X

Propovăduitor cu capul descoperit, chiar înainte de Paști. Pseudo-Mitropolitul Clujului VEDE în viitor o biserică UNITĂ: Ortodoxă cu Papistașă

Dacă în trecut astfel de derapaje de la dreapta credință nici nu ar fi fost concepute, iar persoana vinovată ar fi fost canonisită, iată cum astăzi când totul este inversat, o astfel de declarație este catalogată ca fiind una ,,curajoasă,,. Dincolo de ea și de șerpeasca folosită se pot observa cele două mari oportunități care vor fi exploate cu abilitate de ecumeniști: vizita papei și pericolul ,,comun,, reprezentat de grupările fundamentaliste musulmane. Acestea vor indica o singură direcție: Spre ,,o biserică unită,,.

Înalt Prea Sfințitul Arhiepiscop Andrei și mitropolit al Clujului

Iată știrea preluată de pe evz.ro:

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

La întâlnirea de Paște cu reprezentanții mass media din Cluj Napoca, mitropolitul Clujului a făcut o declarație curajoasă, care se referă la unitatea Bisericii.

Înalt Prea Sfințitul Arhiepiscop Andrei și mitropolit al Clujului a declarat că vede în viitor o biserică unită, mai ales că vizita Papei Francisc în România, în luna mai, vine în sprijinul acestei idei. Întrebat dacă vede în această vizită un prim pas spre unitatea bisericii, IPS Andrei a spus că una dintre speranțele lui este legată de această idee.

”Sperăm să fie. Oricum, noi, ceea ce vedem e că Papa Francisc este un om tare deschis sufleteşte şi jovial. Vizita Papei o văd pozitiv, unul dintre puncte fiind şi întâlnirea cu înaltul cler ortodox, cu PF Patriarh Daniel, cu mitropoliţii şi cu ceilalţi episcopi, în Catedrala Naţională din Bucureşti în 31 mai. Aşteptările mele sunt ale oricărui creştin bun ca să se facă paşi înspre unitatea creştină. Aberaţii precum cea petrecută cu prilejul Paştilor catolice (atentatele din Sri Lanka – n.a.) să nu se mai întâmple. Bieţii oameni erau la slujbă şi vreo grupare fundamentalistă musulmană a pus la cale ceea ce s-a petrecut”, a spus IPS Andrei.

Înaltul ierarh al bisericii ortodoxe, cunoscut pentru faptul că este un episcop care este iubit de cler și de credincioși, a mai spus că se roagă pentru unitatea creştină.

„Oricum ar fi, Hristos este singura şansă, toate celelalte neajunsuri ni se datorează nouă, oamenilor, că suntem slabi şi nu am pătruns mesajul Evangheliei lui Hristos cu toată fiinţa noastră”.

Reclame

Sistemul vrea să ne reducă la tăcere! Sprijiniți OrtodoxINFO!

Ne străduim să menținem viu acest site și să vă punem la dispoziție informații care să facă lumină în provocările pe care le trăim. Activitatea independentă a OrtodoxINFO funcționează strict cu ajutorul cititorilor, din acest motiv vă cerem acum ajutorul. Ne puteți sprijini printr-o donație bancară sau prin PayPal, completând formularul de mai jos.



Mulțumim celor care ne-au ajutat până acum!

85 comentarii

  1. Grețosul ăsta pro-ecumenist de mulți ani este și pro-imigranți veniți cu grămada!
    Când îl văd la televizor, nu știu cum să mut mai repede pe alt canal…dacă din greșeală îl și aud, tot din el….atitudinea, tonul, vocea, mesajul, mă fac să mă gândesc cât de blestemată este țara asta cu asemenea personaje puse în puncte cheie!
    La fel de grețos când vorbește este și ăla, Tomitanul, fost Șpagoveanu !
    La amândoi le tremură vocea când vorbesc….

  2. Păi, n-au de ce să se mai ascundă…nu s-au ascuns niciodată!
    La ”Universul Credinței”, de cel puțin 10-15 ani zaharisitul ăsta o comite prin interviuri, ca să ne fi obișnuit până acum…în special cei care iau totul de-a gata, ca și cum numai ei sunt deținătorii cunoștințelor despre Adevărul Absolut!
    Enervant este că le-a reușit! Mulți se uită în gura trădătorilor ăstora!
    După ce că-s trădători față de Însuși Capul Bisericii căruia cică-I slujesc, coboară la Iad împreună cu ei, și pe cei dintre cei mai mici frați ai Lui…adică mirenii!
    M-am uitat la emisiunile cu pricina…NICIUNUL DIN REDACȚIE, NICI DINTRE INVITAȚI, DAR NICI DINTRE REPORTERI NU L-AU ÎNTREBAT PE ĂSTA (SAU PE ALȚII CA EL…) CĂ NU CUVÂNTĂ BINE, ÎN RAPORT CU ADEVĂRUL REVELAT ȘI RELEVAT!

  3. Daca toti crestinii ar fi inteles insemnatatea si puterea canonului 15 Constantinopol..si l-ar fi pus in aplicare, nu ar fi fost picior de ecumenist in Biserica.
    Dar starea de anestezie…isi spune cuvantul ..crestinului ii place sa se ascunda dupa explicatii si tot felul de “argumente”..in loc sa puna mana pe galeata..si sa stinga focul…prin aplicarea canonului.
    Aici se face diferenta….in a intelege simplitatea.. si in acelasi timp, puterea acestui canon.

  4. Asta a fost tradator in inchisoare si in timp ce colegii lui au fost martirizati el a fost promovat si acum isi continua “opera”.

  5. Nu exista un lucru mai de injosire decat sa stai la masa cu eretici, aceasta hula impotriva ortodoxiei a fost pedepsita la referendum cand am vazut credibilitatea lor in fata crestinilor , mergem la biserica sa stam de vorba cu duhovnici adearati si placuti domnului nu pentru colectori de taxe , sa ma ierte domnul nostru Isus HRISTOS fratilor intr-un hristos

  6. Nu pot sa cred in ce hal a ajuns BOR, ma intreb oare ce e in capul ierahilor si a preotilor? Atata rastalmaceala a Scripturii, cum ca ,,Hristos S-a rugat pt unitatea crestinilor “, nu am mai vazut asa ceva nici macar la iehovisti. Nu pot sa cred ca apuc sa traesc in vremurile din urma. Ei il vad pe papa cel mai sufletist om de pe pamant, dar de fapt, Biblia ne spune cine e papa: ,, si am vazut o alta fiara ridicandu-se din pamant, si aveq doua coarne, asemenea mielului, dar graia ca un balaur, si toata stapanirea celei dintai fiare ea o pune in stapanire”(Apocalipsa 13:11,12a). Asa e papa. Are aspect de miel, vrea binele tuturor, s-a saturat de mafie si de atentate, dar de fapt graieste minciuni si hule la adresa lui Hristos si a Unicei Sale Biserici Ortodoxe. Iar, pe mine nu ma prea afecteaza ca papa(inaintemergatorul lui antihrist) vine in Ro, sau ca Bisericile se unesc, eu in monentul in care Biserica s-a unit, nu mai pun piciorul in biserica. Vai de cei care nu cunosc Scriptura, si urmeaza ecumnismului si slujitorilor lui.

    1. Ei se smintesc pentru ceea ce se spunea în cadrul Sf.Liturghii: ”PENTRU UNIREA CREDINȚEI ȘI ÎMPĂRTĂȘIREA SF.DUH, DOMNULUI SĂ NE RUGĂM…” adică pentru unirea credinței într-una, DAR cum a fost odată prin (re)venirea celorlalte la cea ortodoxă, nu invers….prostituarea ortodoxiei și băgarea mortului în casă, pentru ”liniște” și ”pace”!
      Nu știu dacă voi ați fost atenți dar de câțiva ani se spune”UNITATEA CREDINȚEI”, ceea ce aduce mai bine cu ceea ce urmează să vină…ECUMENISMUL!

      CEI MAI VINOVAȚI SUNT EPISCOPII!
      EI SUNT CEI CARE (A)DUC/TRANSMIT ORDINELE DE SUS ÎN JOS, NU VICE-VERSA, NE-ACCEPTÂND NICIO ÎMPOTRIVIRE DIN PARTEA PREOȚILOR…CANONICĂ SAU NU!
      Ei, aici e-aici: preoții, pot ALEGE – cu Hristos sau cu Mamona!
      La fel și noi, că și nouă o să ne vină rândul…nu vedeți că ACUM se cere (cu sau fără voia noastră) să mărturisim de care parte ne tragem și vrem să rămânem?
      DIAVOLUL NE CERNE PE TOȚI! EL NE PÂRĂȘTE LA DUMNEZEU ARĂTÂNDU-I CUM FIII ÎMPĂRĂȚIEI SE LEAPĂDĂ DE EL…

      Iar preoții, din punctul meu de vedere care se fac/se vor face părtași la ecumenism, o fac din două pricini: fie din teamă lumească că vor pierde postul dintr-o parohie, fie din convingere, școlindu-se în seminariile și facultățile de teologie care spun altfel unele lucruri, alături de ”ascultarea” prost/greșit înțeleasă față de mai-marii lor!

      Amândouă cazurile, au un punct comun de care nu s-a vorbit niciodată, decât în șoaptă…asemenea nereușitei și ne-ținerii unei căsnicii din pricina vieții păcătoase a mirilor de dinainte de cununie, cât și după….majoritatea preoților intră în preoție (hirotonie și hirotesire) fiind condiționați de păcatul simoniei…umplerea buzunarelor episcopilor care-și dau acordul, cu ajutorul plicului cu bani și-a unei mese generoase, cu meniul pre-stabilit de către aceștia!

      Îmi imaginez numai, cât de greu i-a fost/îi este unuia dintre cei care vor preoția din convingere și dragoste de Hristos și de oile Lui, după căsătorie, cununie cu viitoarea preoteasă, să dea banul de vrea preoție și parohie!

      AICI E BUBA! CINE CEDEAZĂ, VA MERGE DIN COMPROMIS ÎN COMPROMIS…așa cu ei, așa și cu cei de după ei!

      1. La ”Efeseni”,cap.4cu3,cât și la cap.4cu13,găsim ”unitatea..”,în loc de”unirea..”cum era în Biblie ed. 1688,1914și 1939.Schimbarea este aproximativ,din 1988,și chiar mai devreme,foarte probabil…

  7. Ai dreptate, Naavin. Cand cele doua se vor uni, se vor fi unit intru catolicism, avandu-l pe papa drept conducător. Acel moment va defini sfarsitul ortodoxiei oficiale. Vor ramane mici insulițe de ortodoxie autentică pe ici pe colo, ce se va dori să fie zdrobite intru biruinta vrajmasului. Nu mai dureaza mult. Cei ce au ochi, vad viteza pe care a luat-o pe toate planurile lupta împotriva lui Hristos. Aproape nu exista domeniu al vieții care sa nu fie afectat sau mai bine zis infectat. Asta este… Ne meritam soarta. Păcat de copiii si de nepoții nostrii.

