X

Legătura dintre mănăstirea Sihăstria Putnei și Forumul Economic Mondial

Superteach, o organizație care se definește drept „proiectul care promoveaza centrarea pe nevoile elevilor si formarea cadrelor didactice dupa principiile mentalitatii deschise”, a organizat un „team-building” anual la Mănăstirea Sihăstria Putnei, informează pagina oficială a proiectului.

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

„Comunitatea facilitatorilor SuperTeach alături de membri ai echipei executive, antreprenori și fondatori ai Asociației SuperTeach s-au reunit în perioada 16-21 august în cadrul team-building-ului anual de la Sihăstria Putnei. Timp de 5 zile, participanții au avut parte de activități de conectare, de ateliere privind strategiile de aplicare a instrumentelor de Mentalitate Deschisă în școli și comunități.

Fiecare zi a venit cu o nouă temă de discuție și învățare: marți a fost vorba de conectare, miercuri am vorbit despre valori, joi despre mentalitate deschisă, vineri despre rezultate și strategii, iar sâmbătă ne-am întors la conectarea cu comunitatea SuperTeach.

Prin aceste activități de învățare ne dorim să intrăm în profunzimea instrumentelor din cursul de Mentalitate Deschisă în Educație și să fim mai buni, mai pregătiți, mai aproape de o educație valoroasă în școli”, informează o postare din 25 august a organizației.

Locul ales pentru întâlnirea Superteach ridică semne de întrebare, având în vedere că este vorba despre o mănăstire ortodoxă.

La doar două zile de la publicarea anunțului privind teambuildingul de la Sihăstria Putnei, pe pagina Superteach și-a făcut apariția un citat din Yuval Noah Harari.

Gândindu-mă că schimbarea este singura constantă (Yuval Noah Harari), am reținut un proverb vechi chinezesc din carte: <<Singura modalitate de a controla schimbarea este să o acceptăm>>. Astfel, în fiecare zi am ales să exersez acceptarea a ceea ce se schimbă și apoi răbdarea de a mă adapta schimbărilor”, se arată pe pagina de facebook.

Compatibilitatea dintre Yuval Noah Harrari și creștinism este greu de realizat, având în vedere că gânditorul israelian este „căsătorit” cu un alt bărbat.

Noah Harrari este adeptul unei învățături budiste și este o persoană importantă în cadrul Forumului Economic Mondial. În cartea sa, „Sapiens – O scurtă istorie a umanității”, el scrie că „proiectul principal al Revoluției Industriale a fost să ofere nemurire omenirii”.

Proiectul SuperTeach este demarat de Fundația Romanian Business Leaders, „cea mai importantă comunitate de antreprenori și executivi de top din România, EDUCATIVA și Institutul Dezvoltării Personale(IDP)”.

Inițiatorii proiectului sunt Dragoș Anastasiu, Felix Tătaru, Alexandru Ghiță, Cristina Gheorghe.

„Felix Tătaru este unul dintre cei mai importanți oameni de comunicare (advertising) din România. A fost implicat la nivel înalt în toate campaniile prezidențiale din 2004 încoace, ajutând, astfel, să ajungă președinți oameni (și agende) ca Traian Băsescu și Klaus Iohannis”.

La conferința de la Cluj a Superteach din 2019 au vorbit judecătorul Cristi Danileț  (susținător al LGBT), cântărețul rezist Tudor Chirilă.

Conferințele Superteach se bazează ideea de „mentalitate deschisă” (outward mind, în original), o teorie dezvoltată de doi autori de la Institutul Arbinger, „lider mondial în schimbarea de mentalitate”, cum se afirmă pe siteul oficial al reprezentanței. Specializat în cultură organizațională și consultanță în afaceri, Institutul Arbinger este fondat de C. Terry Warner, profesor la Brigham Young University (din Utah) și membru al sectei mormonilor.

La lansarea cărții „Mentalitatea deschisă”, „manualul” Superteach, a participat și Dacian Cioloș, fost lider al USR și unul dintre oponenții Referendumului pentru Căsătorie.

Participarea lui Cioloș la acest eveniment a rămas imortalizată pe pagina oficială de Youtube a Guvernului României.

Greu de crezut că cei de Sihăstria Putnei nu au știut cu ce se ocupă Superteach. Starețul, Nectarie Clinci, apreciază paginile Superteach pe Linkedin.

Părintele Stareț apreciază și postări de genul „One nation = One planet”, în care autorii vorbesc despre renunțarea la „modele etnocentrice” și „iluzia națiunilor”. Conform acestei gândiri trebuie să apreciem „un tipar geocentric”. Postarea vorbește despre faptul că Emma Raducanu are rădăcini în România, China și UK și că ea este „viitorul umanității”.

