X

Patriarhul Daniel îi cere IPS Teodosie să nu mai polemizeze cu Bănescu. Dar pe Bănescu cine-l oprește?

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Ss Daniel i-a transmis-o Înaltpreasfințitului Teodosie o scrisoare, pe care o redăm mai jos.

„Înaltpreasfinția Voastră,

Trebuie oprită polemica în relația cu Domnul Bănescu, deoarece produce tulburare în Biserică (conflictul între un teolog mirean, consilier patriarhal, și un ierarh din Sinod).

Problema distincției dintre poziția oficială a Bisericii și opiniile individuale ale ierarhilor, clericilor și mirenilor va fi discutată la următoarea ședință a Sfântului Sinod.

Cu binecuvântări,

Patriarhul Daniel!”

Cam târzie reacția patriarhului. Deja tulburarea e foarte mare în BOR. Vrea astfel patriarhul să evite demiterea lui Bănescu, cerută de tot mai multe voci?

Cenzura sistemului face să ajungem la mai puțini dintre voi! Distribuiți articolele noastre și sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Selectați cât doriți să donați (EUR)

Introduceți cât doriți să donați (EUR)

25 comentarii

    1. Data Pastelui rezulta ca e rahatul pentru care ai deschis gura…
      Rog Administratorul sa nu permita degradarea comunicarii…. orice nemultumire se poate formula fara astfel de „coborari”.

  1. Banescu este infiltratul Mossadului in BOR iar Marele Alb omul SRI si ea infiltrata de Mossad daca acesta a sarit in apararea lui Banescu. In fond Marele Alb trebuia sa-l demita pe Banescu pentru aceasta galceava sorosista vis-a-vis de schimbarea datei Sarbatorii Pastelui Ortodox. In schimb NIPS. Daniel a sarit in apararea mossadistului Banescu.

  2. D-l Banel Banescu de la F.C.Trinitas s-ar putea sa aiba grade mai mari la sortulet decat patriarhul,daia este de neatins,la fel ca Mugur Isarescu de ex.:))

  3. E o luptă de tip David – Goliat. Teodosie este David.
    M-a surprins expresia cu gradele *fratelui*Bănescu…Nice! Mai cetesc și spusa cu *structurili* dă intelijăns străine ale aceluiaș *frate*…Very nice!

  4. Oricum, d-nul Ban_escu a inchis discutiile pe Facebook pe tema mai sus amintita, pana si el se teme sa mai citeasca mesajele pertinente ale crestinilor de rand, cu adevarat ortodocsi, care poarta in sufletele si in cuvintele lor Adevarul!

    1. MESAJUL PAPEI FRANCISC CĂTRE SANCTITATEA SA BARTOLOMEU I PATRIARH ECUMENIC PENTRU SĂRBĂTOAREA SFÂNTULUI ANDREI

      30 noiembrie 2022

      (…)

      Întâlnirea Bisericii Romei cu Biserica din Constantinopol cu ocazia zilelor lor de sărbătoare patronală este o expresie a profunzimii legăturilor care ne unesc și un semn vizibil al speranței noastre prețuite pentru o comuniune din ce în ce mai profundă.
      Restaurarea deplină a comuniunii (euharistice) între toți credincioșii în Iisus Hristos este un angajament irevocabil pentru fiecare creștin, pentru că „unitatea tuturor” (Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur) nu este doar voia lui Dumnezeu, ci o prioritate urgentă în lumea de astăzi.

      Într-adevăr, lumea de astăzi are mare nevoie de reconciliere, fraternitate și unitate.
      Prin urmare, Biserica ar trebui să strălucească ca un „semn și instrument atât al unei uniuni foarte strâns legate de Dumnezeu, cât și al unității întregii rase umane” (Lumen Gentium, p. 1).
      Pe bună dreptate, s-a acordat o atenție deosebită motivelor istorice și teologice de la originea diviziunilor noastre.
      Acest studiu comun trebuie să continue și să se dezvolte într-un spirit care nu este nici polemic, nici apologetic, ci marcat în schimb de dialog autentic și deschidere reciprocă.

      De asemenea, trebuie să recunoaștem că dezbinările sunt rezultatul unor acțiuni și atitudini păcătoase care împiedică lucrarea Duhului Sfânt, care îi îndrumă pe credincioși în unitate în diversitate legitimă.
      Rezultă că numai creșterea sfințeniei vieții poate duce la o unitate autentică și durabilă.
      Prin urmare, suntem chemați să lucrăm pentru restabilirea unității dintre creștini nu numai prin acorduri semnate, ci prin fidelitate față de voința Tatălui și discernământul îndemnurilor Spiritului. Putem fi recunoscători lui Dumnezeu că Bisericile noastre nu sunt resemnate la experiențele trecute și actuale de dezbinare, ci, dimpotrivă, prin rugăciune și caritate fraternă caută în schimb să realizeze comuniune deplină, care ne va permite o zi, în timpul lui Dumnezeu, să se adune la aceeași comuniune euharistică.