    1. Dar oare ce vom face cand ,,uraciunea pustiirii”- antihristul va pune stapanire pe Biserica? Cum ne vom mai impartasi, boteza, spovedi, cum vom lua parte la Sf Liturghie? Personal, am inceput o campanie de propovaduire in care dau carti si pliante ortodocsilor(si nu numai) despre ecumenism si creta, si majoritatea cand le spun sa pastreze ortodoxia autentica spun:,, foarte bine ca se unesc religiile, macar nu o sa se mai certe lumea pe seama careai religii este cea adevarata”. Oare ce va fi de lumea asta? Chiar si persoanele credincioase pe care le cunosc si rudele mele sunt de acord cu unirea, si vad in papa un mare sfant. Credeam ca daca le voi propovadui adevarul vor constientiza gravitatea faptului si se vor feri, dar ei ma privesc ca pe un nebun, si spun ca s-au plictisit de predicile mele. Nici nu stiu, sa ma rog pentru ei sau nu, daca accepta sinodul sa ma rog sa se intoarcasau nu, deoarece sunt oarecum sub anatema

  8. Omilie tulburătoare a Arhim. Nectarie Moulatsiotis
    de tâlcuire a ultimei părți a Apocalipsei prin prisma
    evenimentelor contemporane
    După Părintele Elpidie, și părintele Nectarie crede că
    ACTUALUL PAPĂ AR PUTEA FI PROFETUL MINCINOS și că va
    avea un rol esențial în impunerea PECETLUIRII.
    Omilia a avut loc în sfânta mănăstire a Sfinților Augustin și
    Serafim de Sarov, la 23 februarie 2013:
    „Consider că subiectul demisiei papei de pe tronul Romei
    este un semn al unor evenimente despre care, cu cât ne vom
    informa mai repede și vom informa și pe alți frați ai noștri, vom
    înțelege ceea ce foarte probabil se întâmplă astăzi cu omenirea.
    Consider că nu este întâmplătoare demisia papei.
    Mulți vorbesc despre conspirații sau despre scandalurile care
    l-au făcut să demisioneze. Pe mine mă interesează altceva, și
    anume că acest papă a fost ales în 2005 și a rămas până în 2013,
    doar 8 ani; acești ani îi consider importanți deoarece din secolul
    XIV nu a mai demisionat alt papă. Să fie întâmplător acest lucru?
    Eu consider că nu este întâmplător…
    Eu voi încerca, așa cum am făcut cu capitolul XIII al
    Apocalipsei – care vorbește de prima fiară care se ridică din mare
    și care se numește Leviatan198 – această fiară am comentat-o și am
    «cusut» un costum pentru ea pe care am încercat să îl
    «îmbrăcăm» peste evenimentele vremii noastre – și voi sunteți cei
    care veți judeca dacă acest costum se potrivește vremii noastre
    sau nu; continuarea evenimentelor va demonstra dacă interpretarea
    noastră este corectă sau nu.
    Discuția noastră despre prima fiară a avut loc acum un an sau
    doi, dacă îmi amintesc bine; […] unde vă spuneam că această
    fiară iese din mare și are 10 coarne care îi dau putere199. Însăși
    Scriptura ne spune că cele 10 coarne sunt 10 regi, care nu au regat,
    dar care au putere de împărați: aceștia comandă. Adevărul este că
    azi cei care comandă prim-miniștrilor și conducătorilor de state –
    care au regat – sunt bancherii – 10 la număr, cei mai puternici, au
    o părere comună și, așa cum a zis și Venizelos, suntem obligați să
    ne supunem deciziilor pe care le impun acești 10 regi. Grecia a
    semnat deja 3 memorandumuri pe care nu le putem întrerupe.
    Acești regi își au sediul în regatul-confederație Elveția și vedem
    cum aceștia comandă toate națiile care le datorează bani. Ei
    împrumută bani către statele din toată lumea în schimbul unor
    condiții care se regăsesc în memorandumurile pe care le semnează.
    Fiara se numește Leviatan. Oare este întâmplător că noile
    zăcăminte de gaz natural care s-au descoperit în apele teritoriale
    ale Ciprului, au fost numite de către evrei Leviatan? Fiara care
    iese din mare, care dă petrol către companiile extractoare, în
    spatele cărora, dacă veți căuta, îl veți găsi pe Rockefeller și pe cei
    10 bancheri. Aceștia guvernează națiunile și comandă ce se
    întâmplă în lume. Dau asemenea comenzi încât aflăm deodată că
    obligațiunile emise de Spania sau Grecia sunt fără valoare; ei au
    putere să devalorizeze, să ridice și să coboare bursele. Au
    asemenea putere încât dacă un guvern nu ascultă de comanda lor
    pot să îl falimenteze și să distrugă un stat întreg. Aceștia decid
    care va fi salariul tău, câți ani trebuie să muncești, când vei ieși la
    pensie; aceștia le decid și le impun guvernelor. Vedeți că în
    Grecia nu decide guvernul elen ci Troica, în calitate de
    reprezentant al băncilor și ce nu facem conform deciziilor lor nu
    este acceptat.
    Prin urmare cine guvernează: noi sau organul bancherilor?
    Rezumând, vă spun că acești bancheri au puterea unor regi, fără a
    fi regi; decid asupra soartei unor state fără să fie conducătorii
    legitimi ai acestora… și au o părere comună.
    O să vă citesc din capitolul XVII al Apocalipsei ca să vă
    reamintesc exact ce spune:
    «12. Şi cele zece coarne pe care le-ai văzut sunt zece împăraţi,
    care încă n-au luat împărăţia, dar care vor lua stăpânire de
    împăraţi, un ceas, împreună cu fiara.
    13. Aceştia au un singur cuget şi puterea şi stăpânirea lor o
    dau fiarei.
    14. Ei vor porni război împotriva Mielului, dar Mielul îi va
    birui, pentru că este Domnul domnilor şi Împăratul împăraţilor şi
    vor birui şi cei împreună cu El – chemaţi şi aleşi şi credincioşi.»
    Aceștia vor porni război împotriva creștinilor. De ce vor
    porni acest război? Pentru că aceștia sunt cei care au puterea să
    impună pecetea pe mână și pe fruntea oamenilor. Aceștia pot
    decide ca, pentru a se evita evaziunea fiscală, banii să înceteze să
    mai existe în forma lor fizică și să existe doar în format electronic,
    pe card. Dar deoarece cardul se poate pierde (…) băncile au
    dreptul să ne impună schimbarea modului prin care se vor face
    schimburile economice, mai exact să impună ca banii să nu mai fie
    pe card, ci direct pe mâna noastră. Dacă doriți să puteți cumpăra,
    să puteți administra banii voștri, să vă luați pensia și salariul, veți
    pune o pecete pe mână. Este ceea ce spune Apocalipsa:
    «Şi ea îi sileşte pe toţi, pe cei mici şi pe cei mari, şi pe cei
    bogaţi şi pe cei săraci, şi pe cei slobozi şi pe cei robi, ca să-şi
    pună semn pe mâna lor cea dreaptă sau pe frunte.»
    Fiara va lua toată puterea și va comanda băncilor să impună
    acest mod de administrare a banilor atât oamenilor, cât și
    guvernelor. Nu le va fi dificil. Vedeți cum s-au schimbat lucrurile
    în Grecia și în toate națiile. Aceasta consider că este prima fiara,
    care se cheamă Leviatan și care iese din mare, ce are 10 coarne și
    7 capete. Coarnele nu sunt altceva decât cei 10 bancheri care sunt
    regi fără regat și care conduc întreaga lume, inclusiv țara noastră.
    Acest costum «am croit200» acum 2 ani. Acum, odată cu
    demisia papei, vin să «croiesc» un alt costum. Vedem cum în al
    XII-lea capitol201 ni se vorbește despre 2 femei.
    Una dintre ele: «Şi s-a arătat din cer un semn mare: o femeie
    înveşmântată cu soarele şi luna era sub picioarele ei şi pe cap purta
    cunună din douăsprezece stele». Soarele este Hristos, luna este
    păcatul, firea cazută, iar cele 12 stele sunt cei doisprezece apostoli.
    A doua femeie: «Iată un balaur mare, roşu, având şapte
    capete şi zece coarne, şi pe capetele lui, şapte cununi împărăteşti».
    Aveți grijă: această fiară are cele șapte capete purtătoare de
    cununi împărătești. O să vă explic mai departe. La cealaltă fiară
    capetele nu au cununi. La cealaltă fiară cununile se ridică de pe
    capete și se așează pe coarne, ceea ce înseamnă că nu mai
    conduce capul – deoarece nu mai poartă cununa – ci conduc
    coarnele. Coarnele sunt cele 10 bănci care primesc puterea de a
    conduce.
    Aici e vorba de o femeie și lângă ea vedem fiara, cea cu 7
    capete și 10 coarne.
    «Iar coada lui târa a treia parte din stelele cerului şi le-a
    aruncat pe pământ. Şi balaurul stătu înaintea femeii, care era să
    nască, pentru ca să înghită copilul, când se va naşte.»
    …aceasta este prima, femeia înveșmântată în soare, am
    zugrăvit-o și în pronaosul bisericii noastre.
    Să ne întoarcem acum la cealaltă fiară, cea pe care am
    descris-o mai înainte, în capitolul XIII.
    «Şi am văzut ridicându-se din mare o fiară, care avea zece
    coarne şi şapte capete şi pe coarnele ei zece cununi împărăteşti şi
    pe capetele ei: nume de hulă.»
    Iată că aici cununile sunt pe coarne, nu mai sunt pe capete ca
    în capitolul XII; eu cred că această fiară este aceeași, nu este alta:
    are tot 7 capete și 10 coarne.
    Și ce scrie mai departe? Iată, în capitolul XVII zice:
    «Şi am văzut o femeie şezând pe o fiară roşie, plină de nume
    de hulă, având şapte capete şi zece coarne.»
    Iată, vede o altă femeie care șade… cealaltă femeie nu ședea;
    cealaltă femeie, după cum spun Sfinții Părinți, simbolizează
    Biserica; este înveșmântată cu Soarele, calcă pe Lună – pe
    păcate – și poartă pe capul ei cununa celor 12 Apostoli. Este Una
    Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică. Aici însă ni se
    prezintă o altă femeie, care stă pe fiara roșie – această fiară care a
    ieșit din mare, plină de nume de hulă, având șapte capete și zece
    coarne. Aici nu se zice nimic de cununi, nu ni se spune unde sunt
    cununile. De ce? Vom vedea în continuare… deoarece puterea o
    va da fiarei.
    Prin urmare, sunt două femei. Una din ele simbolizează
    Biserica lui Hristos, adevărata Biserică a lui Hristos, cea
    înveșmântată cu Soarele. Cealaltă femeie oare ce vrea să
    reprezinte? Cea care stă pe fiară, plină de nume de hulă, erezii,
    blasfemie și «cu care s-au desfrânat împăraţii pământului?» Toți
    împărații au trecut pe la această femeie și au salutat-o, au văzut-o…
    Oare cine este această femeie?
    Această femeie «era îmbrăcată în purpură şi în stofă stacojie
    şi împodobită cu aur şi cu pietre scumpe şi cu mărgăritare, având
    în mână un pahar de aur, plin de urâciunile şi de necurăţiile
    desfrânării ei». Acest pahar nu are Trupul și Sângele lui Hristos
    așa cum este în cazul celeilalte femei. Așadar, aici vorbim de o
    altă biserică, care este îmbrăcată în roșu […]. Cum se îmbracă
    cardinalii? În roșu. Și papa când iese se îmbracă cu o pelerină din
    purpură stacojie împodobită cu pietre scumpe, așa cum spune
    Apocalipsa. Așadar, această femeie stă pe fiară, pe diavol, și toți
    împărații pământului au trecut pe la ea. Cine îndrăznește să se
    confrunte cu papa? Chiar și politicienii noștri, înainte de a fi aleși,
    îi vedem cum se duc la Vatican. Ce om politic nu face acest lucru?
    Ia să vedem ce se spune mai jos:
    «Iar pe fruntea ei scris nume tainic: Babilonul cel mare,
    mama desfrânatelor şi a urâciunilor pământului.»
    Și îl întreabă îngerul: «De ce te miri, Ioane?» Eu îți voi
    descoperi taina acestei femei… deoarece despre cealaltă femeie
    înțelesese Ioan că reprezintă adevărata Biserică a lui Hristos.
    «Eu îţi voi spune taina femeii şi a fiarei care o poartă şi care
    are cele şapte capete şi cele zece coarne.»
    Ascultă Ioane! «Fiara pe care ai văzut-o era şi nu este şi va să
    se ridice din adânc şi să meargă spre pieire.»
    Fiara pe care ai vazut-o era diavolul și acum nu mai este. De
    ce nu mai este? Deoarece Ioan vede epoca de după Hristos, nu cea
    de dinainte. Și vede o perioadă anume, nu oricare. După
    Răstignirea și Învierea Domnului diavolul a fost legat. Și ce spune
    Sfânta Scriptură? Va fi lăsat liber la sfârșitul lumii. Până atunci nu
    va avea putere asupra creștinilor, decât dacă noi prin păcatele
    noastre îi vom da acest drept, prin apariția lui antihrist. De aceea,
    la un moment dat «va să se ridice din adânc», iar mai apoi pentru
    totdeauna va «să meargă spre pieire».
    «Şi se vor mira cei ce locuiesc pe pământ ale căror nume
    nu sunt scrise de la întemeierea lumii în cartea vieţii,
    văzând pe fiară că era şi nu este, dar se va arăta.»
    «Aici trebuie minte care are înţelepciune. Cele şapte capete
    sunt şapte munţi deasupra cărora şade femeia.»
    Iată că cele 7 capete sunt 7 munți pe care stă această femeie,
    această «biserică» plină de nume de hulă, cu paharul plin de
    necurății. Această femeie stă într-un oraș așezat pe 7 coline. Ce
    oraș este așezat pe șapte coline? Toți părinții spun că este vorba
    de Roma, orașul celor 7 coline. Prin urmare nu sunt doar 7 munți,
    ci sunt și 7 capete și 7 regi – «Dar sunt şi şapte împăraţi». Sunt și
    munți și regi; și una și alta.
    Și ce mai vede Ioan? Vede o epocă anume; mai exact vede că
    «cinci au căzut»… Ioan vede perioada din jurul anului 2000. O să
    mă întrebați de unde am tras această concluzie… Dacă costumul
    este bine croit, vede în jurul anului 2000. Nu vede mai înainte. O
    să înțelegeți de unde am înțeles acest lucru: «cinci au căzut, unul
    mai este, celălalt încă nu a venit, iar când va veni are de stat
    puţină vreme».
    Cinci au căzut, al șaselea încă conduce, al șaptelea nu a venit
    încă, dar când va veni va conduce puțină vreme în orașul Romei,
    care reprezintă femeia în roșu.
    Și acum să ne întoarcem la evenimentele istorice: Când a
    devenit Vaticanul regat, astfel încât papii să fie regi ai Vaticanului
    și să poarte coroană pe cap, mitră de conducător și să stea pe
    tronul regal? Când s-a înființat statul Vaticanului? Am luat datele
    oficiale de pe site-ul Vaticanului: Vaticanul202 a devenit stat
    independent în continuarea statului eclesiastic din evul mediu din
    11 februarie 1929. Prin urmare mai înainte nu era stat și nu avea
    conducător. Era doar papă. Nu era regat. Regat203 a devenit în
    1929. Din 1929 până azi, ne spune tot site-ul oficial care sunt
    papii care au condus Vaticanul:
    1. Până în 1939 – Papa Pius al XI-lea
    2. 1939-1958 – Papa Pius al XII-lea
    3. Ioan al XXIII-lea
    4. Din 1963 – Paul al VI-lea
    5. Ioan Paul I
    6. Din 1978 până în 2005 – Ioan Paul al II-lea (a cărui
    adormire am și văzut-o)

