X

Episcop Ortodox grec din Cipru: Măștile vor transforma copiii în demoni

Mitropolitul Neophytos din Morphou

Un mitropolit al Bisericii Ortodoxe Grecești din Cipru și-a încurajat credincioșii să nu le permită copiilor să poarte măști pentru că vor deveni demoni.

Mitropolitul Neophytos din Morphou, membru al Sfântului Sinod al Bisericii Autocefale din Cipru a sugerat că copiii ar fi mai bine să stea acasă – chiar și câțiva ani – în loc să fie nevoiți să poarte măști la școală.

În același timp, s-a amuzat de „educația europeană” pe care o primeau copiii la școală și i-a încurajat pe părinți să își școlească copiii acasă.

Neophytos a fost un critic deschis al măsurilor guvernamentale de control al răspândirii Coronavirusului în Cipru.

În Aprilie, în ciuda interdicției guvernului pentru sărbătorile religioase, a oficiat o liturghie care a fost oprită de către poliție.

  • Ierarhul ortodox grec a făcut declarații curajoase în trecut , inclusiv o afirmație că copiii născuți (n. red. cu predispoziții) gay apar atunci când părinții lor heterosexuali participă la sex anal în timp ce mama este însărcinată.
Știrile sunt sub cenzură! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Guvernul nu dorește aflarea adevărului despre plandemia covid-19. Încercăm să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în cea mai mare provocare pe care o trăim. Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!
Categorii
ExterneSănătate
cuvinte cheie

Articole asemănătoare



Vă rugăm să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

22 comentarii

  1. Are dreptate parintele, inclusiv in ultima parte, referitor la sexul din timpul sarcinii, sex pe care nici animalele nu-l practica, dupa ce femela e montata.

    La noi in Romania cel putin, medicii recomanda sexul in timpul sarcinii. Noaptea mintii.

    1. Nimeni nu se naște homosexual. Dar este posibil, așa cum afirmă și unii părinți, ca actul sexual din timpul sarcinii să imprime în viitorul copil o predispoziție la păcatul desfrânării si chiar spre homosexualitate!

      1. PARINTII RESPOSABILI nu vor trimite copiii la.scoli ,licee,facultati !
        Trebuie sa.lupte pentru.IMGHETAREA ANILOR SCOLARI atit cit tine PANDEMIAUN AN SAU DOI .
        MAMELE CU.COPII pina la 14.ani trebuie tinute acasa pe aceasta.perioda cu UN VENIT GARANTAT de O MIE CINCI SUTE EURO LUNAR pe toata perioada pentru.a.se ocupa de copii in conditii.decente .
        TOTI PRPFESORII sa intrw IN SO.AJ TEHNIC.PE PETIOADA PANDEMIEI cu un cuantum de 85%din salariu lunar .
        ASTA AR TREBUI SA FACA.STATELE LUMII 8mpinse de la spate de parinti si.COPII.

        1. Se pare că trăiești pe Marte. 1500euro ? Cînd salariul mediu este de 500 euro. Copii trebuie sa ii crești cu ceea ce poți . Asta îți este crucea . Nu sa aștepți milogeala de la stat. Un bun creștin ii creste și cu bani putini..și tot odată un părinte să lupte pentru copii săi nu sa asiste cu gura căscată la măsurile luate ce duc la îndobitocirea copiilor săi. Prin masca tablete etc. Nu sa își găsească scuze adolescentine – lasă că face statul, încă nu e momentul, eu nu pot face nimic..

      2. Părintele Morfou nu este oricine si nu vorbeste degeaba. A spus multe lucruri pentru viitor.
        La vârsta de 8 ani a văzut pe tatăl său în rai.

  2. PARINTII RESPOSABILI nu vor trimite copiii la.scoli ,licee,facultati !
    Trebuie sa.lupte pentru.INGHETAREA ANILOR SCOLARI atit cit tine PANDEMIA UN AN SAU DOI .
    MAMELE CU.COPII pina la 14.ani trebuie tinute acasa pe aceasta.perioda cu UN VENIT GARANTAT de O MIE CINCI SUTE EURO net LUNAR pe toata perioada pentru.a.se ocupa de copii in conditii.decente .
    TOTI PRPFESORII sa intre IN SO.AJ TEHNIC.PE PETIOADA PANDEMIEI cu un cuantum de 85%din salariu lunar .
    ASTA AR TREBUI SA FACA.STATELE LUMII impinse de la spate de parinti si.COPII.

