Raed Arafat și Nelu Tătaru au anunțat, luni seară, că pelerinii nu pot participa la evenimente religioase oficiate în alte județe:
”Organizarea de sărbători religioase este permisă doar cu participarea persoanelor care au domiciliu sau reședință în locul unde se desfășoară evenimentul. E extrem de necesar. Riscul major nu e doar participarea, e pe durata transportului spre localitate sau înapoi acasă. Dacă se stă în autobuz ore întregi, e suficientă o persoană infectată ca să îi infecteze pe toți. Sărbătorile religioase se fac, dar participanți sunt doar cei care au reședința sau domiciliului în localitatea respectivă. Controalele vor fi intensificate. Vor fi făcute verificări de respectare a regulilor”, a declarat Arafat în timpul declarațiilor de presă susținute alături de ministrul Sănătății, la sediul Guvernului.
Mitropolia Moldovei și Bucovinei se supune cuminte și smerit:
„Arhiepiscopia Iașilor ia act de această decizie a autorităților. În esența ei, sărbătoarea nu este afectată. Sfânta Liturghie de pe 14 octombrie, ziua de prăznuire a ocrotitoarei Moldovei, va avea loc. Noi vom continua să ne organizăm pentru acei credincioși care vor putea participa, în speță cei din Iași. Îi îndemnăm pe acei pelerini care ar fi vrut să ajungă la Iași să folosească pentru rugăciune, pentru post, pentru o faptă bună timpul pe care l-ar fi dedicat călătoriei. De exemplu, pot citi Acatistul Sfintei Cuvioase Parascheva, cu nădejdea că Dumnezeu le va asculta cererile cele bune și le va aduce mângâiere. Cu siguranță pentru acești pelerini va veni și clipa când vor putea să ajungă la racla cu sfintele moaște.”, a declarat purtătorul de cuvânt al MMB, preotul Constantin Sturzu.
Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Mai romani cat veti mai dori sa traiti ca niste sclavi, sa va zica satanistii de la putere ce sa faceti, cum sa faceti, in ce fel sa faceti? Cat veti mai accepta sa traiti ca niste soareci in cusca, vi se pare ca asta e viata, ceea ce traiti acum? Va transformati incet dar sigur in niste necuvantatoare in colivie, va iluzionati ca traiti, ei bine nu mai traiti, doar supravietuiti de pe o zi pe alta ca niste sclavi, ca niste puscariasi care trebuie sa respecte regulile puscariei. Sunteti niste bieti prizonieri, sunteti captivi in propria viata, sunteti niste morti vii! Va place asta? Va place asa? In ce hal ati decazut! Cum de ati ajuns intr-o asemenea stare? Asta nu este neamul romanesc, voi nu sunteti urmasii lui Stefan, lui Mihai, lui Brancoveanu, lui Avram Iancu, veti ramane doar niste nume pe niste cruci, daca le veti mai avea si pe alea…Sfanta Cuvioasa Parascheva ne asteapta la Iasi, de ce nu mergeti acolo? Unde va este credinta? Ridicati crucile stramosilor, ridicati sfintele icoane, haideti la Iasi, de ce va temeti? Vai tie neam fricos si las care nesocotesti Patimile Mantuitorului, care intorci spatele durerii Maicutei Sfinte, care tratezi cu nepasare martirajul atator generatii de sfinti, mai bine nu te-ai fi zamislit…Socotiti cine cantareste mai greu, un praf purtat de vant numit vremelnic Arahat sau Sfanta Cuvioasa Parascheva?
La biserica MIHAI VODA din București( situata in apropierea statiei de metrou Izvor) SE AFLA o părticică din moaștele Sf. Paraschiva.Imi veți spune că nu are cum,pentru că moaștele ei nu se împart,că există blestemul lui Vasile Lupu.Totusi ,aici s – au dăruit ( mi se pare că în urma incendiului de la Sf .Trei Ierarhi,dar nu știu exact cum și de ce…) Că sa nu fie dubiu,că ar fi moaștele Sfintei Paraschiva sau că ar fi ale Sf,Parascheva care a trăit
și mucenicit pe vremea lui Traian,la aceasta biserica ,Mihai Vodă,se afla o raclă cu moaștele ambelor Sfinte. doamne ajuta! Sa o cinstim pe sfânta la biserica Mihai Vodă. București.
