X

Cine și de ce a cenzurat pe „Mărturisirea Ortodoxă” mesajul împăciuitor al părintelui Grigore Sanda?

Pe blogul părintelui Claudiu Buză, în cadrul articolului Ieromonah Grigorie Sanda: Predică la Duminica a II-a după Paști (a Sf.Apostol Toma) e (încă) postat un pasaj pe care l-am preluat și pe acest portal.

În cadrul acestui pasaj, sunt câteva fraze pe care le consider împăciuitoare:

“Neînțelegerile apărute zilele acestea în mediul virtual ne cer să facem o scurtă analiză pentru a nu umbri aportul fiecăruia în informarea și luminarea poporului. Mulțumim pe această cale situ-rilor OrtodoxInfo și Mărturisirea Ortodoxă pentru profesionalism, jerfelnicie, actualitate și obiectivitate. Trag nădejdea că micile neînțelegeri apărute ne vor conduce la un dialog constructiv, ziditor și întăritor în lupta comună pe care o ducem împotriva ecumenismului, apostaziei și pecetluirii antihristice.”

Fraze împăciuitoare și diametral opuse atacului furibund al teologul Mihai-Silviu Chirila la adresa noastră, pe care-l puteți citi la: [VIDEO] Niciun cuvânt anticip la Sinaxa de la Botoșani, dar un atac împotriva portalului OrtodoxINFO căci și-a permis să ceară un astfel de mesaj…

Fraza „Mulțumim pe această cale situ-rilor OrtodoxInfo și Mărturisirea Ortodoxă pentru profesionalism, jerfelnicie, actualitate și obiectivitate.”, din predica părintelui Grigore Sanda, dispare însă din postarea de pe Mărturisirea Ortodoxă:

Neînțelegerile apărute zilele acestea în mediul virtual ne cer să facem o scurtă analiză pentru a nu umbri aportul fiecăruia în informarea și luminarea poporului. Trag nădejdea că micile neînțelegeri apărute ne vor conduce la un dialog constructiv, ziditor și întăritor în lupta comună pe care o ducem împotriva ecumenismului, apostaziei și pecetluirii antihristice.

 Iată și un print-screen de pe blogul părintelui Claudiu Buză:

Și de pe blogul Mărturisirea Ortodoxă:

Cine a cenzurat predica părintelui Grigore Sanda? Și mai ales, de ce? Este manevra unei singure persoane ce reușește să se impună, doar datorită caracterului cameleonic?

Redirecționați 2% din impozitul dvs. pe venit, care altfel s-ar duce la stat, către susținerea acestui portal. Detalii puteți afla dând click pe imaginea de mai jos.
Categorii
Înșelări
cuvinte cheie

Articole asemănătoare

39 comentarii

  1. Dacă îți spuneam să zicem acum un an de zile câteva cuvinte despre MSC, îmi dădeai un pumn în gură.

    1. și normal… atâta timp cât nu am avut niciun motiv, noi am ținut la această unitate, căci și așa eram tot mai puțini

          1. Pai s-a vădit singur de aproape 2 ani, dar n-ați vrut să vedeți.

      1. @redactor

        Ca fapt divers: Adevarul e mult mai important decat unitatea….De ce? …pentru ca Adevarul( Iisus) e vesnic….unitatea( intre oameni) tine doar pana la cimitir…in cel mai fericit caz

  2. Îți voi da o veste: unitatea nu mai este un criteriu.

    Alături de iubirism, creștinismul roz, ascultare, pace, ne-schisma, conceptul de unitate este încă o coadă de topor pentru antemergătorii lui antihrist care se regăsesc inclusiv in instituția ortodoxă.

