Expunere de motive:
1) Măsura trecerii absolut tuturor unităților de învățământ de pe teritoriul României la modul de predare online, fără a se aplica măsuri diferențiate funcție de evoluția locală a pandemiei de Covid19, este una arbitrară, lipsită de logică și de fundament, mai ales în situația când în unele localități sau județe rata de infectare este foarte ridicată, în timp ce în altele este scăzută. Măsurile anunțate la începutul anului școlar, care permiteau închiderea zonală, pe localități și chiar pe școli, funcție de rata de infectare din localitate și de numărul de cazuri apărute în fiecare școală, a fost înlocuită, nejustificat, cu o măsura generală, fără legatură cu situatia particulară a fiecărei localități și unități de învățământ.
2) Măsura închiderii tuturor unităților de învățământ și trecerea “in corpore” în online, de la grădinițe până la facultăți, nu ține cont de problemele și riscurile diferite pe care le presupune fiecare grupă de vârsta, precum și de eficiența pe care o poate avea educația online pentru fiecare ciclu de învățământ în parte, tratând problema per total într-un mod superficial. Astfel, riscurile de infectare și de apariție a unor cazuri grave sunt mult mai mici la nivel de gradiniță, și ceva mai mari la nivel de licee, pe când eficiența predarii în online este aproape acceptabilă la nivel de liceu, în timp ce la nivel de gradiniță este aproape de zero.
3) Din punct de vedere epidemiologic, nu exista studii serioase și bine fundamentate, la nivel național sau european, care sa demonstreze clar că școlile și grădinițele joacă un rol important în răspândirea infectării cu Covid19. Nefiind demonstrat clar faptul că scolile au fost/sunt/pot deveni focare de infecție, nu se poate justifica închiderea în masă a acestora, chiar și în zonele unde rata de infectare este una foarte scăzută.
4) Constituția României garantează dreptul tuturor copiilor români la o educație gratuită în sistemul de învățământ de stat, însă măsura trecerii tuturor școlilor la învățământul online, presupune obligarea familiilor acestora să aibă acces la internet de calitate, precum și să dețină dispozitive electronice performante, care să permită participarea la cursurile online, indiferent de situația lor socială și financiară. Conform organizației „Salvați Copiii”, peste 40% dintre copiii vulnerabili din România nu au beneficiat deloc de educația online în perioada stării de urgență. În mod evident, această măsura încalcă și principiul egalității de șanse între copii, negându-le practic dreptul la educație copiilor care provin din medii sociale defavorizate, și ducând la o discriminare clara a acestora și a familiilor din care provin, pe criterii de venituri obținute, nivel de trai și acces la tehnologie.
5) Măsura de închidere a grădinițelor și școlilor destinate copiilor de vârste cuprinse între 3 și 12 ani, este una contraproductiva și din punct de vedere economic, pentru că presupune și blocarea cel puțin a unui adult zilnic la domiciliu împreună cu copilul, care la această vârsta nu poate fi lăsat singur toata ziua, fără a fi verificat inclusiv în procesul de învățare prin mediul online. Ca o consecință, un număr semnificativ de părinți ai copiilor de vârste mici sunt lipsiți de posibilitatea de a mai merge la locul de muncă, mulți fiind în pericol de a-și pierde parțial sau total veniturile, necesare pentru traiul zilnic. Iar în cazul familiilor monoparentale, și așa dezavantajate și total dependente financiar de unicul părinte, situația poate deveni de-a dreptul dramatică.
6) Conform calculelor reprezentatilor asociațiilor de părinți, pentru o acoperire națională în rândul elevilor, era necesar să fie achiziționate un număr de minim 700.000 de tablete, pentru familiile care nu dețineau și nu își permit să își achiziționeze. Până în prezent, s-au achiziționat și transmis doar un procent redus din acest număr de tablete, deși situația era cunoscută de peste 6 luni. Din acest motiv, câteva sute de mii de elevi, în special din mediul rural, nu au acces deloc la educația online.
7) Desi încă din luna martie s-a vehiculat posibilitatea derulării cel puțin parțiale a procesului de educație în mediul online, Ministerul Educației nu a luat din timp măsurile necesare pentru a pregati întregul corp profesoral pentru scenariul online, un procent semnificativ dintre profesori nefiind pregătiți suficient nici până azi pentru a stăpâni corespunzator tehnologia și metodele pedagogice specifice predării exclusiv online.
