Kremlinul a apreciat luni că planul propus săptămâna trecută de China pentru rezolvarea conflictului în Ucraina „merită atenţie”, dar condiţiile necesare unei soluţii „paşnice” nu sunt întrunite „deocamdată”.
„Examinăm planul pritenilor noştri chinezi cu mare atenţie (…) Este un proces îndelungat. Deocamdată, nu vedem premisele pentru ca această problemă să se poată rezolva pe o cale paşnică”, a declarat presei purtătorul de cuvânt al Kremlinului, Dmitri Peskov potrivit La Libre Belgique preluat de Rador. „Operaţiunea militară specială (în Ucraina) continuă”, a adăugat el.
Potrivit afirmațiilor sale, Kremlinul „a acordat o mare atenție” planului „prietenilor chinezi”, iar detaliile planului „urmează să fie analizate amănunțit, ținând cont de interesele celor mai diferite părți”. După cum a afirmat purtătorul de cuvânt al Kremlinului, acesta va fi „un proces foarte lung, tensionat”. Totodată Peskov a adăugat că în prezent Moscova nu vede perspective pentru o reglementare pașnică. „Deocamdată operațiunea militară specială continuă și ne îndreptăm spre atingerea obiectivelor care au fost stabilite”, a adăugat secretarul de presă al liderului de la Kremlin, anunță și Rosbalt preluat de Rador.
Harta păcii chineze – respinsă și de cioclii războiului de la NATO. Planul taie Ucraina în două cu o graniță pe Nipru
China detaliază planul său de pace pentru Ucraina și propune o zonă demilitarită imensă în Ucraina cu granița pe Nipru. Kievul ar putea deveni un al doilea Berlin.
Un plan ambițios în intenții și puternic în influență politică, de care se bucură Beijingul în această fază și care, însă, în repropunerea generică a pozițiilor deja cunoscute, pare să dezamăgească așteptările, riscând să întâmpine scepticismul mixt al celor două părți în conflict și al aliaților acestora.
Într-adevăr, punctul de plecare este cererea de încetare a focului și începerea negocierilor între Rusia și Ucraina. Pentru a acorda greutate acestei propuneri, Beijingul încearcă să-și consolideze un rol de imparțialitate: prin conceperea unui cadru politic care salută unele dintre solicitările ambelor părți.
Cele 12 puncte ale documentului prezentate oficial:
1. Respectarea suveranității fiecărei țări
„Independența și integritatea teritorială trebuie păstrate cu strictețe în conformitate cu dreptul internațional și Cartea Națiunilor Unite”.
Acest punct pare să îndeplinească cererea Kievului, ca Moscova să respecte granițele naționale ucrainene și, prin urmare, să-și retragă trupele; dar, de fapt, ceea ce lipsește între cele două părți este o înțelegere prin care ar trebui luate în considerare „granițele naționale”: Crimeea este rusă sau ucraineană?
2. Abandonarea mentalității Războiului Rece
„Securitatea unei țări nu poate fi obținută în detrimentul altor țări; securitatea unei regiuni nu poate fi obținută prin consolidarea sau extinderea alianțelor militare; nu există soluții simple la o problemă complexă: toate părțile ar trebui să lucreze la o arhitectură de securitate europeană echilibrată, eficientă și durabilă”.
Ideea pare să stigmatizeze invazia rusă, dar și mai mult extinderea NATO, unul dintre motivele pentru care Moscova a motivat alegerea deschiderii ostilităților.
3. Oprirea ostilităților
„Războiul și conflictul nu aduc beneficii nimănui: toate părțile trebuie să rămână raționale, să se împiedice ca această criză să scape de sub control și să ajute Rusia și Ucraina să reia dialogul direct cât mai curând posibil, pentru a ajunge la un armistițiu”.
Prin acest punct, comunitatea internațională este chemată să promoveze dialogul direct între Moscova și Kiev în vederea unei încetări a focului: exact ceea ce comunitatea internațională nu a fost capabilă să facă până acum.
4. Reluarea negocierilor de pace
„Dialogul și negocierile sunt singura soluție posibilă la criză; comunitatea internațională ar trebui să ajute părțile în conflict să ajungă la un acord politic”.