  9. Fratilor, in vremurile de pe urma credinta nu va fi găsită la acesti Ierarhi,la preoti, care sunt masoni, curați, homosexuali, libidinosi, simoniti…etc….ci la nimeni,dupa cum spune Sf Ap si Ev Ioan la Apocalipsa. De-a lungul istoriei Bisericii noastre, multor ierarhi li sa îngăduit de Dumnezeu ca sa fie in acest loc ierarhic, dar nu s-au mantuit, ci Hristos ia lasat ca prin ei s-au mantuit altii. Mie personal mi sa cerut sa dau bani pentru a mă hirotoni, iar eu personal urăsc acesti oameni care in loc sa isi vada de adevarata mântuire și sa cheme cu adevărat lumea la mântuire, fac propagandei electorale in Biserica, nu le ajung pe cât le da Dumnezeu iar Banul le-a luat mintile….si pentru asta Duhul Sfânt nu mai lucrează pentru ei înșiși ci doar pentru cei ce vin cu dragoste către cele sfinte. Ecumenismul este bun, dar numai intru UNA SI APOSTOLEASCA BISERICA ORTODOXA, restul este INSELARE, asa ca nu va lăsați înșelați dragii mei. Mie personal mi sa spus spovada de către un preot, care face atatea inovații în cult, care cu o spovedanie împărtășește credincioșii de 3-4 ori pe luna, chipurile ca lasa la conștiința fiecăruia, cand Sf Ioan Gură de aur spune clar in Tratatul de Preoție,,,,Si tu preotul ai grija cui dai si cum dai Sf Euharistie,, ….asa ca fratilor stati in ,,chilian voastră,, si ea va va invata ce sa faceti, dar cauta-ti-va un duhovnic la care va puteti deschide si fara rusine sau sfială spovediti totul….ca sa luati cununa…..face-ti MILOSTENII cât mai multe, si nu va lăsați canonul nefăcute, căci odata ce îndepliniți canonul si murind, negreșit ajungeți în RAI. Lăsați judecata lui Dumnezeu ,căci a lui este, dar nici sa va lăsați călcat în picioare , ci luptător pana la sfarsit indiferent care si cum va fi acest sfârșit si ve-ți avea odihnă sufletelor voastre. Ramane-ți intru Hristos si sper ca nu v-ati smintit de cele relatate de mine mai sus…..IERTATI-MA si Dumnezeu sa ma ierte…….

  10. Mai sus am zis ,,curați ,…nu asta am vrut să spun,sa batut gresit…..iar a doua greseala bătută…….,,,,credința se va gasi la mireni…..nu la nimeni cum sa batut

  11. I-am trimis pe whatsapp lui Razvan Bucuroiu.

    Salut Răzvan. Filip Stoler mă numesc și am lucrat peste 25 de ani în presă ca om de ecran. Cu mulți mulți ani în urmă făceam parte din echipa care a pus bazele revistei Admaker a lui Bogdan Alexandrescu. De atunci știam de existența ta.
    În ceea ce mă privește la acea vreme mă scăldăm în ape tulburi.

    Deocamdată sunt pornit creștinește să îți acord circumstanțe atenuante bănuind că îți scapă ce se întâmplă cu adevărat în lumea zbuciumată ortodoxă cel puțin după sinodul din Creta din 2016.

    Mă refer aici la toate dialogurile destul de aprinse purtate cu preoții de la Rădeni, mă refer aici la întorsăturile neplăcute ale profesorului Teodor Zisis, ale mitropolitului Serafim de Pireu, ale preotului Matei Vulcănescu, ale lui Ieroteos Vlachos și ale lui Longhin de la Banceni.

    Nu știu dacă ai avut această ocazie dar eu am stat la jumătate de metru distanță de părintele Teodor Zisis, i-am pus întrebări și am căpătat răspunsuri. La o vreme la care acesta avea o poziționare corectă. La fel de mult am discutat și cu preotul Matei Vulcănescu și cu Gheron Sava Lavriotul. În spațiu restrâns am avut ocazia să pun întrebări și să capăt răspunsuri atât de la Gheron Sava cat și de la părintele Hariton, monahul Alipie și monahul Evghenie.

    Păstrez un contact cat decât cu părintele Elefterie Tărcuța.

    Mă refer aici la site-urile:

    – învățăturilesfințilorpărinți,
    – ortodoxogos,
    – ortodoxinfo.ro,
    – mărturisireaortodoxă ,
    – la preotul Ciprian staicu,
    – la monahul grec Sava Lavriotul,
    – la monahii greci Hariton, Evghenie Alipie, care vin periodic în România și la toate părțile implicate în acest dialog aprins.

    Am făcut parte dintre semnatarii unei scrisori publicate anul trecut, scrisoare care se adresa părintelui Antim Gadioi și ucenicilor lui printre care și părintele Ieronim.

    Dacă te va interesa această scrisoare care oricum a fost publică ți-o voi furniza negreșit.

    Așadar sunt un antiecumenist. Îngrădit.
    Ca să fiu mai limpede: eu și cu familia mea nu mai mergem la nicio liturghie la care se pomenesc ierarhii români care au făcut parte din delegația de la sinodul din Creta. Și la nicio biserică unde în timpul liturghiei se pomenește numere ierarhului care propovăduiește cu capul descoperit erezia stabilită la sinodul din Creta.

    De ce m-am apucat să-ți scriu această scrisoare?

    Pentru că astăzi a apărut în viața mea o noutate. Am urmărit acea emisiune de pe Senso în care ai avut invitat un reprezentant al stiliștilor de la Slătioara și un preot ecumenist.

    Dacă până la vizionarea acestei emisiuni aveam rezerve întemeiate față de stiliști așa cum am rezerve foarte întemeiate față de Oastea Domnului, față de visarionisti, Arsenie Boca și alte rătăciri din interiorul ortodoxiei din România, ei bine astăzi m-am decis.

    Nu am niciun gând să mă trec la stiliștiii de la Slatioara.

    Duhul lor nu concordă cu duhul ortodoxiei.
    Imi asum aceasta afirmație.

    Dar am de gând să trec pe calendarul vechi.

    Dacă ortodoxia nu îmbrățișa în bloc schimbarea calendarului, Dumnezeu îi întărea pe ortodocși și astăzi ecumenismul era ținut la respect în banca lui. Alegerea schimbării calendarului este similară căderii Constantinopolului. Dumnezeu a îngăduit căderea Constantinopolului.

    Este incredibil cum această înregistrare a emisiunii tale a devenit catalizatorul deciziei mele în condițiile în care eu nu problematizam o eventuală trecere pe stil vechi. Nu făcea parte din preocupările mele.

    Măcar și pentru acest lucru țin să-ți mulțumesc. Îți doresc să te mântuiești așa cum doresc asta soției, copiilor mei, mamei mele, fratelui meu și prietenilor mei.

    Realizând în timp un matinal la TVR împreună cu prietenul meu de atunci Paul Trașcă, am fost sub așa zisa conducere a acestui personaj odios pentru ortodoxia din România numit Titi Dincă.