8) Infrastructura școlară este încă deficitară în multe zone în ce privește dotarea cu tehnologia necesară derulării învățământului online, existând numeroase școli, în special în mediul rural, dar nu numai, care nu au conexiuni corespunzatoare la internet și echipamentele necesare, ceea ce conduce la o discriminare evidentă față de elevii acestor școli, ceea ce este inacceptabil.
9) Toate studiile de specialitate demonstrează că expunerea zilnică prelungită la tehnologie, nu este benefică pentru organismul uman și pentru psihic. Organizațiile sindicale ale profesorilor din România au solicitat public Guvernului să le aprobe o creștere salarială pentru perioada predării online, care să compenseze riscurile și efectele negative care derivă din expunerea îndelungată la tehnologie.
10) Chiar și înainte de începutul pandemiei, România avea una dintre cele mai mari rata de abandon școlar din Uniunea Europeana (17%). Discriminarea copiilor provenind din medii sociale defavorizate și îngreunarea accesului la educație prin trecerea la școala online, nu vor face decât să crească această rată de abandon școlar și să mărească discrepanța față de restul Europei, reducând nivelul de educație al generațiilor viitoare, cu potențiale efecte dramatice în societate.
11) Studiile recente au arătat că România are cel mai mare procent de analfabetism funcțional din Uniunea Europeană, de aproape 40%. Trecerea de la educația clasică la educația online pentru o perioadă mai lungă de câteva săptămâni, va avea în mod sigur ca efect pe termen scurt scăderea calității procesului de învățare, ceea ce, pe termen lung va crește nivelul de analfabetism funcțional la nivelul întregii societăți.
12) Toate studiile din domeniu educației demonstrează faptul că folosirea în exces a tehnologiei nu aduce niciun plus educației, și chiar îi dăunează. Studiile nu înregistrează efecte pozitive ale folosirii tehnologiei asupra procesului de învăţământ, ci se observă o scădere a abilităţilor cognitive şi a nivelului şcolar. Asociațiile de părinți și de elevi din România au făcut recent o serie de sondaje, din care rezultă că nivelul de eficiență al educației desfășurate exclusiv online este undeva la 40%-50% din nivelul de eficiență al educației clasice față-în-față. Aceasta înseamnă o scădere dramatică a calității actului de învățare, și în consecință, o scădere a nivelului de educație dobândit de către elevi. Având în vedere faptul că sistemul de învățământ se bazează pe acumularea progresivă de cunoștințe, care sunt legate într-un lanț logic succesiv, exista pericolul ca elevii care participă la învățarea online vor bifa doar pe hârtie dobândirea anumitor cunoștințe și abilități, însă în realitate majoritatea vor rămâne cu lacune majore la materiile respective, ceea ce le va afecta înțelegerea cunoștințelor conexe predate ulterior, și prin consecință și nivelul general de educație.
13) Expunerea sistematică, zilnică și prelungită a copiilor de orice vârsta la tehnologie, are efecte negative asupra sănătății lor fizice și psihice. Conform mai multor cercetari efectuate de catre OMS dar și de numeroase institute de cercetare americană și din Europa, s-a ajuns la concluzia că un maxim admis ca durată de folosire a tuturor acestor gadget-uri de către copii, pentru a nu le dăuna, ar fi: între 2-6 ani – o jumătate de oră pe zi, între 6-12 ani de o oră pe zi, iar între 12-18 ani de maxim 2 ore pe zi, aceasta însemnând utilizarea tuturor gadget-urilor, adică atât telefon cumulat cu laptop, tabletă sau smart-watch. Depășirea în mod repetat a acestor durate, duce la suprasolicitarea digitală a ochilor și potențial la afecțiuni care pot dura toată viața. De asemenea, cauzează epuizare (surmenaj) şi ineficienţă în învăţarea efectivă, întrucât laptopul, tableta, ca și televizorul, constituie un important factor de stres pentru creierul uman: ecranul inhibă activitatea emisferei stângi, a cortexului prefrontal și slăbește comunicarea interemisferică. Asadar, prin expunerea forțată, zilnică și repetată a copiilor în fața ecranul calculatorului sau al tabletei, considerăm că le este încălcat acestora și dreptul la sănătate și integritate fizică și psihică, în special sănătatea ochilor și cea mentală.