  3. Au dreptate grecii ca intotdeauna, insa in privinta marelui razboi care bate la usa aici lucrurile sunt complicate. Parlamentul turc a adoptat inca din anii ’70 strategia cassus beli: extinderea unilaterala a frontierei maritime in ape aflate in litigiu reprezinta declaratie de razboi, asa se procedeaza, nu e nimic nou sub soare… asta e, trebuie sa recunoastem ca de data asta grecii provoaca si nu turcii. Cine doreste razboi ori nu stie ce inseamna ori are o doaga lipsa..

    1. Este erezie,mai.Cum sa spui ca copiii daca iau mastile risca sa se transforme in demoni.Sa tinem ortodoxia noi daca mitropolitul de Morfu nu e in stare saracul.E erezie sa afirmi ca omul ca si chip si asemanare a lui Dumnezeu inzestrat cu suflet nemuritor ceea ce demonii si ingerii nu au pt ca sunt fiinte spirituale.Ca ajung CA SI demonii e altceva.Atentie la exprimare pt ca gresim si mai si ingurgitam nerozia acestui mitropolit.Sa ma ierte dumnealui pt ca face si lucruri bune,apoi se va trezi la ortodoxie.

        1. Floriane,invatatura ortodoxa arata ca omul este inzestrat cu suflet nemuritor si cu trup muritor care poate aspira si el la nemurire.Sufletul omenesc are insusiri si calitati.Insusirile sufletului sunt:ratiunea,vointa si sentimentul.De ratiune nu vorbim ca nu e cazul.De vointa vorbim pentru ca omul are vointa libera,libertatea constiintei si libertatea alegerii.Pentru ca este inzestrat cu libertatea vointei,un om nu poate fi transformat sub nicio forma in inger,demon sau fantoma cum gresit invata paganii,in esenta sa ci ca insusiri,ca forma de manifestare a vointei care este libera oricand sa adere la a face binele sau a face raul,altfel daca nu ar exista acest dar al libertatii vointei noi toti ne am fi nascut ori ingeri,ori draci,dar mai mult,nu s ar mai fi vazut lucrarea lui Dumnezeu in lume si ar fi fost totul mai dinainte prestabilit(ar fi fost predestinatia absoluta asa cum propovaduiesc ereticii toti).Transformarea unui om ca insusiri in inger ori diavol nu atinge,nu modifica esenta sufletului si nici a trupului pana la urma care raman neschimbate orice ar fi.Inraurirea diavoleasca sau angelica respecta libertatea vointei.Nu poate anihila libertatea sub nicio forma ci doar influenteaza sau mentine omul pt o perioada de timp sub relativa influenta a lor si doar cu un anumit scop lasat de intelepciunea lui Dumnezeu.Orice formulare care nu coreslunde invataturii ortodoxe clar exprimate in Biserica este e r e z i e.Noi ce facem?Aruncam cu pietre?Ti se pare.Problema se abordeaza sub forma tragerii de semnal in sensul existentei acestui derapaj.Mai conteaza ca e mitropolit?Nu va ganditi ca nerozia lui poate fi luata ca invatatura de credinta?Pentru ca oamenii n u s t i u i n v a t a t u r a o r t o d o xa si daca il vad mitropolit,saracutii,zic”lasa ca e buna invatatura,ca doar stie el ce face”.Ori,din cate vedem,nu stau chiar asa lucrurile.Netemeinicia cunoasterii invataturii ortodoxe duce la credulitate,fanatism religios,bigotism,devii lesne puttat de orice vanturi si nici nu poti sa te raportezi corect la trairea ortodoxa oricare ar fi situatia prin care trece cineva.Oricine,adica spune o tampenie,tu o crezi pt ca nu stii si mai ales pt ca e o persoana cu multa slava lumeasca,daca e bine cum zic.Ultimul cuvant de spus il are Biserica Ortodoxa.Daca o persoana clericala fie si mitropolit greseste spunand vreo prostie acela nu are el ultimul cuvant de spus in Biserica,chiar daca ar fi si de zece ori mitropolit care la hirotonia intru episcop a depus marele juramant cum ca apara invataturile ortodoxe chiar cu pretul vietii si ca acestea vor fi mai presus de vrednicia arhieriei sale!Atunci cand aluneca si invata ceva gresit,chiar daca este arhiereu smerenia sa va trebui sa accepte corectura care e menita sa l aduca la indreptare si insanatosire sufleteasca pentru ca invatand rataciri arata ca are si el un suflet bolnav care trebuie sa primeasca tamaduire cu duh de dragoste.Ce intelegem prin dragoste?Prin dragoste intelegem ca aceea este adevarata dragoste cand ii arati celui lipsit de adevar ,partial sau total,adevarul.Desigur ca Biserica are legi si pt derapajele arhiereilor iar aceste derapaje nu le rezolva doar arhiereii singuri ca o tagma separata de restul membrilor Bisericii pt ca nu merg lucrurile intr o directie buna asa,ci impreuna cu toti membrii Bisericii in acord comun respectandu se principiul sobornicitatii.Biserica prin invatatura ei curata si perfecta ea nu merge niciodata doar printr o singura categorie de membri iar celelalte doua categorii:monahala si laica sa absenteze aici vorbindu se de sinergie a lucrarii tuturor celor trei categorii de membri.Nu se pot lua hotarari decat respectandu se consensul parerilor unanim exprimate in toate problemele care le intampina Biserica.Ori noi stim ce parere unanima are Biserica in problema acestui mitropolit de Morfu.Stim ca Biserica nu ataca persoana mitropolitului in sine ci nepotrivirea invataturilor lui cu ceea ce invata Biserica.Biserica nu ataca persoana mitropolitului Teofan,patriarhului Daniel,patriarhului Bartolomeu ci actiunile lor facute pe cont propriu si clar,ereziile lor.