 

 

 

 

 

 

 

Felix Tătaru, unul dintre oamenii de bază ai Superteach este, conform siteului Cuvântul Ortodox, „un apropiat al Mănăstirii Sihăstria Putnei”.

De altfel, și în postarea de pe pagina Superteach, pe fundal se vede vorbindu-le cursanților, la „training”, ceea ce pare a fi un călugăr (foto principal).

Cenzura sistemului face să ajungem la mai puțini dintre voi! Distribuiți articolele noastre și sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Selectați cât doriți să donați (EUR)

Introduceți cât doriți să donați (EUR)

9 comentarii

    1. S-o crezi matale! Cine s-o facă?Domnul de la Iași care e pe post de mitropolit și se fățărește că apără dreapta credință?Masonii la putere…

    2. Eu aflu acum prima date despre acest „Superteach”. Probabil ca parintele staret a fost manipulat. Cred ca e suficient sa se lepede de eveniment („de satana”), iar lucrurile sa nu se mai repete in viitor…

    3. Parintele Efrem Filolheitul ne lămurește:

      Biserica lui Hristos este Sobornicească in sensul că deține deplinătatea Adevărului și a harului mantuitor prin luminarea și mantuirea lumii și, in plus, este Sobornicească in sensul că „potențial”, tinde nu să cucerească, ci să sfințească lumea.

      Cap al Bisericii este Hristos, iar noi mădulare fiecare in parte, uniți prin credința ortodoxă „in legătura dragostei”.
      Istoria Bisericii este o istorie a luptei de sfințire a credincioșilor ei.
      Toți cei care cred cu adevărat iubesc cu adevărat, iar toți cei nu cred cu adevărat iubesc cu ipocrizie.
      Noi, creștinii ortodocși ii iubim pe toți și le dorim să ajungă la cunoașterea Adevărului.
      Așa ne-a invățat Dumnezeul Iubirii, așa se odihnește conștiința noastră.
      Nu devenim dușmani ai oamenilor din pricina ereziei sau a necredinței lor, dar nici nu vom iubi vreodată necredința sau erezia de dragul oamenilor, căci altfel prin ura ne vom instrăina de Dumnezeu.
      Dumnezeu revarsă puterea dragostei Sale atunci cand ne inchinăm in Duh și-n Adevăr.
      Cei care vorbesc bombastic despre dragoste ii alterează conținutul, pentru a-i imbrățișa pe toți ereticii de toate nuanțele.
      Este atat de falsă această dragoste/iubirologie, intocmai ca florile de plastic…
      Ei spun să ne unim noi, ortodocșii, cu romano-catolicii și in continuare cu protestanții și cu toate ereziile cunoscute sau necunoscute pe care le-a născocit diavolul in numele creștinismului.
      Și, după ce se unesc creștinii, fără excepție intre ei, apoi se vor uni și cu musulmanii, cu iudeii și prin extindere, cu budiștii, brahmanii, șhintoiștii și, indeobște, cu toate religiile lumii.

      Această alchimie mondială se realizează prin Consiliul Mondial al Bisericilor.
      Termenul credem că nu corespunde realității.
      Este vorba de fapt de Consiliul Mondial al Religiilor parelnice (mincinoase).
      Singurul zeu care va pretinde acolo obolul adorării va fi Lucifer cel căzut, care prin trimisul său printre oameni, Antihrist, va realiza inlocuirea/abolirea credinței și a inchinării la Dumnezeul-Om Hristos. Pentru ecumenism nu există un Dumnezeu Personal/Ipostatic; căci, pentru ecumeniștii obsedați, dogma Dumnezeului Treimic este inadmisibilă.
      Se știe că sionismul mișcat de Satana coordonează două acțiuni perfide in interiorul și in afara Bisericii care nu urmăresc decat un scop, anume cucerirea fortăreței care se numește Ortodoxie.
      Papistași, protestanți, milenariști, masoni, unioniști, ecumeniști și orice fel de „rădăcină a amărăciunii”, toți aceștia „au un singur cuget și puterea si stapanirea o dau fiarei. Ei vor porni razboi impotriva Mielului, dar Mielul ii va birui, pentru ca este Domnul domnilor si Impăratul imparaților si vor birui si cei impreuna cu El — chemați si alesi si credinciosi” (Apocalipsa 17, 13-14)

