Sinodul Bisericii Ortodoxe Române a anunţat duminică mai multe măsuri ca urmare a ordonanţei militare care vizează şi activităţi religioase, printre aceste măsuri aflându-se organizarea de slujbe fără public şi transmiterea lor online, credincioşii urmând să îşi organizeze în propriile locuinţe un spaţiu de rugăciune.
Deciziile sinodului se bazează pe ordonanţele militare emise de MAI, ”care au stabilit măsuri succesive privind limitarea libertăţii de mişcare şi întrunire a cetăţenilor, ceea ce afectează şi viaţa religioasă publică a credincioşilor”.
Conform BOR, la toate parohiile, Sfânta Liturghie şi celelalte slujbe liturgice se vor oficia în lăcaşul de cult de către slujitorii bisericii respective (preoţi, diaconi, cântăreţi, paraclisier), fără participarea publicului (credincioşilor mireni). Slujbele pot fi transmise online şi în media locală sau naţională.
”Întrucât credincioşii mireni nu pot participa fizic la slujbele din biserică, aceştia sunt îndemnaţi să îşi organizeze în propriile locuinţe un spaţiu de rugăciune cu icoane, Sfânta Scriptură (Biblia), candelă sau lumânare, cărţi de rugăciuni şi de zidire duhovnicească, urmând programul duhovnicesc stabilit împreună cu duhovnicul lor.
Toţi credincioşii din parohie vor fi pomeniţi la Sfintele Liturghii, îndeosebi acum când aceştia nu pot participa fizic la Sfânta Liturghie, ci doar spiritual, de la distanţă. În această perioadă, credincioşii vor menţine prin telefon legătura cu preoţii de la parohie şi în special cu duhovnicul. La solicitarea credincioşilor, preotul se poate deplasa la domiciliul credincioşilor pentru convorbiri duhovniceşti, spovedanie şi împărtăşanie, cu respectarea normelor de protecţie, inclusiv mască şi mănuşi sanitare”, precizează BOR.
De asemenea, Biserica Ortodoxă se conformează deciziei autorităţilor şi anunţă că botezurile, cununiile, înmormântările pot fi oficiate în prezenţa a opt persoane.
”Spovedania şi împărtăşirea credincioşilor bolnavi aflaţi în spital se va face respectând regulile spitalului. Spovedania şi împărtăşirea credincioşilor bolnavi aflaţi la domiciliu se vor face de către preot, după următoarea procedură: preotul îşi va întocmi Declaraţia personală de deplasare după modelul aprobat de autorităţile de stat, bifând ca motiv deplasare pentru asigurarea asistenţei pentru persoane în vârstă, vulnerabile sau pentru însoţirea copiilor.
La intrarea în locuinţa credincioşilor, preotul va utiliza încălţăminte de unică folosinţă şi mască sanitară, se va spăla pe mâini cu apă şi săpun şi cu dezinfectant, va folosi doar o carte de cult şi epitrahil, trusa liturgică pentru împărtăşirea celor bolnavi, obiecte care vor fi atât anterior, cât şi ulterior dezinfectate.
Săvârşirea slujbei Sfântului Maslu de obşte (comun) se suspendă, iar preoţii vor îndemna pe credincioşi sa citească în schimb, miercurea şi vinerea, acatistul unui sfânt vindecător: Sfântul Ierarh Spiridon, Sfântul Ierarh Nectarie de la Eghina, Sfântul Mare Mucenic Pantelimon, Sfânta Cuvioasă Parascheva, Sfântul Cuvios Dimitrie cel Nou, Sfântul Ierarh Calinic de la Cernica”, menţionează BOR.
Se vor efectua dezinfectarea repetată a căilor de acces, a mobilierului bisericesc şi a suprafeţelor, aerisirea frecventă a lăcaşurilor de cult, asigurarea unei zone de igienizare a mâinilor pentru toţi care vin la biserică.
