Datele personale sunt în siguranță dacă oamenii își iau măsuri minime de precauție, având în vedere că plățile electronice sunt foarte sigure, a explicat Gilberto Caldart, președintele MasterCard International, într-un interviu acordat Andreei Esca.
Oamenii își aleg cardurile prin prisma oportunităților pe care acestea le oferă, a experiențelor cu care rămân în urma utilizării și a modurilor în care le ușurează activitățile de zi cu zi, printr-un „mod convenabil de a plăti, ceea ce poate fi un card contactless sau folosirea telefonului mobil”, consideră Caldart, care gestionează afacerile Mastercard la nivel Internațional, respectiv pe toate piețele din afara Statelor Unite ale Americii și ale Canadei.
„Aș spune că oamenii aleg pe baza apartenențelor, pe baza credințelor lor, dar și pe baza confortului. Aș merge chiar dincolo de carduri. Oamenii nu aleg cardul în sine. Aleg să-și vadă de viața lor. Se trezesc dimineața și vor să își cumpere o cafea”, a spus Gilberto Caldart.
„E vorba despre experiență, despre afinitate, despre potrivirea viziunii mărcii… Dacă te asociezi cu o marcă, înseamnă că ai valori comune cu ea, ai niște principii comune cu ea, e o companie care ține la tine, la mediu, la misiune… asta te duce într-un loc mai bun, îti dă o liniște”, a adăugat el.
Unul dintre avantajele MasterCard este faptul că oferă clienților săi o experiență globală, respectiv aceleași standarde de calitate oriunde în lume.
„În cazul plăților, asigurăm aceeași experiență în toată lumea. E o experiență neprețuită. Pot veni în București și îmi pot folosi cardul, indiferent dacă l-am primit în Brazilia, în SUA sau în Marea Britanie. Nimeni nu mă întreabă ce fac. Pun cardul, are loc magia. Aceasta e magia unui standard global”, a adăugat președintele.
Sectorul privat are o „răspundere socială”
„Cred că e răspunderea sectorului privat să fie mai ecologic, să înteleagă impactul activităților sale asupra lumii, să încerce să reducă acest impact”, este de părere Caldart.
Așadar, MasterCard este o companie eco-friendly, „cu impact scăzut în ceea ce privește amprenta de carbon”, dar sustenabilitatea este văzută și din alte puncte de vedere, cum ar fi cel al incluziunii sociale.
Conform președintelui MasterCard International, una dintre responsabilitățile sectorului privat este incluziunea. Acest lucru presupune ca toți oamenii să aibă acces egal la lucrurile care le pot face viața mai ușoară. Sectorul privat are o „răspundere socială”, consideră el.
„Eu mă refer la impactul larg asupra mediului, mă refer la includere. Trebuie să avem grijă, de exemplu, ca progresul digital să fie pentru toată lumea, nu doar pentru o parte a populației. Dacă nu ești inclus financiar, digital, nu ai acces la rețelele care îți vor permite să ai o viață mai bună. E o răspundere a sectorului privat, nu e doar răspunderea guvernului sau societății”, a declarat președintele MasterCard.
„Sectorul privat trebuie să fie în parteneriat cu guvernele, să se concentreze pe îmbunătățirea comunităților, a țărilor, a lumii în care operăm, pentru ca totul să fie sustenabil. Avem un singur mediu în care operăm. Suntem foarte concentrați pe crearea oportunităților egale pentru toată lumea”, a adăugat Gilberto Caldart.
Teama clienților de plățile electronice. Fraude și furt de date
„Sunt mai sigure, mai ușor de folosit, asigură o experiență mai bună, un control mai bun”, a continuat Caldart.
Clienții și potențialii clienți ar trebui să aibă mai multă încredere în plățile electronice, consideră directorul MasterCard. Una dintre principalele temeri cu care se confruntă ei, printre care și cei români, este frauda bancară.
Caldart a oferit mai multe motive pentru care clienții ar trebui să aleagă plata electronică în defavoarea celei cash și a spus că raportat la totalul tranzacțiilor globale, procentul tranzacțiilor frauduloase este extrem de mic, datorită tehnologiilor existente în prezent.
„Plățile electonice sunt mult mai sigure decât alte plăți, inclusiv cele cu bani gheață. În primul rând, pentru că nu ai sumele la tine. Pe de altă parte, e mai curat. Impactul e mai scăzut. E un control mai mare asupra finanțelor tale dacă folosești plata electronică. Ai dovada locului unde ai cheltuit banii, cum i-ai cheltuit, îi poți controla mai bine”, consideră președintele MasterCard.
„Există fraude, dar procentul e foarte mic. Nu faci datele tale publice. Noi lucrăm pentru a face aceste tranzacții cât mai sigure, folosind uneori identificare biometrică, dacă folosești telefonul mobil sau fluxul de simboluri. Asta ar trebui să le dea mai multă încredere oamenilor în plățile electronice”, a adăugat el.
Datele personale, în siguranță cu un minimum de efort
Președintele MasterCard a avertizat că deși plățile electronice sunt foarte sigure, clienții trebuie să își ia, totuși, măsuri de precauție: să transfere informațiile doar partenerilor de încredere și să stea departe de site-urile “dubioase”: „E vorba de o atenție minimă”.
„Plățile electronice sunt foarte sigure. Dacă folosești telefonul pentru a cumpăra, datele tale nu sunt introduse în aparatul magazinului, sau în telefon. Ele sunt introduse în tehnologia care se transformă în simboluri”, a explicat președintele MasterCard.
De asemenea, el a subliniat că MasterCard lucrează în continuare la mai multe măsuri pentru reducerea fraudelor și a altor riscuri apărute online.
„Lucrăm la un sistem de autentificare a clienților, un mandat al regulilor la care trebuie să se alinieze toată Europa. E nevoie de doi factori de autentificare. Nu-ți lași datele la îndemâna oricui”, a spus Gilberto Caldart.
Un lucru important de reținut este că MasterCard nu are acces la datele clienților. Acestea aparțin doar băncii cu care clientul a încheiat contractul.
„Noi, la Mastercard, nu avem datele tale. Nu știm ce cumperi și cine ești. Știu doar câteva cifre care există pe card sau pe chitanță, care sunt anonime. Știu doar acele numere și unde s-a făcut tranzacția cu ele, la ce ora a avut loc. Datele tale sunt la partenerul tău de încredere, banca cu care ai ales să faci afaceri”, a transmis președintele MasterCard.
Cele mai utile tehnologii din industria plăților
Cele mai utile tehnologii din industria plăților, de care beneficiază clienții în acest moment sunt cipul de pe card, tehnologia contactless și plata cu telefonul mobil, consideră Gilberto Caldart.
„O să încep cu cea mai simplă, la care deseori nu ne gândim. E vorba despre cipul de pe card. E o tehnologie foarte simplă, care face toate tranzacțiile 100% sigure. A doua tehnologie e cea contactless. Poți doar să atingi aparatul și pleci. Apoi, folosirea telefonului pentru a plăti. Lumea caută acum experiențe… să poți cumpăra, să poți plăti, să alegi conținut, e o tehnologie fantastică”, a spus președintele MasterCard.
„Cred că rolul nostru e de a asigura opțiuni clientului, care își va vedea de viața lui și va alege ce-i convine mai mult”, a adăugat acesta.
Moduri inedite de a plăti contactless: inel și oglindă
Un mod mai puțin cunoscut de a face plăți contactless este chiar un inel, o practică folosită de directorul MasterCard.
„E un instrument contactless de plată, la fel ca un card. Eu folosesc inelul. Acesta e conceptul de instrumente la purtător. Există deja țări unde poți deja să-ți pui un cip sub piele ca să plătești”, a adăugat el.
De asemenea, există magazine în care poți plăti doar uitându-te în oglinda din cabina de probă, care îți dă și sfaturi despre cum îți vine o anumită piesă vestimentară.
„E o tehnologie testată deja în unele magazine din lume. Oglinda te ajută, te sfătuiește. Apăs pe oglindă, iar datele mele sunt introduse prin tehnologie. Pot s-o ating sau pot plăti”, a spus președintele MasterCard.
De asemenea, MasterCard are un parteneriat cu compania de servicii bancare Revolut.
„Lucrurile și experiențele noi au MasterCard ca partener. Ne-au ales pentru că le aducem inovații, soluții, tehnologii. Nu suntem o companie de carduri, ci o companie de tehnologie în domeniul plăților. Am evoluat. Vrem să vă oferim posibilități de conectare între diverse conturi”, a conchis Gilberto Caldart.
… Ce gluma ieftina …
Incluziunea sociala , asta-i doare ! Cum sa ajunga pana la taranul din deal… Oricum au galopat enorm prin acceptul pensionarilor de a primi pensia pe card… In rest.. Ce sa mai spui… Mila lui Dumnezeu.
Cât de aproape suntem… Să nu ne vindem asa de ușor. Să nu ne vindem libertatea noastră, care este chipul lui Dumnezeu din noi! Mai bine murim..
Chiar si numele lui contine cuvantul card. Ce spune … este abureala pentru prosti. Cheia este sa nu intru si eu in randul lor. M-au inscris in lista lor de la nastere, iau salariu pe card. Nu mai am statut de om „normal” daca nu fac si cum fac ei, dusmanii lui Dumnezeu. Tot ce depinde de mine este sa spun tuturor, in primul rand copiilor mei, ceea ce stiu despre Adevar si Taina faradelegii si sa sfarsesc cu si pentru Dumnezeu. Lupta este decisiva. Fara NU se poate.
Doamne ajuta ! Se va aseza sistemul lui ANTIHRIST ,sub ochii nostrii si prin fratii nostrii ,care lucreaza si vor lucra pt. ei – slujesc fara sa stiu lui SATANA – , din pacate ? Asa cum se instaleaza in APUS … COMFORTUL SI MATERIALISMUL SANT DUSMANUL NR. 1 AL CRESTINULUI . Cei care vor salvarea sufletului ,trebuie de astazi sa traiasca ,in simplitate ,fara ,,mofturi,, , fara lipsa de la SF. LITURGHIE SI CU SPOVEDANIE COMPLETA SI SINCERA , PLUS SF. IMPARTASANIE . Ele aduc Harul asupra omului si creste credinta ,nadejdea si puterea . Noi crestinii practicanti ,ar trebuii sa intarim legaturile intre noi ,pe orice cale de comnicare ,insa nu este deloc usor constat ,parca santem si noi nepasatori si retrasi ? . Nu cum/va este dracul ,in spate ,sa ne prinda in mreaja lui ,unul cate unul ?