Nu exista particele din Sfanta Parascheva de la Iasi , raspandite in lumea ortodoxam , Sfanta este intreaga . S-a adeverit acest lucru acum cativa ani cand , cu binecuvantarea ierarhului s-a umblat la Sfintele Moaste , tocmai pt avedea daca este intreaga in urma unei afirmatii facute la tv ca in catedrala din Roman exista mana dreapta a Sfintei.
Nu aveau cum să verifice moaștele Sfintei Cuvioase Parascheva. Tocmai pentru că nimeni, absolut nimeni nu poate da jos veșmântul original cu pecetea voievodală și arhierească ce conține afurisenia!
Izvoarele istorice și literare spun clar că moaștele Cuvioasei Parascheva au fost împărțite în câteva locuri, înainte de a se face acea afurisenie.
Și nu este toată mâna la Roman, ci doar o parte din „palma Sfinției sale, cari se află la Episcopia de Roman” (cum zicea, mi se pare, Sfântul Dosoftei Mitropolitul).
Sunt de acord ca nu trebuie acceptat asa ceva!!!!! Hai sa organizam proteste! Si Sfintii Ardeleni au luptat pt libertatea credintei!
La alegeri înainte, la rugăciune înapoi! Să nu ne pese deloc de restricții!
Coronavirusul este folosit ca pretext! Să nu mai credem în minciuni!
„La alegeri înainte, la rugăciune înapoi!” Bine ai mai zis!
Cat oare mai rabda acest popor? sau cat mai zace in nepasare? chiar nu ne pasa? sau in tara asta sunt numai fatalai
Un musulman și un „tătar” dictează în România.
Nu ne pedepsi Sfanta Parascheva, nu ne lepada de la fata ta, dar nu-i ierta pe cei care au dat aceasta lege!
Priveste Sfanta, ce au facut din lumea asta, ce au facut din Sf. tale Moaste, au ajuns o hula pt ei! Vezi durerile noastre Sfanta, si nu-i lasa sa scape nepedepsiti!
Mijloceste pt noi!
AMIN!!
Viata duhovniceasca este strict legata de ortodoxie. Preoti fara viata duhovniceasca nu este de inchipuit. Aceasta este esenta ortodoxiei. Preotul cu viata lui trebuie sa fie expresie a invataturii. Nu poate fi una invatatura si alta viata. Din pacate insa…epoca noastra se caracterizeaza printr-o intensa pofta a trupului si prin trufia bogatiei… ea fiind intunecata si de un duh de spaima si deznadejde generalizata.
Acum 10 minute s-a dat o nouă știre:
Prefectura Iașilor somează Mitropolia să nu mai scoată deloc anul acesta racla cu Sfânta Parascheva. Să vedem ce va face mitropolia…
Ce e destul de sigur, toți cei care doresc să se închine Sfintei vor fi legitimați, iar dacă nu au domiciliu în municipiul Iași, vor fi trimiși acasă,nu li se va permite accesul la Sfântă. Totul este ilegal (încălcarea dreptului religios este inalienabil, indiferent de calamitate; nu mai vorbim de dreptul la libera circulație, la întrunire șamd)! BOR are toate pârghiile, dar și MOTIVELE să conteste, să nu se supună, deja se ajunge prea departe. Practic, în mod perfid, viclean, fără să se aducă atingere directă credinței (vezi Profeția Sfântului Ierarh Nou Mucenic Ermoghen al Tobolskului și Siberiei), în România, Ortodoxia este scoasă în ilegalitate. Se vrea sincer salvarea bisericii administrative (pământene) – și acest lucru probabil că va și reuși, dar cu sacrificarea a nu știu câta oară – și de data aceasta poate în mod definitiv… Sau poate nu – a ortodoxiei înseși, adică a Mântuitoruluinostru Iisus Hristos.