  3. Pt. saccsiv
    Același personaj,MSC,este cel care a instrumentat și dezbinarea care l-a marginalizat pe gheron Sava.
    Aceeași tactică,interpretări,metode,omisiuni,schimbări,manevre de culise,evitarea dialogului ș.a.m.d.
    Gheron Sava,un luptător și o persoană care a impulsionat mișcarea antiecumenistă post Creta din România,a fost marginalizat și împins într-un colț al damnaților numai prin manevrele de culise și publicistice ale acestui personaj,MSC,care a devenit un dătător de direcții și un criteriu pt. preoții din România care se manifestă împotriva sinodului cretan și al ecumenismului. Cine nu se încadrează șabloanelor fabricate de MSC și criteriilor impuse de dânsul,este pus la zid, ,,excomunicat” și condamnat ca schismatic și eretic.
    Cine l-a investit pe MSC cu aceste prerogative? Cum de își permite dânsul să judece,să condamne și să excludă persoane din mișcarea antiecumenistă? Cine l-a făcut pe dãnsul purtătorul ei de cuvânt? Cine l-a pus în fruntea preoților care mărturisesc? De ce nu-i lasă în pace? De ce-i dezbină,împarte și desparte? De ce nu sunt lăsați în pace? Este incredibil ce se întãmplă! Nimeni nu mai poate mișca fără girul,acordul și ștampila lui MSC.
    Nu mai este luptă împotriva ecumenismului, ci împotriva fraților nereeducați.
    Mă iertați.

  4. Cu monahul Sava trebuie discutat,întrebat,lămurit niște aspecte mai în detaliu. Dânsul tot timpul a fost deschis la dialog,un dialog ce a fost refuzat sistematic de către MSC și gruparea dânsului. Monahul Sava nu trebuie înțeles/ judecat după interpretările/ înțelegerea lui MSC și nici după teologia dânsului.
    MSC nu este un criteriu.
    Criteriul este Sfânta Scriptură și Sfinții Părinți,nu interpretarea unuia sau altuia a acestor criterii.
    Vorbiți personal,dialogați personal cu monahul Sava,pt. a-l înțelege obiectiv,nu prin intermediul gândirii și interpretării/înțelegerii lui MSC. Iar criteriul după care încercați să-l judecați ( înțelegeți) pe gheron Sava, să fie teologia Sfinților Părinți, nu teologia lui MSC.
    Nu am nimic personal cu MSC și îl respect și respect și libertatea lui de conștiință, dar nu sunt de acord cu metodele și practicile dânsului de a descalifica,cataloga și condamna pe toți cei care nu-i împărtășesc ideile și teologia dânsului.
    Iar mișcarea antiecumenistă nu este proprietatea dânsului, nu dânsul este cenzorul ei,nu este gruparea dânsului,căci aici s-a ajuns,la grupuri și grupulețe,f. bine întreținute și direcționate,după criteriul ” dezbină și stăpânește”. Ăsta e scopul? Oricum,pomul se cunoaște după roade sau omul după lucrare.
    Mișcarea antiecumenistă trebuie să fie o reacție a întregului organism bisericesc,nu o luptă de castă,desfășurată pe criterii de grup,pe șabloane inchizitoriale,pe excluderi motivate pe acuzații ce țin de nealinierea la ,,propria” înțelegere și înterpretare a gravelor probleme ce zguduie trupul Bisericii și de asemenea de neînregimentare la propria ideologie.
    Fiecare are libertate să lupte împotriva fiarei ecumeniste după propia conștiință și după criteriile Sfinților Părinți și a învățăturilor lor,nu după criteriile de interpretare ale lui MSC și a altora a Sfinților Părinți.

    1. Eu vă rog să ne mai slăbiţi cu monahul Sava. Noi, românii, chiar nu mai ştim ce e aia Ortodoxie ? Chiar avem nevoie să-i plimbăm pe toţi grecii prin ţara noastră, ca să ne înveţe Adevărul ? Dar noi ce suntem, cârpe de şters bocancii grecilor ?

      1. E mai întâi monah ortodox și abia mai apoi grec. Suntem Poporul Lui Dumnezeu.
        Adevărată eroare istorica întemeierea Bisericilor naționale.

        1. @ Kosma

          Jos palaria frate Kosma.
          Cata e băiat bun dar de data asta merita un astfel de răspuns.
          Zic să mai evoluăm și noi duhovnicește… Măcar un pic..

