Aviz amatorilor! Avocat Gheorghe Piperea: Cenzorii rețelelor sociale pot fi acționați în instanță pentru cenzură, furtul paginii și furt de identitate

Author:

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Avocatul Gheorghe Piperea a explicat că cenzura în rețelele sociale este ilegală, iar persoana afectată poate să acționeze în instanță cenzorii și să ceară în instanță daune morale și materiale.

Precizarea avocatului Gheorge Piperea a fost făcută în contextul în care tot mai multe informații vehiculate în urma perioadă confirmă că cenzura este un fenomen care a luat amploare.

Un singur caz este cel al jurnalistului Ion Cristoiu, căruia i s-a suspendat accesul la propriu canal de youtube, din cauza unor opinii exprimate de către jurnalist.

Ce spune avocatul Gheorghe Piperea despre cenzura din rețelele sociale:

„Atrag atenția tuturor asupra acestui text din Codul civil – art.219:

1) Faptele licite sau ilicite săvârşite de organele persoanei juridice obligă însăşi persoana juridică, însă numai dacă ele au legătură cu atribuţiile sau cu scopul funcţiilor încredinţate.

(2) Faptele ilicite atrag şi răspunderea personală şi solidară a celor care le-au săvârşit, atât faţă de persoana juridică, cât şi faţă de terţi.

Așadar, șefii și cenzorii pentru România ai rețelelor sociale pot fi acționați personal în judecată, pentru daune morale și materiale cauzate utilizatorilor, de exemplu, pentru cenzură, shadow banning, etichetarea conținutului ca nefiind recomandat, furtul contului/paginii/domeniului, furtul de identitate etc.”

Elisabeta Moraru, CEO Google România, anunța, recent, că „numai în ultimele trei luni ale anului trecut, compania a eliminat 100.000 de videouri Youtube pentru dezinformare, pe tema Ucraina.”

Declarația a fost făcută la la conferinței organizată de G4Media, având tema „Noile tehnologii, rețelele sociale și riscurile dezinformării”.

Anul trecut, Google a blocat, în total, reclame de la 300.000 de publisheri, a mai spus Elisabeta Moraru. Printre „eforturile companiei în ceea ce privește lupta împotriva dezinformării”, Moraru a amintit că Google dispune de o rețea de 150.000 de „fact check-eri”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X