Dacă un angajat al Bisericii manifestă simptome sau dacă a intrat în contact cu o persoană diagnosticată cu noul coronavirus, acesta va comunica în scris sau telefonic superiorului său ierarhic situaţia în care se află. În caz că a existat un astfel de contact, angajatorul va anunţa imediat autorităţile sanitare şi va respecta procedurile stabilite de acestea (autoizolare, carantină etc.).
”Îi îndemnăm pe toţi credincioşii să nu iasă din casă decât pentru situaţii de maximă necesitate. În starea de urgenţă, atât clericii, cât şi credincioşii mireni au obligaţia de a respecta dispoziţiile autorităţilor de stat, în caz contrar aceştia vor suporta sancţiunile prevăzute de lege. Măsurile excepţionale luate de autorităţi au ca scop să protejeze propria noastră sănătate şi sănătatea celor din jurul nostru. Viaţa şi sănătatea sunt daruri de la Dumnezeu, dar noi avem datoria de a le apăra şi cultiva cu responsabilitate permanentă”, este mesajul Bisericii Ortodoxe Române.
Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Sf. Maslu se poate face acasă la bolnavi. De fapt Sf maslu e pentru cei bolnavi și acasă în special. Deci sinodul BOR a suspendat Sf maslu în biserici.
Stai liniștit că te vor reclama dacă faci acasă
Dar nu ați dat mărturisire ca biserica lui Hristos e reprezentata de noi credincioșii și cei care ne împărtășim cu sângele lui Hristos nu ne vom îmbolnăviri ca l avem pe Mântuitorul în noi voi de ce nu dați mărturisire ca Hristos e Viata E Calea e adevărul și nu gândirea lor bolnava De ce vreți sa fiți Iuda și ne vindeți adică îl vindeti pe însuși Hristos oare nu va este frica de mania Lui???
[Acest mesaj este un pic Off-Topic, pentru că se referă la subiectul mai general că oamenii nu mai au voie la slujbă nici afară.]
Consider că s-a făcut o viclenie de către autorități.
https://basilica.ro/noi-masuri-privind-slujbele-si-activitatile-sociale-bisericesti/?fbclid=IwAR2aaId_h_H65H9HbPkOb31tlMfZoxtY_30a87qGVv2KHZtaWah-b06hc9I
Din textele celor două ordonanțe, pe baza formulărilor exacte prezente acolo (COMPLETARE, nu ABROGARE), pare a reieși că interpretarea lui Dan Carmen este corectă. Adică rămâne în vigoare prevederea veche, cum că se poate sta afară la slujbă.
facebook.com/dan.camen/posts/10221489631691078?hc_location=ufi
Acuma, Patriarhia a solicitat lămuriri de la MAI, iar aceștia – probabil – au transmis precizările care se regăsesc în comunicatul Patriarhiei.
Unde este viclenia ? Păi, sistemul nostru de drept – de fapt, majoritatea sistemelor de drept din lume – funcționează pe baza lucrurilor scrise, nu pe baza dispozițiilor verbale. Viclenia autorităților pare a fi fost așa: în lucrurile scrise au pus dispozițiile respective, care nu interzic participarea ”publicului” afară. Când li s-a solicitat lămuriri, au ”precizat” că este interzisă participarea publicului, chiar și afară (așa reiese din comunicat, pentru că nu se precizează că rămâne valabilă vechea reglementare).
De ce au făcut așa (dacă într-adevăr așa a fost desfășurarea evenimentelor ?) O explicație ar putea fi aceasta: în dispozițiile scrise – singurele care contează – ei nu puteau interzice cu totul prezența publicului (e vorba de drepturile omului). Deoarece ar fi putut fi dați în judecată și să piardă, conform reglementărilor internaționale. Așa că au zis numai din gură. Dacă cineva i-ar da în judecată pentru acest lucru, un asemenea proces nici măcar nu are bază, pentru că lucrurile scrise nu sunt așa cum ei le-au spus verbal. Adică, la un proces în instanțele omenești, se vor cerceta lucrurile scrise, care – probabil – că nu sunt ilegale. Dacă Patriarhia a optat să aplice dispozițiile MAI date verbal, este problema lor. Singurul lucru pe care ar putea o instanță omenească să-l incrimineze este că MAI a informat greșit Patriarhia.