De aceea nu am prea mari speranțe, nici de la cler (decât izolat, clerici mărturisitori vor fi – văzuți sau nevăzuți, cel mai probabil aceiași cu care ne-am obișnuit – dar și alții, foarte puțini, care se vor mai trezi, dar pe care media îi va demonizat și de care, după cum atât de des s-a întâmplat în ultimul timp, Patriarhia – mai exact infamul birou de presa, dar nu numai – se va lepăda), nici de la credincioși, ci poate doar de la frații țigani – o spun cu toată seriozitatea, care an de an vin în număr foarte mare, din toate colțurile țării, din cele mai îndepărtate colturi. Pe ei mă bazez, pe protestele lor, ca situația sa revină la normal și toți să ne putem închina. Din păcate aceștia (țiganii) vin la Sfânta majoritar din superstiție, dar cred că pt efortul lor, pe mulți îi va lumina Dumnezeu, căci sunt oameni simpli.
Acesta este fără doar și poate un moment în care dacă ar mai fi trăit în trupul său pământesc Sfântul Paisie Aghioritul (și alții ca dânsul), ar fi coborât din prea frumoasa pustie a Sfântului Munte să ne apere. Căci am rămas atât de singuri pe acest pământ, ni s-au dus bătrânii, nimeni nu ne mai apară, decât Bunul Dumnezeu, cu Maica Domnului, cu Sfinții cei din Ceruri și cu Sfinții Îngeri. Dar avem atât de mare nevoie de preoți, de călugări, de ierarhi să ne apere și de noi între noi. Mai ales cei care au, familii, copii.
Din păcate, însă, cele mai mai mari și multe argumente în discuțiile cu necredincioșii sau chiar cu asupritorii noștri provin din comunicatele oficiale ale BOR. Cu ele l-au atacat chiar și pe ÎPS TEODOSIE!
Nu astfel pot să nu constat adevărul absolut al cuvintelor Părintelui Nicolae Steinhardt, pe care le voi cita imediat. Dacă BOR și marea majoritate a clericilor nu își vor schimba fundamental atitudinea, atunci cu adevărat este lepădare și chiar apostazie. Simplii credincioși, nu pot face mare lucru, iar dacă unii dintre ei reușesc ceva, inclusiv dpdv legal totul rămâne ascuns, izolat (dar cu mare bucurie primit de Dumnezeu). Chiar a venit momentul să demonstreze ierarhia și clerul că ne sunt părinți și că ne iubesc. Altfel episodul Creta și alte căderi grave vor reprezenta un minuscul mizilic(greșeală gramaticală intenționată), în comparație cu ruperea între fii credincioși ai Bisericii și biserica administrativă. Însă indiferent situație, de statura duhovnicească și de funcția ocupată, toți trebuie să mărturisim, „Că cine se va rușinà de mine și de cuvintele mele, întru acest neam preacurvar și păcătos, și Fiul Omului se va rușinà de el, când va veni întru slava Tatălui său cu sfinții Îngeri.” (Marcu 8,38). Oare sunt eu și noi toți în stare de asta? Numai mila lui Dumnezeu ne va salva, atât, căci cu adevărat toți am ajuns să fim netrebnici.
„FĂRĂ COMPROMISURI
«A te împotrivi» a-l ține pe NU în brațe – în sens moral și duhovnicesc – înseamnă a te hotărî la modul absolut și categoric să refuzi cea mai mică negociere cu vrăjmașul, chiar când (sau cu atât mai abitir când) acesta ia masca mieroasă a prietenului, a celui care «îți vrea binele»; a nu primi nimic de la diavol, nici cea mai mică influență, a nu accepta din capul locului să intri în dialog cu el. Este soluția fermității neclintite și consecvente, a încăpățânării celei bune, a bunului simț «țărănesc», a simplității omului credincios care nu se încurcă în artificii sofisticate și nu se lasă pradă fantasmelor, delirului, imaginației, ci care știe una și bună: «Nu pot să trădez!»”. Dar înţelepciunea? Nu-şi însuşeşte ea adagiul «capul plecat sabia nu-l taie?». Nu cred că înţelepciunea – care este mai bună decât pietrele preţioase şi locuieşte împreună cu prevederea şi stăpâneşte ştiinţa şi buna chibzuială – va fi propovăduit vreodată asemenea inepţie, care e şi falsă. Istoria ne arată că de nenumărate ori capetele plecate au fost tăiate, năpristan ori cu oarecare întârziere. (Istoria contemporană ne oferă pilda lui Karl Severing şi a social democraţilor germani care la 20 iulie 1932 au găsit de cuviinţă să aplice dubioasa zicală – consecinţele se cunosc). «Plecăciunea» (închinarea, cedarea, capitularea imediată) iscă – de data aceasta fără greş – alt rezultat: măreşte pretenţiile adversarului, îi dă acestuia un surplus de energie, de neruşinare, de tupeu. Totodată ea semnifică pasul dintâi pe calea unei înrobiri din ce în ce mai perfecte.
