Psihologie în clasa a X-a: Copiii la naștere și ”bolnavii psihici” nu sunt persoane

Author:

Vă invităm să ne urmăriți pe o altă pagină de Facebook, căci cea veche este inutilă fiind obturată de algoritmii lui Zuckerberg. Noua pagină poate fi accesată AICI.

”Noțiunea de persoană este aplicabilă doar omului, dar nu în general”, susțin autorii manualului de Psihologie pentru clasa a X-a, de la editura Aramis, aprobat de Ministerul Educației și aflat pe piață încă din 2005. Situația a fost sesizată de sociologul Gelu Dumincă, director al Fundației Agenția de dezvoltare comunitară ÎMPREUNĂ pe pagina sa de socializare. Capitolul despre definiția persoanei arată că nu ar avea parte de acest statut copiii la naștere și bolnavii psihic.

Manualul de Psihologie este scris de Mielu Zlate – coordonator, Tinca Crețu, Nicolae Mitrofan, Mihai Aniței. Capitolul despre personalitate este scris chiar de coordonatorul Mielu Zlate. Iată formularea din manulaul școlar pentru elevii de clasa a X-a, pagina 98, capitolul ”Conceptul de Personalitate”:

  • noțiunea de persoană este aplicabilă doar omului, dar nu în general, ci doar celui normal dezvoltat din punct de vedere psihic (copiilor la naștere și bolnavilor psihici (sic!) nu li se poate acorda atributul de persoană).  

NOTĂ: formularea corectă gramatical este ”bolnavi psihic”

Potrivit Listei manualelor școlare pentru învățământul preuniversitar, aprobate de MEN pentru retipărire și folosire în școli în anul 2019-2020, conform programelor școlare în vigoare, publicată pe 25 februarie 2019, manualul de Psihologie citat este din nou prezent, la fel ca în toți anii de până acum.

Un alt manual de psihologie pentru clasa a X-a, și al cărui conținut este disponibil online, cel al editurii Polirom, dă persoanei următoarea definiție:

  • Termenul persoană desemnează individul uman concret. Este manifestarea actuală a omului într-o situație socială dată. Persoană și personalitate sunt determinații pe care le atribuim exclusiv omului.

În manualul editurii Humanitas Educațional, definiția persoanei este strâns legată de personalitate și poate fi citită la pagina 15 a manualului, în imaginea alăturată.

Edupedu.ro a trimis Ministerul Educației o solicitare pentru clarificarea definiției persoanei predată în școală.

SURSA: Psihologie, clasa a X-a, Humanitas Educațional

5 thoughts on “Psihologie în clasa a X-a: Copiii la naștere și ”bolnavii psihici” nu sunt persoane”

  1. Doamne ajuta,

    Programare monarch> a se privi coperta cu atentie.

    Nu e nici prostie, nici neprofesionalism , se numeste PERFIDIE , viclenie, dracism pur , in textele subliniate.

    Adica persoana nu este omul ca fiinta, si singura fiinta creata cu cunostinta si constiinta , fie ea saraca alienata, sau nenascuta totusi are o constiinta si o traire sufleteasca, un atasament sau o respingere.

    Dar nu…. demonii cu chip de om trebuie sa distruga dramul de incocenta dintr-un copil si sa-l invete ca doar cel ce traieste un cumul de experiente pe care societatea le dezvolta cu numele de personalitate , doar acela este om. VAI lor VAI celor care au scris aceasta abominatie.

    „Iar cine va sminti pe unul dintr-aceș­tia mici care cred în Mine, mai bine i-ar fi lui să i se atârne de gât o piatră de moară și să fie afundat în adâncul mării. ”

    Mantuire

  2. Adica unii (mai ilumin-pardom,intunecati) „este” mai oameni decat altii.Asa graiau si legile porcesti(dracesti) in Ferma Animalelor…

  3. În 15 ani nu a citit nimeni manualul? Am devenit atât de orbi , de nepăsători? Atât de egoiști față de proprii copii , nu mai discernem între bine și rău, între lumină și întuneric, primim orice și oricum pentru că e gratis , „este pe fonduri europene și are avizul ministerului” . În urmă cu ceva timp i-am interzis copilului să participe la un curs băgat pe gât elevilor de gimnaziu numit „NECENZURAT” . O îndoctrinare mai nerușinată că asta mai rar. Ceea ce nu știu mulți părinți este sistemul introdus și la noi prin care profesorii sunt răsplătiți cu ….. credite , punctaje în funcție de punerea în aplicare a diverselor cursuri venite din afară. Nici nu trebuie să fi pedagog, profesor, învățător ca să predai unor elevi. Acest curs a fost predat copiilor de psiholoaga școlii iar la finalul orei îi punea pe elevi să semneze tabele de participare. În orice domeniu există un psiholog , toți vor să te prelucreze , să te lămurească, ei știu mai bine că doar și ei au învățat. Înainte vreme școala era biserica , profesor era dascălul. Dacă am asculta de duhovnic nu am accepta vorbe de la orice venetic. Nu Europa ne crește copii!! Nu Europa are grijă de viitorul țării!! Ceaușescu nu a fost ucis de poporul român! Vai nouă! Nu are cine să ne conducă! Cine să ne unească! Bunul Dumnezeu să ne apere de mai rău!

  4. „Unde e stiinta care sta la baza psihiatriei?Si cum de a devenit atat de raspandita aceasta pseudostiinta?
    Psihiatrii si-au dorit dintotdeauna sa fie considerati deopotriva cu medicii.Dar daca medicii obisnuiti au teste pentru a proba sau nu o boala, psihiatrii nu au.
    Nu exista teste obiective in psihiatrie.Nu exista teste de sange, de urina ,biopsii. Nu exista nimic care sa dovedeasca obiectiv, ca ar exista ceva dereglat fiziologic sau biochimic, care creeaza simptomele.In cancer ii poti dovedi existenta;te uiti dupa celule si le poti gasi.Diferite boli pot fi observate la microscop.Sau le vezi la un RMI,la tomograf.Bola mintala nu poate fi vazuta sau diagnosticata printr-o procedura medicala.Totul e subiectiv.
    Fara niciun test stintific de laborator,care sa arate prezenta sau absenta problemelor mentale,cum functioneaza sistemul psihiatric de diagnoza?
    Toti spun da, in cor-Manualul de diagnoza psihiatrica.Cautarea unui suport stintific pentru psihiatrie ,dureaza de mai bine de un secol.La sfarsitul secolului al 19-lea psihiatrul german,Emil Kraeplin, a fost primul care a incercat sa clasifice problemele mentale, ca fiind boli medicale.Desi si-a dedicat intreaga viata ,dovedirii faptului ca aceste probleme provin exclusiv din probleme biologice si ereditare,nu a reusit niciodata ,concluzionan intr-un final:”…e aproape imposibil,sa faci distinctia stiintifica dintre normal si alienat.”In ciuda descoperirilor descurajante,psihiatrii au insistat cu multe eforturi de clasificare,in timp, avand ca rezultat prima editie a”Manualului de diagnoza si statistica a bolilor mentale”,DSM,publicat de Asociatia Psihiatrica Americana,in 1952.O carticica de 130 de pagini, legate cu o banda in spirala ,DSM1 ,descria 112 asa-zise tulburari mentale, bazate nu pe proceduri stintifice standard, ci pe contributia scrisa a aproape 10% dintre psihiatrii membrii ai A.P.A.
    Cu a 2-a editie in 1968,DSM a crescut acum la 145 de tulburari,tot fara o baza stintifica, desi era plina de teorii despre originea bolilor,dar cu un val brusc de popularitate al drogurilor psihiatrice ca Miltown si Valium in randul populatiei.Comuitatea psihiatrica a realizat ca o explicatie biologica pentru a justifica prescrierea lor, trebuie sa fie gasita. Si au gasit-o, intr-o lucrare scrisa de psihiatrul dr.Joseph Schildkraut.Desi nu avea mijloace sa descopere in ce ar consta chimia cerebrala normala, Schildkraut a teoretizat ca problemele mentale ar putea fi provocate de un dezechilibru al neurotransmitatorilor cerebrali.E o afirmatie hazardata…dezechilibrul chimic.Nu exista niciun fel de dovezi.Nu ai cum sa masori si sa probezi ca se produce asa ceva…in primul rand.Nu exista teste de laborator care sa masoare nivelul neuro transmitatorilor,sau de cat ai nevoie sau cat de dezechilibrati sunt.
    Dezechilibrul chimic suna bine, suna stintific, dar…din cate stim nu exista metode de a determina ce inseamna echilibru.Nu exista dezechilibre umane identificabile,decat poate , cel provocat de medicatie,in creier.”
    Psihiatria e arma ideologica a pedofililor si homosexualilor satanisti de la ONU si nu o stiinta medicala
    The Marketing of Madness
    https://vimeo.com/37790038

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X