Eparhia de Basel este una dintre cele mai mari eparhii catolice din Elveția și, potrivit site-ului de știri catolice, ChurchMilitant, episcopul locului, directorul departamentului de comunicații și unul dintre diaconii săi principali au promis tot sprijinul și aprobarea pentru „căsătoriile de același sex“.
Acest lucru a fost dezvăluit, când Hansruedi Huber, directorul comunicațiilor din eparhie, și-a eprimat suportul din partea diecezei pentru reglementări propuse care să legalizeze așa-numita „căsătorie dintre persoane de același sex”. Problema este catalogată ca fiind pentru binele copiilor crescuți de homosexuali.
Site-ul ChurchMilitant îl citează spunând:
„Salutăm regulamentele propuse care oferă parteneriatelor homosexuale o acoperire legală stabilă și fiabilă. Este important pentru noi ca copiii care cresc în parteneriate de același sex să primească un cadru legal care să servească interesului superior al copilului.”
Potrivit lui Huber, disponibilitatea eparhiei de a binecuvânta astfel de uniuni trebuie să se bazeze pe o distincție între o nuntă și o binecuvântare: „Acestea trebuie să difere prin conținut și formă de nunta bisericii”, a spus el. După cum notează Uniunea Jurnaliștilor Ortodocși, Huber nu a elaborat în mod concret care ar fi aceste diferențe.
Indiferent de diferențele majore dintre ortodoxie și romano-catolicism, o înțelegere de bază a teologiei dogmatice, a Scripturii, a patristicii, a bunului simț sau a oricărei combinații ale acestor lucruri ar ridica un steag roșu major, indiferent dacă îl numiți „binecuvântare” ca deosebit de Taina căsătoriei dintre un bărbat și o femeie, homosexualitatea în sine este intrinsec o stare păcătoasă.
Spre deosebire de poziția oficialilor diecezani, catehismul catolic spune : „Bazându-se pe Scriptura sacră, care prezintă actele homosexuale ca acte de depravare gravă, tradiția a declarat întotdeauna că „actele homosexuale sunt intrinsec dezordonate ”.
Markus Burri, „diacon” al Eparhiei de la Basel declară că: „Practic, sunt convins că nu este nimic rău în a binecuvânta oamenii pe propria lor cale de viață”.
Poziția „episcopului” lor, Felix Gmür, care consideră că biserica catolică trebuie să accepte o înțelegere mai largă a familiei, este și mai jignitoare. Într-o declarație din 2015, el a acceptat persoanele homosexuale fără rezerve: „În calitate de episcop, mă simt responsabil pentru toate persoanele – indiferent de fondul lor, educația sau orientarea lor sexuală. Pentru mine asta înseamnă că eu – ca și ceilalți – accept oamenii fără rezerve.
Înainte de Conciliul Vatican II, poziția bisericii catolice cu privire la homosexualitate era foarte clară, iar astfel de schimbări liberale erau foarte vizibile.
Având în vedere acest lucru, un raport din New York Times în care preoții catolici gay spun în mod deschis poveștile lor este și mai alarmant. Conform raportului, cel puțin 30-40% din clerul catolic american sunt persoane gay, potrivit a zeci de estimări ale preoților și cercetătorilor gay. Unii preoți spun că numărul este mai aproape de 75%.
Homosexualitatea este o problemă serioasă în la romano-catolici, iar acest lucru, împreună cu sute de cazuri penale de pedofilie și abuz sexual alcătuiesc o imagine oribilă .
În lumea ortodoxă au fost, de asemenea, îngrijorări cu privire la problemele homosexuale, după o conferință majoră organizată în Anglia, în care un grup de teologi ortodocși s-au întâlnit și au discutat anumite probleme cu persoanele LGBT. În Ortodoxie, se pare că este un grup aparte de liberali care se apleacă spre Occident și care promovează această poziție.
La conferința din Anglia s-au prezentat mulți dintre cei care s-au adunat la o conferință similară la Amsterdam în iunie 2017 , inclusiv Drs. George Demacopoulos și Aristotel Papanikolaou de la Fordham și Dr. Brendan Gallaher de la Universitatea Exeter.
De asemenea, a participat, printre altele, sora Vassa Larin, care a oferit sfaturi unei mame care ar putea să o determine să creadă că interesul fiului său pentru o relație homosexuală este acceptabil.
Este extrem de important să urmărim întotdeauna astfel de probleme complicate. Conferința din Anglia a fost co-găzduită de „Centrul de studii creștine ortodoxe” al Universității Fordham, o universitate iezuită. Michael Huffington, un magnat bisexual și susținător al căsătoriei gay, susține, de asemenea, ecumenismul și unirea cu biserica catolică prin intermediul fundației sale, la o altă universitate iezuită – Universitatea Loyola Marymount.
Nu trebuie decât să aruncăm o privire asupra istoriei ucrainene pentru a înțelege problemele profunde pe care le-au provocat iezuiții în istoria ortodoxă.
Matfey Shaheen
„Episcopi” au ei, „episcopi” avem și noi…
Asta se întâmplă când dezorientarea e considerată ”orientare” și când nu se are în vedere ”interesul superior al copilului” în momentul adopției. Unii își aduc aminte brusc de acest lucru abia DUPĂ adopție.