Papa către Bisericile Răsăritene: găsirea unor modalități de unitate deplină
Dialogul teologic actual dintre Biserica Catolică și Biserica Ortodoxă urmărește o înțelegere comună a întâietății și a sinodalității în slujba unității Bisericii. Astfel, Papa a primit în audiență participanții la conferința promovată de Societatea pentru Legea Bisericilor Orientale la aniversarea a 50 de ani de la fondare.
O activitate de studiu „de primă importanță pentru dialogul ecumenic”, realizată de Societatea pentru Legea Bisericilor Răsăritene, care reunește experți din diferite Biserici, catolici de est, ortodocși și ortodocși de est, Papa o evidențiază, întâlnind în această dimineață cei aproximativ 80 de participanți la conferința promovată de Asociație, pentru aniversarea a 50 de ani de la înființare.
„Câte lucruri putem învăța unul de la celălalt”, în toate domeniile vieții ecleziale: de la teologie la viața spirituală și liturgică la activitatea pastorală și, de asemenea, în domeniul dreptului canonic, subliniază Papa, aplecându-se asupra dreptului canonic ca fiind „esențial” pentru dialogul ecumenic care, totodată, îl îmbogățește.
În clipul publicat mai sus apare și reprezentantul Patriarhiei Române, pr. conf. univ. dr. Patriciu Vlaicu.
IMPORTANȚA DREPTULUI CANONIC ÎN DIALOGUL ECUMENIC
În discursul său, Papa preia apoi tema congresului organizat la Institutul Pontifical Oriental: „Cincizeci de ani de întâlniri între Bisericile răsăritene: modul în care dreptul canonic contribuie la dialogul ecumenic (nn. ecumenist)”. Pentru a explica exact această importanță, Papa oferă exemplul sinodalității. Pe de o parte, se poate învăța din experiența sinodală a altor tradiții, în special a Bisericilor Răsăritene, iar pe de altă parte – subliniază – „modul în care Biserica trăiește sinodalitatea este important pentru relațiile sale cu ceilalți creștini.”
Aceasta este o „provocare ecumenică (nn. ecumenistă)”: angajamentul de a construi o biserică sinodală este „plin de implicații ecumenice (nn. ecumeniste)”, remarcă Papa, invocând discursul făcut cu ocazia aniversării a 50 de ani de la înființarea Sinodului Episcopilor în 2015.
Bazându- se pe moștenirea canonică comună din primul mileniu, dialogul teologic actual dintre Biserica Catolică și Biserica Ortodoxă urmărește tocmai o înțelegere comună a întâietății și a sinodalității și a interrelațiilor acestora, în slujba unității Bisericii.
„Dragi prieteni, studiul dvs. are și o dimensiune sinodală: mergeți împreună și, ascultând- vă reciproc, comparați tradițiile și experiențele dvs. pentru a găsi modalități de unitate deplină. Sunt recunoscător pentru munca voastră care, sunt sigur, va fi de mare ajutor nu numai pentru dezvoltarea dreptului canonic, dar mai ales pentru a ne apropia din ce în ce mai mult de împlinirea rugăciunii Domnului: Fie ca toți să fie un una, [… ] pentru că lumea să creadă.”, a îndemnat Papa Francisc.
Încă de la începutul discursului său, Papa a subliniat importanța dreptului canonic în dialogul ecumenic, explicând că „multe dintre dialogurile teologice” pe care Biserica Catolică le conduce în special cu Biserica Ortodoxă și cu Bisericile Ortodoxe Orientale „sunt de natură eclesiologică” și, prin urmare, au și o dimensiune canonică
Fondată în 1969, adică la scurt timp după Conciliul Vatican II, de către părintele Ivan Žužek, care a lucrat atât de mult la Codul Canoanelor Bisericilor Orientale, astăzi Societatea pentru Dreptul Bisericilor Orientale este prezidată de Astrid Kaptijn, teolog și profesor de Drept Canonic. În aceste zile, organizația s-a adunat, în convenția de la Roma pentru acest jubileu, despre care – își amintește Francisc – „mi-a oferit bucuria de a-l îmbrățișa pe dragul meu frate, Patriarhul Bartolomeu”, prim vicepreședinte al asociației. De fapt, Papa l-a întâlnit la Casa Santa Marta marțea trecută, cu o zi înainte ca Bartolomeu să fi participat la inaugurarea congresului. O îmbrățișare care urmărește scrisoarea trimisă de însuși Papa, săptămâna trecută, pentru a explica darul unor fragmente din moaștele Apostolului Petru, oferite lui Bartolomeu pe 29 iunie a acestui an.
traducere de Nicoleta D.
Ei, acum e separarea cea mare, a graului de neghina
Se pare ca se apasa pe accelaratie.
E nascut stapanul lor, iar inaintemergatorul asta, inaintemergatorul lui antihrist, acest Ioan Botezatorul pe invers, ii pregateste pe deplin calea.
Oare conducerea Bisericii noastre nu intelege ce se intampla ?
Oare ei nu inteleg ca acesta e inaintemergatorul lui antihrist ?
Rugăciunea Tatăl nostru se termină cu „…ci ne izbăvește de cel viclean”.
Amin!
ANATHEMA LUI!
Papă, papă satanist, tu ești pui de antihrist!
Parintele Elpidie ne precizeaza ca Papa va deveni conducatorul tuturor, al ortodocsilor, catolicilor si al celorlalte secte. Toti clericii il vor accepta pe Papa drept conducator si vor parafa aceasta unire. Asa ne spune Parintele Elpidie ca se va intampla.
Da, acum se apasa pe acceleratie, asa cum a precizat un antevorbitor, dar de abia de acum incolo incep sa decurga consecintele nefaste ale semnarii actelor pseudo-Sinodului din Creta. Iar noi romanii la capitolul semnaturi suntem fruntasi. Satana cere supusilor sai, celora pe care i-a pus in functii inalte, sa-i lucreze planul de prindere a sufletelor in plasa lepadarii de Dumnezeu. Acum se va vedea cine se leapada si mai mult de Dumnezeu. Poate ca unii dintre arhierei si dintre preoti vor sari acum totusi din focul ce li se pregateste.
Doamne ajuta !
Doamne ajuta. Se poate sa trimit un mesaj privat vreunuia dintre cei care se ocupa de acest portal pe vreo adresa? Va rog.
folositi formularul de pe pagina Contact
Da multumesc. Am trimis.
trimiteti la [email protected]
Acum să vedem ce-o să mai spună ierarhii semnatari de la Creta care au avut tupeul să-i caterisească pe preoții care le-au atras atenția că au greșit. Să o rugăm pe Maica Domnului să le deschidă ochii câtor mai mulți creștini, iar pe noi, cei care ne-am îngrădit de erezie, să ne ajute să dăm mărturia cea bună până la sfârșit! Papa nu are cum să fie ierarhul nostru, al ortodocșilor, ci doar al ecumeniștilor care își spun ortodocși!
Observ că papa îl numește frate pe Bartolomeu! Poate frate de lojă masonică!!! Ortodoxia este a lui Iisus Hristos. El ne este Tată. Iar, dacă Bartolomeu acceptă să fie numit frate de către îndrăcitul eretic papa, atunci să treacă singur la catolici, nu să smintească și să înșele lumea ortodoxă!