A guy walks past the Google logo set up for the Google Developers Day in Shanghai, China, 10 September 2019.,Image: 470277618, License: Rights-managed, Restrictions: *** World Rights Except China (including Hong Kong, Macau, and Taiwan) and France ***, Model Release: no
Comisia Euroeană (CE) anunţă deschiderea unei anchete împotriva gigantului american Google cu privire la practici anticoncurenţiale în tehnologii de afişarea publicităţii online, relatează AFP, scrie news.ro .
Google ”este prezentă aproape la toate nivelurile lanţului furnizărilor în privinţa afişajului publictar online. Ne temem că a făcut exerciţiul unei concurenţe (…) mai dificil serviciilor (…) concurente”, acuză într-un comunicat comisarul european însărcinat cu Concurenţa Margrethe Vestager.
Berlinul insistă pentu reformarea NATO
Google furnizează mai multe servicii în domeniul tehnologiei şi joacă un rol de intermediar între servicii de anunţuri şi editori, în vederea afişării unor anunţuri publicitare pe site-uri de web sau pe aplicaţii mobile.
”O concurenţă echitabilă este importantă – atât pentru a le permite serviciilor de anunţuri să ajungă la consumatori pe site-uri ale editorilor, cât şi pentru a le permite editorilor să vândă spaţii celor care publică anunţuri, în vederea generării unor venituri şi finanţării conţinuturilor”, explică Margrethe Vestager.
Ancheta CE urmează să se axeze asupra afişajului publicitar, un domeniu în care Google propune mai multe servicii.
”Deschiderea unei anchete formale nu îşi prejudecă rezultatul”, subliniază Bruxellesul.
Niciun termen legal nu este prevăzut în vederea închiderii unei asemena proceduri. Durata unei anchete diferă puternic în funcţie de complexitatea dosarului.
”Vom continua să ne angajăm în mod constructiv cu Comisia Europeană pentru a-i răspunde la întrebări şi a demonstra avantajele produselor noastre pentru întreprinderile şi consumatorii europeni”, a reacţionat un purtător de cuvânt al Google.
CANICULĂ la Moscova! A fost egalat un record vechi de 120 de ani!
”Mii de întreprinderi europene ne folosesc zilnic produsele publicitare pentru a ajunge la noi clienţi şi a-şi finanţa site-urile de web. Ele le aleg pentru că sunt competitive şi eficiente”, a subliniat el.
În 2019, cheltuielile alocate afişării publicităţii online în UE au atins aproximativ 20 de miliarde de euro.
Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.