          1. Nici pe departe nu sunt bun. Sunt orgolios şi ţepos, neevoluat duhovniceşte.
            @Kosma
            Să nu crezi că vreau să te jignesc, te întreb doar ca un frate: îţi dai seama că răspunsul tău e manipulator ? Una am spus eu, alta ai răspuns tu. Sava nu se plimbă la noi prin ţară în calitate de „monah ortodox”, că n-aş fi avut nimic cu el, putea să fie şi pakistanez, ci se plimbă în calitate de ÎNVĂŢĂTOR. Ne lipseşte nouă ceva din învăţătura Sfinţilor Părinţi de trebuie să fim şcoliţi de greci, care mai şi tulbură apele, de parcă n-ar fi destul de tulburi şi-aşa ? Voi nu vedeţi că grecii sunt plimbaţi prin România ca „argument” al uneia sau al alteia dintre „teorii” ? Monahul Sava dă „greutate” celor spuse, că doar e „monah ortodox” ! Doar că eu mă tem că e înşelat. Doamne ajută !

  5. MSC se autodenunta, zicand ca-i apartine cenzura textului, pe care o numeste corectura editoriala. Ce sa-i faci? Fiecare cu cat il duce capul…

  6. Cata,tu nu ai probleme cu grecii,ci ai probleme/:treabă cu o persoană, adică cu Păr. Sava,și asta pt. că ești înregimentat într-un grup.
    Pe tine te preocupă grupul,nu Adevărul.
    Lui MSC de ce nu-i reproșezi că ,,plimbă grecii” prin România?
    Oricum,mie personal mi-ar fi rușine să fac astfel de afirmații.
    Păr. Sava și Păr. Theodoros și toți ceilalți,sunt în primul rând ortodocși, și cred că asta contează în primul rând. Nu naționalitatea și nu gruparea. Tu,după logica ta,ai contesta și Sfinții greci,pt. că sunt de altă naționalitate,nu români. Îmi pare rău pt. atitudinea ta…
    Nu toată lumea trebuie să fie de părerea lui MSC și care nu…exclus. Ce atitudine e asta? Au oare s-a împărțit Hristos? Adevărul contează. Nu o grupare sau alta.
    Iar din acest punct de vedere,monahul Sava tot timpul i-a invitat pe toți la dialog,la discuții,nu la lupte interminabile pe internet,pe site-uri sau pe aiurea. Cine a refuzat tot timpul dialogulu,întâlnirea directă Cata? Îmi poți răspunde? Și este această eschivare permanentă o atitudine ortodoxă? Judecă singur…
    Și încă ceva: eu de la greci și de la sârbi am învățat aproape tot despre această luptă împotriva ecumenismului și a sinodului cretan. De la Păr. Sava și de la Păr. Theodoros și de la alții asemenea lor. Fără dânșii eram în ceață totală.
    Și fără Sfinți și Cuvioși precum Sfântul Iustin Popovici,Sfântul Ierarh Nicolae Velimirovici,Cuviosul Serafim Alexiev și alții. Te dezici și de ei,pt. că nu sunt români?!?
    Ar mai fi multe de spus,dar mă opresc aici. Nu îmi doresc o discuție în contradictoriu la nesfârșit. Faci cum crezi,tu ști…
    Iertați!
    Hristos a înviat!

    1. HD

      Tu de unde ai mai aterizat de esti atat de aerian? Chiar n-ai citit nimic despre cele ce se tot discuta de cateva zile?
      Pai tocmai, ca fratele Cata nu e inregimentat sub sefia lui MSC si nu are o problema doar cu gheron Sava Lavriotul.
      Nu-i sunt avocat, are gura sa se apere, insa am intervenit deoarece eu si altii consideram ca are dreptate.
      Gheron Sava alearga spre schisma iar preotul Theodoros alearga spre semnul fiarei. Si tocmai pe cei doi greci i-au gasit cele doua grupari de nepomenitori sa-i aleaga drept sefi.
      Logica ta e stramba rau. Tu tragi concluzia a daca ii criticam pe cei doi inseamna ca nu suntem de acord nici cu Sfintii de alta nationalitate. Dar logica ta e precum cea din bancul cu acvariul si homosexualul. Prietene, revino-ti. De exemplu, noi il criticam pe preotul Theodoros, tocmai pentru ca bate campii despre … Sfantul Paisie Aghioritul.

