X

ȘANTAJ NEOMARXIST: Comisia Europeană propune tăierea a 7,5 miliarde euro din fondurile europene ale Ungariei până în 2027

Comisia Europeană a propus duminică Consiliului UE (format din reprezentanții statelor membre) tăierea a 65% din fondurile europene ale Ungariei pentru cele mai mari programe operaționale din cadrul politicii de coeziune, potrivit unui comunicat al executivului European.

Comisarul european Johanes Hahn a declarat că e vorba despre tăierea a 7,5 miliarde de euro, potrivit Deutsche Welle.

Pe lângă suspendarea fondurilor, Comisia Europeană a propus și interdicția ca vreun ban din bugetul UE să meargă spre fundații de interes public controlate de apropiați ai premierului Viktor Orbán.

Comisia Europeană a anunțat că Budapesta a făcut câteva propuneri legislative și administrative în sensul corect, care ”ar putea, în principiu, să rezolve problemele în cauză, dacă acestea sunt detaliate corect în legile și normele relevante și dacă sunt puse în aplicare în mod corespunzător”.

Cu toate acestea, Comisia arată că ”în așteptarea îndeplinirii etapelor-cheie de punere în aplicare, consideră că, în acest stadiu, există în continuare un risc pentru buget. Acest lucru explică decizia de astăzi și măsurile propuse, care iau în considerare, de asemenea, măsurile de remediere prezentate de Ungaria”.

Consiliul UE are la dispoziție o lună pentru a accepta sau respinge propunerea Comisiei. O decizie a Consiliului nu necesită unanimitate, ci majoritate calificată. Pentru a bloca decizia finală, Ungaria are nevoie de ceea ce se numește minoritate de blocare. Minoritatea de blocare trebuie să includă cel puțin patru membri ai Consiliului care să reprezinte peste 35% din populația UE.

Or, în acest moment nici un alt stat membru nu s-a poziționat de partea Ungariei. Mai mult: după ce Budapesta s-a poziționat de partea Rusiei în conflictul din Ucraina, guvernul Viktor Orban a fost izolat și de partenerii săi tradiționali din grupul Vișegrad (Polonia, Slovacia, Cehia și Slovenia).

Comisia Europeană a propus blocarea fondurilor cuvenite Ungariei în perioada 2021-2027 în baza legislației care condiționează fondurile UE de respectarea statului de drept, pentru a proteja interesele financiare ale UE.

Comunicatul Comisiei:

Comisia Europeană a propus astăzi Consiliului măsuri de protecție bugetară în temeiul regulamentului privind condiționalitatea. Aceste măsuri au ca scop asigurarea protecției bugetului UE și a intereselor financiare ale UE împotriva încălcării principiilor statului de drept în Ungaria.

În ceea ce privește decizia de astăzi, comisarul Johannes Hahn, responsabil pentru buget și administrație, a declarat: „Decizia de astăzi este o demonstrație clară a hotărârii Comisiei de a proteja bugetul UE și de a utiliza toate instrumentele pe care le avem la dispoziție pentru a asigura acest obiectiv important.”

Acest pas se bazează pe un dialog intens între Comisie și autoritățile maghiare în ultimele luni, care a dus la propunerea de către Ungaria a unei serii de măsuri de remediere pentru a răspunde preocupărilor identificate de Comisie atunci când procesul a fost lansat în mod oficial la 27 aprilie anul curent.

Aceasta urmează scrisorii pe care Comisia a trimis-o Ungariei, în care a prezentat măsurile pe care intenționa să le propună Consiliului, și măsurilor de remediere prezentate de Ungaria în scrisoarea din 22 august, completate de clarificări suplimentare într-o scrisoare din 13 septembrie.

Comisia a evaluat în mod amănunțit răspunsul Ungariei, analizând în special dacă măsurile de remediere abordează în mod adecvat constatările inițiale ale Comisiei. Pentru ca măsurile să fie considerate adecvate, acestea ar trebui să pună capăt încălcărilor principiilor statului de drept și/sau riscurilor pe care le creează pentru bugetul UE și pentru interesele financiare ale Uniunii.

