X

Lecția sârbilor. O autostradă-gigant prin munți este aproape gata, fără bani de la UE

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

Autostrada A1 din Serbia străbate țara de la un capăt la altul și măsoară 554 de kilometri. Sârbii mai au de terminat doar 34 de kilometri și autostrada va fi gata.

Lucrările sunt în plină desfășurare în munții Rodopi, pe Valea Moraviei de Sud, acolo unde autostrada trece prin tuneluri și peste viaducte lungi.

„Lucrările sunt într-o zonă foarte dificilă ca relief, asemănătoare din multe puncte de vedere cu Valea Oltului”, spune Asociația Pro Infrastructură, citată de hotnews.ro.

„Deși nu sunt în Uniunea Europeană și nu beneficiază de fondurile nerambursabile pe care le are la dispoziție România, vecinii noștri au reușit să construiască aproape în totalitate o autostradă de la un capăt la celălalt al țării”, scrie Asociația Pro Infrastructură care preia o filmare aeriană realizată chiar de constructor, „dovadă de transparență cu care noi nu suntem obișnuiți, nici din partea statului și nici a antreprenorilor privați”.

Lotul prezentat în imaginile de mai jos are o lungime de 4,7 kilometri și leagă Predejane de Caricina Dolina. Segmentul este realizat de bulgarii de la Trace Group, pentru un contract de 38 de milioane de euro. Cele două tuneluri au o lungime de 1,8 kilometri.

„Noi nu reușim, la mai bine de 10 ani de la intrarea în UE, să facem studiile și proiectele complete pentru un tunel forat de autostradă, darămite să și licităm lucrările pentru asemenea structuri. Dăm vina pe urși, nu putem stabiliza un deal cu o soluție definitivă ceva mai complexă și nu suntem în stare să aprobăm variante inteligente în puncte dificile (sensurile decalate de autostradă, de exemplu) […]

Sârbii ne demonstrează că un plus de inteligență, strategia corectă și oamenii profesioniști în posturi cheie pot produce proiecte grele și spectaculoase într-un orizont de timp rezonabil, chiar în lipsa finanțării externe consistente. La noi, fără aceste ingrediente cheie, autostrăzile montane rămân deocamdată doar pe hârtie, chiar dacă avem acces la miliarde de euro”, mai scrie Asociația Pro Infrastructură.

Cenzura sistemului face să ajungem la mai puțini dintre voi! Distribuiți articolele noastre și sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum sprijinul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.
Selectați cât doriți să donați (EUR)

Introduceți cât doriți să donați (EUR)

7 comentarii

  1. Nu’s poate sa face rumunii Highway over the Carpathians, ca strica „planurili” flancului sud est ioropean al naț-o, unde muntii nostri sunt linie de aparare in caz de atac/contraatac rus. Cu cat mai putine brese facute in munti, cu atat zic ei ca le va fi mai bine.
    Desi lovitura o vor incasa pe drumul clasic al invaziilor est-vest-est– marea campie europeana….
    Daca sarbii erau in naț-o, isi luau adio de la orice proiect strategic de infrastructura care nu convine garlei Potomacului.

  2. Alogenii de la conducerea țărișoarei noastre sunt numiti special pentru a nu atrage fonduri europene.Trebuie doar sa cotizam nu sa si luăm înapoi.Iar cu datoria facuta la fmi am pierdut si resursele iar acum urmeaza sa se mareasca utilitatiile si serviciile,adica să se ia de la gura populatiei.Prețurile in Romania sunt cele mai mari din ue!

  3. Off-topic

    Fratilor, propun o tema de dezbatere, destul de importanta, dupa parerea mea. E vorba de „infractorul” care si-a permis sa ridice o bariera, astfel incat cele 2 masini prinse intre bariere sa poata parasi zona din apropierea caii ferate. Ma intreb, ce s-ar fi intamplat daca ar fi fost mai multe masini, unele dintre ele chiar pe calea ferata? Ce sistem super-securizat e ala care se da peste cap de la ridicarea unei bariere?

  4. La fel este si in Macedonia ,o tara saraca unde pt vreo 60 km de autostrada costa 1euro, calitatea este impecabila.Serbia si Macedonia este drumul cel mai scurt spre vestul Europei iar ei stiu asta, este plin de tir-uri turcesti si grecesti.Doar Serbia are o autostrada de vreo 500 de km prin campie de o calitate foarte buna.

  5. Autostrada este de pe vremea lui Tito, acum doar au mai adăugat câțiva km. La noi se face autostrada prin munți. UMB compania românească va termina un segment prin munti, cel mai dificil, in timp record, câteva luni, cu tuneluri, dealuri excavate, terasate, stabilizate, viaducte și tot tacamul, însă munții de trecut vor uni Aradul siTimișoara, de Deva și de Sibiu, nu Transilvania de Muntenia, nu Transilvania de Moldova. Doreii, miticii și vasluienii nu au voie la autostrăzi și nici nu au voie sa treacă repede prin munți căci e pericol ca nu cumva secuii și maghiarii sa o ia razna și să învețe limba română și credința ortodoxa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button