X

Destinația: UCRAINA. CFR Marfă lăsată să moară. Apare o nouă companie pentru trupele și armele NATO

S-a decis. Ministerul Transporturilor își face companie pentru trupele și armele NATO

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

După mai bine de un an de amânări, Ministerul Transporturilor a reușit să-și oficializeze noua companie feroviară de transport marfă, care va fi utilizată în principal pentru transportul de trupe și armament ale NATO sau în caz de război. Cum Comisia Europeană a pus cruce CFR Marfă, obligând-o să restituie un sprijin financiar considerat ajutor ilegal, singura companie de stat pentru transport marfă va rămâne cea utilizată în scopuri militare.

Statul român are obligația de a recupera ajutorul de stat declarat ilegal prin Decizia Comisiei Europene C(2020) 1115 din 2020 acordat Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă “C.F.R. Marfă” SA, susține Ministerul Transporturilor. Nerecuperarea celor 2,6 miliarde lei + dobânzi poate conduce la costuri accesorii a căror valoare va mări considerabil suma declarată ca ajutor de stat.

”Ținând cont de situația în care se regăsește CFR Marfă, se creează nevoia înființării unei noi companii viabile de interes strategic, pentru deservirea nevoilor de apărare a țării, precum și pentru asigurarea necesității de mobilitate prioritizată”, se arată în  Hotărâre de Guvern privind înființarea Carpatica Feroviar SA.

Mai exact, noua companie va asigura transportul de trupe, echipamente, utilaje, armament, în caz de mobilizare a forțelor armate ale României și ale partenerilor strategici, transportul de ajutor umanitar pentru zonele afectate de conflicte armate, pentru asigurarea cooperării internaționale, precum și transportul de cereale, materii prime și combustibil, pentru evitarea unei crize alimentare sau energetice.

”Societatea va avea obligația legală de a asigura transporturile strategice ale statului român, în condițiile legii, în situații de criză. Însuși termenul de <<criză>> relevă urgența ce caracterizează necesitatea asigurării unor astfel de servicii de transport, care, în situația imposibilității de a le prelua sau refuzului din partea celorlalte companii private de transport, ar genera întârzieri ce pot afecta siguranța națională și a partenerilor externi”, arată Guvernul.

Tot cu Ucraina

Criza energetică din Europa a relevat rolul important al statului român, prin operatorul național, în asigurarea transporturilor de produse energetice (precum cărbune, petrol etc.) cu rol în funcționarea industriilor de profil, susține Executivul.

Mai mult, sectorul transportului european feroviar de marfă este suprasolicitat, având în vedere contextul actual geopolitic generat de conflictul militar din regiunea Mării Negre, în care statul român, prin operatorul național de transport feroviar de marfă, joacă un rol determinant în asigurarea transporturilor de marfă pe calea ferată din și către Ucraina.

”Statul român și-a asumat creșterea mobilității militare prin aderarea la cooperarea structurată permanentă (PESCO) și în cadrul Summit-ului NATO din luna iunie 2018. Mobilitatea militară pe calea ferată este un factor cheie de facilitare a circulației rapide și fără întreruperi a personalului, tehnicii și echipamentelor militare pentru activități de rutină, pentru deplasarea în și din zonele de desfășurare a exercițiilor militare, precum și pe timpul situațiilor de criză și de război”, se precizează în actul normativ adoptat de Guvern.

Interes strategic

Potrivit hotărârii de guvern, noua societate de transport marfă pe calea ferată va desfășura activități de interes strategic, pentru asigurarea necesității de mobilitate prioritizată, ținând cont de parteneriatele României rezultate din obligațiile sale internaționale și de nevoia de acoperire a transportului de marfă pe timp de pace, cât şi în situaţii de criză sau război. Pe de altă parte, societatea va putea desfășura și activități de tip comercial, fiind o societate cu capital de stat, finanțată din surse proprii, ce va realiza transporturile feroviare de marfă, venind în completarea cerințelor pieței de transport feroviar.

Cenzura sistemului face să ajungem la mai puțini dintre voi! Distribuiți articolele noastre și sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Selectați cât doriți să donați (EUR)

Introduceți cât doriți să donați (EUR)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button