X

PETIȚIE: Stop digitalizării școlii românești!

Stop digitalizării școlii românești!

Petiția poate fi semnată aici. Conținutul petiției este următorul:

1.   Pe data de 18 decembrie, Ministerul Educației și Cercetării a lansat în consultare publică Strategia de Digitalizare a Educației din România 2021-2027- SMART-EduStrategia prevede introducerea computerelor/tehnologiei informației în procesul educativ cât mai devreme și la toate palierele și familiarizarea copiilor încă de la grădiniță cu “prietenul meu, calculatorul”. Digitalizarea școlii cere, așa după cum se vede din alte mișcări făcute de MEC în zona curriculară, digitalizarea programelor de studiu, comasarea disciplinelor, transformarea materiilor de studiu în fresh-uri educaționale care pot fi absorbite prin appsgames și VR (virtual reality).

2.   Experții MEC falsifică în Strategia lor opinia negativă a românilor (în mare majoritate părinți) privitoare la școala online exprimată în cadrul consultării publice a CE din iunie-septembrie 2020. Deși această opinie a fost una de respingere, ea este prezentată în Strategie ca și când ar fi fost pozitivă.

3.   Autoritățile EUropene au luat România ca nou etalon de intensitate al campaniilor de “informare”/propagandă digitală la nivel EUropean. Atât de agresivă este propaganda la care suntem supuși, încât produce rezultate – pozitive sau negative – care distorsionează media UE.

4.   Literatura de specialitate care pune sub semnul îndoielii valoarea didactică a digitalizării școlii și care arată modul în care expunerea la ecrane deteriorează comportamentul, sănătatea fizică, psihică și performanța școlară ale elevilor sunt complet ocultate de experții MEC, care aleg să prezinte elevilor, părinților și profesorilor din România doar o imagine optimistă a digitalizării școlii, imagine nesusținută de nimic. Experții MEC aleg să treacă sub tăcere până și îndemnurile la prudență și problemele digitalizării școlii prezente în alte documente, anterioare, ale MEC.

5.   “Meseriile emergente” invocate de Strategia MEC ca pretext pentru digitalizarea școlii se dovedesc a  fi, la o cercetare mai atentă, fie non-existente, fie meserii vechi (avocat, fermier, profesor, doctor), fie meserii care nu au nimic de a face cu școala (vloger ș.a.m.d.), fie meserii imposibil de prevăzut, aflate în stadiu speculativ și deci imposibil de folosit pentru reglarea sistemului de învățământ, care, oricum are nevoie de stabilitate și trebuie să fie, pentru copii, singura oază de stabilitate instituțională și axiologică într-o lume haotică.

6.   Impunerea lucrului pe calculator încă de la nivelul grădiniței și apoi introducerea tehnologiei digitale la toate palierele “școlii digitale” este nocivă, compromite educația copiilor din România și este de natură a falsifica parcursul în viață al acestora. “Utilizarea calculatorului la grădiniță pentru a pregăti copiii pentru utilizarea calculatorului în viitor”, invocată de MEC, este un argument tautologic, care favorizează apariția de utilizatori sau consumatori, nu de stăpâni ai mediului. Pentru că laptopul conectat la internet sau smartfonul nu sunt instrumente, ci un mediu. Copilul nu poate stăpâni un mediu, ci se lasă stăpânit sau dominat de el. Copilului îi e mai de folos să învețe mânuirea de instrumente și rezolvarea de probleme cu ajutorul instrumentelor, al regulilor de funcționare a instrumentelor, al inteligenței sale și al imaginației sale. În orice caz, riscul pentru preșcolar este mult prea mare pentru a fi covârșit de infimele avantaje, care pot fi extrase din alte tipuri de activități, ne-digitalizate.

7.   Alterarea programelor și practicilor didactice ale anumitor discipline – cum ar fi matematica la ciclurile primare – în sensul algoritmizării lor, al deformării lor în sensul codatului, trebuie să înceteze pentru că are rezultate dezastruoase la nivelul performanței elevilor la acele obiecte. Interdisciplinaritatea digitală, multimediatică, interactivă și multiparticipativă, fresh-ul de obiecte de studiu spulberate în blender-ul realității virtuale nu are ce căuta în școala românească publică.