    2. @HD
      Cu adevărat a înviat !
      Mulțumesc de aprecieri. Poate fără să-ţi dai seama, şi tu manipulezi. Duci discuţia acolo unde vrei tu, răstălmăcind cuvintele mele, ca să pară că ai tu dreptate.
      Nu-i bai.

  7. @HD a scris:

    „Iar din acest punct de vedere,monahul Sava tot timpul i-a invitat pe toți la dialog,”

    DE AICI TREBUIE INCEPUT DIALOGUL!!!

    Este Monahul Sava un schismatic? Buuuun.

    POFTITI LA DIALOG!!!

    CU EL! nu cu interpusi.

    Interpusii care vor citi acum aici se stiu foarte bine pe ei insisi.

  8. Si va mai spun o parere de-a mea pe care nu o bag pe gat nimanui.
    Rigorismul si corectitudinea lumeasca ascunse in spatele marturisirii ortodoxe nu sunt specifice ortodoxiei.
    Daca va intalniti cu bosumflati care declama cu seriozitate si „ravna” principiile ortodoxiei palmuindu-va cu citate din Pidalion si chiar din sfintii parinti, fugiti de ei mancand pamantul. Sunt energofagi. Te epuizeaza. Te chinuie.
    Dracul este specialist in asa ceva.

    De langa omul bun care mai scapa si o gluma si mai bea un pahar de vin parca nu te-ai dezlipi.
    Cunosc astfel de oameni buni. Nu sunt raritati.

    Asta e un prin examen: daca ii obositi pe cei din jur… HUSTON. WE HAVE A PROBLEM!

  9. Stoler Filip
    Dacă,, ați obosit „,de ce nu luați o pauză? E mai firesc așa,nu?

    Cele scrise de dvs. sunt din ciclul: , țara piere și baba se chiaptănă”…
    Cu stilul dvs. orice discuție poate fi dusă în derizoriu.
    Orișicum,mesajul meu era pt. Cata,care îl poate înțelege în altă cheie,din postura în care se poziționează,decât dvs.
    Și i l-am scris cu drag,ca unui frate,numai că nu întotdeauna discuțiile sunt pe subiecte de comun acord. Asta e…

    1. @HD
      Frate, poate sunt prea incisiv, dar serios, spusesem mai sus că n-am nimic cu grecii. E doar constatarea că, de când au venit cu predicile lor, s-au tulburat toate apele. Atât. Hai să încercăm să ne rezolvăm problemele singuri, fără „teoriile” grecilor. Măcar până trecem hopul. Părerea mea.

      Doamne ajută !

  10. Redactor
    Am menționat că răspunsul meu era pt. Cata. Cu Cata m-am mai intersectat și altă dată,pe alte situ-uri,și de fiecare dată,fără să mă adresez lui,(de ex. purtam un dialog cu MSC), dânsul se făcea avocat din oficiu al acestuia.
    De aceea am și precizat despre Cata,că poate să înțeleagă cel mai bine mesajul,din postura în care se poziționează.

  11. @HD

    Frate, nu ai înțeles că eu sunt alături de tine?
    Că descrierile de bosumflat și rigorist nu ți se adresează?

    Despre Cata, nu am spus eu că e băiat bun dar că merita un astfel de răspuns precum cel pe care i l-ai dat referitor la naționalitatea monahului Sava?

    Nu am aplaudat eu acest răspuns al tău?

    Așa că te rog să stai liniștit. Nu te afli în colimatorul meu cum de altfel nu se află nimeni în colimatorul meu.Pentru că nu am colimator.

    Nici măcar Mihai Silviu Chirilă nu se află colimatorul meu pentru că el așa a ajuns mare teolog:

    fiind băgat în seamă pe părintele Antim, de părintele Ieronim, de ceilalți preoți de la Rădeni, de preotul Staicu, și de alți preoți și mireni din România.

    Mihai Silviu Chirilă nu este altceva decât o tumoră care se hrănește din fricile acestor oameni: “Oare ce va zice Mihai Silviu Chirilă despre asta?” si-au pus aceștia întrebarea ori de câte ori s-au sfătuit între ei să ia o atitudine sau alta.

