Citesc că a fost lansată o platformă online cu resurse despre egalitatea de gen la clasă, proiect coordonat de profesori din cadrul Facultății de Psihologie din București.
Cum pe vremea când am absolvit facultatea nu exista un curs de „sociologie a sexualității”, zic să intru pe platformă și să mă documentez cu privire la acest subiect.
Acest curs este destinat elevilor din școala primară (!!) și are 7 module, de la politici pentru egalitate de gen, la studii feministe și identități de gen.
Iată ce am aflat din modulul „Gen biologic și social – identități de gen și discriminare”:
Sexul biologic poate fi definit ca diferențele biologice dintre bărbați și femei și caracteristicile fizice diferite care îi determină pe oameni ca bărbat și femeie. Genul este determinat de societate și prin extensie de normele construite social.
Mai departe.
Identitățile de gen nu sunt restricționate în conceptul strict de sexualitate, adică bărbați sau femei. Mai multe persoane se pot identifica cu mai multe genuri, iar unele pot să nu se identifice cu niciunul.
Cu toate acestea, fiecare persoană are o identitate de gen, care poate corespunde sexului său biologic, dar și ceilalți se pot identifica cu ambele sexe, cu niciunul dintre ele, sau undeva la mijlocul spectrului de gen.
Până în prezent, au fost dezvoltate până la 58 de identități de gen diferite, printre care:
Demigender
Demigender este un termen folosit pentru a identifica parțial sau pentru a simți o legătură cu un anumit gen. De exemplu, demigirl sau demiboy. Aceste identități variază în funcție de persoana, dar au în comun faptul că nu există o identificare deplină cu un singur gen, ci doar o înclinare internă către acesta.
Agender
Vârsta înseamnă că o persoană se identifică ca neavând un gen. O persoană care se identifică în cadrul acestui termen se va considera deseori fie ca având un tip de identitate de gen non-binară, fie că nu este deloc abonată la nicio identitate de gen.
Gender Questioning
Interogarea de gen descrie pe cineva care pune la îndoială întregul sau o parte din genul său (identitatea sau expresia) și nu dorește să se identifice cu o anumită identitate de gen.
Gender Fluid
Fluid de gen, precum interogarea de gen, este un termen care poate fi folosit pentru a descrie identitatea de gen, expresia sau ambele persoane. Fluid de gen descrie o persoană care se mișcă fluid între sexe sau al cărei gen se schimbă în timp.
Genderqueer
Genderqueer descrie o identitate de gen care nu poate fi definită ca fiind exclusiv masculină sau feminină. Oamenii genderqueer își experimentează genul în toate modurile unice (de unde și numele). Imposibilitatea definirii termenului face parte din atractia acestuia pentru persoanele care se identifică drept genderqueer. Identitatea poate include elemente ale identităților feminine, masculine sau non-binare sau niciuna dintre acestea. În parte, poate fi văzută ca o respingere a asocierii cu o etichetă.
Intergender
Intergender descrie o identitate de gen care este un amestec de identități masculine și feminine. Intergender nu este același lucru cu Intersex. Persoanele intersexuale se pot identifica în orice identitate sau expresie de gen.
Multi-gender
Multi-gen descrie persoanele care dețin mai mult de o identitate de gen. Acest lucru poate fi specificat în continuare prin bigender, trigender etc.
Non-Binary
Non-binar este utilizat pe scară largă pentru a descrie o identitate de gen care nu poate fi clasificată ca masculină sau feminină. Oamenii non-binari își experimentează sexul în diferite moduri. Ar putea fi experimentat ca o combinație de bărbat și femeie, nici bărbat, nici femeie, nici ceva complet independent de noțiunile de identități de gen convenționale. Non-binar este un termen umbrelă expansiv și multe identități de gen discutate în acest articol se încadrează în el.
Pangender
Pangender este o identitate de gen în care o persoană se identifică ca toate, sau mai multe, identitățile de gen. Acest lucru este similar cu Polygender, deși Polygender este mai limitat.
Transgender/Trans
Transgender este folosit pentru a descrie orice persoană care are o identitate de gen diferită de genul căruia i s-a atribuit la naștere.
Etc, etc, etc.
Cam atât am aflat din prima „lecție” oferită de această platformă. În loc de concluzie, o întrebare (retorică): Va rezista școala românească să nu devină un instrument folosit pentru îndoctrinarea copiilor?
de Raluca Oanță
Asemenea monstruozitati satanice ar incalca Constitutia Romaniei, principiile Educatiei romanesti, drepturile elevilor , daca vor fi obligati sa asiste la asemenea dementze, dar mai ales constiinta crestina a poporului roman! Se vor adauga astfel, alte frustrari, nemultumiri si multa furie in societate, care alaturi de cele deja existente, pot provoca oricand declansarea unei Revolutii populare, care va fi extrem de sangeroasa!