Concluzia Comisiei este că măsurile de remediere propuse ar putea, în principiu, să rezolve problemele în cauză, dacă acestea sunt detaliate corect în legile și normele relevante și dacă sunt puse în aplicare în mod corespunzător.

În așteptarea îndeplinirii etapelor-cheie de punere în aplicare, Comisia consideră că, în acest stadiu, există în continuare un risc pentru buget. Acest lucru explică decizia de astăzi și măsurile propuse, care iau în considerare, de asemenea, măsurile de remediere prezentate de Ungaria.

În această etapă, Comisia propune următoarele măsuri:

  • O suspendare a 65% din angajamentele pentru trei programe operaționale din cadrul politicii de coeziune.
  • O interdicție de a încheia angajamente juridice cu trusturile de interes public pentru programele puse în aplicare în gestiune directă și indirectă

Consiliul are acum la dispoziție o lună pentru a decide dacă adoptă aceste măsuri, cu majoritate calificată. Această perioadă ar putea fi prelungită cu cel mult încă două luni în circumstanțe excepționale.

Între timp, Comisia va monitoriza situația și va informa Consiliul cu privire la orice element relevant care ar putea avea un efect asupra evaluării sale actuale. Ungaria s-a angajat să informeze pe deplin Comisia cu privire la îndeplinirea principalelor etape de punere în aplicare până la 19 noiembrie.

Context. Regulamentul privind un regim general de condiționalitate pentru protecția bugetului Uniunii asigură protecția bugetului UE în cazurile în care încălcările principiilor statului de drept afectează sau riscă să afecteze în mod grav buna gestiune financiară a acestuia sau protecția intereselor financiare ale UE într-un mod suficient de direct. Acesta se aplică din ianuarie 2021. De atunci, Comisia monitorizează situația în toate țările UE și colectează informații relevante.

La 2 martie 2022, Comisia Europeană a adoptat orientările sale privind regimul general de condiționalitate. Orientările explică în detaliu modul în care Comisia va aplica regulamentul, inclusiv modul în care vor fi protejate drepturile destinatarilor finali și ale beneficiarilor de fonduri UE.

Procedura în cazul Ungariei este prima procedură în temeiul regulamentului. Comisia continuă să monitorizeze informațiile din toate sursele relevante, pentru a identifica posibile încălcări relevante ale principiilor statului de drept.

Știrile sunt sub cenzură! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în cea mai mare provocare pe care o trăim. Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.


Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

Articole asemănătoare

5 comentarii

  1. Dacă nu se arăta Orban de acord cu Rusia atunci fondurile către Ungaria și către apropiații lui Orban curgeau nestingherite și n-ar fi fost nici vorbă despre „statul de drept”. Adică UE dă cui vrea și taie fondurile tot cui vrea funcție de interese, în cazul de față motivul principal al tăierii fondurilor fiind apropierea Ungariei de Rusia, asta pentru a lua aminte și ceilalți cărora le-ar da prin minte o asemenea idee. De fapt banii pe care îi alocă UE statelor membre sunt tot banii statelor respective, căci fiecare cotizează ca la Înalta Poartă numai că actuala Înaltă Poartă este mai vicleană decât Poarta Otomană, luând și apoi dând „cu măsură” cui voiește, când voiește și cât voiește(vezi cazul de față al Ungariei), pretextând ca acum lipsa 100% a statului de drept din Ungaria. Dar când Orban era pro vaccinare, atunci era bun pentru UE, nu? Acum se verifică bine zicala:”Cine mișcă nu mai mișcă(că-i tăiem fondurile”. Așa va fi și cu societatea fără bani lichizi preconizată tot de aceleași persoane ca în cazul de față al Ungariei, numai că atunci va fi la nivel de persoană; adică dacă ești anti politica ue ți se va bloca contul și să te vedem cu ce trăiești.
    Iată sub ce aripi am intrat prin aderarea la UE: cei mari se „luptă” cu cotletele la grătar iar cei mici cu fasolea(îmbunătățită poate cu scărișoară afumată). Asta este „egalitatea” de care se vor „bucura” toți cei mici care cică sunt frați ai aceleiași mame ue. Este bine că a apărut această ocazie pentru a vedea mai deslușit caracterul „mamei ue”. Cred că aduce foarte bine cu cel al lupului din povestea „Capra cu trei iezi”, iar noi, românii, fiind capra.