      Pe măsură ce ne îndreptăm spre acest obiectiv, există deja multe domenii în care Biserica Catolică și Patriarhia Ecumenică lucrează împreună pentru binele comun al familiei umane prin protejarea creației, apărarea demnității fiecărei persoane, combaterea formelor moderne de sclavie și promovarea păcii. Unul dintre cele mai fructuoase domenii ale unei astfel de cooperări este dialogul interreligios.
      Aici îmi amintesc cu recunoștință recenta noastră întâlnire din Regatul Bahrain cu ocazia Forumului pentru dialog: Est și Vest pentru coexistența umană.

      Dialogul și întâlnirea sunt singura cale viabilă pentru depășirea conflictelor și a tuturor formelor de violență.
      În această privință, încredințez mila Dumnezeului Atotputernic pe cei care și-au pierdut viața sau au fost răniți de atacul recent din orașul vostru și mă rog ca El să convertească inimile celor care promovează sau susțin astfel de acțiuni rele.
      Invocând asupra voastră darurile de seninătate și bucurie ale Atotputernicului Dumnezeu, îmi reînnoiesc expresia urărilor de bine pentru sărbătoarea Sfântului Andrei și schimb cu Preasfinția Voastră o îmbrățișare frățească a păcii în Domnul.

      Roma, de la Sfântul Ioan,
      30 noiembrie 2022

      http://www.christianunity.va/content/unitacristiani/en/dialoghi/sezione-orientale/chiese-ortodosse-di-tradizione-bizantina/relazioni-bilaterali/patriarcato-ecumenico/altri-documenti-ed-eventi/messaggio-del-santo-padre-per-festa-di-s–andrea.html

  5. Cui îi este frică de polemică și de ce? Din orice polemică poate să iasă ceva bun. Nu este important Adevărul? Nu polemica în sine produce tulburare, ci subiectul acesteia, care nu ne poate fi impus pur și simplu. Ce ni se cere, de fapt. Să înghițim opiniile ‘telectualilor fără de Dumnezeu pentru a evita polemica? Dacă Bănescu exprimă poziția oficială a Bisericii și spune prostii, nu trebuie să-l contrazică nimeni? Îl declarăm infailibil pe Bănescu? Preasfințite Patriarh, sunteți în București, nu la Vatican!
    Eu zic că trebuie inițiate demersuri urgente pentru ieșirea din Consiliul Mondial al Bisericilor. Altminteri, patriarhul Daniel se crede la Vatican și vine cu presiuni asupra oricui îl contrazice pe infailibilul Bănescu. Când emite păreri, Bănescu exprimă poziția oficială a BOR. Când este contrazis, e doar un biet mirean cu care nu se cade să intre în polemică un ierarh.

    1. „Traim deja în timpul lui Mesia”.

      Despre strămoșii lui Mesia avand ca referinta sursele iudaice

      …. va proveni din neamul israelit al lui Dan, și după cum zic Sfinţii Părinti va veni din Galileea – Apărătorul Ortodox
      https://www.aparatorul.md/-va-proveni-din-neamul-israelit-al-lui-dan/