          1. Multumesc pentru raspunsul elaborat, probleme de teologie extrem de interesante. Mai am o intrebare.. Copilul rus era eretic cand spunea ca semnul fiarei va apare pur si simplu pe mana sau pe frunte iar oamenii de rusine se vor stradui sa-l acopere cu breton?

        2. „Prin dragoste intelegem ca aceea este adevarata dragoste cand ii arati celui lipsit de adevar ,partial sau total,adevarul.”

          „De omul eretic, dupa intaia si a doua mustrare, departeaza-te”
          „,,să se păzească de eretici ca de o otravă vătămătoare de suflet şi aducătoare de moarte’’

          Deci, cine are dreptate? Dumnezeu sau omul?

          1. Copilul rus Viaceslav nu era eretic.Comportamentul clericilor rusi de a refuza inmormantarea sa e o crima.

          2. As vrea sa dezbatem daca doreste cineva subiectul Teleconferintei din 2 sept 2020 initiat de Manastirea Vatoped si care se va relua pe 3 noiembrie 2020 daca o mai fi pace pe atunci si daca Manastirea o mai putea sa tina Teleconferinta.Eu unul ma indoiesc.Venerabilul staret Efrem pe care il respect totusi mi a creeat o impresie placuta.Atat poate dansul ca persoana:nu a pomenit nimic de intreruperea fara discutie a pomenirii;am observat un limbaj duhovnicesc care nu este incadrat in contextul celei mai mari erezii,cea de acum.El vine cu solutii pentru refacerea vietii in Hristos insa nu cu acele solutii duhovnicesti in care pt viata duhovniceasca actuala este prioritara depistarea ereziei,iesirea din ea si apoi ancorarea intr o viata duhovniceasca departe de pacat care nu e ceva abstract ci e o realitate care te tine in sfera ereziei si ca fara renuntarea la partasia cu erezia nu te poti curati de pacat.Clar.Cum faci pocainta,cum crezi tu ca te apropii de Dumnezeu traind in comuniune cu erezia si cu ereticii.Ma iertati dar aici vad o mica inselare demonica.Am observat si acel lucru la aceasta Teleconferinta si vrednicul parinte insista sa se exprime in numele Bisericii:cand i s a cerut sfatul de catre o familie care trebuia sa accepte o anumita interventie medicala in Elvetia,cred,”pt binele „copilului cu tratament pe baza de elemente genetice si carora ,”in numele” Bisericii le a dat binecuvantare cu drag.Apoi sustine in continuare afirmatia ca pacatul nu se circumscrie unor definitii juridice si morale el fiind o realitate palpabila.Eu stiu ca intr adevar este realitate palpabila dar noi traind in societate el se cuprinde fara discutie in toata terminologia juridica,morala si canonica.Fara a integra pacatul in ramura stiintei dreptului canonic risti sa iesi in afara traditiei patristice.In orice expunere duhovniceasca are prioritate viziunea canonica asupra pacatului si pe urma indemnul la angajarea intr o viata in Hristos pt ca viziunea canonica asupra pacatului este cele mai eficient remediu de tratare a acestuia.Prin asta dovedesti ca esti ancorat in viata in Hristos si stii ca mergi la sigur si la concret si nu ai cum sa cazi in inselare.Chiar si viziunea despre dragostea crestina merge pe aceeasi treapta cu viziunea canonica despre pacat.Numai acela care are adevarata dragoste stie ca numai prin straduinta dupa putere in a merge pe calea sf canoane aduce si curatie si luminare si iertare de pacate.Pe ce sa primesti iertare de pacate?Pe spusele pr Efrem de la Vatoped?Nu cred asta. Si a mai spus ceva:ca un venerabil de la Sf Munte i a spus ca la Judecata