  2. Sfantul Teofan Zavoratul:

    Daca va zice cineva:
    „Iata aici este Hristos”, sau: „Iata, acolo este sa nu credeti”.
    Hristos Domnul Mantuitorul nostru a zidit Biserica si binevoieste sa ramana in ea in calitate de Cap.
    Datator de viata si Ocarmuitor.
    Aici este Hristos, in Biserica Ortodoxa, si nu este in nicio alta adunatura: nici sa nu-L cauti, ca nu ai sa-L gasesti.
    Noi fiind fapturi care cunoastem prin mijlocirea simturilor, avem nevoie de o atingere simtita pentru a primi puterea harului cea mai presus de simturi. Domnul Hristos asa a si randuit.
    Sfanta Sa Biserica are o oranduire vazuta. Feluritele sale parti ne cuprind, iar noi venim in atingere cu ele.
    Puterea harului lui Dumnezeu se transmite de la Hristos in Tainele Bisericii si se primeste de credinnciosul ortodox prin atingere, iar primitoare este credinta, care graieste:
    „Numai sa ma ating, si ma voi face sanatos”
    Cu privire la deasa impartasire: o data pe luna sau de doua ori pe luna – este cea mai buna masura!
    Pregatirea pentru impartasirea cu vrednicie este spovedania pacatelor cu hotararea ferma de a nu ceda pacatului si de a nu omite nimic bun care trebuie facut.
    Sa nu visam la o superioritate fata de ceilalti care nu se impartasesc, ci sa ne apropiem cu credinta si cu frica, cu zdrobire de inima, intotdeauna sa avem sentimentul smereniei si al umilintei
    Fermitatea si ravna aceasta sunt radacina si temelia vietii.
    Ceea ce vi se intampla inaintea postului dinaintea Impartasaniei, frica, nelinistea, trebuie sa spunem ca e de la vrasmasul. Singuri vedeti cat este de folositor, de mantuitor pentru voi postul dinaintea Impartasaniei.
    Trebuie sa ne impartasim in toate cele patru posturi. Si mai putem adauga, in Postul Mare si cel al Nasterii Domnului sa ne impartasim de doua ori (la inceputul postului si la sfarsitul postului n.n.)
    Si mai putem adauga, si intre cele patru posturi, dar nu prea des, ca sa nu devenim neglijenti fata de Euharistie, deoarece „mai des” dilueaza sau anuleaza o parte din evlavia (arderea inimii n.n.) fata de Euharistie.
    Harul nu se primeste altfel decat prin Sfintele Taine, savarsite de apostoli si de sucesorii lor, episcopii, asa cum a lasat Domnul sa fie.
    Nu exista o alta cale pentru ca oamenii sa primeasca harul.
    Cei care propovaduiesc un alt drum sunt rataciti.
    Sfantul Ioan Gura de Aur scrie in acest sens:
    „Daca ei marturisesc Simbolul Credintei, Crezul, la fel ca noi, si totusi s-au separat (au intrerupt comuniunea euharistica), atunci cu atat mai mult nu trebuie sa avem comuniune cu ei.
    De ce imi spui: „ei au aceiasi credinta ortodoxa, si ei sunt ortodocsi la fel ca noi”?
    Daca pozitiile lor sunt bune, inseamna ca pozitiile noastre sunt gresite; dar daca marturisirea credintei noastre este buna nu mai incape indoiala ca marturisirea credintei lor este gresita.
    Spune-mi: oare este suficient ca ei se numesc (marturisitori) ortodocsi?
    Atunci cum de a slabit si a incetat transmiterea/lucrarea Harului la ei?
    Ce folos pot sa aiba ca pastreaza marturisirea ortodoxa daca nu se transmite/lucreaza Harul?
    De aceea trebuie a combate separarea/ schisma la fel ca si erezia, ca abaterea de la dogmele ortodoxe.
    Daca avem aceleasi Dogme Ortodoxe, aceleasi Taine, de ce atunci unul ispitit de dorinta si iubirea de stapanire, sare dincolo, pe deasupra, intemeind alta „Biserica”?
    Madularele Trupului lui Hristos le rupe, le desparte de Trupul Bisericii, si totusi nu se teme?
    Nimeni poate supara pe Dumnezeu mai mult ca acestia care s-au separat de Biserica” (Comentariu la Efeseni, Omilia a XI a).
    Drept aceea, daca ar veni la tine careva dintr-o adunatura si va incepe sa te incredinteze: „La noi este Hristos”, sa nu-l crezi.
    Daca vei auzi pe cineva spunand: „Noi avem comunitate apostolica si la noi este Hristos” , sa nu il crezi.