Nu știu dacă am reușit să transmit corect ideea.
Încerc o pildă. Să zicem că un polițist vine la dvs. și vă spune că trebuie să stați în cap, că așa a hotărât el. Dvs. dacă vă intimidați, s-ar putea să aplicați ”dispoziția” lui, însă ea nu are nici o bază legală.
Câteva posibilități care se deschid, într-un asemenea caz:
– aplici ce a spus. În acest caz, ai aplicat ceva ce nu există, adică o ”dispoziție” care nici măcar nu e ilegală. Ca să fie ilegală trebuie mai întâi să fie dată în scris, în mod oficial, și să fie neconformă cu legislația în vigoare și cu drepturile omului. Există dispoziții legale (când sunt conforme cu legislația), dispoziții ilegale (regulamentare la nivelul formei, dar neconforme cu legislația), și dispoziții care nu există. ”Dispoziție care nu există” ar fi, de exemplu, ca o persoană ce nu este președinte al acelei țări să dea un ”decret prezidențial” pe o oarecare temă. O asemenea dispoziție nu este nici legală, dar nici ilegală. Pur și simplu e o dispoziție care nu există dpdv juridic;
Dacă îl dai în judecată pentru că te-a pus să stai în cap, procesul nu are fundament. Tu nu ai nici o obligație să stai în cap. S-ar putea, totuși, ca polițistul să fie incriminat pentru comportament abuziv ( dacă poți demonstra că sunt reale acțiunile incriminate).
– nu aplici ce a spus. Aici se deschid două posibilități:
– organul legii optează să te prigonească pentru neascultarea ta, dar nu are nici o bază legală. ”Dispoziția” lui era dată din burtă, fără nici un fundament juridic. Dacă se ajunge la un proces, va pierde, cu condiția să fie o instanță dreaptă;
– organul legii știe că ce a spus este ilegal, și o lasă în coadă de pește;
MAI a dat dispoziții scrise, iar către Patriarhie a transmis precizări, care sunt numai verbale, care sunt diferite de ce scrie în ordonanțe, și care explicații verbale nu au putere juridică și pot să nu fie aplicate.
Singurul lucru care ar face ca dispozițiile lor verbale să fie valabile ar fi dacă în constituție ar scrie că organele statului pot da dispoziții verbale. Dar nu este așa, din câte știu.
De asemenea, s-ar părea că în armată se acceptă și ordinele verbale, dar nu sunt prea sigur. Chiar și dacă ar fi așa, oare se aplică așa ceva la noi ? Oare s-a militarizat toată țara ? Suntem într-o dictatură militară ?
Iertați. Nu știu dacă am reușit să transmit corect ideea. Nu am pregătire juridică formală. În mintea mea, argumentația pare corectă.
Totuși, sa nu uitam de reglementarea cu interzicerea grupurilor mai mari de 3 persoane, din care reiese clar că nu mai sunt posibile slujbele cu până la 100 de persoane, desfășurate afară. Interpretarea lui Dan Camen e trasă de păr, căci sugerează că cei aflați în curtea bisericii ar sta nemișcați și nu li se aplică denumirea de grup în mișcare din ordonanța militară 2.