O lege inexorabilă se aplică în toate cazurile de cedare: neluptătorului i se va cere mereu altceva, va fi exploatat cu predilecţie, departe de a-şi fi asigurat liniştea va ajunge, ca şi consumatorul de stupefiante, la o stare de totală dependenţă şi-şi va sfârşi mizerabila viaţă ca sclav al unui gangster obraznic şi nesăţios, la consolidarea puterii căruia va fi contribuit şi el, victima.
Dar legea fundamentală a tărăşeniei (cine ar putea să o conteste?) sună tragic: într-adevăr, a rosti nu, a te împotrivi, implică asumarea unor riscuri grave şi o dispoziţie spirituală eroică: hotărârea de a-ţi hazarda viaţa mai bine decât a te lăsa ferecat în lanţuri mai mult sau mai puţin vizibile, a-ţi «pierde faţa», a merge de bună voia ta în piaţa unde se vând sclavi şi suflete moarte. (Căci batjocoritorul, «îmblânzitul», călcatul în picioare îşi păstrează trupul, sufletul desigur nu, sufletul se lasă păgubaş de atare soţ).
Ce înseamnă să ai „suflet politic?”
Înseamnă să nu fii tont, să nu te laşi îmbătat cu apă rece, să ştii să vezi, să simţi, să pricepi la iuţeală, să fii sensibil la microsemnale, să te doară de năpasta altora, să consideri problema pâinii aproapelui tău ca pe o datorie spirituală, iar nu ca pe o simplă problemă materială, să poţi oricând deveni — cum atât de frumos a spus Iorga — un om public în zilele de urgie.
Suflet politic? Vai de capul bărbatului care nu-l are şi mare pierdere, zău, nu era dacă nu se năştea. Asta-i criza cea mare: a pierit din conştiinţa oamenilor sufletul politic, au devenit nişte roboţi nătângi. Şi nişte laşi, sufletul politic presupune o doză minimală de curaj. Să punem capăt discriminării politicii. Să redevenim oameni cu suflet, minte şi niţică bărbăţie, adică oameni politici”. Cu cât îți merge mai rău, cu cât greutățile mai imense, cu cât ești mai lovit, mai împresurat ori mai supus atacurilor, cu cât nu mai întrevezi vreo nădejde probabilistică și rațională, cu cât cenușiul, întunericul și vâscosul se intensifică, se puhăvesc și se încolăcesc mai inextricabil, cu cât pericolul te sfruntează mai direct, cu atât ești mai dornic de luptă și cunoști un simțământ (crescând) de inexplicabilă și covârșitoare euforie.
Virtutea personală a tiranului, oricât de incontestabilă, nu justifică tirania. Tiranul e un om absurd și lipsit de rușine. Nu îi e rușine să-și chinuie semenii. Calitățile personale n-au la oameni de felul acesta nicio valoare, sunt anihilate de păcatul strigator la cer al desființării libertății omului, de groaznicul pă¬cat al prefacerii semenilor în dobitoace; dobitoace, desigur, de vreme ce li se răpește principala însușire a duhului: libertatea.
Principalul în situații-limită este să nu înnebunești: nu izbutind să te faci auzit, ci rămânând zdravăn la minte duci mai departe moștenirea omului. De ce? Pentru că nebunia este contagioasă și pentru că orice regim totalitar este și nebun.