    Biserica intemeiata prin Apostoli dainuie pe pamant: este Biserica Ortodoxa.
    Aici este Hristos, iar acea comunitate de adunaturi intemeiata de ieri, de azi, nu poate fi apostolica, si in ea nu este Hristos.
    Daca vei auzi pe cineva spunand: „In mine vorbeste Hristos” , dar e strain de Biserica, nu vrea sa stie de episcopii si preotii ei si nu are comuniune euharistica prin impartasirea cu Sfintele Taine, sa nu il crezi: in el nu este Hristos, ci un alt duh, care isi insuseste numele lui Hristos, pentru a rupe oamenii de Hristos si de comuniunea euharistica cu Sfanta Lui Biserica. Si sa nu dai crezare nimanui care ar incerca sa-ti bage in cap vreun lucru cat de mic care este strain Bisericii. Sa stii ca toti acestia sunt unelte ale duhurilor amagirii si proroci mincinosi. Se stie ca toti care cad in ratacire cred ca ei sunt in posesia adevarului. Insa adevarul este departe de acestia.
    Invatatura ortodoxa este in Biserica, iar ei s-au rupt de Biserica. Numai cei care au partasie cu Biserica au invatatura lui Hristos si raman in ea. Ca atare, au si pe Hristos, Fiul lui Dumnezeu si pe Tatal, iar cei rupti de Biserica nu-l au, macar ca spun ca-l au. Nu primiti pe unii ca acestia si nu le dati „buna ziua” (II Ioan 1, 9-11).
    Apostolul Pavel spune ca Biserica este Trupul lui Hristos, iar Hristos este Capul Trupului alcatuit de credinciosi.
    Si asa cum in trup, fiecare madular traieste numai unit cu celelalte, iar daca este taiat, moare si putrezeste, la fel fiecare credincios in parte nu traieste de unul singur, ci participa la viata comuna a tututor celorlalti membri ai Bisericii prin comuniune euharistica si dreapta credinta, iar daca este desprins de Trupul Bisericii, moare duhovniceste si se pierde (I Cor. 12, 12-27).
    Totodata, Sfantul Apostolul Pavel atunci cand vorbeste despre unitatea Bisericii,
    se raporteaza la conditia comuniunii euharistice prin/din aceași Paine a Trupului si a Sangelui Domnului (I Corinteni 10, 14-17).
    Sfantul Ioan Gura de Aur ne talcuieste in acest sens:
    Painea pe care o frangem nu este oare comuniunea (euharistica) cu Trupul Hristos?
    Pentru ce dar a intrebuintat Apostolul Pavel cuvantul comuniune? A voit a arate ca nu numai ca ne cuminecam (impartasim), ci si ca, impartasindu-ne cu Paine aceasta Euharstica care se frange la Liturghie, ne unim cu Hristos.
    „Caci o Paine, un Trup cei multi suntem” (I Corinteni 10, 17)
    Ce spun eu impartasire/comuniune euharistica, zice Pavel, caci noi suntem Trupul acela. Ce este Painea Euharistica din Liturghie? Trupul lui Hristos. Deci ce devin cei ce se impartasesc din Ea? Trupul lui Hristos, si nu mai multe trupuri, ci un Trup”.
    Dupa cum painea, fiind alcatuite din mai multe boabe de grau, este unita intr-un singur intreg, fara sa se separe etans si fara sa fie vizibil boabele de grau – (desi boabele raman distincte) fiinteaza (se intrepatrund) – , astfel si noi ne unim unii cu altii si cu Hristos.
    Sa nu ti inchipui ca tu te hranesti din alt trup, iar alt credincios din alt trup, ci din acelasi Trup ne hranim toti credinciosii.
    Pentru aceea conchide: „Ca toti dintr-o Paine ne impartasim”.
    (Comentariu la Epistola I catre Corinteni, Omilia 24)
    Fara comuniunea euharistica prin Tainele Bisericii, credinta dreapta si faptele nu Il pot atrage pe Hristos, desi au valoarea lor, ca niste conditii de baza pentru mantuire.
    Asadar, Domnul vine si Isi face salas in credinciosul ortodox indeosebi prin harul primit din Sfintele Taine ale Bisericii. De asemenea, marturisirea de credinta ortodoxa facuta numai cu buzele, fara a trai o viata duhovniceasca prin implinirea poruncilor lui Hristos, nu are nicio insemnatate. Dar daca, atunci cand suntem intrebati ce credinta avem, raspundem din toata inima ca suntem ortodocsi, inseamna ca noi credem cu adevarat, ca traim o viata duhovniceasca prin implinirea poruncilor lui Hristos, ca primim harul dumnezeiesc prin Sfintele Taine si participam la Liturghie in Biserica.