14) Izolarea forțată a copiilor de vârsta preșcolara și școlară de colegii lor de clasă și de cadrele didactice cu care se aflau în contact, duce la desocializarea acestora, întreruperea unor relații interumane construite în timp și la alienarea lor. Relațiile interumane nu se pot construi la distanță, iar educaţia nu înseamnă doar transmiterea de informaţie seacă, ci presupune și dialog, schimburi de energii și construirea unei relații interpersonale între pedagog și elevi. Una dintre funcțiile de bază ale școlii este să creeze un sentiment de comunitate și un mediu propice pentru socializare, însă comunicarea exclusivă în online cu profesorii și cu colegii de școală poate distruge, cel putin parțial, capacitatea de socializare a copiilor – o capacitate esențială pentru adaptarea lor la o viață normală în societate. Totodata, interactiunile din clasa cu colegii sunt esentiale pentru dezvoltarea capacitatii de comunicare si a empatiei, calitati esentiale, care sunt afectate serios de izolarea copiilor.
15) Toate studiile din domeniul comunicarii arata ca in procesul de comunicare, comunicarea nonverbala (mimica, gesturi, limbajul corpului) are o pondere de peste 55%. Ori, in procesul de educatie prin mediul online, aceasta componenta nonverbala se pierde in mare masura, conducand la un nivel de transmitere a informatiilor de o calitatea foarte scazuta, fata de educatia clasica cu comunicare directa intre pedagogi si elevi.
16) Până la această dată, unitățile de învățământ preuniversitar au rămas deschise în aproape toate statele din Uniunea Europeană, inclusiv în acele state unde rata de infectare este semnificativ mai ridicată decât în România. Inclusiv recomandările organizațiilor internaționale susțin necesitatea de a menține școlile deschise și de a recurge la trecerea acestora în online numai ca o masură în situații extreme, pentru o perioadă cât mai scurtă. În loc să urmeze direcția generală la nivel european, de protejare și susținere a educației, considerată esențială, România face o notă discordantă, închizând toate școlile, fapt de natură să adâncească decalajul deja foarte serios la nivel de educație generală dintre țara noastră și majoritatea țărilor europene.
CONCLUZIE: Toate argumentele expuse anterior demonstrează în mod evident faptul că modul de predare exclusiv prin mediul online este unul ineficient, discriminator și chiar dăunator pentru elevi, părinți și profesori, iar “Școala online” este un pseudo-act educațional, de o calitate total necorespunzătoare cerințelor actuale.
În consecință, solicităm Ministerului Educației și Cercetării redeschiderea de urgență a unităților de învățământ (cel putin grădinițele și școlile generale), cu luarea tuturor măsurilor necesare pentru desfășurarea activității educaționale în condiții de deplină siguranță pentru elevi și pentru profesori.
PETIȚIE INIȚIATĂ DE ASOCIAȚIA NEAMUNIT PE DATA DE 11.11.2020
Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Cine isi asuma riscul pt redeschidera scolilor??
Daca inclusiv unii directori care au luat masuri drastice ,distantare,sc hibrid,masca,nu la toaleta,fara mancare in fimpul orelor,stat doar in banca,dezinfectare..,separatoare au murit fara comorbiditati ,profesori,personal auxiliar…unii cu simptome severe…
Stiti bine ca planul facut de peste 10 ani include valul unul cu raspandire f lenta,valul doi in care transmiterea este mult mai rapida,cu mortalitate mai mare pt cei care nu cred in virus si nu accepta masurile lor si in valul 3 cu mortaliate de peste 25-30%daca este cazul adica oamenii nu accepta noua normaliate.
Ruxy,
De unde stii tu despre trei valuri de covrig?
Da sursa sau ar fi bine admin sa te puna la asteptare, pentru stiri panicarde….
Din tot raul, Dumnezeu scoate un bine….
Eu ma bucur ca, ramanand acasa: 1. respira liber copiii, fara masca pe figura ; 2. Nu mai sunt copiii sub mana lor pentru vaccinare fara acordul parintilor.