    Păi nu este râsul lumii?

    Ignorați-l totalmente pe Chirilă și se va evapora de unul singur.

    Ba chiar vă sugerez să îl luați tărbacă. Distracția va fi totală.

    N-am nici cel mai mic gând să-mi retrag cuvintele referitoare la bosumflați și rigoristi. Ca să fac o metaforă, sunt plin de zgârieturi și cicatrici din frecușurile pe care le-am avut deja până acum cu bosumflați și rigoriști.

    Așa că m-am cam lămurit de ei și încerc să mă păzesc să nu mă vatăm atât de mult.

    O să mai fac o metaforă de care te rog să mă ierți. Doctorul psihiatru, atunci când vorbește cu un bolnav care se pretinde a fi Napoleon, doctorul se contrazice cu el și îl ia în serios sau îi zice “da, da maiestate?”.

    1. Stoler Filip

      Mihai-Silviu Chirila nu este o tumora si n-a ajuns mare teolog pentru ca l-a bagat in seama unul ca preotul Staicu. Ultimul a ajuns mare pentru ca l-am promovat eu. Ca de fapt pe foarte multi alti preoti nepomenitori.

  12. Redactor a scris:
    “Gheron Sava alearga spre schisma”

    Te înșeli. Dar asta nu ar fi nimic nou pentru mine. Este a nu știu câtă oară când sunt nevoit să o spun unor persoane care mă interesau.

    Departe de mine gândul de a face gherontolatrie cu monahul Sava. Adică este râsul lumii: eu scriu articole despre clericalism și gherontolatrie și tot eu să cad în gherontolatrie.

    Îmi iau toată libertatea pe care o am ca să mă exprim pe acest site comunicându-ți că te înșeli. Îmi permiți asta nu-i așa?

    Există o diferență semnificativă între mine și tine: eu am stat față în față cu gheron Sava în câteva rânduri și mi-am luat libertatea de a-l bombarda cu întrebări incomode.

    Poate că cea mai incomodă întrebare a fost de fapt o afirmație de-a mea și anume că nu există Har la ecumenisti.

    În acest moment eu sunt schismaticul și nu gheron Sava pentru că gheron Sava, cu liniște și cu calm a stat și mi-a explicat că nu este posibil așa ceva.

    Adică el a susținut că există Har la ecumenisti.

    Cum de altfel a susținut acest lucru și public în orice conferință pe care ați ținut-o în România.

    Eu nu am fost mulțumit și nu sunt mulțumit nici în ziua de astăzi cu explicația lui gheron Sava.

    Dar este alegerea mea pentru care voi da socoteală. Poți să îmi suspenzi aceasta alegere?

    Pe cale de consecință te invit pe tine Vasile să te întâlnești față în față cu gheron Sava și să-i pui în față întrebările din care reiese că el este schismatic.

    Nu este ciudat că prin ceea ce spun acum sar în apărarea lui gheron Sava în condițiile în care eu nu sunt mulțumit de răspunsul lui?

    Vasile, închide-ți urechile la bârfe, cancanuri și la interpuși.

    Discuta direct cu persoana pe care o acuzi. Ai să vezi cat de repede te vei reconsidera.

    Eu nu vreau să fiu hipnotizat nici de MSC, nici de Zisis și nici de gheron Sava. Nu știu de ce dar mie nu-mi place să fiu hipnotizat.

    Got it bro’?

  13. Știi de ce este datoria ta, de ce ești obligat să te întâlnești cu gheron Sava.

    Pentru că ești administratorul, deținătorul celui mai mare vehicul de media ortodoxă online din România.

    Responsabilitatea ta este uriașă. Vei da socoteală pentru fiecare atitudine luată în acest site și pentru fiecare suflet care și-a conturat o opinie urmare a ce a citit pe acest site.

    Te afli într-o situație înfricoșătoare.