Pana și personalul bisericesc e mai mare de 3 persoane Textul e f interpretabil Fie is grup in deplasare pe spațiu public fie e diferit de adunare religioasă Dacă am 3 oameni intr-o parte, alți 3 in alta parte și tot așa cum îi legi pe toți intr-una?? 3in praznicar 3 in clopotnita, 3 in anexa, 3 in fata bisericii, 3 in spate și mai găsesc locuri cum îi legi unul de altul? Și dacă au voie sa vina la împărtășit nu pot asculta slujba de afara la boxe? Oricum o absurditate
Aceștia sunt considerați ca fiind dintr-o familie
Aveti dreptate! Dar,daca Patriarhiei ii convine sa stea la caldurica, nu in curte, decide ce-i convine.
Juristul Ana Săcrieru explică de ce slujbele cu prezența credincioșilor sunt permise în continuare de noua Ordonanță Militară a MAI
https://www.activenews.ro/stiri-social/Juristul-Ana-Sacrieru-explica-de-ce-slujbele-cu-prezenta-credinciosilor-sunt-permise-in-continuare-de-noua-Ordo
Exemple:
Dispoziție legală: Președintele României emite un decret prin care grațiază o persoană anume.
Acest decret este legal, dacă a fost emis respectând reglementările. În constituția României există instituția grațierii.
Dispoziție ilegală: Președintele României emite un decret prin care hotărăște el că România se unește cu Mongolia. Un asemenea decret EXISTĂ dpdv juridic (dacă s-au respectat procedurile privind emiterea lui), dar este ilegal (deoarece președintele țării n-are nici o autoritate să hotărască așa ceva).
”Dispoziție care NU EXISTĂ” – o persoană care nu este președinte al României dă un ”decret prezidențial”, indiferent de subiect. Un asemenea ”decret” nu este nici legal, nici ilegal. El pur și simplu NU EXISTĂ dpdv juridic.
Dacă ce a spus Patriarhia (că să nu mai intre oamenii în Biserică) a venit în urma precizărilor făcute de MAI, acele precizări nu au nici o putere, deoarece din actul scris nu reiese așa ceva. În ordonanța 2 nu zice că se abrogă articolul din ordonanța 1, ci numai că se completează. Deci rămâne valabilă și vechea prevedere, la care se adaugă această nouă posibilitate.
Treaba cu grupul de persoane apare în articolul 3, care pare a se referi la circulație. Interpretarea lui Dan Carmen este pertinentă, pentru că pe trotuar este mai greu să păstrezi distanța de un metru între persoane. Dacă se referea la orice fel de grup (fie în mișcare, fie staționar) cum se face că au permis clericilor să facă slujba ? Că numai dacă e un preot, un cântăreț, și un paraclisier deja sunt 3 persoane. Dacă mai ai și un diacon, mai mulți cântăreți, sau și un ierarh, deja sunt mai mult de 3, dar n-au zis că nu se poate ține slujba în acest caz.
____
Pe scurt, Patriarhia ne zice că nu mai putem sta la slujbă, nici înnăuntru nici afară. Dacă așa li s-a spus verbal de la MAI, cuvântul lor nu are tărie juridică, deoarece lucrurile scrise ne arată că nu s-a abrogat prevederea că poți asista afară la slujbă.
Încerc să formulez altfel:
În actele scrise nu a fost abrogat articolul că preoții pot face slujba afară, și că oamenii pot sta afară la slujbă. În noul Comunicat al Patriarhiei zice că preoții vor face slujba obligatoriu în Biserică, și că oamenii ”nu mai pot participa” (nu se specifică dacă au sau nu voie să stea de afară).
În comunicatul precedent, Patriarhia a zis că va solicita lămuriri de la MAI despre cum regimul slujbelor. Dacă noua reglementare a venit în urma dispozițiilor verbale date de MAI, avem o problemă. Pentru că o asemenea situație ne-ar arăta că MAI a lucrat pe două paliere (scris și verbal), iar Patriarhia s-a amăgit. Palierul verbal nu are tărie juridică.
Încă nu ne aflăm în dictatură militară. Dacă ne aflăm, să ne-o spună pe față.