E foarte greu sa reinvatam sa fim educatorii propriilor copii….suntem la slujbe…n-avem rabdare….n-avem chef….ne e greu !!!!
EXACT!!!
Ca adolescent vorbind, STIU ce se intampla in scoli, si va spun cu mana pe inima, NU IMI PARE RAU CA SUNT INCHISE.
Laso incolo de educatie, ca si-asa nu foloseste la nimic, nu ziceam noi in urma cu cateva luni ca am intrat in linie dreapta inspre Sfarsit? Si-atunci ce atata „educatie” desfranata si ateista pe copii, SA FACA CE CU EA? Credeti ca la poarta Raiului Dumnezeu le va cere formula lui Gauss? Ganditi-va bine ca poate peste cateva luni nu ne mai lasa astia din case fara pecetluire, si s-a dus de rapa „educatia”, ca n-ai ce face cu ea.
Alta parte a problemei: educatie?! Pe bune?! Ma intreb cine considera indoctrinarile de tipul „PURTATI MASCA! MA IMBOLNAVITI, O SA MOR DIN VINA VOASTRA!”, sau „Dumnezeu nu exista, e o minciuna, lumea a evoluat”, sau „Nu e nimic gresit cu masturbarea, traiti-va viata” sau „homo sapiens” sau pot continua la nesfarsit, educatie?!
Asta nu e educatie! Educatie e ce faceti acasa cu ai vostri copii din Cuvantul lui Dumnezeu
Iata filmul”Sfantul”.
https://www.facebook.com/TarzyOficial/videos/766939140704023/?sfnsn=mo
Se vede treaba că cei care au închis școlile și-au atins cam 80% ținta în această primă fază, căci, în general, lumea este nemulțumită de această educație on line și vrea neapărat să se inceapă din nou școala față către față. Cei care au închis școala, după câtea luni ce trebuie să mai treacă, vor veni cu soluția: VACCINAREA tuturor elevilor și profesorilor ca să se elimine (cică) riscul infectării cu Sars-Cov-2. Și cum lumea e nerăbdătoare, fiindcă s-a săturat de mască și alte restricții, va da năvală să se vaccineze. Acesta-i unicul scop, pentru acest mârșav scop fac cei de la putere „broasca”(adică istrucție) cu noi de ni s-a acrit. Cei care vor să ne vaccineze se bucură când văd că planul lor merge ca uns, când se fac expuneri de motive că nu este necesară această izolare. Cu cât lumea va fi mai nefericită din cauza restricțiilor cauzate de Covid, cu atât mai mult se va înghesui să prindă o doză de vaccin. Deci ei, cei care au mâinile pătate de sânge omenesc, își freacă mâinile de bucurie la gândul că vor reuși să-i vaccineze în număr mare pe români. Cine are încredere în acești mincinoși, n-are decât să le urmeze sfaturile, căci o va face pe pielea lui. Acum se va vedea care dintre oameni sunt orbi și care văd cu adevărat. Mulți duhovnici ne-au avertizat să nu primim vaccinul ca să putem rămâne sănătoși. Cine crede în cuvintele lor, acela crede și în Hristos(„Dacă vor asculta cuvintele Mele și pe voi vă vor asculta”).
„Calculatorul si televizorul va omoara trupeste si sufleteste!”- sunt cuvintele Pr Iustin
Manipulare in masa cu virusul asta!! Guvernul si presedintele ne joacă pe degete!! Da, exista virus.. Dar sa fim seriosi nu atat de periculos! Si pe vremea strămoșilor au existat boli si virusuri urâte, si tot au trecut peste fără să se închidă scolii,grădinițe, fabrici.. Acum e mai simplu sa fim „marionetele” guvernului si presedintelui..
Pentru mulți dintre e ușor sa vorbiți, caci voi nu treceti prin ce trecem noi, copiii! Ganditiva prin câte trecem in perioada asta online, ca după aceea sa vina cine știe ce profesor ca sa te injosesca și sa te jignească ce vezi doamne eu știu ce nu am inteles! Mai bine s-ar îngheța anul! Parerea mea! Așa nu am
Mai “suferi” nici nou și nici cei care lucrează in domeniul didactic! E o perioada mai dificila și o perioada prin care nu am mai trecut niciodată!!!