  14. Pentru toți cei care încă-i mai susțin pe greci, deși s-au făcut multe tulburări, vă întreb, fraților, pentru ce nu-i invităm noi pe teologii bulgari la discuții ? Că bag seama că, în ultima vreme, ora exactă în Ortodoxie se dă de la ceasul catedralei din Sofia. Sau ortodocșii lor nu se ridică la înălțimea ortodocșilor greci ? Dacă ar fi să învățăm CEVA de undeva, cred că ar trebui să stăm și să luăm notițe de la frații noștri de peste Dunăre.
    Doamne ajută !

  15. Stoler Filip
    Foarte bine punctat.
    Fără dialog direct,personal, fără interpuși ,în contextul acesta,nu se poate,este un haos.
    De acord cu dvs. Gând în gând.
    În altă ordine de idei,părerea mea: răspunsul primit de la gheron Sava este cel corect,ortodox. Pt. că nu este de la dânsul, ci este al Bisericii. Este dat din practica,experiența și învățătura Bisericii. Răspunsul este dat din Pidalion și din experiența Bisericii, nu este o interpretare personală. Un alt răspuns te aruncă în schismă.
    Și,cred eu,problema nu este legată de existența sau inexistența Harului,ci de comuniune. Până la problema Harului,pe care numai Biserica o poate rezolva,pe cale sinodală, trebuie rezolvată problema comuniunii, care odată rezolvată,înțeleasă și aplicată corect,ortodox,va duce de la sine și la rezolvarea următoarei etape /probleme,cea a Harului.
    Adică întreruperea comuniunii va duce inevitabil la tulburări și neînțelegeri care vor necesita dezbateri sinodale și condamnarea ereziei și a susținătoriloe ei,caterisirea lor,și în consecință,pierderea Harului,în sensul de pierdere a preoției de către cei condamnați și implicit pierderea Harului. Dar pãnă acolo,nu se poate sări peste etape. Numai Biserica poate să caterisească. Aceasta nu se poate întâmpla în mod automat,magic,cum afirmă papistașii,adică odată cu erezia ești caterisit,căzut din Har,în sensul că nu mai ai Harul preoției. Acela Biserica îl dă,și tot ea îl poate lua și înapoi. Așa cum învață ea. Așa cum învață Biserica, Pidalionul,Sfinții.
    Dar pănă acolo trebuie făcut ceea ce trebuie în mom. acesta trebuie îndeplinită etapa aceasta,întreruperea comuniunii și prin aceasta declanșarea constituirii unui Sinod care să rezolve problema Bisericii.
    Acesta este ,,mecanismul” după care funcționează Biserica. Așa a lăsat Dumnezeu. Așa au procedat toți Sfinții.
    Dar până atunci trebuie să ne îngrădim. Trebuie pornit mecanismul.
    În esență asta învață Gheron Sava,și eu personal nu văd ceva neortodox aici.
    Și…,nu acceptă părtășia la erezie ca un mijloc de aplicare a iconomiei.

    Pt. Cata
    Am o rugăminte Cata: te rog,dacă poți,mergi la conferința din 12 mai a lui gheron Sava și întreabă-l pe dânsul ,de ce nu este indicat să luăm notițe de la bulgari,în acest mom.
    Ar fi f. bine dacă ar putea lămuri pe înțelesul tuturor această problemă, care în esență ține tot de comuniune, pe care nu am auzit ca bulgarii să o fi întrerupt cu ecumeniștii,la nivel oficial.
    Mă iertați, am scris gândurile mele.

  16. HD a scris:
    “pe care numai Biserica o poate rezolva,pe cale sinodală, “

    You are joking, don’t you?!

    Care sinod?

    Oare eu i-am pus sau nu i-am pus aceasta întrebare lui gheron Sava?

    1. Nu glumesc,Filip,dar dacă nu o să mai fie Sinod ORTODOX, va fi din cauza păcatelor noastre,va fi din îngăduința lui Dumnezeu,pt. ele,și va trebui să ne asumăm consecințele.
      De fapt…,de aceea este așa de important subiectul întreruperii pomenirii/ comuniunii, căci este singurul mijloc la ora asta,în contextul în care ierarhia,clerul este majoritar ecumenist și/ sau în comuniune cu ecumeniștii, de a se provoca un Sinod pe tema asta,numai printr-o presiune de jos în sus.
      Căci, așa cum spunea cineva,Ierarhii nu se mai tem…,…doar de mulțimi”

  17. Un interviu cutremurător cu întemnițatul Patriarh Irineu al Ierusalimului

    https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=34hKDMqFfhE

    Precum se ştie din scrisoarea semnată de întemniţatul Patriarh Irineu al Ierusalimului la 20 iunie 2015, acesta:
    1. condamnă ecumenismul şi „biserica” ecumenistă ca una ce „nu este vie, ci moartă, căci minciuna ucide în sine tot adevărul”
    2. condamnă Consiliul Mondial al „bisericilor” şi susţine ieşirea din componenţa acestuia
    3. condamnă sinodul tîlhăresc din Creta, numindu-l „lipsit de har şi scîrbos în faţa lui Dumnezeu” pentru „revizuirea perfidă a teologiei şi antropologiei ortodoxe”
    4. mărturiseşte că „Sfîntul Duh lucrează doar în creştinii ortodocşi care stau în Adevăr. El nu poate conlucra cu faptele nelegiuiţilor”
    5. îndeamnă „episcopii puşi şi chemaţi de Dumnezeu pentru apărarea credinţei, … să adopte atitudinea mărturisitoare a Sfinţilor Părinţi în apărarea Ortodoxiei faţă de cei care o vând şi o supun pe placul lumii acesteia care zace în rău”
    6. cheamă „pe toţi membrii Bisericii-Mame a Sionului şi a întregii Ortodoxii, … să vină şi să ajute, cu frică de Dumnezeu, cu credinţă şi cu dragoste, la restabilirea ordinii canonice în Patriarhia” Ierusalimului.

    În semn de protest faţă de deciziile nelegiuite şi anticanonice Patriarhul Irineu, refuzînd să accepte îndepărtarea lui, a fost “zăvorît” în una din micile chilii ale clădirii Patriarhiei Ierusalimului, unde e închis de peste 10 ani.
    Accesul la el din clădirea Patriarhiei a fost blocat prin zidirea unui perete de cărămizi, fiind lăsată doar o fereastră cu gratii. Patriarhul se află într-o mică chilie ce se învecinează cu un mic paraclis în care el săvîrşeşte regulat sfintele slujbe. În chilie nu e curent electric, accesul medicilor e limitat, iar hrana i se transmite cu funia prin acoperiş. De asemenea, are şi o mică curte de 3 x 4  metri înconjurată de ziduri. Cu un etaj mai sus de chilia patriarhului locuieşte o familie de arabi ce regulat îi transmite mîncarea cu funia. După 10 ani de temniţă, sănătatea patriarhului s-a înrăutăţit semnificativ, însă el continuă să-şi ducă crucea de mărturisitor, scoţînd la iveală ilegalităţile Patriarhiilor Constantinopolului, Ierusalimului, Moscovei şi a altora.
    În pofida condiţiilor de întemniţare, din cînd în cînd susţinătorii patriarhului au posibilitatea de a comunica cu Preafericitul prin fereastra apartamentului arabilor.

  18. În timpul urmăririi interviului în colțul din dreapta jos se află simbolul unei tastaturi. Dați click pe ea și vă oferă posibilitatea să activați traducerea în limba română.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Jurnalismul independent al portalului OrtodoxINFO necesită mult timp, foarte multă muncă, dar și resurse financiare. Veniturile obținute din publicitate sunt însa cu mult sub așteptările noastre inițiale. Chiar dacă portalul are mulți cititori, totuși, sunt foarte puțini care găsesc în produsele promovate prin reclame ceva să-i intereseze… și să dea click pe ele. Pe de altă parte, jurnalismul nu poate fi independent dacă este finanțat de vreun mogul sau organizație.

Pentru a fi independent, acesta trebuie să se bazeze strict pe cititorii săi mulți, care să sprijine fiecare cât poate această lucrare. Ca atare, de bază rămân tot clasicele conturi bancare sau varianta PayPal. Fără sprijinul vostru acest portal nu-și va mai putea continua activitatea.

Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

Reclamele sunt blocate

Te rog să ne susții, deblocând reclamele.