Societatea Naţională „Casa Română de Comerţ Agroalimentar Unirea” S.A., deținută de stat prin Ministerul Agriculturii, a inaugurat astăzi primul cash&carry dintr-o rețea gândită să acopere toate regiunile țării. Unitatea de 2.500 de metri pătrați este situată în complexul Doraly din Afumați, vinde 10.000 de produse și practică adaosuri comerciale de 10-12%.
După ce în 2020 a închis toate magazinele sub brandul Casa Unirea pe care le-a operat de la înființarea companiei, în 2018, Casa Română de Comerț Agroalimentar Unirea, companie de stat înființată de Ministerul Agriculturii, revine în piață de retail cu un nou model de business. Compania a inaugurat astăzi, în parteneriat cu un distribuitor local, primul magazin tip cash&carry dintr-o rețea ce se dorește a avea câte o unitate în fiecare regiune a țării. Magazinul este amplasat în parcul comercial Doraly de pe DN2, în Afumați, județul Ilfov, are 2.500 de metri pătrați, 13.000 de mp de raft și comercializează 10.000 de produse de la 50 de producători locali printre care Aaylex (Cocorico), CrisTIM, ferma Tudor Buzău, Tradițional Plus Cluj, Drulact Maramureș, Asociația Producătorilor de Goji etc.
Cât despre prețurile practicate, acestea includ un comision de maximum 10-12% față de prețul producătorului negociat cu Casa Unirea, o parte perceput de către Casa Unirea și restul de către partener.
„Acest magazin este deschis printr-un parteneriat pe care Casa Unirea l-a încheiat cu un distribuitor local cu vechime care are capacitatea de a gestiona magazinul împreună cu noi. Suntem deschiși la noi colaborări cu companii locale care dețin magazine sau depozite și care doresc ca, sub conceptul Casa Unirea, să amenajeze spații în care să să comercializeze minimum 50% produse locale. În cadrul acestui model de business, partenerii suportă investițiile legate de amenajarea spațiului, iar noi ne-am asumat rolul de a aduce marfa de la producători români. Operăm, așadar, în continuare, ca intermediari și avem în plan să deschidem câte un astfel de magazin cash&carry în fiecare regiune a țării”, a declarat pentru Economica Mariana Cotoi, director general Casa Unirea.
Potrivit acesteia, acum este acoperită 70% din suprafața disponibilă la raft.
„Producătorii nu au alte costuri legate de vânzarea mărfii lor. Noi nu percem taxe de raft sau altfel de taxe. El vinde la prețul pe care îl agrează cu Casa Unirea, iar noi și partenerul percepem un mic adaos comercial. Astfel, de la producător la raft diferența de preț este de maximum 10-12%, câștigurile provenind din rulajele mari”, a mai explicat Cotoi.
Momentan, prețurile afișate de magazin vor fi aceleași indiferent de cantitatea de marfă cumpărată, urmînd ca în viitor să apară mici diferențe de preț pentru cei ce cumpără cantități mari.
Planuri pentru magazine mai mici
În paralel cu dezvoltarea rețelei de magazine cash&carry, Casa Unirea vizează și dezvoltarea unui lanț de magazine de format mai mic, de 50-200 de mp, care va funcționa conform aceluiași model de business, prin atragerea de parteneriate. Totodată, compania se gândește inclusiv la dezvoltarea unui magazin onine și a unor centre de de colectare și depozitare.
„Condițiile pe care le punem se referă la faptul că partenerii trebuie să fie afaceri locale. Ne dorim un parteneriat tip castig-câștig cu scopul de a veni în sprijinul producătorilor locali. Continuăm, de asemenea, parteneriatele cu marii retaileri pe care îi ajutăm să pună marfă românească pe rafturi”, mai spune managerul Casa Unirea.
La eveniment a participat și liderul AUR, care s-a implicat activ pentru acest demers, iar cu această ocazie a anunțat că AUR va susține inaugurarea și altor magazine în toată țara.
Off topic: ce parere aveti de tendinta de a pune imagini ale Sfintelor Icoane pe paharele lumanarilor (si alte lucruri perisabile)? Si de cei care le cumpara?
Coincidenta stranie: pe majoritatea scrie “made in italy”, dar pun imagini ale Sfintelor Icoane ortodoxe (nu pun prostiile lor renascentiste).
comert si blasfemie
Tendința celor care aplica icoane pe diverse obiecte perisabile sau nu, e comerț și blasfemie! Daca ai noștri creștini ortodocși ar gândi și nu ar cumpăra, producătorii ar renunța la idee,dar pentru că nu există cultură teologică pentru majoritatea și pentru că preoții și ierarhii nu își fac misiunea, se ajunge la a se profana icoanele! Te doare inima când mergi in cimitire mari și în grămezile de gunoi strânse de pe morminte și nu numai, vezi candele aruncate grămadă cu icoane canonice tipărite pe sticla sau plastic… Te ia groaza când nu poți să faci nimic iar creștinii le folosesc și apoi le aruncă fara nici o jenă…
@Onofrei Nicolae
Va inteleg supararea.
Asta doar doare cel mai mult pentru cineva, care incearca sa fie dreptcredincios: hula si blasfemia, aduse Adevaratului Dumnezeu si Preasfintei Sale Biserici, dor mai mult decat daca ne-ar bate si ne-ar injura pe noi.
Ma doare cand asa-zisii “preoti”, tac atunci cand femeile intra cu capul gol in Biserica, cand unele femei in varsta vin si isi impun superstitiile in Biserica sau cand lasa oamenii sa stea pe telefoane in timpul Sfintei Liturghii (pentru ce vin oare?), dar sunt foarte suparati cand le critici ecumenismul sau orice alta minciuna care bantuie lumea.
Despre ecumenism, nu pot zice preoții nimic, căci- nu-i așa-trebuie să facă ascultare de șefi, care șefi sunt mai toți cu șorțulețe și mănuși albe.
La fel cum au tăcut despre vaxînțeparea din 2021, ba chiar unii dintre ei au promovat-o foarte zeloși. Acum, aceia încep să cadă morți pe capete sau să tâmpească de la vaxînțepare și noi kboii, ne mirăm de acțiunile lor.
Cat de ieftin este magazinul asta, adica produsele si cam ce se gaseste ?