    Priviți vă rog în ce hal de mizerie sufletească s-a putut scălda preotul ecumenist în dialogul cu acel preot stilist în emisiunea lui Răzvan Bucuroiu. Paziti-vă fraților. Îndrăcirea are și astfel de forme de manifestare.

    https://m.youtube.com/watch?v=qXNR8yo6vpU&feature=youtu.be

    https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=e2jkgmWPgNg

      1. Sefule,spune-mi macar UN SINGUR Sfant a lui Hristos care invata ca Ortodoxia inseamna minuni,ba din contra.Cineva ii spunea altui ,,minunist”pe net acu ceva timp….daca tu crezi ca proba ortodoxiei sunt minunile ,pai tu nu ai ca si credinta ortodoxia,ci minunismul….Sa stii ca avea dreptate.Cu asemenea ortodocsi,am ajuns la 90% din populatia tarii sa fim ,,ortodocsi” dupa botez SI ATAT…Dar nici pe departe nu este deajuns!Sa traiesti sefule si sa te TREZESTI inainte de-a te duce si a nu mai fi!Iarta-ma!

  12. Doamne ajuta tuturor! Frate Filip, imi place ca esti ravnitor, asa cum sunt de obicei majoritatea celor care se convertesc sau sunt ca fii risipitori si se intorc. Dar ravna trebuie sa fie cu dreapta socoteala, altfel cazi in extrema de-a dreapta, care e mai periculoasa ca cea de-a stanga, asa spun Sf Parinti. Iti dau un link, si sa citesti cu atentie acest articol, tradus de ieromonahul Lavrentie Carp, care era sau este, nu mai stiu, monah la Manastirea Sf Trei Ierarhi din Iasi, si care ii daduse o scrisoare IPS Teofan, prin care-l anunta ca nu-l mai pomeneste la Sf Altar. Mai este o carte foarte buna pe care ti-o recomand s-o citesti, tuturor o recomand, care se numeste “Cele doua extreme: ecumenismul si stilismul”, scrisa de Arhim Epifanie Teodoropulos din Grecia. Sunt antiecumentist, anticip, antivaccinuri, ca sa nu creada altii ca sunt vreun ecumenist, sau ma scald in doua luntre.
    Saptamana binecuvantata si cu mult folos duhovnicesc!

    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.com/2019/04/despre-fenomenul-sectar-aparut-in.html

  13. Bogdaproste de grijă Marcu!

    Am să citesc ce mi-ai recomandat și dacă nu te supără îți recomand și eu la rândul meu următoarele două cărți:

    Străjerii ortodoxiei
    Vulturul rănit

    Așișderea, îți mai recomand
    “Trambita sihastrilor din Muntele Athos – monah Arsenie Cotea” pdf

    Dai această căutare și cauți până găsești PDF-îl.
    După ce citim fiecare recomandările primite tare sunt râvnitor să vedem ce am înțeles fiecare.

    Ceva îmi spune că nu păcătuiesc dacă îți spun de pe acum:

    HRISTOS A ÎNVIAT!

  14. @Marcu

    Eu nu am nici cel mai mic gând să mă fac stilist. Asta miroase a secta.

    Eu vreau să respect calendarul vechi. La mine acasa. Nu vreau să bag pe gât nimănui calendarul vechi. Până și noțiunea de “vechi” este nelalocul ei. Calendarul adevărat ar fi descrierea exactă.

    Sfantul Nicolae Velimirovici spunea că atunci când o parte dintre ortodocși au ieșit deja din post și sărbătoresc ceilalți încă sunt în post și că nu poate fi o tristețe mai mare care să caracterizeze această situație. Găsește această carte a sfântului Nicolae Velimirovici.

    Odată cu părăsirea calendarului vechi s-a instalat întunecarea din faptul că Dumnezeu și-a întors fața de la cei care au îmbrățișat această inovație toxică și apoi urmașii lor au perpetuat această greșeală.

    După roadele lor îi veți cunoaște.

    Iată roada: ecumenismul care ne face astăzi să ne sfâșiem între noi.

    Aș vrea să-ți spun ție o întrebare și aștept un răspuns nu numai de la tine ci și de la cei care citesc: saccsiv, Magda, guti Flo, adrian, Roman, Gheorghe și ceilalți pe care ii rog să mă ierte că nu i-am pomenit aici.

    Ce crezi că se află în sufletul meu și al familiei mele când peste câteva zile sărbătorim Paștele, învierea Domnului și noi suntem mâhniți de starea ecumenista în care se găsește mama mea, fratele meu, rudele mele, prietenii mei apropiați și vecinii de pe stradă?

    Mai mult decât atât, prezența noastră la o liturghie La care să nu se pomenească niciun ecumenist se pune serios sub semnul întrebării. Numai credința că fac ce trebuie în fața lui Hristos mă ține vesel și optimist.

    A venit momentul să înțeleg împreună cu soția și copiii mei că Paștele nu înseamnă numai o roșii, cozonac și carne de miel.

  15. Aceste două tipuri de ortodocși, stil vechi și stil nou, se comportă ca acei părinți care au divorțat având copii și apoi găsesc ei o metodă modernă și lumească să se vadă periodic astfel încât copiii să se bucure de ambii părinți și uneori copiii stau la unul din părinți o perioadă alteori la celălalt. Fățărnicie mai mare nu se poate.

    Copiii aceia niciodată n-au putut fi păcăliți. Copiii aceia vor duce cu ei toată viața această dramă.

    Cel de ortodocși suntem noi dacă suntem divorțați?

    Dar dacă ar trebui să țin partea cuiva eu voi ține partea calendarului adevărat. În această chestiune nu e loc de political corectness și nici de diplomație. Pacea propusă ulterior, după schimbarea calendarului, trebuie să admitem că este o pace falsă și mincinoasă care a produs ecumenismul.

  16. Cartea Vulturul Rănit, Editura bizantină, viața sfântului ierarh Grigorie Teologul.

    În acea perioadă, în Constantinopol, din tr-o populație de aproape 300 000 de locuitori, doar 250 (doua sute cinci zeci) mai erau ortodocși. Restul erau arieni.

    De fapt în toată Asia Mică se se regăsea această situație. Sfantul Grigore Teologul am mers la sfântul Vasile cel Mare să ceară binecuvântare să se pustniceasca iar acesta i-a spus să meargă la această mică comunitate pentru că avea nevoie de păstor.

    În acest fel i-a găsit pe aceștia 250 sfântul ierarh Grigorie Teologul.
    Ajuns la o nepoată de-a lui, sfântul Grigorie Teologul a propus să facă liturghie.
    Iar atunci a fost informat că nu mai există o biserică ortodoxă în Constantinopol.
    Acesta rotit privirea în curte și a văzut o magazie. A întrebat ce este aceea. După ce a aflat a spus să se facă curățenie și să se ordoneze magazia că mâine se va face liturghie.

    Astăzi acea magazie a devenit biserica Agia Anastasia.

  17. Sunt un hăbăuc. Am uitat să precizez ceea ce era mai important. Acești 250 de viețuitori stăteau în această stare de 50 de ani. 50 de ani fără episcop, fără preot, fără taine.

    N-am nici cea mai mica clatinare să afirm că aceștia nu au fost osândiți de Hristos pentru că au fost drepți. Dimpotrivă.

  18. Așișderea, îți mai recomand
    „Trambita sihastrilor din Muntele Athos – monah Arsenie Cotea” pdf

    Aici veti citi limpede ca acum aproape 100 de ani se ridica problema inexistentei Harului la ecumenistii de atunci in Muntele Athos.

    Citirea acestui document va clatina constiintele multor ortodocsi antiecumenisti bine intentionati.

  19. Doamne ajuta Filip,

    Ceea ce traim noi acum , a fost prevazut de sfintii parinti…si anume, ca vom avea de suferit chiar cu cei din familie.
    Ne spun sfintii parinti, ca cel mai greu lucru, este sa schimbi obiceiurile sau preferintele unui om…si sa le indrepti spre Dumnezeu…daca reusesti lucrul asta, este cea mai mare minune!
    Aceasta lupta, au avut-o sfintii apostoli cu intreaga lume. ….si dupa cat am putut eu sa inteleg, aceasta lupta, s-a bazat pe ajutorul lui Dumnezeu si pe nemarginita Lui rabdare fata de oameni.
    Puterea exemplului este cea mai mare..si in unele situatii , necesita timp si rabdare. Unii oameni au nevoie de mai mult timp pt a intelege…bineinteles ca aici intervine si dispozitia fiecaruia care o are spre Adevar. Unii mai mult, altii mai putin.
    Cert este ca trebuie sa-l castigi pe aproapele tau…prin exemplul tau prin trairea ta in primul rand..si dupa aceea prin cuvinte.
    Si la mine in familie a fost acelasi lucru…pana la urma s-a inteles. In gen. cand nu eram inteles , aduceam un argument din viata de zi cu zi.. ; ” daca cineva ti-ar batjocori persoana iubita si ar dori sa te desparta de ea…ai mai putea sa stai de vb cu aceasta pers…sau mai mult..ai putea sa incurajezi acest lucru?!”
    Cu atat mai mult cand e vb de Dumnezeu!….si de aici iti poti da seama de cum se raporteaza fiecare la Dumnezeu. Daca intr-adevar Dumnezeu este prezent si viu in viata lui, nu-i trebuie mult sa inteleaga…iar daca Dumnezeu pt el ..sau ea, este doar ca o poezie sau ca o mostenire oarecare care a primit-o de la parinti…este f greu sa inteleaga ce se petrece.
    Una e realitatea si alta e poezia…filosofia.
    Daca ne limitam doar la vb…nu o sa-L cunoastem niciodata.
    Aici e toata cheia ne spun sfintii parinti…in a intelege ca Dumnezeu este real. De aici pleaca totul. Cand ajungi sa realizezi lucrul asta …incep sa se dezvolte simturile. ..nu mai esti la stadiul de nesimtitor.
    Aici trebuie sa ajunga omul ca sa poata sa aiba o “reactie” , atunci cand vine vb despre Dumnezeu.
    Daca inca cei din familia ta , nu au inteles ce se intampla…. tu esti un exemplu viu pt ei..si speranta ca intr-o zi cu ajutorul lui Dumnezeu vor intelege. Nu-ti pierde rabdarea cu ei.
    In ce priveste calendarul patristic (vechi) si eu gandesc la fel ..nu trebuia modificat ..a adus atatea neintelegeri.
    Sunt sfinti care lamuresc asta. Unul dintre ei este Sfantul Paisie Aghioritul.
    Au ramas in comuniune cei de pe vechi cu cei de pe nou. Dar din pacate stilisti,au interpretat gresit si au facut propria biserica si au cazut in schisma.
    Nu ii recunoaste nimeni..nici patriarhia din Constantinopol, nici cea a Ierusalimului, si nici restul.
    Si duhovnicii nostri au avut aceasta problema a calendarului…si totusi nu au trecut pe cel vechi. Pt a nu provoca tulburare.

