X

Prima mașină Dacia Logan care merge cu apă. Șoferii pot parcurge 10.000 de kilometri cu doar un litru

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Florian Călăuz, un instructor auto din Baia Mare, a reușit să omologheze motorul care merge cu apă, o invenție pe care și-a montat-o pe mașina personală, un model Dacia Logan.  Cu un litru de apă poate parcurge 10.000 de kilometri.

Florin Călăuz susține că și-a montat pe mașină o instalație pe hidrogen (rezultat în urma hidrolizei apei), iar consumul de carburant i-a scăzut drastic.

Acesta susține că consumul de combustibil scade cu 40 – 50% la motoarele cu benzină, motorină și GPL. Cu un litru de apă plus hidroxid de sodiu a parcurs cu mașina 10.000 de kilometri.

“Cu un plin al rezervorului, în jur de 50-60 de litri de motorină, pot face drumul din Baia Mare până la Constanța, dus-întors și din nou până la malul mării. Vorbim de apă plus hidroxid de sodiu. Aparatul face hidoliza apei, realizează hidrogen care merge la galeria de admisie si oxigenul va ieși pe țeavă de eșapament, scăzând poluarea.

Hidrogenul prin ardere dezvolta o putere calorică mai mare de șase ori față de oricare alt combustibil ca benzina, motorina sau GPL, în acest fel crescând și puterea motorului, scăzând consumul de carburant pentru că în ardere se foloseste hidrogen”, a declarat Florian Calauz.

Reclame

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

3 comentarii

  1. A fost cu ceva vreme în urmă și un reportaj la tv despre asta. A montat pe mașină o instalație italiană (ceva în genul instalației de GPL) iar prețul este undeva la 1000 – 1500 euro.
    În imagine se vede clar în partea dreaptă a portbagajului sigla italiană.
    Poți construi și acasă o instalație de electroliza apei care să producă hidrogen, instalație pe care să o montezi pe mașină.
    Singura problemă care încă nu este rezolvată este legată de debit. În principiu ai nevoie de o baterie electrică care să realizeze electroliza apei instant și să obțină debitul de hidrogen instant necesar pentru puterea motorului. La relanti, când mașina stă pe loc și motorul merge în gol, ( turație de 600-800 rpm) debitul de hidrogen este minim și constant. Însă când mergi pe autostradă cu 120km este nevoie de un debit mai ridicat, dar ai nevoie de o cantitate și mai mare când la 120km vrei să faci o depășire.
    Aspectul practic, când mașina să funcționeze doar pe hidrogen, este rezolvat când se găsește o soluție pentru crearea unui debit suficient (instant) în funcție de turația motorului și condițiile de drum.

  2. A facut cineva un bilant energetic?
    Vreau sa spun cata energie este necesara pt. hidroliza, cat hidrogen produce si cu ce eficienta este transformat in energie mecanica. Parerea mea este ca va da cu minus:
    2H-O-H –E1–>2H2 +O2
    2H2 +O2 —>2H2O +E2
    unde E2 este aprox egala cu E1 – LOL
    si eficienta uniui motor termic este se vreo 75%
    Adica energia mecanica obtinuta este vreo 75% din energia consumata – tot de la motor – pentru electroliza.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button