Organizația Mondială a Sănătății a angajat firma de relații publice „Hill and Knowlton Strategies” cu scopul de a identifica celebrități și pesoane cu influență care să-i amplifice mesajele cu privire la coronavirus, scrie Daily Caller.
Conform articolului menționat, OMS a plătit 135000 de dolari firmei de relații publice amintite pentru crearea unei strategii de comunicare în problema pandemiei covid. Din acești bani, 30000 de dolari sînt pentru identificarea persoanelor cu influență, 65000 de dolari pentru testarea mesajelor și 40000 de dolari pentru crearea unui cadru pentru campania de comunicare (propagandă).
3 feluri de persoane cu influență sînt identificate de firma „Hill and Knowlton Strategies”: celebrități care au mulți urmăritori pe rețelele de socializare, indivizi cu urmăritori în număr mai mic dar foarte dedicați și „eroi ascunși”, persoane care n-au așa de mulți urmăritori dar totuși izbutesc să dea tonul și să dirijeze discuțiile de pe rețelele de socializare.
Se face treabă profesionistă cu propaganda asta legată de covid. Presa tradițională e cumpărată, dar s-a înțeles că asta nu e destul. Opinia publică e influențată și de ceea ce se discută pe rețele de socializare. Găsirea unor persoane cu influență care să facă propagandă în favoarea măsurilor OMS (lucru care merge paralel cu cenzurarea mesajelor care contestă politica OMS) este o parte din manipularea profesionistă a opiniei publice.
Separat de OMS, și alte entități practică atragerea de celebrități ori de persoane cu influență în anumite cercuri în favoarea propagandei covid. Această tactică nu e ceva nou, se folosește de mai multă vreme în propaganda politică. Părerea mea e că inclusiv guvernul României folosește această tactică, fiindcă propaganda este singurul domeniu în care guvernul are realizări notabile.