    Ei stiau mai bine ca noi despre acest calendar..dar si-au dat seama ca la nivelul respectiv, fara un sinod , acest lucru ii arunca in schisma.
    Acum fiecare in particular, poate sa treaca pe ce calendar vrea..daca are binecuvantare…atata timp cat ramane fiu al Bisericii.
    Dar e bine sa tinem cont si de apropiatii nostri…sa nu-i smintim prin alegerea noastra…mai ales ca ei sunt fragili….sunt la inceput.. din moment ce nu au inteles ce se petrece(asta nu inseamna ca noi suntem avansati) ..daca mai venim si cu schimbarea calendarului…sa nu-i pierdem..in loc sa-i castigam.
    Am mai spus-o mai demult..si o spun si acum, atata timp cat Dumnezeu lucreaza prin cei de pe nou , la fel ca si cei de pe vechi…nu am de ce sa fac pasul asta , fara acordul unui sinod.
    Adevarul sta in putere ne spun sfintii parinti…iar nu in cuvinte.
    Acest Adevar il vedem in faptul ca Dumnezeu lucreaza cu Harul Lui in acelasi fel…pe ambele calendare.
    De acest lucru incredintandu-se marii nostri duhovnici..nu au facut si mai mare dezbinarea pe aceasta tema a calendarului…si au ramas pe cel nou.

  20. Un lucru importat este , ca atunci cand dam exemplu dintr-o anumita perioada, e bine sa tinem cont de contextul in care au fost luate aceste decizii. (Vb in gen.)
    Nu intotdeauna se potrivesc cu situatia de fata.

  21. Guti Flo a scris:
    “Dar e bine sa tinem cont si de apropiatii nostri…sa nu-i smintim prin alegerea noastra…mai ales ca ei sunt fragili….sunt la inceput.. din moment ce nu au inteles ce se petrece(asta nu inseamna ca noi suntem avansati) ..daca mai venim si cu schimbarea calendarului…sa nu-i pierdem..in loc sa-i castigam.”

    Bogdaproste de frumoasele cuvinte frate. Să mă ierți doară suntem la capătul a 2000 de ani de la înviere și la capătul de tot ală aproape 8000 de ani.

    The game is over.

    Nu se mai poate face afirmația: sunt și ei la început. Noi trebuia să primim învățături sănătoase de la mamele noastre, de la mătușile noastre, de la bătrânii societății. Învățăturile acestea sănătoase să fi fost transmise din gură în gură, din generație în generație. Ori lucrurile stau exact invers: stricarea a crescut nu a scăzut.

    Antihristul e în viață și bate la ușă. Dovezile sunt cutremurătoare că ne aflăm cu 10-15 maxim 20 de ani înainte de sfârșit.

    Am înțeles. Foarte bine. Puterea exemplului prin trăirea ta proprie.

    Dar nu mai e timp frate pentru așa ceva. Adică pentru a trăi corect și frumos ca să-i mai schimbi pe unii prin puterea exemplului tău.

    Trăiești corect și frumos pentru că așa este bine și pentru că așa îl odihnești Hristos.

    Odihnind-ul pe Hristos în mod automat te odihnești pe tine și pe cei cu care ești în comuniune. Ce poate fi mai frumos?

    Da… Am căzut pe gânduri…

    Om vedea…

    Hristos a înviat! frate.

    1. Adevarat a inviat,
      Ma refeream la cei bine intentionati..care chiar vor sa afle adevarul.
      Nici noi nu am stiut de la inceput cum stau lucrurile de la inceput…daca eram tratati ca niste cazuti, nu mai ajungeam sa cunoastem nimic.
      Daca esti incredintat de Adevar..poti sa-L transmiti mai departe…Dumnezeu te tine sa nu cazi.
      Iar daca nu suntem incredintati…nu este bine sa ne amestecam .pt ca exista posibilitatea sa cadem in cursa asta a “iubirii” de aproapele, pe care acesti ecumenisti il baga la inaintare.
      Oricum, un cuvant bine intemeiat…nu ii face rau aproapelui..si nici noua…atata timp cat esti incredintat de acest cuvant.
      Cred si eu ca traim vremurile din urma.
      Atentie mare cand luam o decizie in materie de credinta. Trebuie cautat un exemplu clar de la sfintii parinti, care se potriveste in contextul de astazi.
      Sunt f subtiri cursele vrasmasului…iar daca la prima strigare aparent buna, am si luat decizia..exista posibilitatea sa regretam faptul ca nu ne-am gandit..si cautat de zece ori inainte de decizie.
      Nu se supara Dumnezeu daca suntem vigilenti……bine intentionati.

  22. A sustine ca nu mai sunt Taine este blasfemie. Aceasta blasfemie aduce altele gen :”Odihnind-ul pe Hristos în mod automat te odihnești pe tine și pe cei cu care ești în comuniune. Ce poate fi mai frumos?”

    Vorbiti despre un hristos neodihnit? Ce nebunie… mandria v-a intunecat mintea de tot…

    1. Blasfemie este daca zici ca: ERETICII au SFINTE Taine,ca doar IN Biserica Ortodoxa si nu in biserica ecumenista sau alte erezii sunt Sfinte Taine…Trezirea ,ca somnul nu e somn,ci …moarte!

      1. Sunt Sfinte Taine…sau nu sunt Sfinte Taine??..
        Daca ai intrerupt comuniunea cu cel aflat in erezie….ai rezolvat amandoua
        problemele…
        Sau daca va place teologia…continuati..si sa vedeti unde ajungeti.

  23. Stoler Filip,

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/ips-averchie-mentorul-cuviosului-seraphim-rose-despre-marea-apostazie/
    (atentie, acest site este acum toxic)

    doar un mic pasaj de la link

    “Nu avem de unde aştepta restabilirea creştinismului” – scrie mai departe Episcopul Ignatie: “Vasele Sfântului Duh au secat definitiv pretutindeni, chiar şi în mănăstiri, aceste tezaure de evlavie şi daruri harice, or, substanţa Duhului dumnezeiesc poate fi suplinită şi restabilită numai prin uneltele Sale. Îndelungata şi milostiva răbdare a Domnului îngăduie să se prelungească şi să fie amânat deznodământul final pentru cei rămaşi, care se vor mântui, între timp, cei ce putrezesc sau au putrezit, vor atinge deplina putreziciune. Cei ce vor să se mântuiască, trebuie să înţeleagă bine acest lucru şi să folosească timpul dat spre mântuire, ‘căci timpul scurt este’, iar trecerea în veşnicie este aproape pentru fiecare din noi. Se cuvine să fim mai împăciuitori faţă de starea Bisericii şi totodată înţelegători. Această stare jalnică este îngăduită de Sus. Stareţul Isaia spunea: ‘Înţelege vremea! Nu aştepta buna orânduire în structura bisericească îndeobşte. Fii mulţumit că există posibilitatea mântuirii individuale a celor care vor să se mântuiască‘ “.
    Sfaturi care parcă ne sunt îndreptate direct nouă, pentru a nu ne descuraja, a nu cădea în deznădejde, văzând ce se petrece. Cel mai greu este, desigur, în aceste vremuri, după cum remarca Sfântul Ierarh Ignatie, de a suporta singurătatea spirituală.
    “Mântuieşte-te singur! Fii fericit, dacă vei afla măcar un colaborator adevărat în lucrarea de mântuire: acesta e cel mai mare şi mai de preţ dar al Domnului, în zilele noastre. Păzeşte-te, vrând să-ţi salvezi aproapele, să nu te tragă el în prăpastia pierzaniei. Acest din urmă lucru se întâmplă la tot pasul.” Iată ce vremuri grele vor veni pentru mântuire, şi aceste vremuri au şi venit!

    Sfantul Ioan Gura de Aur despre smintelile care trebuie sa vina

    – Dar pentru ce nu i-a pierdut? (pe cei care smintesc) mai pot fi intrebat.
    – Pentru ce ar fi trebuit sa-i piarda? Pentru cei pe care ei ii smintesc? Dar cei care se smintesc nu pier din pricina acelora, ci din pricina trandaviei si nepasarii lor. Dovada, oamenii virtuosi; nu numai ca nu se vatama cu nimic din pricina lor, ci si castiga foarte mult. De pilda Iosif, Iov, toti dreptii si apostolii; iar daca multi pier, apoi asta se intampla pentru ca ei dorm. Daca n-ar fi asa, ci pieirea s-ar datora smintelilor, ar trebui ca toti sa piara; iar daca sant oameni care scapa de sminteli, cel care nu scapa sa puna pe socoteala lui pieirea. Ca smintelile, dupa cum am spus mai inainte, desteapta pe oameni, ii fac mai priceputi, le ascut sufletul; ridica iute nu numai pe cel care se pazeste, ci si pe cel cazut; il fac mai tare, nu mai poate fi biruit cu usurinta. Deci, daca santem cu mintea treaza, nu mic castig vom avea de pe urma smintelilor: ne fac sa fim necontenit treji; dar daca dormim cand dusmanii sant langa noi si cand tabarasc ispitele asupra noastra, cine santem noi ca sa traim in tihna?

  24. Pentru cei care s-au simțit smintiți de afirmația mea că mai sunt maxim 20 de ani până la sfârșit am să identific două semne dintre multele semne care ne spun că așa este.

    1. Un jucător de rugby din Australia, știrea fost dată de ortodoxinfo, a făcut afirmații foarte clare pe pagina lui de Instagram referitoare la păcatul sodomei și la alte păcate strigătoare la cer. În secunda doi conducerea clubului l-a anunțat că va fi retras din lot și ca activitatea lui va fi restricționată. Cu slte cuvinte, semenii noștri de pe planeta pământ au ajuns atât de scandalizați de Adevăr și de mărturisirea Adevărului. Nu sunt decât 10-20-30 de ani în urmă de când oamenii care erau chinuiți de păcatul Sodomei și de alte păcate strigătoare la cer stăteau în umbră având o oarecare frică și rușine. Semenii noștri încă îi mai atenționau că sunt în păcat. În momentul de față cei care spun că nu e niciun păcat și că trebuie să acceptăm toate aceste nenorociri psihanalizabile sunt majoritari covârșitor iar cei care afirmă că este păcat sunt candidați la balamuc.
    2. Am avut ocazia câțiva ani de zile să lucrez în preajma firmelor de mutări. Aceste firme de mutări colaborează permanent cu muncitorii cu cârca. Cu militari care au o tură la unitatea militară de 24 de ore și care apoi au 48 de ore libere. Acești muncitori cu cârca și acești militari sunt plătiți cu sume începând de la 10 RON pe oră pentru a căra mobila.
    Stând printre ei am avut un contact permanent cu aceștia.

    Ce credeți că se întâmplă?

    Acești oameni simpli nu mai acceptă să le spui: “vezi că nu ai făcut bine. Vezi că acel obiect trebuie ținut așa sau trebuie mutat un pic mai încolo.”

    Aproape toți sunt gâlcevitori și reacționează violent atunci li se spune că greșesc.

    Nu țipa nimeni la ei. Nu îi beștelea nimeni. Doar li se spunea că trebuie făcut un pic mai bine acel lucru. Nici vorbă de înțelegere, nici vorbă de ascultare.

    Ei merg până acolo încât spun că dacă nu le convine angajatorilor cum fac ei, ei vor pleca acasă.

    Ok. Că o persoană cu studii superioare și cu calificări extraordinare, chirurg, economist, cercetător științific, are o oarecare mândrie greu de controlat în aceste condiții, mai este de înțeles. Bietul om este tarat de această mândrie provenită din acumularea de cunoștințe lumești. Îi poți acorda circumstanțe atenuante.

    Dar să fii un om simplu, fără ranguri și diplome și să fii tarat de o mândrie ca aceasta este complet nejustificat.

    Acești oameni au fost îndopați cu conceptele despre libertatea gândirii și exprimării și cu conceptele despre drepturile omului. Astăzi vedem rezultatele metodelor de intoxicare ideologică din ultima sută de ani. Este cumplit ce se întâmplă.

    Oameni buni nu mai departe de vremea lui ștefan cel Mare sau de vremea lui Constantin Brâncoveanu, oamenii trăiau în mod natural smerenia. Iar această smerenie naturală îi ținea odihniți și pe ei și pe cei din jurul lor. Pur și simplu ei nu-și puneau problema că trebuie să zică și Nea Gica ceva.

    Auzeai mai des expresia: “eu nu știu. Eu nu mă pricep. Să facem cum zici tu”

    Astăzi nu vei mai auzi așa ceva. Astăzi totul trebuie votat, astăzi totul trebuie dezbătut, astăzi în toate trebuie să ții cont ca cineva să nu fie cumva deranjat.

    Și pentru că toate acestea trebuiau să poarte un nume li s-a spus political corectness.

    Dar denumirea de political corectness este o denumire rece și amăgitoare.

    In spatele ei se află de fapt:

    diavolul.

    Pregătiți-vă. Sfârșitul lumii e aproape.

    Scrie și pe internet.?

  25. Saccsiv!

    Fa frate articol din commentul postat de Mircea V.

    Creștinii ortodocși trăiesc un pic in neinformare.

    Iubirismul de astăzi ucide tot adevărul.

  26. Adevarat,
    Cel interesat de mantuire…nu asteapta sa vina cineva sa-l traga de maneca…cauta pana gaseste Adevarul.
    Iar daca l-a gasit…..il va tine neclintit.

    Iubirea fara discernamant duce la prostie..dupa cum vedem la homosexuali..ecumenisti..etc. Au facut un mare ghiveci de “iubire”.
    Inca o data o spun..daca nu exista aceasta comunicare intre noi.dupa acest sinod…si eram tratati ca niste cazuti si iremediabili de catre cei in cunostinta de cauza…si se fereau de noi ca de niste zombi….cati dintre noi ar mai fi fost astazi in picioare.??!
    Comunicarea trebuie sa existe…asa cum noi am inteles…la fel vor fi si alti dupa noi.
    Fata de cel bine intentionat…se merita sa vb daca esti in cunostinta.

  27. ORTODOXIE, nu ortodoxeală!

    * NU sinodului cretan antihristic

    * NU cmb-ului antibisericesc

    * NU calendarului papistas antiliturgic

    * NU ecumenismului

    * NU neoecumenismului kiprianit

    * NU stilismului

    * NU neostilismului

    * NU legiuni si osti

    * NU inselarilor Prislop, Ionesti,

    Vladimiresti, Maglavid

    * NU papismului

    * NU protestantismului

    * NU neoprotestantismului.

    Prin păcatul personal se ÎNCALCĂ poruncile, dar prin păcatul ereziei ereticul SCHIMBĂ poruncile și învățătura dumnezeiască. Ereticul greșește de neiertat împotriva Duhului Sfânt-Dumnezeu!

  28. Spune Sf Ioan Gura de Aur-Epistola catre Tit-Omilii….Sub denumirea de prigoniri sau certuri de aici, el inţelege acele dispute sau certuri cu ereticii, cand nu iese din ele nici un folos, căci sfarşitul lor este nimic.
    Cand cineva este bolnav şi cand orice s-ar face este cu neputinţa a-i schimba părerea, apoi de ce să te mai oboseşti in zadar, semănand sămanţa pe piatră? Asemenea osteneală ar trebui să o intrebuinţezi către ai tăi, vorbindu-le de milostenie şi de alte virtuţi. Dar atunci cum de zice in alt loc: „ca doar le va da Dumnezeu pocăinţă spre cunoaşterea adevărului (II Timotei 2, 25), pe cand aici: „De omul eretic, după intaia şi a doua mustrare, depărtează-te, ştiind că unul ca acesta s-a abătut şi a căzut in păcat, fiind singur de sine osandit”?
    Apoi, acolo el spune de cei ce dau oarecare nădejde de indreptare, şi pentru cei ce se impotrivesc la intamplare; dar cand indărătnicia lor este invederată tuturor, de ce te mai munceşti in zadar?
    De ce baţi in zadar văzduhul? Ce vrea să zică: „fiind singur de sine osandit”? Adică „nu poate spune că nimeni nu i-a dat de veste, că nimeni nu l-a sfătuit”. Cand deci şi după sfătuire el rămane acelaşi, devine de sine osandit……………
    Spune Sf Iustin Popovici-Omul si Dumnezeu Omul…..In afara sfintilor ,nu exista invatatori si pedagogi adevarati,nici o cultura adevarata fara sfintenie.Numai sfantul este adevarat pedagog si invatator,numai sfintenia este adevarata lumina….Numai sfintii sunt cu ADEVARAT luminati…………Si tot acelasi Sfant in aceiasi carte………In numai patru cuvinte recapitulam cele patru Evanghelii ale Lui Hristos;Hristos a Inviat! –Adevarat a Inviat!……………AMIN zic si eu pacatosul ,dar in nici un caz ERETIC.Iertati-ma!

  29. Sf.Teodor Studitul:
    “Porunca Domnului grăiește să nu tăcem în vremuri de primejdie pentru credință. Căci, zice, să vorbești, și să nu taci, și: «De se va îndoi cineva, nu va binevoi sufletul Meu întru el» (Evrei 10, 38), și: «Dacă vor tăcea aceștia, pietrele vor striga» (Luca 19, 40). Fiindcă atunci când este vorba de credință, nu putem spune : Eu cine sunt? Preot? Defel. Căpetenie? Nici asta. Ostaș? De unde? Lucrător? Nici asta. Sărac, agonisindu-și hrana de pe o zi pe alta. Nu mă privește pe mine treaba asta și nici nu cade în seama mea. Vai, pietrele vor striga, și tu vei rămâne mut și fără grijă? Căci și acest sărac, dacă acum nu vorbește, în ziua Judecății va fi fără de răspuns și vrednic de osândă fie și numai din pricina aceasta”.

    Deci. Cum facem?
    Ne batem in citate din sfinți acum?

  30. Stoler Filip,

    spui că oastea Domnului, visarioniștii și Nil Dorobanțu nu sunt în regulă. De ce? Te rog să aduci niște argumente. Despre Arsenie Boca, Vladimirești, Maglavit și stiliști îmi este clar, dar despre celelalte manifestări nu știu prea multe. Știai că printre nepomenitori sunt mulți visarioniști, mulți din oastea Domnului și mulți foarte iubitori de Arsenie Boca, Nil Dorobanțu și nu numai?
    Ce ai vrut să spui prin:” întorsăturile neplăcute ale profesorului Teodor Zisis, ale mitropolitului Serafim de Pireu, ale preotului Matei Vulcănescu, ale lui Ieroteos Vlachos și ale lui Longhin de la Banceni”. Te rog să dezvolți.
    Mulțumesc.
    P.S. Dacă nu vrei să vorbești despre aceste lucruri în mod public, îți poate da saccsiv adresa mea de e-mail.
    Spuneai mai demult că ai avut o convorbire pe WhatsApp cu un preot pe nume V. de la o parohie din centrul Bucureștiului. Este cumva vorba de preotul V.U.?

  31. Daca faci ce spune Sfantul Teodor Studitul, comfirmi si ce spune Sfantul Ioan Gura de Aur, ca dupa ce ” l-ai sfatuit” …ramane de sine osandit. Prin asta se intelege de la sine ca trebuie sa-l atentionezi pe eretic…dupa cum ne indeamna Sfantul Teodor….ca alfel nu are cum sa fie de sine osandit….daca nu a primit mustrarea.
    Si asa faci si ce spune Sfantul Teodor Studitul si Sfantul Ioan Gura de Aur….si Sfantul Apostol Pavel.
    Daca incepem sa o lungim si credem noi ca suntem mai “profuzi” si incepi sa-ti bagi nasul pe unde nu trebuie…Sfinte Taine..si alte asemenea…este bine sa tinem cont ca acest lucru este in seama Sfintilor….ca sa nu cumva sa fim si noi osanditi.

  32. Atât despre oastea Domnului cat și despre Visarioniști și despre NiL Dorobanțu oameni care au ținut să se documenteze și să spună unora ca noi care este calitatea de rătăciți a acestora au făcut-o temeinic și pot fi găsite informațiile pe internet. Eu nu aș face altceva decât să dau copy / paste. Adică am argumente dar îți fac ție trimitere la ele ca să te hrănești singur.

    Profesorul Teodor zisis, Mitropolitul Serafim de pireu și preotul Matei Vulcănescu, Ieroteos Vlachos și Longhin de la bănceni.

    Teodor Zisis afirmă că oamenii pot merge la slujbele ecumenistilor. Asta după ce a fost vârful de lance în lupta antiecumenista.

    Să nu fiu înțeles greșit. Și acum spune că luptă împotriva ecumenismului. Dar oamenii sunt buimaci în urma afirmațiilor lui ulterioare.

    Știi care sunt efectele afirmațiilor lui?

    Oamenii îmi spun mie:
    “dacă chiar voi (Zisis al vostru) afirmați cu gura voastră că ecumenistii au taine ce ne împiedică să mergem la slujbele lor? Noi vrem botez, nuntă, Spovedanie, împărtășanie, înmormântare. Lăsați-ne cu chestia asta cu îngrădirea. Dacă există har noi mergem la ei.”

    Și cu asta mi-am încheiat argumentația.

    Matei Vulcănescu îl respectă pe profesorul Teodor Zisis pe care și eu îl respect și afirmă aceleași lucruri.

    Ieroteos Vlachos, imediat după sinod a făcut o radiografie cruntă a sinodului din Creta. Bravo lui. Ulterior s-a lăsat invitat de Teofan la Iași și a făcut niște declarații halucinante împreună cu acesta la Iași. Dezamăgitoare total. Găsești filmarea pe net.

    Loghin de la bănceni a afirmat (vezi pe youtube) că oastea Domnului sunt ok. De asemenea s-a lăsat avansat în grad de ecumenisti. Filmarea o găsești tot pe YouTube.

    După părerea mea Longhin este unul dintre cei mai înșelați și înșelători. Este cumplit: un înșelător este considerat aproape sfânt.
    Dar asta este părerea mea. Puteți veni cu argumente.

    Nil Dorobanțu face despre el însuși niște afirmații abracadabrante. Le găsești pe net. Nu am auzit de când tot citesc sfinții părinți ca vreun sfânt părinte să declare despre el însuși că avut experiențe așa cum declară NiL Dorobanțu. Afirmațiile lui sunt demne de iUmor.

    Ca să fiu mai limpede cred că locul Nil Dorobanțu este mai degrabă într-o instituție psihiatrică decât în spațiul public ortodox.

    Nu. Acel preot de care am spus că am vorbit cu el pe WhatsApp are inițialele VC.