    Iata care este adevaratul marturisitor ortodox!
    Nu acela care IL marturiseste pe Hristos numai cu buzele!
    Si marturisirea credintei ortodoxe este importanta, dar numai ca parte a pregatirii pentru Euharistie, nu ca un mijloc suficient, ci ca o conditie pentru primirea lui Hristos in noi. Credinţa, fiind de origine nepământească, nu poate fi supusă schimbărilor pământeşti.
    În ea nimic nu poate fi înlăturat sau schimbat: nici în mărturisire, nici în legile vieţii, nici în modul de săvârşire a Tainelor, nici în tipicul şi structura bisericească.
    Sfânta noastră credinţă ortodoxa, în întreaga ei alcătuire, este vindecătoarea noastră, prin harul dumnezeiesc, conţinând diferite feluri de doctorii pentru toate neputinţele noastre.
    Dar aşa cum leacurile materiale au putere doar atunci când conţin toate componentele cerute de reţetă, la fel şi sfânta noastră credinţă ortodoxa este tămăduitoare prin har (necreat) pentru noi doar atunci când o păzim în totalitatea ei fără ştirbiri şi adaugiri.
    Luaţi ceva dintr-un component oarecare sau înlocuiţi-l cu altul, şi el îşi va pierde puterea harului de vindecare.
    Înlăturaţi ceva din structura credinţei şi a Bisericii Celei Una, sau adăugaţi (de pildă, filioque) in Simbolul Credintei, sau schimbaţi, sau transformaţi alt articol din Crez, şi harul va înceta să mai fie pentru voi tămăduitor şi mântuitor.
    Fără integritatea marturisirii credintei ortodoxe, noi nu mai avem lucrator (valid) in Taine harul mântuirii.
    Duşmanul mântuirii noastre ştie că tăria şi puterea de tămăduire a harului credinţei ortodoxe depinde de invariabilitatea ei sau de această imobilitate categorică, şi de aceea încearcă în fel şi chip s-o atragă în torentul schimbărilor omeneşti: plăsmuieşte erezii, aţâţă ambiţii deşarte… – face uz de orice pentru a introduce oarecare schimbări în structura Simbolului Credintei dumnezeiesc pentru a-i nimici astfel puterea harului dumnezeiesc mantuitor.
    Sfantul Apostol Iuda (Tadeu) dă mărturie că toți Apostolii vorbeau deopotrivă despre aceasta apostasie in vremurile din urma:
    „aduceți-va aminte de cuvintele care s-au zis mai inainte de catre Apostolii Domnului nostru Iisus Hristos, caci au zis voua ca in vremea de apoi vor fi batjocoritori, care vor umbla dupa poftele lor cele necurate.
    Aceștia sunt cei care se osebesc de unirea (unitatea) credinței” Iuda 1:17-20.
    (adica aceia care se vor taia din Trupul Bisericii prin apostasia de la dogmele ortodoxe si prin impartasirea din Potirul comun cu confesiunile eretice, si de asemenea prin pomenirea la proscomidie a membrilor acestor confesiuni eretice care sunt sub osanda anatemei n.n.)
    Ce este Sfânta Biserică?
    Este o comuniunea harului indumnezeirii credincioșilor uniți între ei prin har si prin aceeasi mărturisire a adevărurilor de Dumnezeu revelate; uniti prin harul sfințitor transmis prin Tainele întemeiate de Hristos și prin conducerea de către păstorii (episcopii) dăruiți de Dumnezeu. Unitatea de mărturisire a credintei, de sfințire și de administrație constituie canonul acestei comuniuni euharistice, care este obligatoriu pentru oricine este partas comuniunii.
    Participarea la această comuniune a indumnezeirii este conditionata de acceptarea acestei reguli și de consimtirea la regula; rămânerea în această comuniune este conditionata de împlinirea regulei.
    Să vedem cum s-a raspandit Sfânta Biserică și cum continuă să raspandească.
    Episcopii si preotii predică.