Soluția în fața injustițiilor e una singură: eroismul. Să nu taci, să vorbești, să lupți, să te afli în treabă. (Să nu-ți vezi de treburile tale, ci de treaba dreptății, care-i adevărata treabă a fiecăruia). Restul e verbalism, spaimă, nimicnicie. Nu ține nicio scuză, nicio explicație.” Părintele Nicolae Steinhardt
L-am auzit zilele acestea pe domnul Constantin Sturzu, spunând că în anii trecuți au fost prezenți aproximativ 100000 de pelerini veniți din toate oraşele, pe întreaga perioadă de cinstire a Sfintei Parascheva.
Fraților, Dumnezeu ne oferă nouă, ieşenilor, anul acesta, ocazia să facem adevărată mărturisire de credință. Dacă am merge să ne închinăm la Sfânta noastră ocrotitoare Parascheva doar a patra parte dintre noi, în zilele acestea, (şi cred că există deja în Iaşii ăştia atâția oameni care să o iubească) vom fi în număr dublu față de anii trecuți.
Sfântă Cuvioasă Parascheva, adună-ne pe toți în brațele tale, ca pe copiii tăi! Să plece de la noi frica şi să ne întoarcem toti cu fața la Hristos, Domnul şi Mântuitorul nostru. Amin
Va acţiona din punct de vedere moral şi va căuta să convingă şi să se vatăme de moarte sufletele oamenilor. Dreptul la propovăduire şi la săvârşirea “legală” a slujbelor bisericeşti îl vor avea numai cei ce respectă legile statului şi nu încalcă “disciplina”. Lăcaşurile de închinăciune vor fi sub strictă supraveghere şi în ele va dicta aceeaşi ocârmuire, ea fiind capul în locul lui Hristos şi nu vor sluji lui Hristos, ci antihristului. Dar creştinii orbiţi nu vor observa nimic, deşi acest lucru l-ar putea înţelege şi un prunc mic.
Citeşte mai mult pe aparatorul.md: Din Tâlcuirea la Apocalipsă a Sfântului Ierarh Nou Mucenic Ermoghen al Tobolskului şi Siberiei https://www.aparatorul.md/din-talcuirea-la-apocalipsa-a-sfantului-ierarh-nou-mucenic-ermoghen-al-tobolskului-si-siberiei/
Având în vedere noul context în care ne aflăm, întrucât nu vor mai putea veni la Iaşi pelerini din alte localităţi, racla cu sfintele moaşte ale Sfintei Cuvioase Parascheva nu va mai fi scoasă mâine dimineaţă, cum era programul iniţial, ci va rămâne în Catedrala Mitropolitană. Mitropolia Moldovei şi Bucovinei a notificat Prefectura Judeţului Iaşi că sărbătoarea nu se va mai organiza în perioada 8-15 octombrie, ci se va limita la săvârşirea Sfintei Liturghii din data de 14 octombrie, ziua de prăznuire a Sfintei Cuvioase Parascheva”, a transmis, miercuri seară, purtătorul de cuvânt al Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei, Constantin Sturzu.
Dacă racla va mai fi scoasă pe 13 sau pe 14, răspunsul purtătorului de cuvânt al Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei a fost: „Dacă nu va fi un număr mare de închinători şi rândul va putea fi gestionat în continuare doar în Catedrală şi în curte, cel mai probabil că nu se va mai scoate racla deloc. Vom informa din timp asupra oricăror decizii în acest sens”.
Reprezentanţii Prefecturii Iaşi au declarat, la rândul lor, că decizia CJSU merge înainte şi Poliţia e în dispozitiv.
„Se intră în plan din noaptea asta de la 12. Sunt legitimaţi cei care se aşează la rând sau vor în incinta MMB”, au spus aceştia.”
https://m.mediafax.ro/social/sarbatoarea-de-sfanta-parascheva-nu-se-va-mai-organiza-in-perioada-8-15-octombrie-19627418
Ia o palmă, ortodoxule, in timp ce ți se râde in față! De unde acest tupeu? Paznicii noștri s-au dat cu dușmanul.
https://m.mediafax.ro/social/ceremonial-de-comemorare-a-victimelor-holocaustului-vineri-in-capitala-brigada-rutiera-inchide-doua-strazi-din-oras-ce-parcari-se-inchid-incepand-de-joi-seara-19631205
Și ca sa fie clar: nu am nimic împotriva evenimentului de mai sus! Nu sunt negationist al holocaustului, chiar deloc, ci doar cred ca a fost unul fraticid (talmudisti contra cei care țineau Tora dupa Septuaginta – oameni ai lui Dumnezeu). Dar nu pot să nu văd ostentativa și nesimtita dublă măsură. În țară majoritar ortodoxa!