      Socotim că Ortodoxia nu-și are locul in acest mișmaș al Consilului Mondial al Bisericilor) al inșelărilor și ereziilor. Această vicleană făcătură ecumenistă nu urmărește căutarea Adevărului, ci, potrivit Părintelui Haralambos Vasilopoulos:
      „Este un amestesc ce urmărește dispariția Ortodoxiei. Este o incercare nu ca cei inșelați să găsească Adevărul, ci de a-i pierde și pe cei care Il dețin, adică pe cei care cred intr-Una Sfantă, Sobornicească și Apostolică Biserică.”
      Să nu ne inșelăm, intre Ortodoxie și erezii există o mare prăpastie – cel ce nu crede potrivit Tradiției Sfinților Părinți va ajunge un apostat!

      Sfantul Iustin Popovici teologhiseste:

      Cat vom mai continua să necinstim sfanta noastră Ortodoxie și Sfanta Biserică prin trista și dezonorata
      noastră atitudine față de ecumenism și Consiliul Mondial al Bisericilor?
      Fiecare ortodox conștiincios, educat in duhul Sfinților Părinți, va fi cuprins de rușine atunci cand va citi că membrii ortodocși ai celei de-a 5-a Conferințe Panortodoxe de la Geneva (8-16 iunie 1968), la abordarea problemei privind participare ortodocșilor la lucrările Consiliului Mondial al Bisericilor, au hotărat să declare că Biserica Ortodoxă se consideră parte organică a CMB.
      Această hotărare este teribilă și apocaliptică prin caracterul ei neortodox și antiortodox.
      Merita Biserica Ortodoxă, acest organism sfant Dumnezeu-Omenesc, să fie umilită intr-uri mod atat de josnic, pentru ca reprezentanții ei teologi — unii dintre ei fiind episcopi — să se roage ca să se acorde dreptul la participare organică și de includere in CMB, care devine, in acest mod, un nou organism bisericesc, nouă „biserică”, plasată deasupra tuturor celorlalte Biserici, in cadrul căreia Bisericile Ortodoxe și confesiunile neortodoxe nu sunt decat simple părți (unite organic intre ele)?

      Ce să vezi?! O, nemaipomenită uzurpare și trădare!
      Noi nu respingem credința ortodoxă Dumnezeu-Omenească, această legătură organică cu Dumnezeul-Om și cu Trupul Său Preasfant — Biserica Ortodoxă a Sfinților Apostoli și Părinți și a Sinoadelor Ecumenice — și tot noi (prin disonanta cognitiva) vrem să devenim membri organici ai societății eretico-umaniste, constand din 263 erezii, fiecare dintre acestea fiind moarte duhovnicească.
      Ca ortodocși, noi suntem mădulare
      ale lui Hristos. Luand deci mădularele lui Hristos, le voi face mădularele unei desfranate prin unire organică cu Consiliul Mondial al Bisericilor, care nu este altceva decat renașterea păganismului ateist pro-umanist.
      A sosit timpul pentru ca Sfanta noastră Biserică Ortodoxă, Biserica Sfinților Apostoli și Părinți, a sfinților mărturisitori, mucenici și noi mucenici să inceteze amestecarea bisericească, ierarhică și in „liturghii” in comun cu așa-numitul Consiliu Mondial al Bisericilor și să se dezică pentru totdeauna de orice fel de participare la rugăciuni și slujbe comune (Liturghia care in Biserica Ortodoxă unește ortodocsii organic intr-un tot unitar, incununandu-se cu Euharistia) si să se dezică, in genere, de orice fel de participare la acțiuni bisericești, care relevă caracterul unic și irepetabil al Sfintei Biserici Apostolice și Sobornicești — intotdeauna unitare și unice.

      Nu vă uniți cu ereticii, oriunde s-ar afla centrul lor, la Geneva sau la Roma!

      Sfanta noastră Biserică Ortodoxă, intotdeauna credincioasă Sfinților Apostoli și Părinți, nu se va dezice prin aceasta de misiunea sa creștină și de datoria sa evanghelică, adică ea va mărturisi in fața lumii ortodoxe și neortodoxe cu smerenie, dar și cu tărie, adevărul Atotadevărat al Dumnezeului-Om, Viu și adevărat, și puterea atotmantuitoare a Ortodoxiei.
      Biserica condusă de Hristos prin duhul Sfinților Părinți și teologi va fi totdeauna gata să răspundă oricui ii va cere socoteală de nădejdea care este in noi (I Petru 3, 15).
      Iar nădejdea noastră, in veacul veacurilor, este una și unică: Dumnezeul-Om Iisus Hristos și Trupul Său Dumnezeiesc-Omenesc.

