X

Și săraci și otrăviți. Ce ne vând marile companii alimentare

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Cele mai mari companii de alimente și băuturi din lume vând în medie produse mai puțin sănătoase în țările sărace decât o fac în țările cu venituri ridicate, avertizează joi un nou raport citat de agenția Reuters.

Produse vândute de companii ca Nestle, Pepsico și Unilever au fost evaluate pentru indicele global publicat de Inițiativa Accesului la Nutriție (ATNI) în primul său raport din 2021 încoace.ONG-ul a constatat că 30 de companii vând produse mai proaste din punct de vedere nutrițional în țările sărace decât cele bogate.

Constatarea a fost făcută în baza unui sistem de rating dezvoltat de ATNI, care evaluează produsele pe o scară de la 1 la 5. Cele cu nota 5 sunt cele mai sănătoase, și cele evaluate la peste 3,5 sunt considerate în general opțiuni mai sănătoase.

În țările cu venituri mici portofoliul marilor multinaționale a fost evaluat cu nota de 1,8 în baza acestui sistem. În țările cu venituri mari, unde au fost testate mai multe produse, nota medie a fost de 2,3.

„Este o imagine foarte clară că ceea ce aceste companii vând în cele mai sărace țări din lume, unde sunt din ce în ce mai prezente, nu sunt produse sănătoase”, a declarat Mark Wijne, directorul de cercetări al ATNI, într-un interviu acordat Reuters.

„Este un semnal de trezire pentru guvernele din aceste țări să fie vigilente”, a subliniat el.

Raportul amintește că produsele alimentare de slabă calitate joacă un rol tot mai mare în criza obezității
Raportul publicat acum de ATNI este primul în care produsele au fost evaluate defalcat pentru a ține cont dacă ele sunt vândute în țări bogate sau sărace.

ATNI atrage atenția că indicele său poate oferi informații esențiale întrucât produsele alimentare ambalate joacă un rol tot mai mare în criza obezității care a devenit acum un fenomen global.

Potrivit datelor Organizației Mondiale a Sănătății, peste un miliard de persoane din întreaga lume suferă de obezitate. Banca Mondială estimează că 70% din persoanele obeze sau supraponderale trăiesc în țări cu venituri mici sau medii.

Agenția Reuters a cerut un punct de vedere de la mai multe companii acuzate în raport.

„Ne-am luat angajamentul de a ne crește vânzările de mâncăruri mai sănătoase nutrițional, precum și de a ghida oamenii către diete mai echilibrate”, a răspuns un purtător de cuvânt al Nestle prin email. Acesta a adăugat că, dimpotrivă, compania își „fortifică” produsele pe care le vinde în țările în curs de dezvoltare tocmai pentru a închide breșa nutrițională față de statele bogate.

Un purtător de cuvânt al PepsiCo a refuzat să comenteze informațiile prezentate în raport.

Agenția Reuters amintește însă că PepsiCo și-a stabilit anul trecut noi ținte de a reduce cantitatea de sodiu din chipsurile de cartofi și a adăuga ingrediente precum cereale integrale în produsele sale alimentare.

Cenzura sistemului face să ajungem la mai puțini dintre voi! Distribuiți articolele noastre și sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Selectați cât doriți să donați (EUR)

Introduceți cât doriți să donați (EUR)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button