8.   Strategia de digitalizare a școlii propusă de MEC ne arată încă o dată modul în care deciziile departamentelor de marketing ale marilor corporațiilor devin politici de stat și, apoi, modul nostru de viață. Acest tip de privatizare subtilă a școlii e bazat pe dezertarea elitelor profesionale și decizionale din MEC și din alte instituții de resort (departamente de științe psiho-pedagogice) de la datoria lor de a filtra “inovațiile pedagogice” prin prisma autenticității științifice și a realelor beneficii aduse elevilor și țării. Ca atare, cetățenii, părinții și profesorii din România preocupați de mersul școlii românești au motive să fie sceptici față de orice decizii mai vin de acum înainte de la “experții” MEC. După 30 de ani de reformă structurală și sistemică a școlii, de profesionalism mercenar și de amatorism entuziast alimentând reforma care a zguduit temeliile și a șubrezit definitiv ansamblul școlii românești, părinții și profesorii au dreptul să fie de-a dreptul cinici în ceea ce privește intențiile MEC. Mai ales când și în această Strategie se constată același obicei de a măslui faptele și de a compromite obiectivele reale ale școlii românești.

9.   Digitalizarea școlii are toate semnele desăvârșirii procesului neoliberal de privatizare a școlii românești, de transformare a ei în piață, în resursă a variilor corporații, lobby-uri și rețele ideologice sau financiare care s-au branșat deja la ea în urma reformelor din ultimii 30 de ani. După cum ne arată experiențe recente la nivel global, accesul la internet poate fi oricând restricționat de către marile corporații care controlează domeniul digital. România vrea să digitalizeze școala în condițiile în întreaga rețea digitală a țării este în mâini private, statul român neavând nici o rețea alternativă, controlată de noi. Softurile educaționale și manualele alternative sunt/vor fi tot proprietate intelectuală străină, de închiriat, controlată de alții. România a trecut deja prin episoade în care supermarketurile sau băncile străine au dat de înțeles, în timpul variilor crize financiare sau politice din trecutul recent, că pot închide oricând accesul românilor la hrană sau la bani. Nu vrem să se poată întâmpla același lucru și cu școala. La urma urmelor, am văzut în timpul acestei crize Covid 19 ce efecte dezastruoase produce închiderea școlilor. Nu vrem să putem fi șantajați și cu acest lucru, pe lângă faptul că digitalizarea va lăsa școala românească în umbra amenințărilor virușilor digitali (care pot închide sau compromite sistemul), hoților de identitate sau hackerilor și cu povara financiară a unei tehnologii care, spre deosebire de cărți, funcționează doar pe bază de licență anuală și trebuie veșnic actualizată: la strămoșeștile “vinărit”, “stupărit” și “oierit”, am adăuga “softăritul”. Prin urmare, s-ar putea considera că digitalizarea școlii este un atentat la adresa integrității culturale și economice a României. În Strategia MEC se tot vorbește de “conectivitate” și de “siguranța digitală” a navigării pe internet, dar nu ni se spune mai nimic liniștitor despre siguranța școlilor în cadrul siguranței naționale.

10.  După toate probabilitățile, judecând după experiența reformelor de până acum și după ceea ce se petrece cu digitalizarea școlii pe alte continente, digitalizarea întregului sistem de educație românesc nu va trage țara în sus, ci îi va confirma locul codaș în toate clasamantele educaționale ale UE, va pregăti România nu pentru meserii de vârf, ci pentru ocupații de nivel mediu și jos, ne va pune la concurență, pe piața muncii, cu cele mai aglomerate și mai ieftine, pentru că defavorizate, segmente ale pieței muncii globale.

Video #1 (2:32 min, subtitrat în limba română):
Școala din valiză; o soluție pentru copiii din Kenya, la costul de $5.000/clasă

Video #2 (3:05 min, subtitrat în limba română):
Creionul vorbitor, care înlocuiește profesorul la școlile din Nigeria

Video #3 (2:04 min, subtitrat în limba română):
De la mahala la școală; studioul de învățare virtuală CISCO în Africa

11.  Pentru puținii părinți și elevi fermecați de miracolul digitalizării, se poate crea o filieră educațională digitalizată – câte o școală generală și un liceu în fiecare mare oraș, unde să se aplice aceste măsuri și să se monitorizeze rezultatele. Să lăsăm rezultatele concrete să vorbească și piața să decidă, dacă tot e vorba de “piețe” și de eficiență.

12.  În conformitate cu cele precizate mai sus – susținute și de analiza din documentul alăturat – declarăm că ne opunem intenției MEC de a digitaliza întregul (grădinița și școala) sistem educațional preuniversitar din România și respingem această intenție ca fiind una de natură a dăuna sănătății, educației și viitorului copiilor noștri precum și interesului național.