      „Una dintre lucrarile lui Moshiach (Mesia) este reintregirea diasporei, pentru a incuraja poporul evreu sa se intoarca in tara de bastina”
      Intr-o recentă postare pe blog, un rabin a explicat strămoșii lui Mesia în detaliu, potrivit unor surse evreiești.
      Potrivit surselor, regele David a fost tocmai punctul de mijloc al istoriei umane, ceea ce înseamnă că punctul culminant al istoriei umane și al erei mesianice este așteptat în orice moment.
      Rabinul Efraim Palvanov, profesor și autor, scrie blogul Mayim Achronim (apele finale) numit după puțin cunoscutul ritual evreiesc de spălare a degetelor după masă.
      https://www.mayimachronim.com/
      La fel ca mitzvah omonim, blog-ul acoperă subiecte evreiești care sunt înțelese greșit sau nu sunt discutate în mod normal.
      Într-o postare recentă pe blog,
      https://www.mayimachronim.com/tag/messiah/
      rabinul Palvanov a explicat tradițiile evreiești care descriu strămoșii lui Mesia. El a mers cu grație în profunzime, explicând subiectul dificil pentru Israel365 News.
      Putem începe cu adevărat strămoșii lui Mesia cu Avraam, alesul lui Dumnezeu”, a început rabinul Palvanov.
      „Mesia vine în mod necesar din Israel.
      În calitate de descedent al lui Israel, are menirea sa respinga idolatria și demarând procesul de îndreptare a lumii și de calauzire a acesteia înapoi spre o stare paradisiaca a Edenului..”
      În timp ce Avraam este strămoșul poporului evreu, nepotul său, Lot, face parte, de asemenea, din descendența lui Mesia, de pe linia maternă.
      „După ce au fost martore la distrugerea catastrofală a cinci mari orașe, cele două fiice ale lui Lot au impresia că întreaga lume a fost distrusă”, a explicat rabinul Palvanov.
      „Ele cred că au obligația de a repopula planeta, astfel încât să reușească să-și seducă tatăl și, prin aceasta impreunare, ele produc descedenti moabiții și amoniții.
      De la moabiți vine Rut, care era străbunica regelui David.
      De la amoniți vine Ne’ama, care era soția regelui Solomon.
      În acest fel, fiicele lui Lot, nepotul lui Avraam, joacă un rol în dinastia davidică.
      „În ciuda faptului că este fiul lui Avraam, Ismael nu joacă niciun rol în strămoșii lui Mesia”, a subliniat rabinul Palvanov.
      „El a fost alungat și totul despre moștenire, spirituală și materială,
      s-a dus la Isaac în mod special.”
      El a explicat că Mesia este un produs al legământului și, prin urmare, exprimat prin moștenirea țării lui Israel.
      Moștenirea țării este determinată de identitatea tribală patrilineală care determină, de asemenea, identitatea lui Mesia.
      Rabinul Palvanov a explicat că identitatea lui Mesia este tribală, deoarece una dintre funcțiile sale va fi de a-i aduce pe evrei înapoi în Țara Sfântă.
      „Una dintre sarcinile lui Moshiach (Mesia) este repatriere diasporei, de a intoarce poporul evreu in tara sa”, a spus el.
      „În cele din urmă, asta e, de asemenea, modul în care știm dacă o persoană este cu adevarat Mesia.
      Mulți au pretins că sunt Mesia de-a lungul istoriei, dar niciunul nu a îndeplinit nici una dintre sarcinile pe care tradiția iudaică ne învață că Mesia ar trebui să le îndeplinească. Cea mai importantă dintre ele este repatrierea diasporei”.
      „Acest lucru se datorează faptului că Tora nu poate fi complet împlinită în afara țării lui Israel”, a spus el.
      „În plus, lucrarea lui Moshiach (Mesia) se face în Israel; construirea celui de-al Treilea Templu, războiul lui Gog și Magog.”
      În această privință, Mesia este de obicei identificat cu seminția lui Iuda, conform binecuvântării lui Iacov asupra fiilor săi.
      Implicit în binecuvântarea lui Iuda este că monarhia dinastică va veni prin seminția lui Iuda, personificată de regele David:
      Sceptrul nu se va depărta de Yehuda, nici de toiagul domnitorului dintre picioarele sale;
      Deci, acest tribut va veni la el și omagiul popoarelor să fie al lui.
      Facerea 49:10
      „Acest lucru se potrivește, deoarece urmașii lui Yehuda sunt, astăzi, yehudimii (iudeii), care sunt singurii urmași în viață ai lui Avraam, Isaac și Iacov”, a spus rabinul.
      Dar rabinul Palvanov indică binecuvântarea lui Dan ca pe o altă profeție mesianică, mai empatică:
      Dan va fi un șarpe de drum,
      O viperă de cale, Care mușcă călcâiele calului, astfel încât călărețul său este aruncat înapoi. Astept eliberarea Ta/mantuirea Ta, Hashem! Facerea 49:17-18
      Rashi explică faptul că acest verset se referă la Samson care a venit din seminția lui Dan.
      În Gematria (numerologie ebraică) șarpele (nachash) este egal cu 358, ceea ce este egal cu exact gematria cuvântului Moshiach.
      Acest lucru merge într-adevăr tot drumul înapoi la Eden, în cazul în care Șarpele a cauzat căderea omului, și așa va fi „Mashiach serpuitor care inversează acest eveniment,”, a explicat rabinul Palvanov.
      „În sursele cabalistice, acesta este sensul descrierii lui Isaia a marii bătălii finale dintre bariachul nachash și nachash ‘akalaton, „șarpele drept” și „șarpele răsucit” (Isaia 27:1).
      Primul este Mashiach, iar cel de-al doilea este întruchiparea răului care va fi distrus la sfârșitul zilelor.” Rabinul Palvanov a explicat că atunci când se discută despre descendența lui Mesia, acest lucru implică faptul că el poate fi revelat în orice epocă.
      Înțelegem că în fiecare generație există un potențial Mesia”, a explicat rabinul Palvanov.
      „Dacă poporul o merită și condițiile sunt corecte, Mesia din acea generație se va manifesta.
      Acest lucru este valabil și pentru regele Ezechia, care s-a apropiat foarte mult de a fi Mesia.
      Samson a fost potențialul Moshiach al generației sale.
      Aceasta este consemnata pentru prima dată în Midrash
      (Beresheet Rabbah 98:14).”
      În binecuvântarea lui Dan vedem o referire explicită la mântuire, care este tocmai Moshiach, sau Geula (răscumpărarea)”, a spus rabinul Palvanov.”
      Vedem în Midrash (Yalkut Shimoni I, 160) că Moshiach are o descendență din Iuda de partea tatălui său, dar de la mama sa, Moshiach este descendent din Dan.” El adaugă că în Facerea, când citim numele celor 70 de membri ai familiei lui Iacov care au coborât în Egipt, singurul descendent al lui Dan este Chushim (חשים), o anagramă exactă a lui „Mashiach” (משיח)
      „Potrivit unor opinii, mama lui David, Nitzevet bat Ada’el, era din seminția lui Dan”, a spus rabinul Palvanov.
      În mod similar, există multe locuri în Biblie unde vedem un parteneriat între Iuda și Dan.
      În timp ce Iacov îl binecuvântează pe Iuda ca gur aryeh (pui de leu), Moise îl binecuvântează pe Dan ca un aryeh gur.
      Cortul a fost construit de Betsalel din seminția lui Iuda și Oholiab din seminția lui Dan.
      Acest lucru se datorează faptului că Iuda a fost considerat cel mai ilustru dintre triburi, iar Dan a fost considerat cel mai josnic dintre triburi, dar când vine vorba de slujirea lui Dumnezeu, suntem cu toții egali.”
      „În Iesire, Iuda a condus calea și Dan a fost ultimul trib”, a adăugat el. „Solomon din seminția lui Iuda s-a asociat cu Hiram, regele fenician, care, potrivit Midrashului, a cărui mamă era din seminția lui Dan.
      Dan a fost menit să fie „pierdut și găsit” și să ia toate lucrurile lăsate în urmă de celelalte triburi din fața lor.
      Acest lucru le-a adus un merit extraordinar.
      La nivel mistic, rolul lui Dan este cu adevărat simbolic pentru misiunea noastră de a „găsi” și restaura scânteile pierdute ale Creației pentru a rectifica cosmosul. Genealogia lui Mesia implică, de asemenea, un interval de timp specific.
      Adam este un acronim pentru «Adam, David, Mesia», a explicat rabinul Palvanov.
      „Aceste trei personalități încapsulează întreaga istorie a omenirii.
      Sufletul lui Moshiach a fost cuprins în Adam, care a prevăzut că David, stramosul lui Mesia, va fi născut mort.
      Așa că i-a dat 70 de ani din viață lui David, care a trăit exact 70 de ani în timp ce Adam a trăit 930, deși ar fi trebuit să trăiască exact 1.000 de ani”.