ÎPS Teofan a dat următorul comunicat: „Moldova trăiește în aceste zile una dintre cele mai triste perioade din istoria sa. La durerea provocată de faptul că mulți semeni de-ai noștri sunt atinși de noua epidemie se mai adaugă și decizia autorităților de a interzice celor care nu au domiciliul în Iași să pătrundă în spațiul Mitropoliei, unde se află racla cu sfintele moaște ale Sfintei Cuvioase Parascheva. Interdicția este respectată până-ntr-atât încât s-a ajuns ca în jurul Mitropoliei să fie mai mulți reprezentanți ai forțelor de ordine decât închinători. Este efectul unei măsuri discriminatorii, care încalcă numeroase prevederi legale și principii internaționale ce protejează libertatea de manifestare religioasă.
Este o situație foarte greu de înțeles și de acceptat. Credincioșii care vin în Iași cu diferite motive – la spital, la cumpărături, la instanțele judecătorești sau la locul de muncă – dacă nu au domiciliul în Iași, nu se pot închina la Sfânta Parascheva. Părinții care sunt pentru câteva zile în vizită la copiii lor nu pot să-și împlinească dorința închinării la sfintele moaște, deși au venit la Iași și pentru aceasta. Nici studenții și elevii aflați în Iași care nu au încă viză de flotant, nu se pot apropia de Catedrală Mitropolitană.
Este pentru prima dată, cred, în istoria Moldovei, când se întâmplă așa ceva
Au fost invazii, războaie, molime de tot felul, regimuri totalitare. Sfintele moaște ale Sfintei Cuvioase Parascheva au fost dintotdeauna izvor de alinare, de vindecare și de întărire, iar oamenilor li s-a permis să se apropie de ele. Astăzi, au ajuns să fie considerate sursă de contaminare.
De șapte luni, Biserica s-a implicat cu toate forțele sale pentru ocrotirea sănătății oamenilor. Și o va face în continuare. Credincioșii au suportat restricții severe privind libertatea de manifestare a convingerilor religioase în numele luptei împotriva molimei. Totul are, însă, o limită peste care, dacă se trece, nu este bine pentru nimeni.
Îi rog pe preoții și credincioșii Mitropoliei Moldovei și Bucovinei, precum și pe toți închinătorii care obișnuiau să vină în această perioadă la sfintele moaște ale Sfintei Cuvioasei Parascheva să mă ierte pentru neputința de a le facilita accesul la închinare, după rânduiala Bisericii. Îi rog pe toți să transforme această durere în vreme de pocăință, de rugăciune și de fapte bune.
Pe preoți îi îndemn să slujească zilnic Sfânta Liturghie în această perioadă. În bisericile de parohie și mănăstiri să se săvârșească slujba Paraclisului și Acatistului Sfintei Cuvioase Parascheva. Psaltirea, mare izvor de mângâiere în vreme de încercare, să fie hrană sufletească pentru tot creștinul, mai ales în miez de noapte. Sărbătoarea Sfintei Parascheva să fie precedată și urmată de câteva zile de post, dacă se poate, ajunare până la apusul soarelui din partea celor sănătoși, precum și de multe fapte de milostenie.
Totul pentru ca Dumnezeu să-și întoarcă privirea spre noi, Sfânta Parascheva să ne ierte, personalul medical să fie încurajat și apreciat cum se cuvine, oamenii să împlinească ceea ce trebuie pentru ocrotirea sănătății lor și a semenilor, iar autoritățile să aibă înțelepciunea unor decizii care să țină cont și de amploarea epidemiei, dar și de faptul că există și numeroase persoane în această țară care au credință în Dumnezeu și în puterea tămăduitoare a rugăciunii sfinților.”,
ÎPS Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei.