Inspectorii Autorităţii Naţionale Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) au făcut, înainte sărbătorilor de Paşte, aproape 5.000 de controale la unităţi din domeniul alimentar, fiind date 300 de sancţiuni, în valoare de 1,2 milioane de lei, şi fiind dispuse suspendarea ori interzicerea activităţii unor unităţi. De asemenea, au fost retrase de la vânzare peste şase tone de produse alimentare neconforme şi peste 72.000 de ouă care nu erau marcate corespunzător, conform News.ro.
Potrivit ANSVSA, echipe de inspectori au făcut, în perioada 1-23 aprilie, controale în toată ţara, la 4.990 de obiective din sectorul alimentar, pentru a verifica dacă sunt respectate condiţiile sanitar-veterinare din pieţele agro-alimentare, abatoarele şi centrele de sacrificare a mieilor cu activitate temporară, unităţile de tranşare a cărnii, unităţile de procesare şi depozitare a alimentelor de origine animală, în unităţile de vânzare cu amănuntul, precum şi în unităţile de alimentaţie publică.
Pentru deficienţele constatate, s-au aplicat 300 de sancţiuni contravenţionale, care au însumat 1.278.660 de lei, fiind emise 16 ordonanţe privind suspendarea activităţii şi 68 de ordonanţe privind interzicerea desfăşurării activităţii unor unităţi.
De asemenea, au aplicate măsuri de reţinere oficială sau sechestru şi au fost dirijate către unităţi de neutralizare 6.111,76 de kilograme de produse alimentare neconforme şi 72.280 de ouă, care nu erau marcate în conformitate cu cerinţele legale.
Totodată, inspectorii DSVSA judeţene şi a municipiului Bucureşti au asigurat supravegherea funcţionării şi au verificat condiţiile de igienă şi bunăstare a animalelor în centrele temporare de sacrificare a mieilor.
Până în prezent, au fost amenajate şi autorizate să funcţioneze temporar 120 de centre pentru sacrificarea mieilor.
Numărul abatoarelor autorizate sanitar-veterinar în care au fost sacrificaţi miei este de 87.
Printre neconformităţile constatate şi sancţionate se numără: comercializarea mieilor fără documente de provenienţă şi transportul acestora cu mijloace de transport neautorizate; nerespectarea normelor sanitare veterinare privind condiţiile de igienă şi de temperatură pe durata transportului produselor alimentare; deficienţe privind marcarea şi etichetarea ouălor; deficienţe privind asigurarea trasabilităţii produselor alimentare; depozitarea şi comercializarea către consumatorul final a produselor alimentare în spaţii care nu au fost înregistrate sau autorizate sanitar veterinar, fără respectarea condiţiilor de temperatură şi igienă; deficienţe privind depozitarea şi eliminarea deşeurilor şi a subproduselor nedestinate consumului uman.
De asemenea, s-a constatat că unii operatori ai unităţilor din sectorul alimentar nu au pus în aplicare proceduri de dezinfecţie, dezinsecţie şi combatere a dăunătorilor (DDD) şi nu au elaborat şi implementat programe proprii de control pentru stabilirea parametrilor fizico-chimici şi microbiologici ai apei, a criteriilor microbiologice ale alimentelor, precum şi pentru determinarea nivelului maxim de reziduuri şi contaminanţi, în conformitate cu prevederile legislaţiei relavante a UE.
Controalele ANSVSA cu această tematică vor continua până în 1 mai.
„Dezinfecţie, dezinsecţie şi combatere a dăunătorilor (DDD)” – o MANTRA pe care o gasim din ce in ce mai des in stirile legate de sanatate si mediu. Parca am mai avut una identica odata – ceva cu Dan Diaconescu…
Din pacate, in felul in care e aplicata astazi, DDD inseamna in principiu folosirea agresiva de substante chimice toxice, pretinsa a fi procedura fireasca, normala de asigurare a unui mediu si unei vieti curate pentru oameni. Prin asocierea cu ideea de sanatate si curatenie, se denatureaza sensul lor si oamenii isi pierd in timp, destul de rapid din cauza agresivitatii cu care e repetata aceasta mantra si contextului de „obigatoriu”, imaginea corecta a ceea ce curat si sanatos ar trebui sa insemne de fapt: adica in mod obligatoriu fara substante toxice, fara otravuri, care sunt exact opusul a ceea ce „curat si sanatos” inseamna de fapt.
Un exemplu de agresivitate in introducerea mantrei DDD in mintea celor care navigheaza pe Internet: la un articol despre pericolele pesticidelor au fost afisate pe pagina 3 variante de reclama la o anumita firma de DDD, care isi oferea serviciile folosind niste strategii de marketing ridicole dar eficiente la anumite tipuri de persoane. Am inchis reclamele si le-am etichetat drept „Neadecvate”, pentru ca asa le-am perceput eu in ce ma privea pe mine. Au promis ca vor incerca sa nu le mai afiseze. De curiozitate am reincarcat pagina de vreo douazeci de ori. Si de fiecare data, desi am repetat etichetarea ca „Neadecvata” au reaparut in mod implacabil, dominand reclamele de pe pagina. Repetitia si cantitatea sunt esentiale in implantarea unei informatii in mintea celor care au
fondul informational propice, adica lipsit sau insuficient incarcat de informatii incompatibile cu cea care se doreste introdusa. In cazul meu, cei care fac reclame la DDD isi pierd timpul si banii…