      Biserica Sfinților Apostoli și Părinți. Teologii ortodocși trebuie să participe nu la rugăciunea ecumenista comună, ci la convorbiri teologice intru Adevăr și despre Adevăr, anume așa cum o făceau Sfinții și Dumnzeiești Părinți de-a lungul veacurilor.
      Adevărul Ortodoxiei și credința adevărată sunt partea care aparține numai celor care se mantuiesc (Pravila a 7 a a celui de-al doilea Sinod Ecumenic).

      Atotadevărat binevestesc Apostolii: Sfințirea Duhului și credința adevărului (II Tesaloniceni 2, 13), credința Dumnezeiesc-Omenească este credința Adevărului.
      Esența acestei credințe este Adevărul, este unicul Atotadevăr, adică Dumnezeul-Om Hristos. Această credință și această dragoste sunt insăși esența inimii și conștiinței Bisericii Ortodoxe.
      Toate aceste comori s-au păstrat intregi și neschimonosite numai in Ortodoxia mucenicească a Sfinților Părinți.
      Despre aceasta creștinii ortodocși sunt chemați să mărturisească fără teamă in fața Apusului și a iubirii mincinoase și a credinței mincinoase.

      Intreaga criză a civilizației europene a sec. XX rezultă din erezia filioque adaugata in Simbolul Credintei, Crezul!

      Unde nu este Dumnezeul-Om, acolo nu este Biserică; iar unde nu este Biserică, acolo nu există Euharistie.
      In afara acestora, totul este erezie, nebiserică, antibiserică, pseudobiserică. Ca Trup al lui Hristos, Biserica este unitate sobornicească, dar tot așa și unitate a sobornicității.
      In Biserică nu se află doar Evanghelia Lui, ci și El Insuși, minunatul Dumnezeul-Om cu toate sfintele Lui puteri și virtuți. Și mai este ceva: este și un mijlocitor; Biserica este Trupul veșnic viu al Dumnezeului-Om, Hristos, organismul Lui veșnic viu, iar membri Bisericii sunt moleculele și celulele acestui organism; și toate trăiesc prin El, Dumnezeul-Om; trăiesc dintr-Insul și printr-Insul.
      De aceea vestea cea mare Sfantului loan Teologul «Ca prin El viața sa avem» se implinește neincetat in Biserică, in toate mădularele ei), de la inceputuri pană azi; căci toate trăiesc dintr-Insul și printr-Insul căci Biserica nu-i altceva decat Dumnezeul-Om innoit in toate veacurile, și intru El este viața dumnezeiască.
      După cum in Hristos nu sunt mai multe trupuri, tot așa nu pot fi in El mai multe Biserici.
      In ființa ei divino-umană Biserica este una și unică, tot așa cum Hristos, Dumnezeu-Omul, este Unul și unic.
      De aceea, divizarea ori scindarea Bisericii este ontologic imposibilă.
      N-a existat niciodată divizare a Bisericii și nici nu poate fi; dar au fost și vor fi căderi in afara Bisericii, mlădițe uscate, rupte din Vița divino- umană veșnic vie care este Hristos.
      Din Biserica cea una și nedespărțită,
      de-a lungul vremii s-au rupt și au căzut ereticii și schismaticii, care au incetat astfel să mai fie mădulare ale Bisericii și părți din Trupul ei divino-uman.
      Astfel au căzut mai intai gnosticii, apoi, arienii…, iconoclaștii, romano-catolicii, protestanții, uniații… și, pe rand toți ceilalți care aparțin legiunii eretico-schismatice.
      Felul adăugirii lui Filioque in Crezul Bisericii poartă in sine pecetea anarhiei trufașe și iubitoare de sine, ceea ce este egal cu lepădarea romano-catolicismului de Trupul Bisericii Sobornicești Ortodoxe.
      Invățătura Bisericii Ortodoxe a Dumnzeului-Om Hristos, rostită de către Sfinții Apostoli, de către Sfinții Părinți și de către Sfintele Sinoade asupra ereticilor, este următoarea:
      Ereziile nu sunt Biserică și nici nu pot fi Biserică. Pentru aceea in
      ele nici nu pot exista Sfinte Taine, și mai cu seamă Euharistia. Biserica ca trup al lui Hristos, este izvorul și criteriul Tainelor, și nu invers.
      Tainele nu se pot ridica deasupra Bisericii și nici nu pot fi gandite in afară de trupul Bisericii. Pentru aceasta, potrivit cu cugetul Bisercii sobornicești a lui Hristos și cu intreaga Predanie ortodoxă, Biserica Ortdoxă nu ingăduie existența altor Taine in afara ei, nici nu le socotește Taine, pană la venirea prin pocăință din „biserica” eretică, adică dintr-o biserică mincinoasă, in Biserica Ortodoxă a lui Hristos.
      Cată vreme cineva rămane afară de Biserică, neunit cu ea prin pocăință, unul ca acesta este pentru Biserică eretic și, schismatic si in chip neocolit, se găsește in afara impreună-unirii mantuitoare(II Corinteni 6, 14).

