În partea de sud a Mexicului se află faimoasa „Biserică Coca-Cola”, conform informaţiilor dintr-un articol publicat de Business insider.
Această biserică, care de fapt se numeşte Biserica St. John the Baptist (Sfântul Ioan Botezătorul), este situată în centrul oraşului San Juan Chamula din Chiapas. Serviciul bisericesc practicat în acea locaţie este de a amestecă catolicismul cu o religie locală care implică un obicei cel puţin ciudat: enoriaşii bisericii cred în curăţarea răului din suflet prin râgâit, iar Coca-Cola te face să râgâi.
Cu câteva decenii în urmă, liderii bisericii au înlocuit tradiţionalul alcool cu Cola pentru a efectua ceremoniile religioase. Băutura mai este folosită atât pe post de decoraţiune, cât şi pentru vindecare. Băutura răcoritoare a devenit o parte a culturii din Mexic, iar logo-ul roşu este aproape peste tot, de la intrările din sate până la fântânile din şcoli. Părinţii au ajuns să le spună copiilor să bea Cola când sunt bolnavi. Totul a început cu evoluţia unui angajat pe segmentul livrărilor care lucra în cadrul Coca-Cola, Vincente Fox, care a urcat pe scara corporate şi a ajuns preşedintele Coca-Cola Mexic, iar în cele din urmă preşedintele întregii ţări.
Fox a început să muncească la Coca-Cola în 1964; iar Coca-Cola a fost prezentă pe piaţa din Mexic cu mulţi ani înainte de a deveni aşa populară. Deşi Vincente a părăsit compania în 1979, printre primele donaţii pe care le-a primit în timpul campaniei prezidenţiale au fost din partea Coca-Cola. El a fost ales preşedinte în anul 2000, iar afacerea Coca-Cola a crescut enorm în timpul în care Fox era în funcţia respectivă.
În prezent, în medie, un mexican bea peste 700 de pahare de Cola pe an, aproape dublu faţă de media unui american. În urma popularităţii dobândite de cola, rata diabeticilor s-a dublat în Mexic în perioada 2000-2007.
În 2019, Spotlight – Festivalul Internațional al Luminii din București are loc în perioada 18-21 aprilie, pe Calea Victoriei *(între Ateneul Român și Piața Națiunilor Unite).
Directorul artistic și curatorul celei de-a cincea ediții a festivalului de la București este directorul și producătorul Fête des Lumières – Lyon, Jean-François Zurawik.
–-
sa faceti „Lumina”!
Care lumina, de la cine? Vorba altuia de prin alta parte: Dracul a pus acest festival exact in Saptamana Mare, ca sa distraga atentia de la Lumina Invierii.
Coca-Loca! Oricum, însă, are termen de expirare mai mare decât pseudo-agheasma catolicilor.
Bună asta ?
Știrea asta cu râgâiala ar fi un bun început pentru inaugurarea unei secțiuni de divertisment pe ortodox info.
Pe mine ma doare mai mult de aghiazma noastra si care e singura adevarata si care se poate strica din cauza ideilor „innoitoare”din biserica…
Buna asta cu rigiitul, chiar mintuitoare. Dar daca rigiitul iese prin alta parte a corpului, pentru ca Coca cola este foarte acidulata, se mai pune la salvarea sufletului sau este doar un rateu?