          3. Pr Efrem Vatopedinul a spus ca un parinte de la Sf Munte i a dat un raspuns care l a marcat toata viata:la Judecata de Apoi ne putem trezi cu criminali mergand in Rai si cu evlaviosi mergand la chinuri.Adica,spune el poti vedea in Rai pe cine nu te ai fi asteptat niciodata.Pt dezbaterea acestui subiect din punctul de vedere al invataturii ortodoxe aici vorbim de tainele lui Dumnezeu care conform logicii curatite de pacat a celor drepti si luminati cu sfintenia aceasta reprezinta firescul lucrurilor in viata duhovniceasca,adica perfectiunea gandirii milostive a lui Dumnezeu.Insa pentru a nu se cadea in erezie Biserica afirma ca tainele lui Dumnezeu in raza actiunii carora intra orice om si intreaga materie vie si inerta raman ascunse pentru logica omeneasca cu care suntem noi obisnuiti zi de zi .El stie foarte bine ce are de facut;nu este dreptul nostru sa iscodim ce face Dumnezeu in atotputernicia Lui pentru mantuirea unui om si nici nu suntem indreptatiti sa ne etalam cu El pretinzand ca si noi am putea cunoaste tainele lui Dumnezeu.Ori noi stim ca daca sfintilor le este mare frica chiar sa si cugete la acestea pt a nu aluneca in inselare,erezie si cufundare in patimi cu atat mai mult noi care ne taram in patimi si nu avem discernamantul si experienta duhovniceasca prin care noi doar primim „telegrame” de la Dumnezeu si in masura in care vrea El sa ne descopere ce are de spus despre soarta unui suflet de regula,pt tamaduirea lui sufleteasca,atat,doar in acest scop.Latura tainelor lui Dumnezeu care domina cu mare accent ca si exceptie discursul duhovnicesc ori limbajul teologic,acel discurs duhovnicesc ori este dominat de laxism,patimile vorbitorului,inselare sau erezie,ori este la o asa inaltime duhovniceasca incat doar in aparenta umbreste invatatura ortodoxa,in realitate aducand o contributie remarcabila pentru deslusirea invataturii noastre pt fiecare caz al unei familii sau imprejurari concrete de viata(ramura aceasta numindu se catafatism dogmatica,adica acea dogmatica traita pe care o stiu traitorii crestini din experienta virtutilor lor,ramura dogmatica fara de care nu poate exista intelegerea adecvata a dogmelor,adica a apofatismului dogmatic.Fara experienta personala a catafaticului ,apofaticul ramane ca si teologie scolastica aservita dupa modelul aquinian doar ratiunii si nu empaticului,ramane doar ca si teologie academica,teorie goala in viziunea careia Dumnezeu e distant fata de creatie si o asista doar daca aceasta merita).