      👇
      S-a deschis Adunarea a 11-a CMB – și nimic nu ne poate despărți de „dragostea” lui Dumnezeu!

      WCC 11th Assembly opens—and “nothing can separate us from God’s love” | World Council of Churches
      https://www.oikoumene.org/news/wcc-11th-assembly-opens-and-nothing-can-separate-us-from-gods-love

      Tematica CMB:

      „Dragostea” lui Hristos mută lumea spre împăcare și unitate.

      Rugăciunile de deschidere dedică Adunarea CMB de la Karlsruhe în spiritul „iubirii” lui Hristos

      Împărtășim nădejdea de a ne întâlni unii cu alții în îmbrățișarea caldă a „iubirii” lui Hristos care ne îndreaptă spre împăcare și unitate.

      Opening prayers dedicate WCC Assembly at Karlsruhe in the spirit of Christ’s love | World Council of Churches
      https://www.oikoumene.org/news/opening-prayers-dedicate-wcc-assembly-at-karlsruhe-in-the-spirit-of-christs-love

      Cea de-a 11-a Adunare a CMB, care va avea loc la Karlsruhe, Germania, în perioada 31 august – 8 septembrie 2022.
      Pre-adunările vor avea loc în perioada 29-30 august 2022 la Karlsruhe.
      Acest lucru va fi comunicat oficial „bisericilor” membre CMB și partenerilor ecumenisti în luna august.

      https://www.oikoumene.org/news/wcc-11th-assembly-31-august-8-september-2022

      1. Termenul αγαπολογία s-ar reda în română prin …iubirologie, „teoria iubirii” prin care teologii ortodocşi, adepţi ai ecumenismului, susţin direct sau indirect că în numele iubirii se poate trece cu vederea adevărul dogmatic în relaţiile interreligioase şi intercreştine.

        Părinţii noştri purtători de Dumnezeu, scrie Sfântul Iustin Popovici, care în Biserica lui Dumnezeu au făcut totul după bună plăcerea lui Dumnezeu ne-au lăsat ca moştenire sfântă această învăţătură, pe care au primit-o de sus şi pe care le-au transmis-o Sfinţii Apostoli: nu există virtute mai mare decât mărturisirea şi apărarea adevăratei credinţe ortodoxe.
        Pentru că nu mai există, spun ei, o altă virtute, care să te facă atât de plăcut lui Dumnezeu şi atât de binecuvântat pentru Biserică.
        De fapt, Adevărul este Dumnezeu Însuşi şi, pentru noi, oamenii, iubirea şi mărturisirea acestui Adevăr dumnezeiesc înseamnă eliberare, mântuire şi luminare; lupta pentru păstrarea intactă a credinţei adevărate în Hristos, singura care duce la mântuire şi fără de care, nu există pentru oameni, părtăşie cu viaţa veşnică.
        Această Sfântă Tradiţie a Sfinţilor noştri Părinţi, este lecţia cea mai admirabilă care a fost dată generaţiei noastre pentru a fi urmată, dar, lipsind râvna pentru «iubirea adevărului» (II Tes. 2:10), această generaţie a crescut rece şi învârtoşată, în indiferenţa sa faţă de adevărata credinţă ortodoxa.

        Nu se admiră deci prietenia sau dragostea întâmplătoare, remarcă Sfântul Ioan Gură de Aur, ci „dragostea întru cunoștință” (Filip. 1:9); deci nu dragostea întâmplătoare, ci dragostea „întru cunoștință”; deci nu o dragoste obișnuită față de toți oamenii, fiindcă aceasta nu mai e dragoste, ci răceală și indiferență.
        Dar ce înseamnă „întru cunoștință”? Dobândită, adică, după o judecată serioasă, după un anumit raționament și izvorâtă dintr-un sentiment.
        Sunt unii care iubesc fără judecată și la întâmplare, dar astfel de iubiri sunt sterpe și de scurtă durată.
        „Întru cunoștință și întru pricepere ca să cercați voi cele ce sunt mai de folos” (Filip. 1, 9:10), zice, «adică cele ce sunt spre folosul vostru.
        Nu pentru mine spun acestea, ci pentru voi, pentru că mă tem ca nu cumva să se întineze cineva cu pretinsa dragoste a ereticilor».
        La aceasta se referă aici, și iată ce mai spune: «Nu zic aceasta pentru mine, ci ca să fiți voi curați, adică să nu primiți nici o credință falsă, chiar de-ar veni sub forma dragostei».
        De ce afirmă însă în alt loc: „Dacă se poate, pe cât stă în puterea voastră, trăiți în bună pace cu toți oamenii” (Rom. 12:18).
        «Trăiți în pace, a zis, adică să nu vă iubiți în așa fel încât să vă vătămați prin această iubire» fiindcă spune: „Dacă ochiul tău cel drept te smintește pe tine, scoate-l și aruncă-l de la tine” (Matei 5:29).
        „Ca să fiți curați, zice, fără poticnire”(Filip. 1:10).
        Pentru că de multe ori prieteniile pe mulți îi vatămă, iar dacă pe tine nu te vatămă nimic, celălalt însă întâmpină piedici.

        1. Parintele Athanasie Mytilineos:

          Profeția este superioară evenimentelor, dar este verificată de fapte și profeția este fixată de implinirea faptelor.
          Și să nu uităm:
          vom afla profeția din Vechiul Testament, valoarea Vechiului Testament, fără de care Noul Testament este, subliniez, incomplet.

          Nu știm cine este Iisus Hristos fără Vechiul Testament, pe care atât de mulți îl subestimează.
          Greșeală!
          Noul și Vechiul Testament reprezinta Biblia.
          Nici Vechiul Testament nu este superior, nici inferior Noului Testament, ci amandoua reprezinta Biblia.
          Și acolo vom găsi profețiile, identitatea lui Iisus Hristos.
          Deci ce avem în Vechiul Testament? Profețiile!
          Ce avem în Noul Testament? Faptele!
          Persoana lui Iisus Hristos!
          Deci să nu uităm acest lucru, pentru că cunoașterea profețiilor este începutul și baza credinței conștiente.
          Vrei să crezi conștient?
          Nu v-ați intemeiat credința voastră?
          Duceti-va la Profeți.
          Duceti-va la Vechiul Testament.

          Și anumite profeții în sine sunt pecetluite ermetic.
          Închise ermetic.
          Amintiți-vă de famenul etiopian care a citit la Isaia.
          Citea cu voce tare, era un obicei atunci să se citească cu voce tare.
          El a fost trimis de Dumnezeu la Apostolul Filip:
          „Citesti?” Înțelegi ce citești?”
          „Cum aș putea eu”, spune famenul, „să înțeleg dacă nu am pe cineva care să mi le explice?”
          Și vă întreb:
          „Aici este profetia Prorocului Isaia? Pentru famen sau pentru altcineva!”
          Nu înțelege nimic.
          Profeția este pecetluită ermetic.
          Nu se poate explica profeția dacă nu are pe cineva.
          Pe cine?
          Famenul are nevoie de un profet.
          Profetul a scris profeția, profetul trebuie să explice profeția.
          Profetul exprimă și profetul interpretează.
          Este foarte important.
          Și acum aici cine profețește?
          Iisus Hristos!
          A profețit și a analizat profeția.
          Când, în Ziua Invierii Sale, i-a insotit pe cei doi pe cei doi Apostoli la Emaus:
          „Începand”, spune Luca acolo, „de la Moise și de la toți prorocii, le-a tălmăcit toate scripturile despre El;
          El le-a explicat celor doi ucenici despre El însuși de la profeți.
          De la toți profeții. Ati văzut?

          Deci destinatarii unei profeții trebuie să aibă harul Duhului Sfânt.
          Dacă nu au harul Duhului Sfânt, o vor rastalmaci.
          De aceea, cei doi in drum spre Emaus au acceptat ceea ce le spunea Iisus, dar nu L-au cunoscut.
          Și când, pentru o clipă, Iisus s-a arătat înaintea lor, acolo, la masa, cei doi, și-au zis unul altuia:
          „Oare inimile noastre nu ardeau in timp ce ne talcuia din Scripturi? Inimile noastre ardeau”, spun ei, „nu ardeau inimile, in timp ce ne explica Scripturile?”
          Ce înseamnă acest lucru?
          Că cei doi ucenici au acceptat prin harul Duhului care le incalzea inimile ceea ce le spunea Domnul.
          Fără să știe că El este Domnul.
          Acum, Domnul este în Nazaret, așa cum am văzut în pasajul evangheliei de astăzi, și El Însuși interpretează profeția lui Isaia despre Sine.

          Cu toate acestea, atunci când Domnul a mers un pic mai departe, pentru că Duhul Sfânt nu a fost receptat de iudei, pentru că în profunzime ei nu au vrut să accepte ceea ce Domnul Hristos, le spune acest cuvânt:
          „Nici un profet”, spune Hristos, „nu este cinstit în țara sa.”
          Nu este acceptat, adica:
          „De ce ne spui aceste lucruri? Cine ești Tu?”
          Ati auzit?

          Toți erau plini de mânie – erau plini de mânie toți – când L-au auzit în sinagogă – apoi, L-au respins, L-au scos afară, Nazaretul era într-o zonă muntoasă și s-au dus acolo ca într-o râpă să-L arunce…
          Ei nu aveau pe Duhul Sfânt…
          Deci destinatarii profetiei, trebuie să aibă harul Duhului Sfânt.

          După cum le descrie profeția, și Domnul le-a explicat, în primul rând: propovaduirea la cei săraci in cunoașterea lui Dumnezeu, caci ei nu erau săracii care nu aveau ce să mănânce, ci niste iudei săraci in cunoașterea lui Dumnezeu.
          Prin urmare, Domnul va evangheliza săracilor in cunoașterea lui Dumnezeu – saraci in teognosie.
          El va descoperi Cine este Dumnezeul-Om. El îl va descoperi pe Hristos Dumnezeu.

          In al doilea rand.
          El va vindeca pe cei frânți la inimă. Din ce cauza? De la păcat.
          Păcatul îl zdrobește pe om.

          În al treilea rând.
          Se anunță eliberarea captivilor din robie
          Ai cui captivi? Dintr-o situație de război, conflict?
          Nu!
          Din stapanirea și robia diavolului, a pacatului și a mortii.
          Acestea trei: diavolul, pacatul, moartea.
          În al patrulea rând.
          El a venit să anunțe deschiderea ochilor sufletului către noi perspective și dimensiuni.
          Pentru a vedea diferit.
          Adică să vezi în lumina veșniciei; că moartea va fi biruită, caderea in pacat va fi biruită, diavolul va fi legat și, prin urmare, oamenii trebuie să vadă într-o altă perspectivă.
          Și în al cincilea rând:
          daruirea adevăratei libertăți.
          Iisus a spus că „Fiul omului a venit să elibereze”.
          Iar iudeii nu înțelegeau acest lucru la vremea respectivă.
          Fie ca noi ortodocsii să înțelegem.

          „Întruparea Domnului”, „Cel care este Hristos Domnul”, adica cum să înțelegem acest an al Domnului?
          Este anul în sensul cel mai larg al cuvântului.
          Este timpul lui Hristos pe pământ. Este timpul dintre cele două prezențe ale lui Hristos, între Prima și Cea de a Doua Sa Venire, aceasta este timpul binecuvantat de Domnul.
          Pentru că orice ai cere pentru tine va avea efect în acest timp istoric.
          Sunt cei o mie de ani din Apocalipsa pe care ereticii hiliasti cu siguranță îi interpretează greșit și spun ceea ce spun ei…
          Ce anume?
          Ce este această Împărăție de o mie de ani a lui Hristos?
          Este timpul cuprins între cele Două Prezențe ale Lui in istorie, intre Prima și Cea de a Doua Venire, a lui Hristos!
          Este încă timpul, „anul Domnului”, este timpul pocăinței.
          Pentru popor, pentru suflet, pentru întregul trup al Bisericii, pentru fiecare persoană.
          Este timpul cunoașterii adevăratului Dumnezeului-Om.
          Aceasta este „noutatea Domnului”, adevăratul An Nou care este acceptat de Hristos Dumnezeu.

          Observați insa….
          În zilele noastre, a fost proiectat și un alt Revelion.
          Să-i zicem, Revelion…
          Este așa-numita agenda New Age, Noua Era, așa cum se numește în Europa și America.
          New Age…
          Feriți-vă de New Age!
          A devenit un tertip cântat, a devenit publicat doar pentru a fi transmis peste tot pe pământ.
          Este, cum se spune, Anul Nou al Vărsătorului – Noua Era.
          „Era Peștelui a trecut”, spun new age-istii.
          Și așa spun – oamenii din New Age că a trecut epoca Peștelui, epoca creștinismului.
          Daca vreti, PESTE prin circumstanta, este acrostih, atentie: I- X- TH- Y- S, I.H.T.Y.S. acrostih al urmatoarelor cuvinte:
          Iisus Hristos Fiul lui Dumnezeu Mantuitorul.
          „Deci epoca creștinismului a trecut. Hristos a trecut.
          Ce a avut de dat, a dat, nu mai are ce să ne dea.

          Acum vine Noua Eră, epoca Vărsătorului” care este simbolizata prin Revelion
          -Da! Da!
          Anul Nou al erei Antihristului.
          Ati înţeles?
          Repet: Anul Nou al Antihristului.
          Aceasta „maimuta”, antihristul, cum se spune, „a lui Hristos”! ; antihristul va imita pe Hristos, pentru a-i înșela pe oameni și pentru a părea că El este Mesia, Hristosul.
          Si vai de acela, vai de aceia care vor fi inselati…

          Si avem Revelionul așa-numitului an politic sau financiar.
          Spunem 1 ianuarie.
          Inceputul unui An politic.
          Dar revelionul cu adevărat binecuvantat este cel pe care Hristos l-a inaugurat pe pământ.
          Și această Întrupare a Lui este un punct de plecare.
          Acest Revelion este centrul istoriei. De aceea apostolul Pavel ne spune: „Iată! Acum! Este timpul binevenit – acum!-, iată este timpul mântuirii.” „Acum! Acum pocăiți-vă! Acum este momentul să fim primiți de Dumnezeu pentru că Hristos a venit să ne predice „venirea Domnului”, iertarea păcatelor” etc.
          Să fim atenți, repet, este ultimul Revelion din istorie.
          Dar și a fiecărei ființe umane

          Oricare alt Revelion, cum ar fi cel de tip New Age, este ilegitim și înșelător.
          Și acum este începutul credinței, este începutul pocăinței…
          Iar pocăința înseamnă o întoarcere la Dumnezeul-Om Hristos.
          Intoarceti-va la Hristos!
          De aceea, să-L rugăm pe Hristos Creatorul nostru și al veacurilor, al timpului, să binecuvânteze „cununa anului”, să ne fie acest rastimp un timp al pocăinței, începutul vieții duhovnicesti și al binecuvântării Sale”
          Acesta este ceea ce este bineplacut Domnului Hristos.
          La mulți ani!

          Ο δεκτός ενιαυτός του Κυρίου. | ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ
          https://tasthyras.wordpress.com/2022/09/01/%ce%bf-%ce%b4%ce%b5%ce%ba%cf%84%cf%8c%cf%82-%ce%b5%ce%bd%ce%b9%ce%b1%cf%85%cf%84%cf%8c%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%ba%cf%85%cf%81%ce%af%ce%bf%cf%85/#more-

        2. https://religions-congress.org/en/news/novosti/1612

          La 29 august 2022, la Ambasada Republicii Kazahstan din Abu Dhabi a avut loc un briefing pentru reprezentanți ai mass-mediei din Emiratele Arabe Unite și experți locali.
          Scopul principal al evenimentului este de a discuta problemele celui de-al șaptelea Congres al liderilor religiilor mondiale și tradiționale, care va avea loc în perioada 14-15 septembrie la Nur-Sultan.

          Participanții la briefing au fost informați că la Congres vor participa aproximativ 100 de delegații din 60 de țări, inclusiv reprezentanți ai islamului, creștinismului, iudaismului, șintoismului, budismului, budismului, zoroastrismului, hinduismului, precum și imamul suprem al lui Al-Azhar Ahmad al-Tayeb, Papa Francisc și alți lideri religioși și reprezentanți ai organizațiilor internaționale.

          https://www.gov.kz/memleket/entities/mfa-abudhabi/press/news/details/418778?lang=en

  1. Asta inseamna ca toti calugarii, preotii, ierarhii si marii ierarhi ai BOR care stiu si permit astfel de sacrilegii, inclusiv ecumenismele gretoase, detoneaza practic Biserica din interior, caramida cu caramida! Papusarii oculti ar trebui sa-i decoreze cu cele mai inalte ordine, pt ca, isi merita cu prisosinta cei 30 de arginti! Nu stiu ce s-a intamplat in acest caz cu adevarat, in sensul ca cineva de la Arhiepiscopie sau Culte putea sa le dea autorizatie acelor bestii anticrestine, iar staretul si obstea poate n-au stiut, si in acest caz n-ar fi vinovati!

    1. Sa vedem ce zice starețul, acum, după mizeria asta.
      Dușmanii lui Hristos vor folosi evenimentul pentru a atrage in capcană alți ortodocși.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button