    Unii dintre ascultători nu acceptă predica și pleacă; alții o acceptă și, drept rezultat al acceptării, sunt sfințiți prin harul Sfintelor Taine, urmează îndrumările păstorilor și, astfel, sunt încorporați în Trupul Bisericii – ei sunt îmbisericiți (devin membri ai Bisericii). Așa intră toți membrii Bisericii în ea. Prin intrarea în Biserica, ei sunt uniți cu toți membrii Bisericii, si atata timp cat sunt una cu membrii Bisericii, rămân în Trupul Bisericii; doar atât timp cât sunt in comuniune euharistica cu toți.
    Din acest indiciu simplu cu privire la cum se alcatuieste Biserica, puteți vedea că Sfânta Biserică a ajuns să fie și continuă să existe ca o comunitate, ca o comuniune a indumnezeirii. Deci ce este de reproșat Sfintei Biserici când procedează la taierea/excomunicarea madularelor putrede din Trupul Bisericii?
    La urma urmei, o anatemă este tocmai excomunicarea/taierea din Trupul Bisericii.
    Să ne reamintim cum s-a întâmplat!
    A apărut Arie, care avea opinii eretice cu privire la Dumnezeirea Mântuitorul Hristos, așa că prin aceste noțiuni răstălmăcea/anula actul în sine al mântuirii. Ce s-a făcut cu el? Prima dată a fost mustrat și avertizat de multe ori prin toate mijloacele de convingere și de corectare posibile. Dar, de vreme ce insista cu încăpățânare in opinia lui eretica, a fost condamnat și excomunicat/taiat din Biserică – adică este exclus din comuniunea harului indumnezeitor.
    Luați aminte, sa nu avem nicio comuniune cu vreun arian contemporan și cu cei ca el!
    Sa nu susținem noi înșine astfel de concepții eretice și sa nu le toleram sau să-i aprobam pe cei care fac astfel.
    Astfel a procedat cu Arie ereticul Sfânta Biserică; astfel a făcut cu toți ceilalți eretici; și astfel va face și acum dacă apare cineva undeva cu concepții eretice.
    Așa că, spuneți-mi, ce este de reproșat aici?
    Ce altceva ar fi putut face Sfânta Biserică? Și-ar fi permis să continue să existe dacă nu ar fi aplicat o astfel de strictețe și să-i avertizeze pe copiii ei cu o astfel de grijă despre cei care ar putea să-i corupă și să-i distrugă?
    Să vedem ce învățături false și ce învățători mincinoși au fost excomunicați? Aceia care neagă existența lui Dumnezeu, nemurirea sufletului, pronia divină; pe cei care nu mărturisesc pe Preasfânta Treime, pe Tatăl, pe Fiul și pe Sfântul Duh; pe cei care nu recunosc dumnezeirea Domnului nostru Iisus Hristos și răscumpărarea noastră prin moartea si invierea Lui pe Cruce; pe cei care resping harul necreat al Sfântului Duh și dumnezeieștile Taine care ne revarsa harul, șamd. Vedeți ce fel de chestiuni ating ei? Acestea sunt chestiuni care sunt chiar motivul pentru care Sfânta Biserică este Biserică, principiile pe care este întemeiată și fără de care nu ar putea fi ceea ce este. Drept aceea, cei care se ridică împotriva unor asemenea adevăruri sunt pentru Biserică ceea ce sunt pentru noi cei care atentează la viața noastră sau la proprietatea noastră în viața de zi cu zi.
    Tâlharilor și hoților, la urma urmei, nu li se permite nicăieri să se manifeste liber și să treacă nepedepsiți. Și, când sunt legați și predați legii și pedepsei, nimeni nu consideră că acest lucru este inuman sau o încălcare a libertății. Dimpotrivă, oamenii văd în acest lucru atât un act de iubire pentru om, cât și o protecție pentru libertate – cu privire la toții membrii societății. Dacă judeci astfel aici, judecă la fel și cu privire la fiinta si Trupul Bisericii.
    Acești învățători mincinoși, întocmai ca tâlharii și hoții, jefuiesc proprietatea Sfintei Biserici și a lui Dumnezeu, corupându-i și distrugându-i pe copiii ei.
