X

Proiectele pentru Ucraina au devenit prioritatea zero a Guvernului: 3 miliarde de lei pentru modernizarea căii ferate spre Ucraina

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Urgența numărul unu a Guvernului României a devenit, peste noapte, modernizarea căii ferate de la frontiera cu Ucraina, pe unde trebuie să treacă mai multă motorină și mai mult armament. Proiectul va costa 3 miliarde de lei, fiind declarat lucrare de utilitate publică de interes național. Este vorba despre calea ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră Ucraina, care, potrivit Ministerului Transporturilor, preia traficul feroviar internaţional de marfă şi de călători dinspre Ucraina.

Dintre marile proiecte de infrastructură din țara noastră, cel mai important și cel mai urgent a fost declarat calea ferată de la vama cu Ucraina. Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră” face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) şi este propus pentru finanţare în perioada 2021 – 2030, linia făcând parte din rețeaua TEN-T Core, potrivit Ministerului Transporturilor. Realizarea şi derularea acestui proiect revine Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” SA şi face parte din strategia pe termen lung a acesteia, nicidecum pe termen scurt. Pe linia Dărmănești – Vicșani – Frontieră Ucraina sunt amplasate 4 puncte de secționare, din care 3 stații de cale ferată și o haltă de mișcare.
Autoritățile susțin că starea necorespunzătoare a infrastructurii și suprastructurii căii ferate și instituirea unor restricții de viteză pe mai multe distanțe de circulație, conduc în prezent la viteze tehnice foarte mici. Astfel, pe linia de cale ferată Dărmănesti – Vicșani Frontieră, trenurile internaționale de călători care circulă pe ruta București Nord – Vadu Siret au o viteză tehnică de 46,5 km/h și cele care circulă pe ruta Suceava – Vadu Siret, de 45,5 km/h. Totodată, trenurile de marfă internaționale care circulă pe distanța Dărmănești – Vicșani Frontieră pe linie cu ecartament normal au o viteză tehnică de 36,5 km/h, iar cele care circulă pe distanța Dornești – Vicșani- Frontieră pe linie cu ecartament larg, de 22,2 km/h. Trenurile directe de marfă care circulă pe distanța Dărmănești – Dornești  ajung la o viteză tehnică de 45,1 km/h.

Se mărește gabaritul

Obiectivele principale ale proiectului sunt îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători și, respectiv, la minim 100 km/h pentru trenurile de marfă și asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește: sarcina pe osie (maxim 25 t), gabarit de încărcare C și lungimea liniilor din stație. Totodată, lucrările de modernizare vor urmări conformitatea infrastructurii și suprastructurii de cale ferată cu parametrii tehnici ceruți de standardele și cadrul legislativ și de reglementare național și european în vigoare conform standard de proiectare până la 200km/h, diminuarea efectelor adverse asupra mediului și creșterea capacității de tranzit.

Lucrările durează trei ani

Valoarea totală a investițiilor de modernizare a căii ferate este de peste trei miliarde de lei, iar durata executării lucrărilor a fost estimată la 36 de luni. Finanțarea obiectivului de investiții se va realiza din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naționale de Căi Ferate ,,C.F.R.”- S.A., precum și alte surse legal constituite în limita sumelor prevăzute anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii, se precizează într-un proiect de hotărâre de guvern elaborat de Ministerul Transporturilor.

Cenzura sistemului face să ajungem la mai puțini dintre voi! Distribuiți articolele noastre și sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Selectați cât doriți să donați (EUR)

Introduceți cât doriți să donați (EUR)

4 comentarii

  1. o sa vina vremea cind guvernantii vor plati pentru ca sprijina o tara straina care a interzis drepturile minoritatilor ,in loc sa sprijine batrinii, dar mai ales copiii care sint viitorul tarii

  2. Pai, ce altceva pot face slugoii damboviteni, in afara de a fura banii publici si de a executa rapid ordinele stapanilor lor externi? Doar ca, peste 3 ani cand se estimeaza ca lucrarile vor fi terminate, Razboiul se va fi terminat si el, la fel si vietile multor dintre aceste bestii, tradatori si slugoi autohtoni! Populatia Romaniei va sti de ce!

  3. Dacă tot sunt alții dispuși să dea bani pe modernizări, ideea este să se modernizeze tronsoanele de la Suceava la București, București Constanța, București către Bulgaria, București Porțile de Fier (pentru tranzit Serbia către Italia pe uscat și Croația pentru naval pe mediterana, Suceava SatuMare, Arad Curtici. Toate acestea să fie linii duble (dus pe una, întors pe cealaltă) dar și dublate (linii ecartament european și ecartament rusesc, prin montarea liniei a3-a pentru circulația ambelor tipuri de vagoane ) pentru creșterea tonajului și volumului de marfă transportat. De asemenea începerea folosirii de locomotive și vagoane cu sistemul de prindere ” cârlig” precum în SUA și Rusia pentru tractarea unor trenuri cu număr dublu de vagoane.
    Transportul “electric” este ecologic, prin urmare se pot cere mai mulți bani de la UE pentru reparații și modernizări ale căii ferate, cea mai convenabila modalitate terestră de transport mărfuri pe distante medii și lungi.
    Dacă sunt unii tovarăși prin ministere, asta este șansa lor să ia miliarde comision, prin realizarea unui plan pentru modernizarea rețelei de cale ferată pe bani europeni care “să susțină efortul de război al Ucrainei”, dar lucrările o să fie terminate (să sperăm) când începe reconstrucția după semnarea păcii. Așa ne putem asigura și o parte de tranzit pentru noul drum al mătăsii.

  4. E de bine pentru cei ce iubesc Rusia! Imi doresc mult sá vizitez ca turist fabuloasa Rusie și având in vedere ca ne vom invecina chiar de anul acesta (Ukraina este deja ISTORIE) regret doar faptul că pentru implementarea acestui proiect sunt necesari 3 ani…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button