Dragoș Damian (Terapia Cluj): Nimeni nu vrea România și Bulgaria în Spațiul Schengen

Author:

dragos damian

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Haideți să ne imaginăm că firma Frohe Weihnachten GmbH din Munchen comandă lampioane de Crăciun la firma 快乐假期有限公司* din Shanghai.

Transportator este compania tailandeză บริษัท คาล์ม ซีส์ จำกัด**.

Care are două variante de transport maritim către două porturi, ambele situate în Spațiul Schengen, iar de acolo lampioanele merg pe transport rutier.

Varianta 1

1. Shanghai – Hamburg distanță maritimă 12.277 mile nautice, timp de navigație = 51,2 zile (ports.com)

2. Timp de descărcare în port = 12 zile (decembrie 2022)

3. Hamburg – Munchen distanță rutieră 776 km timp de condus 0,5 zile, la medie de 70 km/h (distanțe.ro)

4. Total = 63,7 zile

5. Cost pentru container = 8000 $

Varianta 2

1. Shanghai – Constanța distanță maritimă 9465 mile nautice, timp de navigație = 39,5 zile (ports.com)

2. Timp de descărcare în port = 4 zile (noiembrie 2022)

3. Constanța – Munchen distanță rutieră 1706 km timp de condus 1 zi, la medie de 70 km /h (distanțe.ro)

4. Total = 44,5 zile

5. Cost per container = 6400 $

Este lesne de înțeles ce va alege firma tailandeza: chiar dacă varianta 2, via Constanța, îi aduce mai puțini bani pe transport, va putea face trei ture, deci în valoare absolută va câștigă mai mult decât în varianta 1, via Hamburg.

Așadar, nimeni nu ne vrea în Schengen, Austria s-a „sacrificat” pentru România, iar Olanda pentru Bulgaria. Croația e inofensivă, fără porturi comerciale de gabarit, țară turistică fermecătoare, s-a filmat acolo Game of Thrones.

Restul scenariilor sunt, în marea majoritate, între departe de subiect către paranoide, România trebuia să între în spațiul Schengen cu mult înainte de război, înainte de criza utilităților, înainte de criza de materii prime și materiale.

Să nu spună nimeni că e mai complicat de atât, că nu e, nimic nu este mai puțin complicat decât banii.

Așadar, încercăm și la anul…

* google translate engleză-chineză Happy Holidays Limited

** google translate engleză-tailandeza Calm Seas Limited

_____

Comentariu de Dragoș Damian, director general Terapia Cluj

3 thoughts on “Dragoș Damian (Terapia Cluj): Nimeni nu vrea România și Bulgaria în Spațiul Schengen”

  1. S-a dovedit inca o data ca, alaturi de bulgari, suntem luati drept „prostii prostilor” in UE, avandu-i in frunte pe „slugoii slugoilor”! Votul negativ al a Austriei de astazi, care a preluat stafeta de la Olanda, e doar o manevra smechera a sefilor UE de a da impresia fraierilor, ca Romania nu a intrat in „Zona lor Crepusculara”(unde au intrat de altfel fara probleme, mai toti arabetii, africanii, teroristii islamici, taranii si raketii ucrainieni) doar din cauza unui vot, cand de fapt asta e dorinta de la varful UE, care trebuie sa consfinteasca pe mai departe, statutul mamaligarilor si al zarzavagiilor de la Sud de Dunare, acela de iobagi legati de pamant! Ce vor face de-acum incolo slugoii din fruntea Coloniei noastre bananiere este usor de anticipat! Se vor apleca si mai mult capra si vor ceda intr-un ritm si mai alert, resursele naturale si umane ale Romaniei, in ideea ca ne vor baga pana la urma „stapanii” in Zona lor Crepusculara! Bineinteles ca mass-media damboviteana de circ, anticipand rezultatul(nici nu era greu, de altfel) a si gasit vinovatul comod de serviciu, si anume pe Rusia lui Putin, care in opinia ei e vinovata si de cucerirea Daciei de catre Traian! Tare sunt curios sa vad, cat va mai rabda populatia Romaniei(popor nu mai suntem demult) sa joace in acesta farsa groteasca a UE si vandutilor ei din fruntea Coloniei Romanica, care excede cu mult Schengenul lor penibil!

  2. Gresit,
    Nimeni nu vrea România…. ortodoxa in shengen.
    Dar boborul sa stea linisti ca intra-n shengen, iata parlamentul tarisoarei noastre lucreaza: Parlamentul va adopta, luni, o declarație privind egalitatea de gen
    https://ortodoxinfo.ro/2022/12/09/parlamentul-va-adopta-luni-o-declaratie-privind-egalitatea-de-gen/

    Si dupa asta …., si alte cateva la fel, se va face o sesiune speciala, in JAI ala a lu consiliul lu heuropa, doar pentru capra raioasa Romania si … tasti si ea in ue-n c..ru gol.

  3. Pentru transportul rutier viteza maximă este 90km la oră. Iar șoferul, este ca oricare angajat, plătit la oră cu ziua de muncă de 8 ore. Dacă se dorește să conducă mai mult, angajatorul trebuie să ceară ore suplimentare și șoferul să fie de acord. Cu bani în plus față de plata la ora normală.
    De aceea de la Constanța, cei 1700km se parcurg în 2zile.
    Cu mai multe culuare de cale ferată ( o linie pe la sârbi și una prin zona de nord (care poate ajunge la polonezi) care să facă legătura fie prin Cehoslovacia fie prin Polonia în funcție de destinația din vest putem avea o pârghie importantă legată de transportul pe la unguri.
    Cât despre întrarea în Schengen, implică și alte lucruri mai importante decât controlul de la frontieră.
    Printre altele Bulgaria, România (unită cu R. Moldova) și o parte din Ucraina (fără zona de vest cu Lvov care se face o confederație cu Polonia) este zona tampon negociată între NATO și Rusia.
    Oportunitatea este RoExit. Ne păstrăm granița, moneda proprie și ajungem țară neutră.
    Cum au dat-o austriecii cu imigranții, acum avem motiv cu refuzarea admiterii în Schengen.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X