Știrile sunt sub cenzură! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Guvernul nu dorește aflarea adevărului despre plandemia covid-19. Încercăm să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în cea mai mare provocare pe care o trăim. Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

Articole asemănătoare

9 comentarii

  1. Nu am avut calculator (nici atât smartphone sau tabletă) înainte de vârsta de 12 ani.
    Iar educația mea nu a avut de suferit, ba din contră, lipsa lor m-a ajutat foarte mult!

  2. Pe langa argumentele foarte bune aduse de domnul Mircea Platon care tin de distrugerea sansei copiilor la o cunoastere reala, la deprinderea unor aptitudini (nu doar cunostinte) care sa-i pregateasca pentru viata reala (nu cea virtuala), se adauga si mizeriile care se „strecoara” in content-ul pentru copii pe unele platforme (youtube, netflix). Un detaliu prea usor trecut cu vederea zic eu e motivatia insidioasa ce celor ce de mai multi ani (plandemia a fost doar un pretext mai credibil) sa forteze copiii in virtual, un mediu care, la nivelul lor de constiinta il percep la fel de real ca lumea propiu zisa. Acestui mediu virtual ii lipsesc barierele firesti care sa protejeze copilul de influenta straina. La scoala, in parc etc ii e mult mai greu unui dezaxat sa vorbeasca cu copilul fara acordul/stiinta parintilor, tutorilor etc. Limtele astea nu exista in virtual. Parintii in general le pun tableta in fata si nu pre-aproba la ce se expune copilul. Ce „aur” e pentru un pedofil o platforma ca TikTok sau youtube, in care copii danseaza in spatiul lor pe camera, departe de parintii ocupati, poate live sau inregistrare, pus pe toate „gardurile”. Sunt deja documentate retele de „rooming” ale tot felul de pedofili transexuali pe platforma Discord, care ii manipuleaza pe adolescenti (12-16 ani) sa se injoseasca cu tot felul de acte sexuale, pe baieti sa se identifice ca fete, sa se imbrace in haine de femei si chiar sa inceapa tratament hormonal de „tranzitie”.

    Eu am observat deja la copii mici din propria familie cum li se insusesc tot felul de comportamente precoce, care ar trebuie sa fie complet straine de un copil < 10 ani – parerea de sine, si de ce zic ceielalti de ei – orgoliu precoce, vor sa aiba spatiul/timpul lor privat – singuri cu tableta/telefonul (cati dintre voi aveati pornirile astea cand erati copii ?). Si multe alte lucruri ce le scurteaza inocenta copilariei si le inradacineaza vicii si complexe.

    Multe din implicatiile masurilor draconice din plandemie au fost expuse pe acest OrtodoxInfo si pe alte bloguri similare, dar agenda de mutare in virtual al copiilor romani (chiar si cei de la sat) sub pretextul continuarii educatiei in p(l)andemie parca a trecut neobservata. Mai ales ca suntem printre singurele tari care au inchis scolile.

    1. Cred că soluția ar fi ca învățământul să nu mai fie obligatoriu!
      Cu alte cuvinte, copiii să fie retrași de la mizeria numită școală!
      Dar pentru aceasta trebuie ca femeia să stea acasă cu copiii!

  3. Din cauză că sistemul educațional e învechit, rata de analfabetism funcțional este foarte mare în România. Doar prin digitalizarea educației, copiii vor fi în stare să fie într-o cunoaștere continuă. În țările unde școala este digitalizată, copii au un viitor sigur; pe când în România 8-9 sunt olimpici, iar restul dacă citesc un text, nu înțeleg mai nimic din el.

    1. Tocmai din acest motiv generațiile anterioare nu erau analfabete funcțional: fiindcă erau… foarte! digitalizate, neavând decât telefon fix! Iar un viitor prea digitalizat este un viitor nefiresc, deci un viitor fără Dumnezeu!

    2. Limba de lemn internaționalistă. Sigur va exploda inteligența prin poluarea cu WiFi, și cunoașterea prin pedagogia globalist-imbecilizatoare și informarea numai din surse jidovești care mint, mistifică, omit, amestecă și distorsionează lucrurile, rezultând o piftie confuză și imbecilă.

      Oare câți americani(unde analfabetismul e în floare) știu că Iulius Caesar n-a fost împărat și Cleopatra VII n-a fost egipteancă, cu atât mai puțin adeptă a religiei egiptene? Pe ei nu i-a învățat nici vatra bunicilor, nici școala modernă, ci entertainment-ul jidovesc.

      Caută pe goagăl ceva incomod( de ex. „programul statului etnocratic” de Nichifor Crainic) și ți se vor da numai site-uri jidovești care scuipă acel lucru, și nici un site conservator.