          4. Mai este si o alta cursa prin care noi putem dobandi o duhovnicie si respectiv teologie gratuita pe baza careia dam raspunsuri teologice grele intr un mod asa de usor si ca la supermarket:abundenta de carti duhovnicesti precum Ne vorbeste parintele Porfirie,scrierile si Viata Sfantului Paisie Aghioritul,Maica Gavrilia maica bucuriei,Viata si minunile Sf Ioan Maximovici care abunda de minunile lui Dumnezeu si uimesc cititorul dar,atentie,lectura e cutit cu doua taisuri,din cate observ.De ce?Pt ca neavand o viata de virtute,te poti obisnui cu ideea minunilor si crezand ca ele se fac usor ramai in lenevie,ne mai considerand necesara vreo angajare in vreo cruce,osteneala,virtute,riscand mai ales inselarea ca stare irecuperabila si zici:a,pai daca in cartea asta vedem ca minunile se produc asa usor si uite,chiar la tot pasul,ce rost mai are sa ma ostenesc pentru ca si asa Dumnezeu stie El ce face cu fiecare dupa purtarea Sa de grija,minunile,iata,oricum curg,inseamna ca iata ce usor si fara osteneala noastra ne castigam mantuirea.Daca Dumnezeu E prezent pretutindeni cu asa minuni mari atunci contributia nosstra ramane una simbolica pt ca Dumnezeu in prestiinta sa ma are in vizor si pe mine si ma mantuieste oricum si daca nu ma opresc de la pacate,ca uite ce a zis parintele Efrem de la Vatoped ca ne putem trezi chiar si cu criminali in rai si ca vom avea acea surpriza spusa de parintele.Ei,daca Dumnezeu mantuieste chiar si criminalii,pe mine care merg cat de cat pe calea virtutii de ce nu m ar mantui?Ca eu nu sunt criminal.Deci vedeti ce mare e bunatatea lui Dumnezeu?Ia sa stau eu in nepasare ca uite ce mare dar promite Dumnezeu chiar criminalilor ca asa a zis parintele Efrem Vatopedinul.Si asa isi justifica omul gandul cazut,starea patimasa comparandu se tot timpul cu marii patimasi mantuiti de Dumnezeu care sunt criminalii.Saracul,e asa de ingust la minte ca nu poate intelege vreodata ca aici e vorba de noime ascunse de puterea intelegerii obisnuite si incarcate de rautate si patimi.Pt un om duhovnicesc intreaga viata duhovniceasca e o mare noima,adica ,rastoarna logica lucrurilor cu care noi,care obisnuiti fiind cu ea am faurit o cultura din a judeca aproapele pas cu pas si a l si osandi fara vreo cauza.Lumea Raiului fiind imparatia cerurilor care e si in inimile oamenilor buni este o lume care sfideaza in sensul cel bun ordinea si logica lucrurilor in care pacatuim noi,de aceea o minte pacatoasa si intunecata mantuirea unui criminal si osandirea unui evlavios e stapanita de contrariere pentru ca neavand bunatatea lui Dumnezeu in el nici nu vede lucrurile asa cum ar vrea Dumnezeu ca el sa le vada,catusi de putin.Si ca sa nu existe interpretari care sa l scoata pe om din dreapta credinta Biserica a randuit in asa fel incat sa nu existe derapaje in viata crestinului invatatura care este destul de clara pentru a avea discernamantul necesar abordarii corecte si pe linia Sf Parinti a acestui subiect.

          5. La Chilia Provata din Sfantul Munte exista o icoana ortodoxa bizantina numita Iisus Hristos Arhiereul Cel Vesnic care se misca continuu si fara intrerupere.Daca vrea sa scrie cineva un articol pe aceasta tema.Multi si au dat cu presupusul.Eu ce sa zic?Faptul ca tremura de 4 luni continuu parerea mea personala este ca vrea sa zica acestea:”Asa se va cutremura pamantul de sub voi si stihiile in viitorul razboi.Treziti-va,lepadati erezia si pacatele voastre ca sa nu dati de tremurul vesnic!”.

          6. Iata Teleconferinta pr Efrem de la Vatoped in care nu vorbeste nimic de erezia ecumenista si abordeaza acel tip de duhovnicie care se gaseste la duhovnicii care stau sub ascultarea ereticilor.El chiar obliga prin aceasta Teleconferinta ca toti sa fie sub ascultarea ierarhilor eretici.Consider ,cu parere de rau si stiu si il pretuiesc,dar trebuie spus ca aici,acest venerabil si renumit parinte nu are vederea clara care sa l ajute sa discearna erezia si ereticii.Doare dar acesta este adevarul si din pacate multi ii sorb cuvintele ca pe o dogma ceea ce in materie de ierarhi e total gresit si ne-patristic.Cu toata parerea de rau spun desi omul are grave probleme de sanatate(cu inima) desi ar putea si bolnav asa cum e sa se gandeasca ca dupa Sfintia Sa se orienteaza multi.
            https://youtu.be/T2_71KgSW9Y

          7. Parintele Efrem Vatopedinul este un om deosebit,cuvintele,abordarea si faptul ca ii iubeste si pe romani e ceva ceresc acolo in Sf.Munte.Noi atata il rugam pe viitor:pe 3 noiembrie(daca s o mai putea tine conferinta sa) sa incerce,desi va fi o cruce grea care i ar zdruncina mai rau sanatatea,dar poate Dumnezeu o randui altfel lucrurile,sa indemne credinciosii,cu discernamant sa depisteze clericii eretici si sa nu i mai frecventeze pt ca din cauza ereziei vine crunta bataie a lui Dumnezeu cu razboiul .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclamele sunt blocate

Te rog să ne susții, deblocând reclamele.