      Potrivit Kabalei, regele David a fost exact punctul de mijloc al istoriei umane”, a declarat rabinul Palvanov. „De la Adam la David este exact aceeași perioadă de timp ca și de la regele David până acum.
      Deci, suntem literalmente în timpul lui Mesia chiar acum.”
      „Deci Antihrist va fi evreu si va proveni din neamul lui Dan”.
      https://saccsiv.wordpress.com/2011/08/07/skartsiuni-dimitriu-%E2%80%9Cprofetii-despre-antihrist%E2%80%9D-2/

      ‘We are in the time of the Messiah now.’ – The Ancestry of the Messiah in Jewish Sources – Israel365 News
      https://www.israel365news.com/370451/we-are-in-the-time-of-the-messiah-now-the-ancestry-of-the-messiah-in-jewish-sources/

      1. NU POATE EXISTA DECAT UN SINGUR –M E S I A– PLEDOARIA RABINULUI NU ARE NICIUN SENS. EVREII AU CAZUT DIN GRATIA LUI DUMNEZEU. SUNT EVREI CEI CE SE INTORC LA IISUS HRISTOS (MESIA).ISTORIA CONSEMNEAZA MULTI EVREI CARE S-AU INTORS LA IISUS HRISTOS. DE CE NU O FAC SI ALTII?

  6. De ce evităm să sărbătorim Paștile împreună cu iudeii? Din aceleași motiv trebuie să să evităm prăznuirea Paștilor împreună cu cei care nu sunt în ,,Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică”. Sfinții Părinți sunt foarte categorici în această privință, așa cum reiese și din cuvântul de învățătură următor:
    https://youtu.be/UcPuwfb_ctE?t=29m52s

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button