    Când ne-am întrebat duhovnicul odată despre închinarea, evlavia la persoane despre care se vorbește că ar fi fost sfinți mi-a replicat:

    1. A fost canonizat?
    2. Dar tu nu ai sfinți la care să te închini?
    3. Ai terminat cu sfinții de 2000 de ani încoace?
    Dacă Dumnezeu va binevoi ca aceștia să fie canonizați și să intre în rândul sfinților în Sinaxarul ortodox, facă-se voia Lui. Dar ce sinod să mai canonizeze? a zis părintele meu duhovnic.

    1. Stoler Filip

      Foarte interesant ce zici.
      Despre Har ne zici ceva? Poate ai zis deja, dar te rugam repeta.
      Si ceva despre Mitropolitul Serafim de Pireu.
      Dar si de preotul Ciprian Ioan Staicu.

  33. @ R

    Stii cum vine asta?

    Se prezinta visarionistii, adeptii lui Dorobantu, si Oastea Domnului la biroul de antiecumenism si zic:
    – Am dori sa ne dati si noua un certificat de antiecumenisti pe baza ca ne-am ingradit ca sa putem sa mergem mai departe cu ratacirile noastre de sectari. Si va solicitam sa le imbratisati ca fiind firesti.

    Pai suntem visarionisti, dorobantisti, boca-isti, Ostisti, samd.

    Pai Hristosisti cand mai suntem?
    Ce e asta?
    Parlament cu pluripartidism?

    Ce panaraaaaaaamaaaaa….

  34. @Redactor

    Sa zic eu despre Har?
    Nu sunt lautar sa cant si la masa de la fereastra. Iarta-mi rautatea.

    „Trambita sihastrilor din Muntele Athos – monah Arsenie Cotea” pdf

    Aici veti citi limpede ca acum aproape 100 de ani se ridica problema inexistentei Harului la ecumenistii de atunci in Muntele Athos.

    Citirea acestui document va clatina constiintele multor ortodocsi antiecumenisti bine intentionati.

    Serafim de Pireu.
    Cititi pe net pe unde s-a preumblat si cu cine a liturghisit dupa ce s-a declarat leu antiecumenist dupa sinod. Scrie totul pe net.

    Ciprian Staicu?
    Hai ca ai fost tare cu solicitarea asta!!!
    Aici s-a ris in ordine alfabetica :)))))

    Pai bre, nu e “prietenul” tau?!

    De abia asteapta sa bag una despre el pe aici.
    Nope!
    Nu ii voi da satisfactie.

    1. Sfantul Ierarh Chiril de Kazan, primul loctiitor al Patriarhului Tihon- Sfintii Catacombelor Rusiei, pag 221
      ” Dar tainele savarsite de serghianistii care sunt hirotoniti corect si nu sunt caterisiti de la slujirea de preot sunt fara indoiala Taine mantuitoare pentru cei care la primesc cu credinta, in simplitate, fara discutii si indoieli privind eficienta lor, si nici nu suspecteaza macar ceva incorect in ordinea serghianista a Bisericii. Dar, in acelasi timp, ele slujesc spre judecata si spre condamnare pentru cei care le savarsesc si pentru cei care se apropie de ele intelegand bine neadevarul care exista in serghianism si, prin lipsa lor de opozitie fata de aceasta, arata o indiferenta criminala fata de batjocorirea Bisericii. De aceea, este esential pentru un episcop ortodox sau pentru un preot sa se retina de la comuniunea de rugaciune cu serghianistii. Acelasi lucru este esential pentru laicii care au o atitudine constienta fata de toate detaliile vietii bisericesti.”

  35. Buletin meteorologic:

    Un val de spume se abate spre Bucuresti chiar in acest moment dinspre Covasna-Harghita- Sf. Gheorge.

    Pam! Pam!

  36. VASILEEE!
    Tu nu vezi ca ecumenstii s-au redus pe ei insisi la tacere pentru nu mai e nevoie sa produca argumente si comunicate?!

    Oameni din interiorul antiecumenismului fac jobul ecumenistilor!!!

    Ecumenistii si-au tras o bere si seminte langa ei si se uita din fotoliu razand satisfacuti.

    Ci buala bre?!!!

  37. Le propun celor care citesc sa nu caute can-can-uri antiecumeniste.
    Totul e la vedere.

    Declaratiile tuturor celor implicati sunt publice pe net.
    Ei singuri se vadesc.

    Putine sunt situatiile in care discutiile se poarta in culise si aceste discutii din culise nu sunt hotaratoare.

    Tot ce trebuie sa faceti este sa urmariti pozitia fiecaruia.

    Da. Pe net poti ajunge la pornoshaguri.

    Dar tot pe net inca mai poti sa faci puzzle-ul care sa te aseze pe fagas.

    Am spus INCA.

    Aceasta stare de lucruri e pe sfarsite.

    A mai ramas un pic whatsapp-ul si dupa aia PA LA REVEDERE!

    Ne vedem in padure.

  38. Vasile.
    Tu nu ai nevoie de un ideolog.
    Dragnea il are pe Chireac.
    #rezist il are pe Sora
    Baietii openminded il au pe SOROS.

    Spune-le cititorilor. De cati ani se afla saccsiv pe piata? Nu mai punem la socoteala ortodoxinfo.

    Cand au aparut ideologii pe piata tu erai deja batran plin de cicatrici in zona asta.

    TU NU AI NEVOIE DE IDEOLOG!
    Fa ce crezi tu, foloseste-ti libertatea in Hristos si, daca esti onest cu Hristos, vei fi luminat. Negresit.

    A!
    Ca mai e nevoie si de bani…
    Pai ii vei gasi la usa cand te vei duce sa iei paine.
    Si nu iti va cere nimeni ce sa faci pentru banii aceia.

  39. Din slujba din TRIOD de asta seara.

    Din Epistola către Galateni a Sfântului Apostol Pavel

    “Fratilor,
    Semeţia voastră nu e bună. Oare nu ştiţi că puţin aluat dospeşte toată frământătura?
    Curăţiţi aluatul cel vechi, ca să fiţi frământătură nouă, precum şi sunteţi fără aluat; căci Paştile nostru Hristos S-a jertfit pentru noi.

    De aceea să prăznuim nu cu aluatul cel vechi, nici cu aluatul răutăţii şi al vicleşugului, ci cu azimele curăţiei şi ale adevărului.

    Hristos ne-a răscumpărat din blestemul Legii, făcându-Se blestem pentru noi – fiindcă este scris: „
    Blestemat e oricine este atârnat pe lemn”
    Ca, prin Hristos Iisus, să vină la neamuri binecuvântarea lui Avraam, ca să primim, prin credinţă, făgăduinţa Duhului.”

  40. Stoler Filip,
    mulțumesc pentru răspuns.
    M-ai trimis să vântur internetul ca să mă lămuresc, dar o să fac asta, chiar dacă o să-mi ia mult timp.
    În ceea ce privește ierarhii anti-ecumeniști din lumea ortodoxă, ceea ce spui tu e grav, și ar fi fost bine dacă ai fi venit cu exemplele concrete pentru fiecare, ca să ne lămurim mai bine, decât să bâjbâim pe internetul, care este încă liber … Ce ierarhi anti-ecumeniști care să nu fi făcut declarații și/sau să nu se fi aflat în situații greu de înțeles au mai rămas după Creta, după părerea ta?
    Tu la ce preot neecumenist mergi la slujbe, la spovadă, care să nu aibă de-a face nici cu oastea Domnului, nici cu visarioniști, nici cu Nil Dorobanțu, nici cu Arsenie Boca, șamd? Te întreb asta pentru că ai spus că ai un duhovnic care îndeplinește toate criteriile. Te rog spune-mi și mie cine este, dacă nu public, atunci pe adresa mea de e-mail pe care o poți lua de la saccsiv.
    Ai spus că vrei să treci la calendarul adevărat, adică cel vechi, ori asta în România nu se poate, pentru că singura opțiune e Slătioara, care sunt schismatici. Va trebui în cazul ăsta să te muți în altă țară. Rusia, că alt exemplu nu-mi vine în minte. Sau în Basarabia … Complicat …

  41. Pământul plat.
    Acest subiect nu m-a preocupat niciodată până la vârsta mea. Deci sunt completamente nou în această problematică.

    Dar acest documentar deja m-a neliniștit.
    Neliniștea mea vine din faptul că e noua ipoteză, de fapt vechea, produce consecințe dogmatice în credința noastră. Ori în acest caz deja trebuie să ne mobilizăm.

    https://m.youtube.com/watch?v=MI2LedPGL8g&time_continue=12

  42. @ R

    Nu, fratele meu. Mă voi muta la mine acasă. Nu în Rusia. Și nu voi invita pe nimeni într-o sectă din interiorul ortodoxiei. Pentru că eu nu vreau să fac nici o sectă. Măcar atâta lucru pot să fiu lăsat?

    Oare nu asta este libertatea în Hristos?
    Să nu impunem nimănui ceea ce vrem să facem noi?

    Iar dacă la un moment dat voi fi considerat țăcănit pentru că nu aparțin comunității așa cum este ea, de ce să-și mai bată cineva capul cu mine?

  43. @ Redactor

    Opinia mea pe care nu o bag pe gât nimănui este că sfinții închisorilor nu trebuie luați la vrac, la paușal.

    Un asemenea demers ar duce la includerea deținuților catolici, adventiști și de altă rătăcire și chiar a deținuților care nu au fost preocupați de Hristos.

    Aceștia din urmă, după opinia mea pe care nu o bag pe gât nimănui, este că sfinții închisorilor nu trebuie luați la vrac, la paușal.

    Un asemenea demers ar duce la includerea deținuților catolici, adventiști și de alte rătăcire și chiar a deținuților care nu au fost preocupați de Hristos. Acestia din urmă au avut opinii politice și atât.

    In Ceea ce privește mișcarea legionară am și aici o părere nuanțată, părere despre care aș vrea să nu îți faci vreo părere preconcepută înainte să ți-o înfățișez. Ca să stai liniștit, consider că oamenii ăștia avut intenții bune. Că la un moment dat este clar că au fost victimele intoxicării evreiești a populației.

    Schimb un pic subiectul și îi răspund lui R.

    Diavolul, prin înaintemergătorii lui, a știut că oamenii se vor dumiri la un moment dat în privința calendarului și vor încerca să se întoarcă la adevăr.

    Pentru asta au creat din timp stilismul și stiliștii ca să compromită noțiunea în sine.

    Ceea ce funcționează perfect, trebuie să recunoaștem.

    Astăzi, a afirma public că preferi să te întorci la Calendarul adevărat te transformă într-un atacabil pe chestiunea stilismului. Să fie sănătoși. Mă doare undeva de punctul lor de vedere. Niște mincinoși care vor da socoteală în fața lui Hristos, nu în fața mea.

  44. Softul de dictare mi-a jucat feste din nou la textul precedent. Dar se pare că nu l-a alterat atât de tare.

    Vreți să câștigați un pic de timp?

    Scotociti în telefoanele voastre smart și vedeți că există o setare care îți permite să dictezi telefonului atunci când ești conectat la net. Viteza de scriere a unor texte crește uluitor de mult.

    Până la 80 la sută. Dar este neapărat obligatoriu să perii textul înainte de a-l posta pentru că softul are imperfecțiuni.