Al patrulea punct îl extinde pe cel precedent, cerând dialog nu numai pentru un armistițiu imediat, ci în vederea unei soluții politice mai generale.
5. Rezolvarea crizei umanitare
„Misiunile umanitare trebuie să urmeze principiile neutralității și imparțialității; siguranța civililor trebuie protejată și prin coridoare de evacuare din zonele de conflict și prin operațiuni de asistență, care ar trebui să fie coordonate de ONU”.
6. Protejarea civililor și prizonierilor de război
„Părțile ar trebui să respecte cu strictețe regulile internaționale și să respecte drepturile prizonierilor de război; China favorizează și încurajează schimburile de soldați capturați”.
7. Păstrarea instalațiilor nucleare în siguranță
„Trebuie să evităm atacurile armate asupra centralelor nucleare sau a altor instalații nucleare, pentru a evita accidentele”.
8. Reducerea riscurilor strategice
„Armele atomice nu trebuie niciodată folosite și războaiele nucleare nu trebuie purtate, la fel cum trebuie evitată simpla amenințare de a utiliza aceste arme și cele chimice și bacteriologice, în toate circumstanțele”.
9. Facilitarea exporturilor de cereale
„Părțile trebuie să pună în aplicare pe deplin acordul privind exporturile de cereale semnat de Rusia, Ucraina, Turcia și ONU, pentru a evita o criză alimentară globală”.
10. Oprirea sancțiunilor unilaterale
„China se opune sancțiunilor economice, care nu sunt autorizate de Consiliul de Securitate al ONU”.
Referirea este, evident, la sancțiunile adoptate împotriva Rusiei de către țările occidentale – Statele Unite și Uniunea Europeană in primis.
11. Stabilizarea producției industriale și a lanțurilor de distribuție
„Toată lumea ar trebui să evite să folosească economia globală ca armă sau instrument în scopuri politice; sunt necesare eforturi comune pentru a atenua impactul crizei asupra energiei, finanțelor, comerțului și transporturilor”.
12. Promovarea reconstrucției după război
„Comunitatea internațională trebuie să ia măsuri pentru a ajuta reconstrucția zonelor de război; China este pregătită să ofere asistență și să joace un rol activ în acest domeniu”.
Spus foarte pe scurt din lipsă de timp, Rusia TREBUIE să meargă mai departe! NU are încotro, câtă vreme Washingtonul nu este pregătit pentru negocieri privind Ucraina și, mai mult, logica SUA nu se potrivește medierii Chinei în această chestiune. Planurile administrației americane și în special ale grupului de influență care conduce Departamentul de Stat NU includ pacea sau măcar un amărât de armistițiu în conflictul ucrainean. Spre deosebire de China, yankeii furnizează arme și sprijină războiul. Câtă vreme SUA nu vor fi de acord cu respectarea intereselor de securitate națională ale Federației Ruse menite să prevină potențiala „balcanizare” a acesteia, atunci, DA, Putin se vede nevoit să continue operațiunea militară specială.
La urma urmei, hegemonia, pe care și-o doresc atât de mult yankeii într-o formă prelungită, NU constă doar în cele 11 grupuri de portavioane împrăștiate prin oceanele planetei, gata pregătite de atac, în baze prin întreaga lume și în menținerea dolarului ca putere globală. Mai intervine în ecuație INCLUSIV o influență politică și diplomatică, de care ei, americanii, maimuțe cu grenade, NU sunt capabili s-o aplice la nivel de politică externă!!!
Pentru administrația Biden, a lua în considerare inițiativa Beijingului înseamnă a recunoaște că R.P. Chineză dobândește statutul de PUTERE GLOBALĂ. Pentru Departamentul de Stat, condus de Anthony Blinken, acest fapt reprezintă un adevărat coșmar. Pierd titulatura de excepționali ai planetei!!! Oricum ar fi, v-ați gândit vreodată, cât de drastic s-ar schimba lumea dacă China ar înarma Rusia??? Indiferent cum am răsuci problema, e necesar ca Rusia să lupte pe mai departe!!! În joc este însăși existența ei statală.