Dacă asta au avut de gând cei de la MAI, cum de nu au scris acest lucru în ordonanță, în mod explicit ?
Dacă așa au vrut să dea ordonanța dar au formulat deficitar, de ce nu modifică ordonanța și să o republice în Monitorul Oficial ?
Ei(sistemul) nu la numarul preotilor fac referire, caci ni n-au luat in seama dupa cum vedeti acest (nesemnificativ) amanunt, ci teama este de crearea de grupuri care ar putea sa se revolte. Intuiti bine atunci cand vorbiti de o dictatura militara, caci asta este de fapt, dar n-o pot oficializa deocamdata. Deci de intruniri se tem ei, nu de cei 2 sau 3, sau 4 preoti si cantareti care savarsesc slujba. Ei(sistemul) se pregatesc inca de pe acum pentru situatia cand lumea nu va mai suporta detentia fortata la domiciliu, iar intrunirile cu ocazia slujbelor ar fi oferit prilej de unire si protest spontan impotriva noii dictaturi. De aceea nu ne lasa sa ne intalnim mai mult de trei persoane, si nicidecum de teama imbolnavirii. Cred ca doar copiii nu pot intelege lucrurile acestea. Dar de ce s-or teme? Raspuns: Orice om care se teme de vreun lucru, acel om a savarsit sau urmeaza sa faca ceva rau, caci orice om care face binele nu se teme de nimic. Priviti-i in ochi, mai ales cand a fost declarata starea de urgenta, si veti vedea temerea lor. De ce se tem? Daca isteria aceasta se va dovedi vreodata ca a fost una organizata, atunci e bai. Ei, dupa cum ii vedem, se gandesc si la propriul viitor.
Ne au inchis gura cu o masca (simbolic).
Acuma cica putem sa ne uitam live la Sf Liturghie.
In curand o sa cada si netul, ca sa ne inchida si ochii.
Decat live, mai bine deloc. Harul nu se transmite prin video, ca la spectacol. Ei fac degeaba slujbe singuri. Cum sa-i auda Dumnezeu la Epicleza, cand ei incuie usa credinciosilor?
Juristul Ana Săcrieru explică de ce slujbele cu prezența credincioșilor sunt permise în continuare de noua Ordonanță Militară a MAI
FacebookTwitterg+EmailDE ANDREI NICOLAE / ȘTIRI, SOCIAL / Publicat: Duminică, 22 martie 2020, 12:44 / Actualizat: Duminică, 22 martie 2020, 13:00 / 1 comentarii
Juristul Ana Săcrieru explică de ce slujbele cu prezența credincioșilor sunt permise în continuare de noua Ordonanță Militară a MAI
FOTO: Basilica.ro
ARTICOLE RELAȚIONATE
Portițe pentru slujbe? Portițe pentru slujbe?
Sfânta Împărtășanie în fața coronavirusului Sfânta Împărtășanie în fața coronavirusului
Doar o „interpretare pripită” a Ordonanței Militare nr.2, emisă de Ministrul Marcel Vela, ar putea duce la concluzia că nu se mai pot efectua servicii religioase cu participarea publicului, scrie juristul Ana Corina Săcrieru.
Ea spune că o „interpretare juridică a Ordonanței militare 2/2020 publicate aseară în MOF se înțelege că sunt permise slujbele religioase cu preotul înăuntru bisericii și credincioșii doar afară, respectând textul nemodificat al art. 3 alin. 2 din Ordonanța militară 1/2020”.
„Mare atenție la interpretările PRIPITE !
Interpretare juridică referitoare la serviciul religios:
Ordonanța militară 1/2020 este rămasă în vigoare sub aspectul celor precizate în cuprinsul:
„Articolul 2 Se suspendă toate activitățile culturale, științifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear și de îngrijire personală, realizate în spații închise.
