O revoluție tăcută are loc în peisajul mereu schimbător al educației americane. În ultimii șase ani, numărul celor educați acasă a crescut cu 51%, spre deosebire de o creștere cu 7% în școlile private și cu o descreștere de 4% în școlile publice, potrivit unei analize publicate de Washington Post.
Deși pe vremuri educația acasă se afla la periferia educației, acum a ajuns o forță redutabilă. Carantinele Covid și activiștii cu probleme psihice au contribuit cu siguranță la scoaterea din școli a copiilor de părinți conservatori. Chiar dacă pandemia a trecut, cu toate restricțiile impuse, dezvoltarea educației acasă nu doar că s-a menținut, ci a continuat să înflorească.
„Este o schimbare fundamentală și e uluitor cât de persistentă e”, susține Nat Malkus, director de politici educaționale la American Enterprise Institute, un think-tank conservator.
Această tendință nu se rezumă doar la anumite regiuni sau segmente demografice. De la străzile aglomerate al Upper Manhattan până la peisajele liniștite din estul Kentucky, din ce în ce mai multe familii aleg să preia frâiele educației copiilor lor. „Costurile educației acasă sunt mai mult decât cele legate de școlarizare. E vorba de o restructurare a întregului fel în care funcționează familie”, susține Malkus.
Cei mai mulți copii educați acasă sunt în Florida, adică 154.000, în timp ce multe state au avut o creștere de 75%. În timp ce Washington DC a cunoscut cea mai mare creștere la nivel statal, la nivelul orașelor New York City s-a clasat pe primul loc.
„În 24 dintre cele 33 de districte școlare, numărul copiilor educați acasă a crescut cu cel puțin 200% în ultimii șase ani. Cea mai mare creștere a fost înregistrată de Brooklyn și Bronx, unde în unele districte creșterea este de peste 300%. Afua Brown, care trăiește în Harlem, a scos-o pe fiica ei din școala primară în 2015, după ce a fost intimidată la grădiniță. O școală privată era prea scumpă, așa că Brown a început să facă educație acasă cu fiica și cu fiul ei. În cele din urmă a devenit liderul New York City Educators Alliance, unde a fost martora creșterii impresionante a comunității de homeschooleri. Deși comunitatea pare mare în zilele când se adună împreună, Brown recunoaște că reprezintă doar o mică parte din totatul copiilor școlari.”
Aceste informații distrug anumite prejudecăți despre educația acasă. În primul și primul rând, explozia această nu reprezintă doar o reacția la eșecul școlilor publice. Washington Post nu a descoperit nicio corelație substanțială între calitatea școlilor dintr-un district, determinată pe baza testelor standardizate, și educația acasă. În mod surprinzător, chiar districtele unde s-au înregistrat rezultate foarte bune la teste au înregistrat creșteri ale numărului celor educați acasă.
Consecințe
Creșterea numărului de copii educați acasă schimbă însăși structura educației americane. Pe de o parte, îi împuternicește pe părinți, oferindu-le autonomia de a alege educația pentru copii lor. Pe de altă parte, reprezintă o amenințare pentru sistemul public de educație, care se bazează pe finanțarea venită de la elevi.
„Dacă elevii educați acasă nu sunt înrolați în districtul nostru, nu primim finanțare pentru ei”, spune Krystal Goode, profesor de științe sociale la un liceu și președinte al mPulaski County Education Association.
În plus, lipsa de supraveghere și reglementare din multe state ridică întrebări cu privire la calitatea și consistența educației primite de elevi. Responsabilitatea pică în întregime pe umerii părinților.
„Pot să vă spun pe loc: mulți părinți nu înțeleg ce este aceea educație. Prețul plătiti de noi va fi foarte mare, ca societate. Dar asta nu se va vedea decât peste ani”, afirmă Lynn Gray, membră a Hillsborough County School Board member Lynn Gray.
Deși e limpede că educația acasă și-a întărit locul în sistemul educațional american, rămâne de văzut care va fi traiectorie. Își va continua tendința ascendentă, stimulată de politicile și schimbările sociale? Sau se va stabiliza și va deveni doar o nișă, pe lângă școlile publice și cele private.
Pai ce sa vada sau sa invete la scoala: scalambailile „Drag queen”. Dupa folosirea drept carne de tun ale tinerilor in razboaie pentru „apararea democratiei”, delocalizarea si falimentarea industriei, politica laxista emigrationista si alte alea, americanul de rand dovedeste ca inca are mintea de pe urma. La noi inca mai sunt nostalgici, vasnici aparatori ai invatamantului „traditional”( oare ala dintre 45-89?) . La ce folos tocirea pe de rost ale exploatarilor miniere sau ale uzinelor care astazi nu mai exista, pentru a numai pomeni invatamantul ideologic, o istorie bine masluita sau constitutia, fundamental nerespectata.
Si la drept vorbind , probabil stiu si americanii ca diplomele servesc doar drept acoperire pentru odraslele de bani gata, intr-un loc de munca „rezervat” de catre parintii grijuli de indata cu inceperea …studiilor.
pentru marea majoritate realitatea este cat se poate de clara, adica nu prea ai nevoie de mare stiinta de carte ca sa vinzi la supermarket, sa dai cu matura sau mopul, sa fii „agent” de paza , samd.
In contextul automatizarii masive si a robotizarii, programele scolare, daca nu sunt revizuite macar in „punctele esentiale”, nu ofera mari perspective, poate doar posibilitatea de a deveni bi-tri-asexuat. Sa fim seriosi, scolile de calitate(daca or mai fi existand) nu sunt pentru muritorii de rand, iar americanii o stiu foarte bine de mult timp. Tot ei s-au apucat sa transforme parcari cvasi-inutile din jurul unor super-market-uri in gradini de zarzavat. Se vede bine ca, satui de propaganda oficiala, s-au apucat sa-si implineasca propriul ” vis american”.