    Oare chiar e în eroare Biserica atunci când îi judecă, îi leagă și îi alungă afară? Și ar fi oare într-adevăr dragoste de oameni dacă ar fi privit acțiunile unor astfel de oameni cu indiferență și i-ar fi lăsat în libertate să distrugă pe oricine altcineva? Ar permite o mamă ca un șarpe să se târască liber și să muște pe copilașul ei care nu înțelege pericolul? Dacă unele persoane imorale s-ar fi furisat in familia voastră și ar fi început să-i ispitească pe fiica voastră sau pe fiul vostru – ați fi în stare să priviți aceste acțiuni ale lor cu indiferență? De teama de a vă atrage o reputație că sunteți inumani și de modă veche, v-ați lega propriile mâini? Nu ați împinge o astfel de persoană afară pe ușă și ați afurisi-o pentru totdeauna?! Ar trebui să vedeți acțiunile Sfintei Biserici în același fel.
    Ea vede că apar indivizi cu o gândire stricată și îi corup pe ceilalți – și se ridică împotriva lor, îi alungă afară și îi strigă la toți cei care sunt ai ei: „Luați aminte – acesti oameni doresc să vă distrugă sufletele. Nu-i ascultați; fugiți de ei!” Astfel își implinește datoria dragostei de mamă și de aceea acționează cu dragoste – sau, cum o catalogați voi, in mod uman.
    În timpul prezent, avem o proliferarea a nihiliștilor, spiritiștilor și a altor isteți dăunători, care sunt duși de vânt cu învățăturile mincinoase din Apus. Chiar credeți că Sfânta noastră Biserică ar păstra tăcerea și nu și-ar ridica vocea să-i condamne și să-i anatematizeze dacă învățăturile lor distructive ar fi fost ceva nou? Nicidecum. S-ar fi ținut un Sinod și în Sinod toți aceștia cu învățăturile lor ar fi dați anatemei și în Sinodiconul actual al Ortodoxiei s-ar adăuga un punct în plus: Feuerbach, Buchner și Renan, spiritiștilor și tuturor următorilor lor – nihiliștilor – să fie anatema! Dar nu este nevoie de un astfel de Sinod și nici nu este nevoie de un astfel de adaos. Învățăturile lor mincinoase au fost deja anatematizate dinainte în acele puncte unde anatema a fost pronunțată pentru cei care neagă existența lui Dumnezeu, natura spirituală și nemuritoare a sufletului, învățăturile cu privire la Preasfânta Treime și privitoare la dumnezeirea Domnului Iisus Hristos. Nu vedeți cu ce înțelepciune și prevedere acționează Sfânta Biserică atunci când ne randuieste Sinodiconul ca să săvârșim proclamarea de față și să o ascultăm? Și totuși ei spun: „Este demodat”. Tocmai acum este relevant. Poate cu 100 de ani în urmă nu era relevant. Dar trebuie să se spună cu privire la timpul nostru că, Sinodiconul Ortodoxiei să-l săvârșim nu doar în orașele reședință, ci în toate locurile și în toate bisericile: pentru a strânge toate învățăturile rele opuse Cuvântului lui Dumnezeu și pentru a le face cunoscute tuturor, pentru ca toți să poată ști la ce trebuie să fie atenți și ce fel de învățături să evite. Mulți sunt stricați doar la minte din cauza ignoranței, în timp ce o condamnare publică a învățăturilor nimicitoare i-ar salva de la pierzare.
    Astfel, Biserica îi excomunică, îi exclude prin anatematizare din mijlocul ei (când se spune: „Anatema lui cutare”, ceea ce înseamnă același lucru cu „Cutare: afară de-aici din Trupul Bisericii!”) sau îi anatematizează pentru motive pentru care orice societate ar proceda astfel.
    Și e obligată să facă asta pentru autoconservare și pentru a-și ocroti copiii ei de nimicire. De aceea nu este nimic de reproșat sau de neînțeles în privința acestui Sinodicon. Dacă se teme cineva de acțiunea anatemei, să evite învățăturile care-l fac să cadă sub anatema. Dacă se teme cineva ca se supune anatemei din pricina altora, să-i readucă la învățătura ortodoxa. Dacă ești ortodox și totuși nutresti rea-vointa față de această lucrare a harului in ortodoxie, atunci te afli în contradicție cu tine însuți. Dar, dacă ai abandonat/abdicat deja (la) dogma ortodoxa, ce te mai privește pe tine ce se face în Biserică de către cei care vor sa păstreze credinta ortodoxa? Chiar prin faptul că ți-ai format un punct de vedere diferit decât cel care este păstrat în Trupul Bisericii, deja te-ai separat/taiat din Biserică.
    Deja esti sub osanda anatemei daca cugeti in chip potrivnic marturisirii de credinta ortodoxa a Trupului Bisericii si daca te indaratnicesti in acest fel de a cugeta.