Articolul 3 (1) Se interzice organizarea și desfășurarea oricărui eveniment care presupune participarea a peste 100 de persoane, în spații deschise.(2) Organizatorii evenimentelor organizate și desfășurate în spații deschise, ce presupun participarea a maximum 100 de persoane, sunt obligați să dispună măsuri care să asigure distanța de minimum 1 metru între participanți”
Ordonanța militară 2/2020 completează Ordonanța militara 1/2020 sub aspectul exercitării serviciului religios, prin următoarele:
„1. La articolul 2 se introduc două noi alineate, alin.(2) și (3), cu următorul cuprins:
(2) Se pot oficia slujbe în lăcașurile de cult, de către slujitorii bisericești/religioși, fără accesul publicului, slujbele putând fi transmise în mass-media sau online.
(3) Se pot oficia acte liturgice/religioase cu caracter privat (botez, cununii, înmormântări), la care pot participa maximum 8 persoane, cât și împărtășirea credincioșilor bolnavi la domiciliul acestora”.
Așadar, dintr-o interpretare juridică a Ordonanței militare 2/2020 publicate aseară în MOF se înțelege că sunt permise slujbele religioase cu preotul înăuntru bisericii și credincioșii doar afară, respectând textul nemodificat al art. 3 alin. 2 din Ordonanța militara 1/2020.
Aceasta și pentru că, statul în reculegere, în fața unei biserici, la distanța de 1 m de alte persoane, pentru ascultarea slujbei religioase nu reprezintă „circulație” si, de aceea, nu i se aplică interdicția de depășire a celor 3 persoane din art. 3 al Ordonanței, articol care se referă la „circulație”.
EXISTĂ două aspecte juridice esențiale peste care nu se poate trece decât cu încălcarea chiar a dispozițiilor celor două Ordonanțe militare:
1. Rămânerea în vigoare a art 3 alin 2 din Ordonanța 1/2020
2. Lipsa identității dintre teza „statului” în fața bisericii cu respectarea art 3 alin 2 din prima Ordonanță si „circulația” de la art 3 din a doua Ordonanța”, a scris juristul.
De altfel, Patriarhia Română a emis un comunicat de presă din care reiese că duminică, 22 martie, slujbele se desfășoară în aer liber, cu participarea în limita a 100 de persoane.
https://www.activenews.ro/stiri-social/Juristul-Ana-Sacrieru-explica-de-ce-slujbele-cu-prezenta-credinciosilor-sunt-permise-in-continuare-de-noua-Ordonanta-Militara-a-MAI-160647
Portițe pentru slujbe?
FacebookTwitterg+EmailDE MIHAI ȘOMĂNESCU / ȘTIRI, SOCIAL / Publicat: Sâmbătă, 21 martie 2020, 23:23 / Actualizat: Sâmbătă, 21 martie 2020, 23:29 / 3 comentarii
Portițe pentru slujbe?
FOTO: Basilica.ro
Unde ești tu, fiule rătăcitor? Unde ești tu, fiule rătăcitor?
Citind textul ordonanței nr.2 a MAI , se poate observa că articolul 9, alineatul 1, se precizează: La articolul 2 se introduc două noi alineate, alin.(2) și (3), cu următorul cuprins:
„(2) Se pot oficia slujbe în lăcașurile de cult, de către slujitorii bisericești/religioși, fără accesul publicului, slujbele putând fi transmise în mass-media sau online.
Ce spunea articolul 2 al Ordonanței 1: „Se suspendă toate activitățile culturale, științifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear și de îngrijire personală, realizate în spații închise”.
Cu alte cuvinte, noua ordonanță permite desfășurarea slujbelor bisericești în INTERIOR. Ceea ce înainte nu se putea.
Se mai observă că ordonanța 1 permitea desfășurarea slujbelor bisericești, în aer liber, cu limitarea la 100 de persoane.(Articolul 3, alineatul „ Se interzice organizarea și desfășurarea oricărui eveniment care presupune participarea a peste 100 de persoane, în spații deschise.”
