subiect: Solicitare de respingere a legii PL‑X 168/2025 („Legea Vexler”)
Domnule Președinte,
Legea Vexler NU este despre prevenirea extremismului și antisemitismului. Este despre control asupra gândirii și simțirii, control asupra opiniilor, cuvintelor, istoriei și, în fapt, asupra conștiinței.
Adoptarea și promulgarea unei astfel de legi va conduce la un climat de teamă, la cenzură și autocenzură, la stigmatizarea opiniilor divergente. Societatea românească are nevoie de dialog și transparență, nu de impunerea unui adevăr oficial unic.
În calitate de cetățean român, vă solicit public să refuzați promulgarea legii PL‑x 168/2025, adoptată în 11 iunie 2025 și cunoscută ca „Legea Vexler”, și să o retrimiteți de urgență în Parlament spre reexaminare.
Această lege este un cal troian legislativ care, sub pretextul combaterii urii, introduce reprimarea legalizată a opiniilor incomode și ne întoarce în anii ’50. Argumentele sunt clare și nu pot fi ignorate:
1. Definițiile sunt vagi sau inexistente , ceea ce reprezintă o armă legală împotriva libertății de gândire.
Legea consideră „material fascist” inclusiv cărți, articole, documente și filme care „conțin idei” nedefinite juridic. Cine decide care idee e „fascistă” sau „rasistă”?
Statul. Partidul. Procurorul. O astfel de armă legislativă poate fi folosită oricând împotriva cetățenilor incomozi.
Literalmente, orice document ar putea fi incriminat pentru că ar „conține idei fasciste sau rasiste”, fără clarificări suplimentare . Astfel, se creează premisa interpretării discreționare și a cenzurii ideologice.
Legea va determina evitarea oricărei exprimări istorice sau culturale neconvenabile. Studiul critic al istoriei (Iorga, Eminescu, Goga) poate fi considerat, de asemenea „fascist”, iar cercetătorul poate tras la răspundere penală.
2. Pedeapsa de până la 10 ani închisoare, pentru cuvinte și opinii.
Această lege prevede pedepse halucinante, comparabile cu cele pentru viol sau omor, pentru exprimări online care „pot fi interpretate” ca ofensatoare.
Cu alte cuvinte, o glumă, o analiză istorică, o postare pe Facebook, pot deveni infracțiuni de tip penal.
Prescripție extinsă la 10 ani
Datorită perioadei maxime de pedeapsă, prescripția va fi la 10 ani. Aceasta permite oricărui guvern viitor să ancheteze persoane pentru declarații de acum un deceniu, printr-o simplă interpretare subiectivă.
Proceduri abuzive, arest preventiv posibil
Introducerea unei pedepse maxime ridicate face posibilă arestarea preventivă – persoanele vizate pot fi ținute în arest până la 30 de zile, fără niciun proces, ca presupuse „elemente extremiste”.
3. Interzicerea unor drepturi cetățenești
Legea permite interzicerea unor drepturi fundamentale ca sancțiune complementară. Se pavează calea pentru eliminarea oponenților politici sau culturali sub acuzații inventate.
4. Risc real de abuz: arest preventiv, anchete selective, execuții simbolice
Pedepsele ridicate permit procurorilor să ceară arestări preventive. Aceasta nu e ficțiune. Este tactică. Scopul este reducerea la tăcere.
5. Cea mai gravă formă de cenzură legalizată post-decembristă
Această lege merge mai departe decât OUG 31/2002. Nu mai combate incitarea la ură, ci controlează interpretarea trecutului și definește „adevărurile permise”.
Asta făcea și Ceaușescu. În altă formă. Sub alt pretext.
6. Distruge spațiul de dezbatere publică, cultura va deveni suspectă.
Eminescu citat greșit, Goga analizat critic, un film artistic cu referințe istorice ambigue? Toate pot fi folosite ca „probe” în dosare politice.
Legea lovește exact în inima libertății culturale și academice.
Contravine standardelor internaționale
Legea ignoră protecția CEDO privind libertatea de exprimare (art. 10); condamnarea „minimizării holocaustului” sau a „ideilor fasciste” este formulată vag și deschide poarta abuzurilor juridice.
Domnule Președinte Nicușor Dan,
Aveți în față nu doar un text de lege. Aveți o alegere istorică.
Dacă o promulgați, legitimați cea mai gravă restrângere a libertății de exprimare de după 1989.
Dacă o respingeți, apărați ceea ce v-ați angajat să apărați: democrația, drepturile cetățenilor și statul de drept.
Vă solicit următoarele:
Refuzați promulgarea PL‑X 168/2025.
Trimiteți legea înapoi în Parlament pentru reexaminare.
Solicitați public clarificări privind proporționalitatea sancțiunilor, definițiile legale și garanțiile pentru libertatea academică și artistică.
Semnătura
Telefon
Data
Solicit număr de înregistrare pe adresa de email….