    👇

    Cuviosul Teolipt al Filadelfiei, Filocalia vol. VII, 1977, p. 38:

    Biserica este alcatuita din madularele care se aduna strans intre ele intr-un intreg complet. Singurul nostru Cap, Hristos apare atunci ca conducatorul care ne tine legati de El si legati unul de altul prin legaturile unei singure credinte si ale unei singure Biserici. Fiul lui Dumnezeu S-a facut Om pentru tine, si a dus o viata fara de pacat. Prin Sfantul Botez si prin Scump Sangele Sau care a curs pe cruce, te-a rascumparat. El a format biserici locale, fiecare un rai, si ne-a adunat pe noi in ele; dar Hristos a intemeiat Biserica, una in credinta si una in invatatura. Actul care e savarsit de preotii ortodocsi si e recunoscut in Sfintele Daruri devine trupul si sangele lui Hristos; acesta este efectul chemarii Duhului Sfant, pe care preotul il cere Tatalui ca Sa-L trimita sa sfinteasca Darurile. A nu lua parte la Liturghie, sau a te tine departe de ea inseamna ca pentru tine Hristos nu este Dumnezeul-Om, ci doar un simplu om!

  3. orban asta e bun sau rau ? ca nu imi dau seama … Pe de-o parte sustine iredentismul si revizionisumul maghiar, ce implica luarea transilvaniei … Pe de alta parte e suveranist (care logic e parte a conceptului revizionist), dar fiind anti-oculta, trebuie sa fie bun.
    Noi astia de rand, care ne uitam la mintile luminate sa ne ghideze ce sa facem? il injuram sau il ridicam in slavi ? Ca in articolele de aici, care au o mare valoare pt a ghida masele, e cam in coada de peste.

    Astept cu deosebita deferenta astept lamurirea dumneavoastra

      1. Am inteles, deci teoretic „te faci frate cu dracu pana treci puntea”, sau „interesul poarta fesul”. Ca io asa inteleg raspunsul.
        Multumesc de lamurire, am sa ma ghidez si eu dupa aceasta abordare. Poate fi atribuita si altora ? spre exemplu ocultei mondiale, cand face ceva bine ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și reclamele, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea de către dvs. a site-ului nostru cu partenerii noștri de rețele sociale, de publicitate și de analiză. View more
Cookies settings
Accept
Politica de confidențialitate
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Save settings
Cookies settings