  45. Stoler Filip
    Soluția ta este de a sta acasă. Prin urmare duhovnicul tău îl pomenește încă pe ierarhul locului, dar chiar și așa, tu ai încredere mare în el și în discernământul lui, din moment ce te spovedești la el.
    A sta acasă este o soluție extremă, pentru că în acest caz nu mai ai posibilitatea să te împărtășești, și în general nu mai poți să participi la slujbele bisericii, ceea ce este o mare problemă. Suntem mai vulnerabili atunci când nu mai avem acces la tainele bisericii, și diavolul profită de asta, și poate face ravagii.
    Ce părere ai tu despre preoții ne-pomenitori, și mă refer la cei care nu au tendințe schismatice evidente? Se comportă ca o sectă în interiorul ortodoxiei? Și dacă da, de ce? Nu toți preoții ne-pomenitori sunt în aceeași situație, și nu gândesc toți la fel. Nu există niciunul care să corespundă criteriilor tale, și la care să mergi la slujbă?
    În ceea ce privește calendarul vechi, adevărat, a fot o greșeală foarte mare că s-a renunțat la el, dar trebuiau să înceapă de undeva cu distrugerea ortodoxiei, și cred că tot Patriarhia Constantinopolului a fost implicată în asta, dacă nu greșesc. Știu de asemenea că duhovnici ca Părintele Cleopa spuneau că schimbarea calendarului nu este o dogmă, de aceea cei care au ieșit din biserică din cauza asta sunt schismatici, și nici un Sinod ortodox nu s-a mai întrunit apoi pe tema asta ca să normalizeze situația.
    Și repet întrebarea: Ce ierarhi anti-ecumeniști care să nu fi făcut declarații și/sau să nu se fi aflat în situații delicate au mai rămas după Creta în lumea ortodoxă, după părerea ta?

  46. Filip,
    Cand pronunti cuvantul Sfantii Inchisorilor, automat au cazut ca popicele cei de alta confesiune…indiferent ca sau chinuit impreuna in puscarie….sau au murit la un loc.
    De la “sine” se face aceasta diferenta…pe loc..uleiul de apa..lumina de intuneric.
    La fel cum putem sa discernem celelalte probleme: sa deosebim un ecumenist de un drept slavitor, un stilist ..de un madular al Bisericii..etc, la fel si in cazul asta.
    Dumnezeu ne-a lasat aceasta linie bine definita a ortodoxiei… cand vine vb de sfintenie.

    1. Sunt sigur ca sti asta…
      Oricum, ecumenistii sunt in stare sa profite de acest amestec…dar nu cred ca lasa Dumnezeu acest lucru.

  47. @ R care a a scris:

    “Soluția ta este de a sta acasă. Prin urmare duhovnicul tău îl pomenește încă pe ierarhul locului,“

    ???? !!!!

    Ți-ai construit pledoaria pe o presupunere totalmente falsă. Vino cu ceva mai bun. Să știi că eu sunt la dispoziția ta din 10 în 10 minute.

    Stau și ma minunez de ce citesc.

  48. Stoler Filip
    Eu vin cu ceea ce există. Dacă tu spui că stai acasă, înseamnă că nu ai unde să te duci la slujbă. Și atunci există două posibilități după Creta:
    1. Duhovnicul tău este un preot care-l pomenește pe ierarhul de care aparține, tu te spovedești la el, dar nu participi la slujbele la care se pomenește ierarhul care a semnat în Creta, și de aia stai acasă
    2. Duhovnicul tău este un preot care nu-l mai pomenește pe ierarhul care a semnat în Creta, și atunci mergi la slujbele pe care le face. De ce trebuie să stai acasă? Nu e logic? De ce te minunezi? Unde este greșeala?
    Dacă mai există și alte variante, care sunt acelea?

    Te rog să-mi răspunzi și la celelalte întrebări din comentariul anterior.

  49. Formalismul. Acesta este răspunsul meu.

    Un om se ruga: Tatăl nostru care…

    Și atunci aude o voce: “Da. Sunt aici. Am venit”

    Și atunci omul mirat a întrebat: cine ești, ce vrei?

    Iar vocea răspuns: sunt Eu, m-ai chemat când ai zis tatăl nostru.

    Iar omul a răspuns: dar eu nu Te-am chemat. Eu mă rugam. Lasă-mă te rog să mă rog.

    Iar omul a început din nou: Tatăl nostru care…

    Iar vocea venit din nou: Da. Am venit, sunt aici.

    Iar omul a zis iarăși: dar cine ești și ce vrei?

    Vocea răspuns: Sunt Eu. M-ai chemat, am venit.

    Omul răspunde: dar eu nu te-am chemat. eu mă rugam.

    Formalismul. Omul se ruga formal.

    Frățioare, dar am publicat în câteva comentarii de ale mele acea situație din vremea sfantului lui Grigorie Teologul în care timp de 50 de ani o comunitate de 250 de viețuitori din Constantinopol nu a avut episcop, preot, acces la taine și la toate cele ale bisericii. Întreaga cetate de aproape 300 de mii de oameni era arianistă. Nici biserici nu mai erau nearianiste. 250 de oameni s-au îngrădit timp de 50 de ani.

    Caută cartea Vulturul Rănit la capitolul Viața sfantului Grigorie teologul.

    Răspunsul meu pentru tine este:
    da, nu mai mergem decât la slujbele unde nu se pomenesc ierarhii lepădați. Iar pentru asta călătorim câteodată 450 km dus și 450 km întors. Nu de fiecare dată avem ocazia să ne spovedim și să ne împărtășim.

    Nu pentru că am fi niște îndărătnici care nu vor să se spovedească și să se împărtășească. Aceasta ar fi ultima sminteală posibilă.
    Dar vremurile acestea sunt.
    Așa se face că trec și probabil șase luni de zile și nu suntem prezenți la o liturghie curată. Și nici necurată.

    Chiar trebuie să fac? Să-mi tai venele?

    Un prieten de-al meu sesizase o stratagemă de-a ecumenistilor și chiar de-a ingraditilor: te iau mai întâi cu întrebări finuțe de genul “la ce duhovnic te spovedești?”

    Ca să știe la ce butonașe finuțe să umble. În electronică există niște potențiometre semireglabile cu care reglezi finuț circuitul. În radio se numește fine tunning. Reglaj fin.

    Adică băieții vor să te lucreze prin softul indus de duhovnicul tău. Este foarte important pentru ei ca acel duhovnic să fie bine controlat și manevrabil.

    Dacă mai ești și gherontolatru, spălarea pe creier funcționează brici.

    Eu îți spun din capul locului ca să nu ne luăm la harță că îți acord prezumția de nevinovăție că mă întrebi aceste lucruri din sinceritate.

    În alte condiții te-aș fi bănuit că încerci să mă faci să vărs gușa ca să afli ce și cum în legătură cu spovedania mea și cu frecventarea mea a liturghiilor.

    Concluzia. Fără să devenim sectă sau eretici, citind cu asiduitate scrierile sfinților părinți ortodocși din ultimii 2000 de ani, putem să stăm frumușel acasă și să nădăjduim că nu mâniem pe Hristos.

    Chiar nu am de gând să dau satisfacție vreunui duhovnic sau unui grup de duhovnici care sunt considerați “echilibrați” pe piața ecumenismului.

    Avem destui “echilibrați” ceea ce-mi spune că vulcanizările și-au făcut bine treaba.

    Dacă nu te pricepi: la vulcanizare ți se echilibrează roata la mașină.

  50. @ R
    A scris

    “Știu de asemenea că duhovnici ca Părintele Cleopa spuneau că schimbarea calendarului nu este o dogmă, de aceea cei care au ieșit din biserică din cauza asta sunt schismatici, și nici un Sinod ortodox nu s-a mai întrunit apoi pe tema asta ca să normalizeze situația.”

    NU AM ÎNCREDERE IN PARINTELE CLEOPA!!!

    Did I make myself clear this time?

    Simpla citire cu atenție din partea ta a cărților sfântului Ignatie Briancianinov ar fi făcut ca acest dialog al nostru să nu mai fi existat.

  51. Stoler Filip

    Așadar nu ai încredere în pr. Cleopa. Poți să spui și de ce?
    Nu vreau să intru în vreo polemică cu tine. Pur și simplu ai făcut niște afirmații, și eu ți-am pus niște întrebări ca să mă lămuresc.
    Eu nu vreau să stau acasă. Caut soluția cea mai bună. Vreau să știu care este și părerea altora.
    Reiese că nu prea mai ai încredere în nimeni, nici în cei care nu-i mai pomenesc pe ierarhii semnatari în Creta, ori cât de echilibrați ar fi ei.
    În fine, asta este situația, și cred că nu se va îmbunătăți.

  52. @ R
    Este aproape 7 seara si mai sunt câteva ore până la slujba de înviere. Am reținut întrebarea ta și știu de unde trebuie să reînnodăm dialogul. Ne auzim curând. Chiar trebuie să-ți dau un răspuns la întrebarea referitoare la părintele Cleopa.

  53. Hristos a înviat!
    @Filip Stoler
    Ai spus: “Teodor Zisis afirmă că oamenii pot merge la slujbele ecumenistilor.” Te rog un link, ceva. Mă tem că s-a înţeles greşit ce a spus.
    Eu am o părere formată în legătură cu harul preoților pomenitori, pornită de la o afirmaţie de-a soţiei mele, care spunea că mântuirea se câştigă extrem de greu. M-a pus pe gânduri afirmaţia ei şi mi-am dat seama că mulţi dintre creştini ne punem nădejdea mântuirii DOAR în mila lui Dumnezeu, uitând că există şi dreptatea Lui (altfel spus, facem prea puţine eforturi). Cred că mântuirea se câştigă foarte greu chiar şi în rândurile celor care merg la preoţii nepomenitori. Deci părerea mea:
    – mântuirea se câştigă extrem de greu (Hai să încercăm un exerciţiu de imaginaţie: Unul la un miliard ? Unul la un milion ? Hai să fiu optimist: unu la o sută de mii ! – puţin probabil, dar să zicem… Fiecare dintre noi cunoaște în medie 400-500 de oameni în decursul vieţii. Chiar şi în condiţii favorabile, e posibil să nu întâlnim în viaţa noastră un om care să se mântuiască !!! Cam aşa ar trebui să gândim. Deci, dacă ştim un om mai râvnitor în ale credinţei decât noi în cercul de cunoscuţi, cam ce şanse avem noi la mântuire, dacă vom continua cu viaţa noastră tot aşa ? Nici dacă aş fi cel mai râvnitor dintre toţi cunoscuţii, şi tot se poate să nu fie destul ! )
    – deocamdată, există har la preoţii care pomenesc (din iconomie)
    – da, poţi merge la slujbele preoților pomenitori şi la Judecata nu ţi se va spune că Sfintele Taine n-au fost valabile: da, te-ai căsătorit, da, ţi-ai botezat copiii şamd, DAR ce şanse la mântuirea ai ?
    Altfel spus, la cât de greu se câştigă mântuirea, e de neconceput ca un creştin trăitor să nu înţeleagă că nu are ce căuta la slujbele ecumeniştilor, nu pentru că n-ar avea har, ci pentru că trebuie să fie mereu în căutarea Adevărului. Faptul că există har la ecumenişti e irelevant pentru cei care participă: oricum nu sunt dintre cei ce se vor mântui. Ca atare, eu unul mă străduiesc să merg la preoţii nepomenitori ca măcar să nu-mi tai singur craca de sub picioare.
    Doamne ajută !

Dă-i un răspuns lui nenimenea Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button