Noua ordonanță NU anulează acest articol, deci el rămâne, teoretic, în vigoare.
ADVERTISEMENT
În ceea ce privește formarea de grupuri, iată ce zice noua ordonanță:
Art. 3. – (1) Circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei se efectuează numai cu respectarea măsurilor generale de prevenire a răspândirii COVID-19 și evitarea formării oricărui grup de persoane.
(2) Prin formarea unui grup de persoane se înțelege alăturarea unui număr mai mare de 3 persoane care nu locuiesc împreună.
Exprimarea este ambiguă: nu se interzic grupurile de trei persoane, ci se cere „evitarea”.
Aici rămâne de întrebat: vor fi interzise cumpărăturile de alimente? Nu de alta, dar și acolo se vor forma grupuri mai mari de trei persoane. E un grup de trei persoane dacă stăm la 1 metru unul de altul într-un spațiu public? Sau dacă stau trei persoane într-o mașină?
Din punctul meu de vedere, această nouă ordonanță lasă portițe pentru efectuarea de slujbe în aer liber și după publicarea acestei Ordonanțe în MO, rămâne la latitudinea Bisericii să decidă ce va face.
Biserica nu ar trebui să cedeze așa ușor, are sprijinul membrilor ei.
https://www.activenews.ro/stiri-social/Portite-pentru-slujbe-160644
„Lasă morții să-și îngroape pe morții lor și tu vino și urmează Mi-e”, spune Mântuitorul, culmea, chiar la o Evanghelie de la Sfântul Maslu, profetic, chiar pentru noi. „Patriarhia” și „ascultătorii” lor sunt niște morți în viata, cum spunea Mircea Eliade. „Bughi mambo rag!”, cum spune părintele Nicolae Ștei harț în „jurnalul fericirii”. In fața prigonitori lor, sunt 3 atitudini:1.Te pregătești psihic și intelectual pentru a-i combate, chiar cu prețul vieții, 2.O ții pe a ta, una și buna, ca unul bătut cu leuca în cap, și, 3.Astepti interogatoriul, ancheta, ca pe o mare sărbătoare. Aleg 3.Oricum,a adus și ceva bun acest coarne virus:va începe prigoana pe fata, ca prea eram amestecați, „purtând chipul evlaviei, dar tagaduind puterea ei”… Doamne – ajută!
Nu ne lasa sa ne formam grupuri pentru slujba de teama revoltei maselor, caci, in curand, detentia fortata la domiciliu asta va naste. Isi iau masuri inca de pe acum, dar(iar) lumea cauta explicatia ca la gradinita(2+1+1=4). Teama de revolte cred ca a adus si cei 37000 de soldati nato in europa, caci, dupa cum vedem, nici rusii, nici turcii, nici nimeni nu se teme de ei. Daca urmareau sa intre in vreun stat, sigur vuiau rusii. Dar rusii nu se agita, ba din contra pun si ei umarul la orhestrarea planului mondial. Si unde mai pui ca aceste forte nici nu se temeau de corona virus!!? Deci ce urmeaza sa se intample cand vedem o asa „unire” in duh a tuturor conducerilor tarilor acestei lumi? „Un Pitesti mondial”(cred ca a zis-o Ioan Ianolide).
Un amanunt au uitat toti acestia, ca exista Dumnezeu. Iar singura si ultima noastra solutie va fi: Urmarea lui Hristos!
Duhul Căpitanului, aveți o adresă de mail ?
Trimiteți aici: [email protected]
De ce ne merge nouă prost: din cauza unora care își bat joc până în ultimul hal de Biserică!
https://www.petitieonline.com/dosar_penal_pentru_preotii_care_impartasesc_cu_aceeasi_lingurita
Întrebare: Mai există har la episcopii semnatari ai ereziei ecumeniste (în Creta)?