  4. Problema este ce se afla in spatele acestei ‘fulminante revolutii industriale’. Iata mai jos doua citate revelatoare:

    The Binary World of the Two-Horned Beast:

    „The pseudo-alive kingdom of the machine-world that exists between the mineral and the plant realms wishes to feed on human thought, to steal it, and suck it into another world beyond the three-dimensional world. This world is called the Eighth Sphere by Theosophists and is a left-over world from the seven Incarnations of the Earth. The Eighth Sphere is now a machine-world that exists in an “anti” two-dimensional world. It is a shadow of the angelic realm which is made from mineral substance and given pseudo-life through the thoughts of the software programmers.

    It is an alien world populated by beings higher and lower than human beings, which exist both in this anti-two-dimensional world and in the binary world of electromagnetic beings. The software program routines and sub-routines that all work together to make our human-machine interface works well to create “energy efficient” and “labor saving” tools for human beings that ultimately steal human thinking by making us mentally lazy; freeze human feeling with cold, dead machine-intelligence and binary logic; and paralyze the user who is fascinated, transfixed, and hypnotized by the “seeming miracle” of the machine.”

    https://neoanthroposophy.com/2018/01/19/the-spiritual-battle-between-man-and-machine/

    Master Li Hongzhi on aliens:

    „They’ve become like a record of history, placed there like a page of history left behind. That’s the function they serve, a minor one. They were left behind from the final stage of Earth during those times, and took with them the technology they had in those times over to other planets, so their starting point was more advanced.”

    „They saturate all domains of humankind with science to make human beings firmly believe in science and rely on it. When human beings’ thoughts and way of existence are completely assimilated to theirs, they just have to replace people’s souls and humans will become them, and they will eventually replace the human race.

    It’s a long story. They have been coming here full-scale since the beginnings of the Industrial Revolution in the West. They had come prior to that time, but they didn’t control people then. Their full-scale arrival began when Caucasian society entered the industrial age. They made full preparations and systematic arrangements for occupying this earth. It was they who created science for human beings. So this science was set up by aliens. Their purpose was to unify human beings and simplify their thoughts to the point of being as uniform as machines. And they unified knowledge to make it easy for them to later on control and replace human beings.”

    https://lilith-adamah.blogspot.com/2020/12/li-hongzhi-founder-of-falun-dafa-on.html

    1. Sau iata ce spune Prof. Dr. Corrado Malanga:

      „Am descoperit că aceste personaje (anumiti cercetatori si oameni de stiinta) ar avea discuţii interioare cu un extraterestru care le spune cum să facă anumite lucruri. Şi când cineva studiază în profunzime aceste personaje, descoperă că în realitate, maşinile pe care vor să le construiască, sunt unele de care extraterestrul are nevoie, pentru că în realitate extraterestrul, care în acest context este un extraterestru care vine din cealaltă parte a universului, vor să ne determine pe noi să construim o maşinărie pentru a reuşi să vină aici. Extraterestrul care e făcut din antimaterie, de antimasă, antienergie, de antitot, nu poate lucra cu masa. Noi suntem constructorii unei maşinării de care el are nevoie. El nu poate construi.”

      „Extraterestrul… Deci, sunt multe tipuri de extratereştri. Este extraterestrul care este din acest univers şi este extraterestrul care este din celălalt univers. În acest context vorbim despre extraterestrul care este din celălalt univers, cel legat de universul din antimaterie. Din discursurile pe care le făceam despre hipnozele regresive, cu mulţi ani în urmă, reieşea că universul lor, după cum spuneau ei, se închide şi ei trebuie să vină aici pentru a supravieţui. Dincolo de ceea ce vrea să însemne asta la nivel de fizică, acesta era discursul care reieşea din hipnoze. Şi noi ce regăsim? Subiecţi care vorbesc în capul lor cu extratereştrii care le apar în cameră şi le dau indicaţii cum să construiască o maşină, prefăcându-se că această maşină este necesară pentru a salva umanitatea şi care, în realitate, este o maşină care transformă materia în antimaterie şi viceversa. Deci, îi transformă pe ei în antiei, permiţându-le să vină aici. Şi mi se pare că nu ar trebui să facă asta. Însă, este evident că singurul lucru care ne poate ajuta să înţelegem este conştientizarea.”

      Iata deci ca in spatele tuturor acestor minunate „binefaceri”, promovate si fortate in societatea umana, se afla inflente demonice si antiumane de cel mai inalt grad.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button