În Hotărârea nr. 2/5.10.2024 (cea invocată în motivare de BEC) Curtea Constituțională a stabilit ca ea este singura care poate analiza constitutionalitatea unei candidaturi. Niciodată nu poate face asta Biroul Electoral Central, care este doar o autoritate administrativa electorală iar nu o instanță electorala sau de judecată, si ca atare trebuie sa funcționeze strict în limitele la care o obliga legea.
În cursul zilei de ieri, până în sedinta BEC, in presa a fost aruncat un citat absolut inventat din Hotararea 2/5 10.2024 prin CCR ar fi mandatat BEC sa verifice și constituționalitatea unei candidaturi. Acel presupus citat nu aparținea CCR, care dimpotriva a spus ca numai ea insasi poate verifica îndeplinirea condițiilor de constituționalitate, ci reproducea susținerile contestatoarei Amalia Bellantoni. Totuși, exact pe continutul juridic din acest citat s-a întemeiat hotararea BEC de aseara.
„Elementele cuprinse în jurământul de credință sunt condiții de eligibilitate și de fond pentru a candida la funcția de Președinte al României, pe care candidatul trebuie să le îndeplinească la momentul depunerii candidaturii sale. Examinarea acestor condiții poate fi realizată numai de Curtea Constituțională”. (Pct. 48)
„Prin urmare, revine în mod exclusiv Curții Constituționale competența de a verifica dacă în exercitarea dreptului politic de a fi ales în funcția de Președinte al României candidatura îndeplinește toate condițiile de eligibilitate rezultate din Constituție”. (Pct. 58)
De la respingerea candidaturii Dianei Șoșoacă (care a făcut jocul pentru sistem, exagerând în declarații „interzise” mai ales înainte de alegeri), s-a creat un precedent foarte important, care a fost confirmat aseară:
– practic orice candidat care este suspectat că nu aplaudă cu entuziasm ˝valorile euro-atlantice˝ va fi eliminat din cursă.
După ziua de ieri, pur și simplu este imposibil să mai ai candidați de opoziție.
Asta înseamnă dictatură: poți alege între candidați care, deși se ceartă între ei, îmbrățișează aceeași opțiune ideologică și nu îndrăznesc să pună în discuție sistemul.
Deci e o iluzie să crezi că dacă Simion strânge semnăturile și depune candidatura mâine, va avea parte de alt tratament decât Georgescu și Șoșoacă.
Precedentul a fost deja creat și va fi utilizat și la alegerile europarlamentare și parlamentare următoare, dacă nu avem norocul să înlăturăm sistemul până atunci.
Și o altă chestiune importantă:
Suntem în situația revoluționară în care actuala ordine constituțională a devenit nedemocratică.
Până nu vom avea o nouă Constituție, cu o nouă Curte Constituțională, nu avem de ce să ne facem iluzii.
Regimul a devenit dictatorial și trebuie să ne raportăm la el ca atare. Nici nu mai are rost să mimăm că nu ar fi așa.
Acum ori niciodata. Pentru viitoarele generatii
Țara noastră a fost condusă din dec 1989 încoace cu ordine verbale ale ambasadelor străine. În 2025, ambasada Statelor Unite ale Americii, conform cu NEP New European Policy instituită de Trump (așa-i că seamănă cu termenul lui Lenin?!), NU A INTERVENIT, înafara unor comment uri pe rețele ale adevăratului preș american-Muscă. Au profitat din plin de situație stnștii glblști ioropeni, care au pus toate tunurile pe GeorgiCălinescu și au comandat Drepți ! Vă aliniați ! slugilor lor de pe Dâmbovița. Fără cooptarea unei părți de vârf a serviciilor (acolo trebuie să lucreze suveraniștii), nici o schimbare nu se poate face în România. Și oriunde.